הרשמה

בקרוב: Age of Decadence

חקרו את חורבות האימפריה שנפלה במשחק תפקידים הרדקור עצמאי

Age of Decadence הוא משחק תפקידים עצמאי שנמצא בפיתוח כבר חמש שנים.

הוא מפותח על ידי קבוצה גרעינית של ארבעה אנשים על ה-Torque Engine, מנוע פיתוח משחקים נגיש למפתחים עצמאיים, שמחירו כמה מאות דולרים.

מספר הפוליגונים מהם מורכבת דמות ממוצעת ב-Age of Decadence הוא כשליש ממספר הפוליגונים שמרכיבים את ראשה של דמות ממוצעת ב-Oblivion.

מסקנה: אל תצפו ל-Elder Scrolls V.

הסתייגות: צפו למשחק תפקידים עמוק ומפורט.

קשר משפחתי

למעשה, מבט בגרפיקה של AoD מחזיר אותי אחורה שנים. משהו שם, בטקסטורות החומות אולי, מזכיר לי מייד את Torn, המשחק שהיה אמור להיות הראשון בדור הבא של משחקי תפקידים מ-Black Isle Studios, יוצרי Icewind Dale ו-Planescape Torment. כזכור, Torn בוטל ו-Black Isle שקעו יחד עם Interplay כולה.

אבל גם מבט מעמיק יותר ב-AoD גורם לנוף הזכרון לנדוד לכיוון Torn וקרובי משפחתו, למשל Arcanum, משחק התפקידים שיצא באותה תקופה. Arcanum פותח על ידי Troika, גם הם אנשי Black Isle לשעבר. AoD, כמו Arcanum, כמו משחקי Fallout הקלאסיים, בנוי על עקרונות שברובם הפכו לנכס צאן ברזל של משחקי התפקידים המובילים, ובחלקם ננטשו.

התכונות שיישום לפחות חלק גדול מהן הוא הכרחי למשחק תפקידים מערבי שמתיימר כיום להיות מוביל ז'אנר כוללות:

  • עולם לא-ליניארי לצד סיפור חזק
  • קווסטים מרובי פתרונות שבונים על קשת האפשרויות שבין דיפלומטיה לאלימות
  • פיתוח דמות גמיש
  • מנגנון בריתות ויריבויות עם גופים שונים בעולם המשחק
  • מערכת קרב רבת דקויות אבל ללא מיקרו-ניהול
  • מערכת קסם עשירה

ארבע התכונות הראשונות ברשימה הזאת הן חלק מהקוד הגנטי של Age of Decadence. לגבי החמישית, מערכת הקרב צפויה להיות מפורטת מאוד - אבל בתורות, כבר לא עניין מקובל בימינו, למרות שובה של מערכת ה-V.A.T.S ב-Fallout 3. לגבי השישית, קסם לא עומד להיות חלק ענק מ-AoD, אבל זה כבר קשור לעולם בו המשחק מתרחש.

דקדנס רומאי

העולם מבוסס על האימפריה הרומית - בגסיסתה. מדובר בגרסת פנטזיה של האימפריה הרומית, לא בגרסה נאמנה היסטורית, אבל התרבות, הפוליטיקה, הטכנולוגיה והארכיטקטורה לוקחות מתקופה זו את השראתן, ולא מעולם המיתוסים הצפון אירופאי שהוליד את שר הטבעות.

מרכיבי פנטזיה הרד-קור, כמו קסם ומפלצות, משולבים לתוך העולם הזה במתינות כדי ליצור סביבה ריאליסטית יותר, לא מקום שבו מעבר לכל גבעה מתרחש נס ובתוך כל חורשה מתגורר חד-קרן. תשכחו, למשל, משיקויי בריאות שלוגמים בקרב ומרפאים אתכם ברגע.

אבל מדובר גם בעולם הרוס. פלישתה של אימפריה מתחרה, מין קרתגו שכזאת, הוביל למלחמה שבסופה נותרו מהציביליזציה רק כיסים, שברירי ממלכות קטנוניות שרבות באלימות על כל פיסת אדמה, על כל שבריר של ידע וטכנולוגיה שנותר לפליטה מהקדמונים הגאים והישגיהם.

המהות הסיפורית של AoD, לפי מפתחיו, בנויה על שני צירים - חקירת העבר האבוד וחשיפתו, ובחירות שחקן שיעזרו להכריע בסופו של דבר את הנתיב שבו יצעד העולם לעבר עתידו הלא בטוח.

בתחילת המשחק, הדמות הראשית מגלה באקראי מפה, עליה מצויין מיקומו של מקדש חשוב מימי האימפריה, מקום שאבד לזמן. האנשים והגופים אותם ישתף במידע הזה, הבריתות שיכרות והאויבים שיעמיד לעצמו הגיבור בדרך לחפירת סודותיו של המקדש, יקבעו לאיזה משבעה סופים יגיע השחקן.

כמה עובדות שיכולות לעורר את התיאבון ל-Age of Decadence:

אין נקודות חנק בסיפור, למשל דמויות שחייבים לדבר איתן ולקבל מהן מידע, או שלא תוכלו להשלים את הסיפור. למעשה, ניתן להרוג כל אחד, אם אתם חזקים מספיק. זה עלול להקשות עליכם, להוציא מכלל חשבון חלק מהסופים, אבל לא לחסום בפניכם את הדרך להשלמת המשחק.

בפגיעה קריטית, לנשקים יש אפקט מיוחד שונה בהתאם לסוג הנשק - לא מדובר רק בנזק כפול או משהו דומה על פני כל הנשקים. למשל - פגיעה קריטית עם פטיש יכולה לגרום להפלת האויב, עם גרזנים - לריסוק המגן שלו, עם חרבות - להעפת הנשק מידו, עם סכינים - למציאת חרך בשריון והתעלמות ממנו בחישוב הנזק, וכו'.

לדמות שלכם יש 23 מיומנויות לשפר, שתיים מהן קשורות למערכות היצירה במשחק: Crafting מאפשר יצירת מגוון גדול של חפצים, ו-Alchemy לערבוב שיקויים.

רוב העבודה על AoD הושלמה, והצוות הקטן נמצא בשלב ציד הבאגים והליטוש. תאריך יציאה רשמי למשחק אין, אבל יש סיכוי טוב שהוא יצא לקראת סוף השנה, ואם לא, אז במחצית הראשונה של 2010. מחירה של גרסה להורדה יהיה, לפי התכנון, 25 דולר.

- אל האתר הרשמי של Age of Decadence

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:25 30.07.2009 | DarkRay DarkRay (אורח)

    נראה נחמד מאוד, רעיון טוב והאלמנטים טובים, אני לא רוצה שזה יהיה כמו crysis אבל עדיף על מנוע משחק לא פתטי כמו הסורס הידוע או אפילו Duniaשל פאר קריי היה יכול להיות מגניב (כן כן אני יודע-לא ריאלי אבל למה לא סורס)

  2. 2

    03:41 30.07.2009 | jacoby308 jacoby308 (אורח)

    1, רשיון למנוע Source הוא דבר יקר מאוד, במיוחד למפתחים עצמאיים בלי מימון של חברה גדולה. גרפיקה זה לא מה שעושה משחק טוב או רע.

  3. 3

    05:21 30.07.2009 | FRESHER MAW FRESHER MAW

    כל משחק שמפתחים ארבע שנים או יותר יוצא גרוע הנה דוגמא
    SPORE
    THE FORCE UNLEASHED

  4. 4

    05:34 30.07.2009 | Blackmore Blackmore

    נראה מושפע מ2 הפולאאוטים הראשונים. מבטיח

  5. 5

    09:24 30.07.2009 | OblivionJustice OblivionJustice

    4 צודק.
    התאכזבתי קשות מספור.

  6. 6

    10:06 30.07.2009 | nimce nimce

    לפחות עושים משחק אמיתי, לא כמו בארץ: עושים זבל טהור.

  7. 7

    10:14 30.07.2009 | itay169 itay169 (אורח)

    נראה נחמד, ו-3 אני לא מסכים איתך.

  8. 8

    11:30 30.07.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-3
    אתה אומר שסטארקראפט 2 ודיאבלו 3 יהיו גרועים?

    בכ"מ, ספור היה גרוע כי הוא היה גרוע, לא בגלל הזמן שפיתחו אותו. הרעיון בו היה יפה, אבל הביצוע לא יכול היה להיות גרוע יותר (כמעט). אני מאמין שאם הוא לא היה מפותח על ידי וויל רייט, אלא ע"י פיטר מולינו או נינטנדו, זה היה יכול להפוך לקלאסיקה בעולם הגיימינג.

    בכ"מ, אם המשחק טוב, זה לא משנה כמה זמן מפתחים אותו, אדרבא, עדיף שיקדישו למשחק לפחות שנתיים, כדי שיהיה הכי קרוב לשלמות שאפשר, ללא באגים, מסכי טעינה ארוכים, ירידת קצב פריימים, שיוקדש יותר זמן לאלמנטים של המשחקיות ואפשרויות נוספות וצדדיות וכ"ו.

    וכל מתלוני הגראפיקה למיניהם-צודקים, גראפיקה גרועה מאוד מסוגלת להשפיע על ההנאה מהמשחק, אבל בכ"ז הגראפיקה של המשחק הזה אינה נוראית מספיק בכדי להגיע למצב הזה. מעבר לכך, עם כמה שהגראפיקה חשובה, משחקיות מתעלה עליה.

  9. 9

    12:29 30.07.2009 | qwe qwe (אורח)

    ל-3
    FALLOUT 3, PROTOTYPE, DIABLO 3,STARCRAFT 2, DUKE NUKEM
    כל אלה פותחו מעל 4 שנים.

  10. 10

    13:20 30.07.2009 | SilentDeath SilentDeath

    נשמע אדיר
    במיוחד שהם מוכרים את המנוע לעוד מפתחים עצמאיים

  11. 11

    13:23 30.07.2009 | inthejungle inthejungle (אורח)

    ל-3, גם Half Life 2, אחד המשחקים הטובים ביותר של כל הזמנים, פותח מעל 4 שנים. וגם Team Fortress 2.

  12. 12

    13:54 30.07.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    יחסית למפתחים עצמאים המשחק נראה טוב

  13. 13

    14:25 30.07.2009 | DarkRay DarkRay

    בסדר, אני אומר שלא חייבים גרפיקה, אבל עדיף טובה מאשר גרועה.

  14. 14

    16:06 30.07.2009 | lidor323 lidor323

    חחח יצא לי לדבר עם כמה מהאחראים בvalve וgamebryo על קניה של המנוע סורס וgamebryo .. סורס - לא פחות מ6 ספרות והמנוע של אובליויון = gamebryo רק הevolution שלו עולה 5אלף דולר..

  15. 15

    16:13 30.07.2009 | R-DeifY R-DeifY

    14, לא מדובר על קניה, מדובר על רשיון להשתמש, דברים שונים לגמרי...

  16. 16

    17:30 30.07.2009 | lidor323 lidor323

    קניה של המנוע נראה לי הכוונה של הרישיון.. לפחות לגבי המחירים שהם נקבו בהם.יש גם את התשלומים בשביל הרחבת הרישיונות למספר של אנשים..

  17. 17

    17:34 30.07.2009 | DarkKnight DarkKnight

    נראה נחמד מאוד
    אני מקווה שהמחשב שלי יוכל להריץ אותו P:

  18. 18

    16:28 01.08.2009 | מישהוו מישהוו (אורח)

    כמה זמן פיתחו את STALKER ? וכמה גרוע הוא בסוף יצא ?

  19. 19

    20:03 28.01.2010 | samfeing samfeing (אורח)

    מה זה המישחק הזה Age of Decadence? זה אסטרטגיה? ואיך מתקינים

  20. 20

       | פורסם ע"י