הרשמה

ביקורת: NBA 2K21 לדור הבא - לצמצם את הפער

אחרי טריילר מרשים במיוחד, שמואל חווה את NBA 2K21 לקונסולות הדור הבא וחזר לספר לנו מה הוא חשב על הגרסה הזו של המשחק

  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/11/2020

שיפורים גרפיים ניכרים ואנימציות משופרות גורמים למשחק הזה להרגיש טוב יותר, אבל הם לא באמת מצדיקים קנייה מחודשת של המשחק - בטח שלא עם כל המיקרו-רכישות.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד

יאללה, אפשר לקרוא לילד בשמו: מה שהלך בביקורת של אור ל-NBA 2K21 הייתה קטילה לפנתיאון. מה שמצחיק הוא שהמשחק דיי דרש את זה. NBA 2K21 לקונסולות הדור הנוכחי הרגיש כמו משחק מעבר לדור הבא, כשהוא לא משנה ולא מחדש כמעט שום דבר מהמשחק משנה שעברה, רק הוסיף מנגנון שהכעיסו את השחקנים בדמות תזמון הזריקה החדש (מנגנון ששונה לאחר כמה זמן) וכמובן, כיאה למשחק בסדרת NBA 2K, הכיל יותר מנגנוני מיקרו-רכישות מבכל משחקי The Witcher ו-The Elder Scrolls ביחד. לפני קצת יותר משבוע, ראינו את ההגעה של קונסולות הדור הבא לעולם ויחד איתן, הגרסה החדשה של NBA 2K21. הודות לעדלי יונייטד זכיתי לבדוק את הגרסה הזו ולהראות לכם מה חדש בה והאם היא משפרת באיזושהי צורה את החוויה של המשחק המקורי?

שלשה מחצי מגרש

אם במקרים מסוימים ובמשחקים אחרים, גרסת הדור הבא של משחק כלשהו תיתן לך גרפיקה טיפה יותר טובה ואפשרות לשחק בכמות פריימים גבוהה יותר, גרסת הדור הבא של NBA 2K21 מרגישה כמו שדרוג של ממש, לפחות ברמה הגרפית. השחקנים נראים משמעותית יותר טוב על קונסולות הדור הבא באופן כללי וקונסולת ה-PS5 שבדקתי את המשחק עליה בפרט. כל השחקנים נראים טוב יותר, אבל השחקנים הגדולים והכוכבים האמיתיים של ה-NBA הם פשוט ברמה אחרת מאשר המשחקים הקודמים בסדרה. כל פרט בהם יותר מציאותי, מתווי הפנים והאנימציות היותר טובות שלהן ועד תנועת הגוף ואגלי הזיעה שעל גופם. אני חושב שלדבר על הפער בין המשחקים הוא חשוב, אבל טוב מראה עיניים של המשחק מסתם לקרוא על כמה סטף קרי או לברון ג'יימס נראים יותר טוב על ה-PS5. אז הנה כמה תמונות של שחקני NBA שצילמתי מהמשחק לשיפוטכם:

המפתחים ב-2K יכלו לתת לנו משחק יותר מחובר לקרקע עם שינויים מינורים לדברים כמו התאורה במשחק וקצת יותר השקעה בפרטים, אבל בפועל מה שקיבלנו היה הרבה יותר טוב והרבה יותר מרשים ממה שציפיתי שנקבל. השינויים מורגשים גם באנימציות של השחקנים והמשחקיות שהשתפרה טיפה ממה שאני זכרתי מ-2K21. המשחקיות, בעיקר בהגנה, זורמת הרבה יותר ומוצלחת הרבה יותר. היו הרבה פחות מקרים בהם השחקן שלי פתאום החליק הצידה ונתן לשחקן ההתקפה לחדור להגנה לסל לקל. מצד שני, אני עדיין רואה כאן ניצנים של המשחק מהדור הקודם עם העובדה שה-AI עדיין יכול להתנהג מוזר ושחלק מהאנימציות וזוויות המצלמה פשוט נלקחו היישר מ-2K21 לקונסולות הדור הקודם.

גם בגזרת השדרנים אנחנו מקבלים חידוש קל עם צוות שדרים שמספקים קונטרה טובה לקווין הארלן והשדרנות המוכרת והאהובה שלו. מצב הסיפור קיבל הרחבה קלה, כך שאם נהניתם מהסיפור במשחק בדור הנוכחי, תשמחו לגלות שתוכלו לבלות יותר זמן עם השחקן שלכם לפני הכניסה ל-NBA, בין היתר ב-G-League. גם מצב ה-MyPlayer קיבל הרחבה בדמות The City. הבעיה היא שבגלל שלוקח כל כך הרבה זמן להיכנס לעיר הנכספת (אתם צריכים לעבור ב-Rookievile לפני כן ולצבור "כבוד"), רק כדי לגלות שזו פשוט הגדלה של השכונה מהמשחקים הקודמים, אתם מגלים שהמוד הזה לא שווה את הטרחה בכלל. מצאתי את עצמי מתמודד עם השחקן החדש שלי עם הדירוג הסופר גבוה של 60, משחק מול אנשים עם דירוג 85 שפשוט מחסלים אותי מצד אחד, אבל גם רואים (ושומעים האמת) שזה מעצבן אותם.

מוד שכן היה שווה את הטרחה הוא ה-W: המוד שמאפשר לכם ליצור שחקנית לראשונה בתולדות 2K. נכון, המוד הזה עדיין בחיתוליו, ועדיין אין מצב קריירה של ממש עם השחקנית שתיצרו אבל הגיע הזמן שהייצוג הנשי שהחל לפני כמה משחקים גם יימשך למצבי משחק אחרים ולא רק ל-Play now. למעט שני המצבים הללו והעובדה ש-MyGM ו-MyLeague אוחדו תחת המטרייה של "My NBA", המשחק הוא אותו המשחק מלפני כמה חודשים. לא משנה כמה ה-City הגדול ינסה להסתיר את זה, בסופו של יום מדובר ב-NBA 2K21 עם שכבת צבע חדשה ושינויים שהיו יכולים להיות גם בגרסה המקורית של המשחק. מה שמוביל אותי הישר לנקודה הבאה.

...אבל אחרי הבאזר

למה לכל הרוחות אני עדיין צריך לדבר על זה? למה אני מרגיש צורך להזכיר שוב את העובדה ש-NBA 2K21, בדיוק כמו קודמיו, פשוט מפוצץ במיקרו-רכישות? פשוט: כי כל הקונספט של גרסת הדור הבא של NBA 2K21 היא הייצוג האולטימטיבי לכל הנושא הזה.

למי מכם שלא ידע, גרסת הדור הבא של NBA 2K21 היא לא חינמית לבעלי המשחק לקונסולות הדור הקודם. אני אחזור על זה שוב, כדי שאנשים יבינו: אם קניתם את המשחק בגרסת הדור הקודם ולא רכשתם את ה-Mamba Edition, הגרסה המיוחדת שתאפשר לכם שדרוג של המשחק לקונסולות ה-PS5 או ה-Xbox Series X, אתם צריכים ללכת לחנות הדיגטלית או הקרובה לביתיכם ולקנות עותק נוסף של המשחק, הפעם לקונסולות החדשות. זה נהייה יותר אבסורדי כשאתם מבינים ש-EA החליטו לתת את גרסת הדור הבא של FIFA 21 בחינם לכל רוכשי גרסת הדור הנוכחי של המשחק, בין אם מדובר ב-PS4 או Xbox One. כ-EA עושה פרקטיקות כלכליות שגורמות לך להיראות רע, אתה יודע שאתה עושה משהו לא טוב.

הקונספט הזה גם ממשיך לכיוון העובדה שלא ניתן להעביר את השמירות שלכם מגרסת הדור הקודם לגרסת הדור הבא ובכך המשחק מכריח אתכם לרכוש שוב עוד VC, בין אם בכסף אמיתי או בזמן היקר שלכם, כדי להגיע לאותה הרמה שהייתם בה קודם לכן במשחק המקורי שאני אחזור ואומר - שכבר יש לכם ורכשתם בחנות. כל אלו מצטרפים לפרסומות הרגילות, למנגנון ה-MyTeam המוכר וה-"אהוב" ועוד כל הפרקטיקות שפשוט מציקות לגיימרים חובבי הסדרה בכל העולם.

אני באמת לא רציתי לתת לכל הנושא הזה להשפיע על הציון של הגרסה הזו, אבל בואו נאמר את האמת, השדרוג הזה יכל להיות חינם, ואם הוא לא יכל להיות חינם כי נעשתה עבודה מחודשת ואינטנסיביית על אנימציות הפרצופים, המראה של השחקנים והתאורה אז לפחות לבקש תשלום סמלי עבור השדרוג. גרסת הדור הבא של NBA 2K21 היא הגרסה הטובה ביותר של כל משחק NBA 2K שיצא אי פעם ברמה הויזואלית וברמת האנימציות - אין לי בכלל ספק בכך. אבל יש פרקטיקות שאני בעצמי לא יכול להגן עליהן וזאת אחת מהם.

אני בטוח שהגרסה הזו תצליח במכירות, ובעוד שאני מאוד אוהב את הגרסה הזו של המשחק ואני באמת חושב שהיא טובה בהרבה ממה שקיבלנו בקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One, זה טיפה מבאס אותי שזה יקרה כי זה אומר שהפרקטיקה ההרסנית הזו תקבל משנה תוקף. במקרה ואכן התגובה הציבורית תהייה יחסית אדישה, זה אומר שאולי נראה את הפרקטיקה הזו חוזרת בעוד משחקים בין-דוריים וזה לא משהו שאני מצפה לו בכיליון עיניים. תוסיפו לכך את העובדה שהגרסה הזאת לא מגיעה למחשב האישי משום מה (גרסת המחשב האישי גם דורשת משחקניה להשתמש במערכת שתומכת ב-AVX מאיזו סיבה לא ברורה - שימו לב לזה), ואני באמת חושש לעתיד של הסדרה הזאת על המחשב האישי ובאופן כללי.

השורה התחתונה

לגרסת הדור הבא של NBA 2K21 עדיין יש המון בעיות שיש למשחק המקורי, בין היתר כל נושא המיקרו-רכישות וה-"Grind" שהשחקנים צריכים לעשות כדי להשיג ציוד שווה ולפתח את השחקן שלהם. אבל מהצד השני, אנחנו מקבלים לראות את הניצוצות של המשחק ש-NBA 2K יכול וצריך להיות: סימולציית משחק כדורסל נאמנה להחריד למקור. האנימציות המשופרות יצרו מנגנון התנגשות יותר ריאליסטי והוגן, ההגנה מסתדרת בצורה יותר יעילה ומונעת סלים קלים והשחקנים, הקהל והאצטדיון נראים מדהים. אם רק ב-2K יפסיקו לשנה אחת לחפש את כל נושא המיקרו-רכישות ולתת לנו משחק כדורסל הוגן, עם גרפיקה מהממת, מצב סיפור שלא כולל שעות של Grind אלא מנגנון צמיחה הגיוני ועוד דברים בשביל השחקן ולא כדי להוציא ממנו כסף, אז יש סיכוי ש-NBA 2K22 ל-PS5 ול-Xbox Series X באמת יהיה משהו מיוחד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • הקפיצה לדור הבא מורגשת ונראית לעין
  • האנימציות של השחקנים משופרות
  • משחק ההגנה וההתקפה זורמים יותר

הרע

  • המשחק עדיין מכיל מיקרו-רכישות אגרסיביות
  • אפשר לראות כל מיני זוויות מצלמה ואנימציות מהדור הקודם
  • עדיין אותו המשחק בפועל

והשימי

  • מתי יביאו אותו ל-2K?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י