הרשמה

ראיון עם רולנד היילר, מנהל התכנון הראשי ב-Porsche Design

סבב הראיונות שלנו לא מפסיק כשהפעם ישבנו לשיחה עם אחד מראשי סטודיואי העיצוב המפורסמים והגדולים ביותר בעולם

הצצה לאיך ניראה תהליך העבודה בין פורשה ל-AOC ומה הביא אותם ליצור את העיצוב החדשני כמו שהוא

כבר הרבה מאוד זמן שלא ראינו חידושים גדולים ופורצי דרך בתחום העיצוב בעולם החומרה ככלל ובפרט כאשר אנחנו מסתכלים על עולם המסכים. גם חברת AOC מודעת למצב ועכשיו ניראה שהיא מנסה לשנות את המציאות כשאתמול סיפרנו לכם על החשיפה של המסך הראשון שלה בשיתוף פעולה עם סטודיו העיצוב Porsche Design, ה-AGON PD27. מיד לאחר אירוע החשיפה שערכו שתי החברות הצלחתי לתפוס את רולנד היילר (Roland Heiler) מחברת Porsche Design לכמה דקות שבהם קיבלתי ממנו הצצה לתהליך העיצוב של המסך ולשיתוף הפעולה ביחד עם AOC עד לרגע החשיפה.

אז רולנד, ספר לי בקצרה מה התפקיד שלך ב-Porsche Design?

אני משמש כמנהל העיצובי (Chief Design Officer) וכמנהל של ראשי הצוותים ב-Studio F. A. Porsche, שהוא בית העיצוב שעושה את כל העבודה עבור המותג "Porsche Design". הסטודיו שלנו נמצא בהרי אוסטריה לצד אתרי הסקי של Zell am See, כי זה הוא המקום שבו אדון פורשה (Ferdinand Alexander Porsche) הקים את הסטודיו בשנת 1972.

אני רוצה לגעת בקצרה בשיתוף הפעולה עם AOC, איך הוא קם לתחייה?

אני לא בטוח בדיוק לפני כמה שנים זה היה, אבל בטוח לפני יותר מ-5 או 6, AOC פנו אלינו בפעם הראשונה עם הכוונה ליצור שיתוף פעולה במטרה לעצב מסכים. המסכים ההם היו בעיקר מסכים לשוק העיסקי. אם אתה שואל אותי למה הם פנו אלינו? אני חושב שזה כניראה בגלל שכבר הייתה לנו היסטוריה של עיצוב מסכים עבור לקוחות אחרים בעבר. אני זוכר, זה היה אולי לפני 20 שנה, אבל אם היית מגיע לטרמינל של לופטנזא (Lufthansa) בכל מקום בעולם, היית יכול לראות מסכים שעוצבו על ידי F. A. Porsche. לכן זאת כניראה הסיבה מדוע הם חשבו שאנו ניהיה שותפים טובים. לאחר מכן עיצבנו מספר מסכים עבור AOC, זכינו גם בכמה פרסי עיצוב בזכות אלו. היום אנחנו שייכים לגמרי לחברת המכוניות Porsche לכן השילוב של רכב ושל עיצוב מוצר היה כתוב על הקיר והמסך הגיימינג החדש הוא דוגמא טובה כיצד אפשר להעביר אלמנטים מעולם מירוצי המכוניות למוצר בצורה הגיונית.

ראינו את המעמד של המסך ששואב הרבה מאוד השראה מכלובי התהפכות של רכבי מירוץ, האם יש עוד דברים שניראה במסך ונוכל להגיד "זאת הנגיעה של פורשה"?

אם אנחנו מדברים על המסך עצמו, אז היום יש בו מעט מאוד עיצוב, זה נהדר שהוא מאוד נקי (עיצובית), זה נהדר שאין לו מסגרת ויש לנו מסך שמגיע עד לקצה מפני שהניראות של המסך עובדת בצורה מעולה עם הפילוסופיה העיצובית של הסטודיו שלנו. השתדלנו להתרכז במעמד כאשר הכנסו את ה-DNA של Porsche למוצר הזה וזה למה שהוא ניראה כמו שהוא, עם המבנה הצינורי-משולש שמוכר לנו וגורם לו להיות מאוד מאוד יציב אך בו זמנית הוא גם ניראה מאוד קל בגלל הצורה הפתוחה שלו. המעמד צופה גם בכרום שמשתלב בצורה יפיפייה עם אפקטי התאורה שיש למסך.

אם אנחנו מדברים על העתיד, האם המסך שראינו היום הוא "חד פעמי" או שניראה עוד מסכים כאלה בעתיד?

אני חושב שאם מסתכלים על ההיסטוריה של Porsche Design ו-AOC אפשר להגיד שיש לנו הרבה פנטזיות לשיתופי פעולה אחרים בנוגע למוצרים אחרים בעתיד. אני חושב שיש למה לצפות. 

ואם אנחנו מדברים על מוצרי גיימינג אחרים? אני ישר חושב על כיסאות או הגאי גיימינג, לדוגמא. אלו מוצרים שפורשה יכולה לעשות בצורה מצויינת.

זה עוד לא הוחלט אבל אנחנו חופשיים לחשוב על דברים כאלה. למרות זאת, אין לנו תוכנית קונקרטית למוצרים אלה, לפחות לא בזמן הזה.

אני רוצה לחזור רגע לשיתוף הפעולה עם AOC, האם אתה יכול לשתף אותי קצת באיך זה היה? אני בטוח שהיו דברים שאתם רציתם לעשות בדרך אחת אבל AOC רצו לעשות את זה בדרך אחרת.

זה הטבע של כמעט כל מוצר שאנו מעצבים, תמיד יש לך חזון בתור המעצב ואז כמובן שאתה צריך לוודא שהמהנדסים יכולים להפוך את זה למציאות. המעבר משלב ראיית הרעיון ואהבתו, במקרה זה אני מתכוון למעמד, הוא תמיד מעבר קשה. אם זה חלק חדשני, תמיד יהיו אלמנטים שעוד לא נעשו אף פעם, או שלא נעשו בדרך הזאת, לכן זה תמיד אתגר. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהרעיון ההתחלתי שלך יהיה אהוב על כולם בגלל שאחרי זה, גם מחלקת ההנדסה תרצה שזה יקרה. במקרה זה המעצבים שלנו והמהנדסים של AOC עבדו צמוד מאוד יחד וברור שהיו מכשולים בדרך וזה לא היה "טיול בפארק" אבל הצלחנו לעשות את זה ואני חושב שכל מי שעבד על זה ומסתכל על המוצר המוגמר, גאה מאוד במה שהצלחנו ליצור.

האם היו מצבים שבהם מחלקת העיצוב רצתה לעשות משהו בצורה מסויימת אבל מחלקת ההנדסה אמרה שזה לא אפשרי ובסוף נאלצו לעשות פשרות בעניין?

לפעמים צריך לעשות את זה אבל במקרה הזה אני לא חושב שהיה צורך לעשות פשרות שגרמו לנו להגיד: "אנחנו צריכים להשלים עם העובדה שזה פשוט לא ייראה מספיק טוב". אני באמת חושב שהמצב כאן היה שונה, זה היה יותר אתגר של ליצור את המראה ולהביא את האיכות לרמה שאתם רואים עכשיו בתור לקוחות כשאתם באים לרכוש את המסך. לדוגמא, כשעיצבנו את המודל של מעמד במחשב הוא היה מקשה אחת אבל אחרי זה הבנו שקשה לייצר את זה בצורה הזאת וצריך לחתוך אותו במקום מסויים ואלו הפרטים הקטנים האלה שהיינו צריכים לדייק בהם כדי לא לאבד את הרושם שיוצר המוצר כולו.

אז היית אומר שפורשה הגשימה את כל החזון שלה עם המעמד?

כן בטח. אנחנו מסתכלים על זה היום ואומרים בגאווה "זה בדיוק איך שרצינו שזה יראה".

אוקיי, אז שאלה לקראת סיום, האם יש משהו שאתה רוצה לספר לנו על המסך? אולי סוד מתהליך הפיתוח? יש לך Fun Fact על העיצוב שאף אחד לא יודע?

אני אגיד לך את זה ככה, זה היה פרויקט מעניין עבורנו. אם אתה מסתכל על כל הדברים האחרים ש-Porsche Design עושה בדרך כלל, רובם הם מוצרים מאוד "טהורים", פשוטים וחסרי זמן. במקרה הזה רצינו גם לכלול את כל הקריטריונים האלו אבל בו זמנית גם ידענו שאנחנו מעצבים משהו עבור קהילת הגיימרים. עולם הגיימינג הוא עולם אחר לגמרי מאשר עולם העסקים והמשרדים שלהם ולכן ידענו שנצטרך ליצור מימד רגשי נוסף למסך הזה שהולך מעבר לעיצוב טהור. אני חושב שזאת הסיבה שבגללה בחרנו לעצב את המעמד עם רפרנס עמוק כל כך למכוניות מירוץ וגם מדוע בחרנו לצפות אותו בכרום כדי שהוא יחזיר את האורות שמוקרנים בסביבת המסך. זה לדוגמא משהו שלא היינו עושים עבור ציוד משרדי, אז זה היה משהו קצת חדש עבורנו.

אז אפשר בעצם להגיד שעיצוב המסך עבור גיימרים איפשר לכם להשתגע ולהגזים קצת יותר מבדרך כלל.

כן , זה היה קצת יותר מוגזם וטיפה יותר משוגע במיוחד עם השילוב של כל התאורה הצבעונית, שזה משהו שאנחנו לא עושים בדרך כלל. אבל בסופו של יום רצינו שזה יהיה מוצר שכאשר אתה מסתכל עליו יהיה לו סטייל ברמה גבוהה מאוד אך הוא גם יכול להיראות כמו כלי יפה בחדר השינה מבלי לבלוט מעבר לשאר הריהוט בחדר. אז עיצבנו אותו כך על פי טעמנו.

תודה רבה לרולנד על הזמן שהוא הקדיש עבור הראיון המעניין במיוחד! כזכור, המסך הראשון של Porsche Design ושל AOC, ה-PD27 יושק בארץ כבר בתחילת 2021 במחיר של כ-4,400 שקלים. מה אתם חושבים על שיתוף הפעולה הזה והמסכים החדשים הללו של AOC? נשמח לשמוע את דעתכם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י