הרשמה

רשמים מהאלפא של Call of Duty: Black Ops Cold War

אחרי סופ"ש מסעיר עם האלפא של המולטיפלייר של משחק היריות הבא בסדרת Call of Duty, שמואל מספר לנו קצת על מה מצפה לשחקני הסדרה באוקטובר.

האם הוא מרגיש כמו רוב המשחקים בסדרה? כן. האם זה גם אומר שהוא כיף? ממש כן.

הפעם האחרונה שכתבנו רשמים לאלפא של משחק כלשהו הייתה לפני כעשור. זה היה Battlefield 3 והכתבה הזו כל כך ישנה עד שאי אפשר לקרוא אותה יותר (אפשר למצוא אותה פה באתר, אבל אי אפשר להיכנס אליה). זה רק מבהיר לכם עד כמה זה נדיר שחברה משחררת גרסת אלפא של משחק כלשהו לאוויר העולם, בפרט משחק כמו Call of Duty החדש ובטח ובטח כשמדובר באלפא של המולטיפלייר של המשחק - אחד הדברים שרושם ראשוני הוא קריטי בהם. אז עד ש-Activision, Treyarch, Raven Software ושאר המפתחים הלכו על הצעד המיוחד הזה, גם אנחנו נעשה משהו מיוחד וניתן לכם את הרשמים שלי מהסופ"ש האחרון בו ביליתי שעות רבות מול האלפא של המשחק. אז אחרי שנים של Call of Duty באמתחתי, מה חשבתי על האלפא של Call of Duty: Black Ops Cold War? לאורך הכתבה תוכלו לקרוא את הרשמים שלי או לצפות במשחקים ששיחקתי ועלו לערוץ היוטיוב שלי להנאתכם!

אל תסתכל בקנקן אלא בסמטאות שבתוכו

נתחיל מהדבר הראשון שתראו כשתיכנסו למשחק: הגרפיקה. על ה-PS4 Pro שלי המשחק לא היה נראה שונה במיוחד מ-Modern Warfare. התאורה הייתה טיפה טובה יותר ופלטת הצבעים בוהקת יותר, אבל חוץ מזה - המשחק לא הראה שום דבר מיוחד. כמובן שכשנגיע לדור הבא עם הרזולוציות הגבוהות, הטקסטורות הטובות יותר והריבוי הגדול יותר של אפקטים יעשו את שלהם (ואולי בעזרת השם מוד 120 פריימים לשנייה על הקונסולות הבכירות), אבל ממה שחוויתי באלפא לא היה מדובר בשום דבר מיוחד. אני כן אציין שהאלפא הגיעה עם מעט מאוד אופטימיזציות וחוויתי לא מעט נפילות בביצועים, בעיקר ב-Scorestreaks שכללו ארטילריה כבדה באזור שלי.

העיצוב של המשחק ובפרט המפות צריכות לקבל פסקה משלהן כי כאן המשחק פשוט עשה עבודה נהדרת. המשחק נתן לנו לשחק ב-5 מפות שונות (ארחיב בהמשך על מצבי המשחק השונים), ורובן המוחלט מעוצבות מדהים, גם מבחינה גרפית וגם מבחינת בניית המפה. רחובות מיאמי נראות פשוט נהדר, מלאות חיים, ניאון והדר, עם מסעדות ובית מלון מפואר - באמת מפה נהדרת מבחינת העיצוב שלה ואולי הכי יפה במשחק. שאר המפות גם מצוינות: Crossroads המושלגת ו-Satellite המדברית מייצגות יפה את האקלים של כל אחת מהמפות (הדיונות ב-Satellite הן באמת מחזה מרהיב), Moscow מציגה לנו לחימה בשטח הכי אורבני שיכול להיות עם בניינים ומזרקות בכל פינה ו-Armada היא מפה פשוט משוגעת מבחינה עיצובית עם כל המשחתות השונות, הים הגדול והספינות הטרופות. מבחינת העיצוב של המפות השונות, Cold War עושה עבודה מדהימה.

המפות חולקו לשני מצבי משחק עיקריים: ה-Core Moshpit שהכיל את שלושת המפות הקטנות יותר (מיאמי, הלוויון ומוסקבה), בהן תוכלו לשחק את מצבי המשחק שאתם רגילים אליהם ברוטציה: Team Deathmatc, Hardpoint או Domination לדוגמא. כאן המשחק גם עוזר לנו לדרג את המפות השונות מבחינת עיצוב המשחק שלהן, והפתעה גדולה - כאן מיאמי דווקא נמצאת בתחתית. עם כמה שהמפה הזו יפייפיה, העיצוב המסועף שלה יחד עם העובדה שהתאורה בו יחסית נמוכה גורמת לכך שקשה לפעמים לזהות את האויבים שלך מרחוק ובניגוד למפות האחרות היו לי יותר פעמים שהופתעתי על ידי יריב שהגיע כאילו משום מקום. שאר המפות ששיחקתי בהן היו פשוט פנומנליות. Satellite היא פשוט מפה מרהיבה, כשהדיונות השונות והמבנה המגניב של המפה שמעודד מפגשים בצמתים וקרבות כיפיים ואינטנסיביים. מוסקבה בנוייה לתפארת עם אזורים מרכזיים ומלהיבים יחד עם אזורים המתאימים לצלפים (בדומה למפת הלווין).

שתי המפות האחרות נכנסו למצב המשחק של Combined Arms Domination, שהוא פשוט משחק Domination רגיל על ספידים. הרבה יותר אזורים שונים שאפשר לכבוש, ורכבים שונים שאפשר להשתמש בהם כדי להשיג את השליטה עבור הקבוצה שלכם. במפת ה-Crossroads תוכלו להשתמש בטנקים ואופנועי שלג וב-Armada תוכלו להשתמש ב-Ziplines כדי לעבור מספינה לספינה או להשתמש באופנועי מים וספינות קרב. שתי המפות הללו נהדרות וכיפיות ובהתחשב בעובדה שאנחנו נקבל מצבי משחק המותאמים במיוחד למפות האלה, אני לא יכול לחכות ולראות מה עוד מתוכנן לנו במשחק המלא. 

יש אזעקות, אין הפתעות

אחד הדברים שאני הכי נהניתי מהם באלפא היה, באופן ממש מוזר, המחסור בדלתות במשחק. הזכרתי קודם את העובדה שאני מרגיש שמיאמי היא המפה הפחות טובה מבחינת עיצוב המשחק שלה בגלל שהיא נוטה ליותר מדי הפתעות ומיתות שלא יכלתם לראות מגיעים או להתחמק מהן. העובדה שבמשחק הזה יש מחסור ברור בדלתות עוזרת לכל מפה להרגיש זורמת וכיפית. כמובן שעדיין יש חלונות ומרפסות שאפשר לצלוף מהן, אבל העובדה שאין דלתות ושכמעט כל חדר במשחק מכיל כמה פתחים קרובים אחד לשני גורמת לכך שאם תנסו להתקמפר - אתם כנראה פשוט תחטפו כדור בתחת ממישהו שיאגף אתכם.

אני חייב לומר שאני גם שמתי לב שהמפתחים ב-Treyarch גם נתנו יותר אופציות לגלות מי נמצא מסביבכם באמצעות הגברת הרעש של צעדי האויבים שלכם כך שיותר קשה להפתיע אתכם משום מקום, שימוש בעזרים שונים כמו Field Mics כדי לדעת מתי האויבים השונים עוברים ליד המיקרופון שלכם ולגלות איפה היריבים שלכם נמצאים (לכם ולכל חבריכם לקבוצה) ועוד. המשחק מרגיש מאוד הוגן במובן הזה, אבל אם כבר הזכרתי סאונד, חשוב לציין שחלק מהרובים במשחק נשמעים מאוד מצועצעים ועם פחות אימפקט ורעש כמו במשחק הקודם בסדרה. אני מניח שזה נועד לאזן את כמות הרעש במשחק (וכאמור, באמת קל יותר להקשיב לקולות שונים במשחק), אבל זה קצת גורע מהחוויה הכללית.

מירוץ חימוש - תרתי משמע

אבל ללא ספק, אחד הדברים הכי כיפיים באלפא הייתה העובדה שבמהלך כל קרב, ה-Scorestreaks - אותם בונוסים שהשחקן מקבל אחרי צבירת נקודות מסוימות, בונוסים כמו UAV, ארטילריה, מסוק תקיפה ועוד - לא מתאפסים אחרי כל פעם שאתה מת. זה מדהים בעיניי ולגמרי יידבר לשחקנים החדשים, אלו שלא נגעו ב-Call of Duty מימיהם. כולנו מכירים את התסכול הזה של לראות את השחקנים המטורפים משיגים סטריק אחרי סטריק, מסוק אחרי מסוק, טיל אחרי טיל ואתם לא מצליחים להתקדם מעבר ל-UAV - אז כאן אין את זה.

השחקנים הטובים באמת ישיגו את הסטריקים הרצופים שלהם כמובן, אבל גם השחקנים החדשים יזכו לזמן מסוק תקיפה, להפעיל ארטילריה כבדה על אזורים אסטרטגיים במפה וליהנות מכל הבונוסים הנהדרים שיש למשחק הזה להציע. זהו מהלך גאוני של Treyarch, שבעוד שיש סיכוי שיפריע לשחקנים וותיקים יותר שיתגעגעו ל-Killstreaks ולכוח שהם קיבלו כיוצא מזה, החברה מגדילה את כמות האנשים שיהנו מהמשחק ולא ירחיק  את כל השחקנים הקאז'ואלים שבאו ליהנות ממשחק עם החברים שלהם ולא בא להם לחטוף פצצות נפאלם על גבי פצצות נפאלם מבלי להגיב בעצמם בכלל.

העיניים נשואות לאוקטובר

אז אחרי כל זה, מה אני מקווה שנראה ב-10 באוקטובר כשהבטא תגיע ל-PS4 (ב-8 באוקטובר למי שהזמין את המשחק מוקדם)? אז בואו נתחיל מכך שאני מצפה קודם כל לראות ביצועים טובים ויותר ואופטימיזציה טובה יותר למשחק. ארטילריה כבדה אולי תזעזע את המסך בצורה הגיונית אבל אני לא אמור לרדת לאזור ה-20 פריימים לשנייה ולחטוף שני כדורים ממישהו מבלי שאני בכלל שם לב מי נגד מי. הדבר השני שהייתי שמח לראות יותר ממנו הוא שיפור קל של מפת מיאמי. קצת כואב לי לראות את המפה הכי יפה במשחק בתור המפה הכי פחות כיפית למשחק בינתיים. תאורה נוספת ומוגברת, ניגודיות גדולה יותר וקצת יותר אזורים פתוחים ישפרו אפילו יותר את החוויה של המפה הזו. הייתי גם שמח לצורת מעקב שקופה יותר אחרי הרמה שלך, כדי לוודא שאתה נכנס למשחקים עם אנשים באותה רמת יכולת כמו שלך (לא חוויתי בעיה כזו במשחק לשמחתי, אבל עדיין יהיה נחמד לקבל פיצ'ר שכזה).

חוץ מזה, זה משחק Call of Duty לכל דבר ועניין. אם באתם לכאן כדי לחפש איזה משחק יריות חדש ומסקרן - אז לא תשיגו אותו כאן ככל הנראה. מצד שני: אנחנו עוד לא ראינו את כל מה שיש למולטיפלייר של המשחק להציע - זאת הייתה רק האלפא להזכירכם. בנוסף, וזה הכי חשוב: Treyarch ו-Activision שמים דגש ענק בפרסום שלהם על מצב השחקן היחיד שהיה נהדר ב-Black Ops המקורי. האם מצב ה-Single-player של המשחק יהיה מיוחד כמו שהוא נראה? אני ממש מקווה שכן - נחכה ליציאה של המשחק בסוף 2020 כדי להבין איפה המשחק הזה הולך לחדש.

חוץ מזה שהוא יהיה המשחק הראשון בסדרה לקונסולות ה-PS5 וה-Xbox Series X.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:03 24.09.2020 | WarFox89 WarFox89

    COD זה טוב ונחמד אבל די נמאס כבר מהחרא הגנרי והארקיידי הזה - כמה אפשר?

    יש משחק אחד שאני מחשק בו ב-EARLY ACCESS כ 6 שנים האחרונות ואתמול הוא יצא רשמית לגירסא 1.0.
    אני מדבר על המשחק האגדי - Squad. זה כמו BF רק יותר רציני ויותר הארדקור. אשמח לראות כאן ביקורת רשמית על המשחק ושתתנו לו חשיפה הולמת ואור זרקורים כאן באתר הגיימינג הישראלי. תודה :)

    https://store.steampowered.com/app/393380/Squad/

  2. 2

    12:53 24.09.2020 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    אחלה של שועל, הקדמת אותי ב-50 דקות!

    https://www.vgames.co.il/article/27129.html

  3. 3

    19:25 24.09.2020 | WarFox89 WarFox89

    תותח אתה רועי. כל הכבוד :]

  4. 4

       | פורסם ע"י