הרשמה

פשיטות וגרזנים - ההצצה האחרונה ל-Assassin's Creed Valhalla!

ראיתם את המשחקיות של פול וקיבלתם חשק לשמוע עוד על Assassin's Creed Valhalla? היכנסו לכתבה!

חברנו באנגליה חוזר אלינו עם הצצה מעמיקה ונוספת למשחק האקשן החדש בסדרת משחקי המתנקשים המפורסמת!

יוביסופט לא מפסיקים לשתף איתנו פעולה, כשהפעם חברנו באנגליה פול דייוויס מביא לנו את רשמיו אחרי סשן שלו במשחק האקשן/הרפתקאה החדש של יוביסופט: Assassin's Creed Valhalla. הסשן של יוביסופט לקח אותו דרך מגפיו של אייבור, הלוחם (או הלוחמת) במשחק הבא בסדרת משחקי המתנקשים הידועה. לפי פול, אנגליה של התקופה האנגלו-סקסית, עם מזג האוויר המזעזע שלה מתגלה כבמה נהדרת לאקשן והמסתורין של סדרת משחקי Assassin's Creed. רוצים לדעת למה הוא חושב ככה? פול, קח את המושכות!

לקראת היציאה של הרפתקאת הוויקינגים של המשחק החדש של יוביסופט ב-10 בנובמבר, אנחנו מוצאים את החברה משיטה אותנו (ראיתם מה עשיתי כאן?) לכיוון של מסע שיבוסס ברובו על קרבות ולחימה, שבאופן כללי זה משהו שכולנו מצפים לו כשאנחנו חושבים על הוויקינגים ועל הדברים שהם עשו בחייהם. מצד שני, בהצגה הקצרה שקיבלנו השאלה המרכזית הייתה: "איך החברה תצליח ליישם את הציפייה הזו בפועל במשחק שלה?". בפועל קיבלנו את התשובה הזו תוך יום אחד של הרג וחקר המפה, יחד עם שיחות מלאות בפוליטיקה.

אייבור (גבר או אישה, נתון לשיקולכם), הוא הדמות הראשית של AC Valhalla, והוא נערץ על ידי שבטו בין אם בגלל היכולות הדיפלומטיות שלו, או יכולות הקרב הפראיות שלו. לפני שאני אגיע למשחקיות שזכיתי לחוות, ואיך מכניקת קרבות החרב (או הגרזן), מיושמות במשחק ב-2020, שווה רגע לעמוד ולהסביר את הסיפור של המשחק, שמצליח לשמור על רמת רצינות ופיתוח דמויות שלא היה נופל מבפיתוח שכזה בסדרה של HBO. הזרימה של האירועים השונים בסיפור במהלך הסשן שהיה לנו עם Valhalla הייתה חדה ועוצמתית - דבר שהסדרה התקשתה איתו במשחקים האחרונים (למרות הגודל והאפיות של משחקים כמו Origins ו-Odyssey).

בניגוד לשניים האלה, הקמפיין ב-Valhalla משאיר את השחקנים שלו נעולים על המטרות הגדולות של המשחק: ליצור בריתות, להשיג שטחים ולעזור להתיישבות של השבט של אייבור להתפתח ולגדול. גם משימות צדדיות וקשרים שתיצרו במהלך המשחק יספקו לכם משאבים ועושר שיילכו ישירות לחיזוק ושיפור המושבה שלכם (במקרה של הסשן שלנו היה מדובר ב-Ravensthorpe). זה מאוד הזכיר לי את המנגנון של פיתוח העיר Monteriggioni ב-Assassin’s Creed II, שאציו אודיטורה עוזר לפתח בעזרת המטבעות שלו - פשוט בסקאלה הרבה יותר גדולה.

אבל אנחנו רואים הרבה מאוד קרבות ב-Assassin's Creed Valhalla, לצערי מעט מאוד מהן היו קרבות אחד על אחד (או לשמחתכם, תלוי איך אתם מסתכלים על זה). בין אם מדובר בפשיטה על מנת לצבור עוד ממון מהמנזר הקרוב או התקפה על ארמון כלשהו, אנחנו נמצא את עצמנו כמעט באופן קבוע נלחמים בעשרות אנגלו-סקסונים שנלחמים באייבור ולוחמיו. מכיוון שנילחם בעשרות לוחמים בבת אחת, לרוב הסיכון יהיה גדול יותר, שכן המשחק יציב בפנינו גל של אויבים מכל הצדדים. פשיטות לעומת זאת הן אירוע טיפה יותר מבוקר - קיימת האפשרות לפתות את המגינים של הכפרים האומללים לשטח הפתוח ולגמור אותם שם דיי בקלות. זה עוזר שאת הפשיטות הללו אתם כשחקנים מובילים מא' ועד ת' - זה מאפשר לכם תכנון נכון של טקטיקות לפני שאתם יוצאים לפשיטה.

התקיפות על המצודות והארמונות - שם המשחקיות מתחילה להרים את ראשה הגאה: בעוד שהתקפת מצודות היא לא דבר חדש במשחקי AC, מכניקות חדשות כמו איל הברזל הקל שיאפשר לכם לפרוץ שערים חיצוניים ואת האופציה להגן מפני גשם של חצים שנופל עליכם מהשמיים. אבל באופן מפתיע, זה דווקא המגוון הרחב של סוגי האויבים השונים. אנחנו פגשנו חלק קטן מהם, אבל לפי יוביסופט יש 25 סוגי אויבים שונים שתוכלו למצוא בכל מפה, בין אם מדובר בקשתים שהזכרתי קודם, או בריונים ענקיים כמו זה שהופיע בטריילר של המשחק. המשחק לרוב יזרוק עליכם כמה סוגים בבת אחת וידרוש מכם להסתגל לשדה הקרב.

הבטחתי לכם כמה מילים על המשחקיות עצמה לא? אז בדומה לאדווארד קנוויי ב-Assassin’s Creed IV: Black Flag, גם אייבור יכול (או יכולה), להשתמש בנשק בכל יד, כשלרוב יהיה מדובר בגרזנים. "אבל פול", אני שומע אתכם שואלים, "מה בדבר שני מגינים?". ולזה אני עונה: בטח - אם הסיטואציה מתאימה לכך, אתם יכולים לסחוב ולהילחם עם שני מגינים - אחד בכל יד. הרי המטרה העיקרית בפשיטת ובהתקפות על המצודות היא למצוא את החולשות של כל מצודה וכפר ולחשוף אותן, ובכך אתם מצליחים להוריד את ההגנות של היריבים שלכם ולחסל אותם במהירות. בכלל, טקטיקה משחקת תפקיד גדול יותר בהתקפות על המצודות - גם בקרבות הבוסים שידרשו מכם להבין מתי להגן ולתקוף חזרה ולא רק לתקוף בחמת זעם.

הטכניקות העל-טבעיות חוזרות מהמשחקים הקודמים, יחד עם הסקילים מ-Assassin's Creed Syndicate - כך שעליית רמות תשפיע עליכם בשני מובנים שונים. הסקילים גם מתיישרים עם הציוד של אייבור, כשבדומה למשחקי The Witcher יש סוגים שונים של ציוד לפי אסכולות: Way of the Raven (מתמחה בהתגנבות), Way of the Bear (מתמחה בלחימה פרונטלית) ו-Way of the Wolf (מתמחה בלחימה מרחוק). כשתלבשו סט של ציוד תקבלו בונוס לפי האסכולה של הציוד שלכם, אז תוכלו ללבוש ציוד מסוים לקרב מסוים ולהתאים את עצמכם למשימה שמולכם (גם מבחינת נקודות הסקיל שלכם שתוכלו לרסט בשביל לשנות את הטקטיקה שלכם). 

אני איש של לחימה אז אני מאוד נהניתי ממה המשחק הציע לי, אבל בהתחשב בעובדה שהמשחק עצמו מרוכז מאוד בלחימה ובפשיטות של הוויקינגים, אנשים שמחפשים את הדיפלומטיה ומתייחסים לקרבות כתוצר נלווה של ההיסטוריה של העם הוויקינגי, אולי לא יהנו מהמשחק. באותה נשימה אני אציין גם העולם הפתוח של המשחק שהוא בין המרהיבים שבסדרת Assassin's Creed, בעיקר בזכות אנגליה המחוספסת של התקופה הזו. אנשים ששיחקו משחקי עולם פתוח של יוביסופט כנראה יזהו את המשחקיות של העולם הפתוח, אבל מהצד השני השחקן מקבל הרבה יותר מידע מסינכרון של האזורים הללו על ידי טיפוס לאזור הגבוה ביותר. זה נתן לי וייב של המשחקים הישנים יותר, תקופת Assassin's Creed הראשון והשני.

ורק לפני שאני מסיים אני אגיד שיוביסופט סיפרו לנו שה-Animus חוזר, עם משימות AR מוזרות שנראה כאילו שייכות לרשימת המשימות של דזמונד מיילז והצרות שלו. אנחנו עוד לא יודעים בדיוק איך המשחק יישם את האנימוס במשחק הזה, אבל נצטרך לראות שזה לא משהו מופרך מדי. בכל אופן - אנחנו חודש לפני היציאה של Assassin’s Creed Valhalla ואני באופן אישי נשארתי עם טעם של עוד. אני מחכה לכניסה למגפיים של אייבור ואני מקווה שיוביסופט תצליח לשפר את המשחקיות אפילו עוד טיפה לקראת המסע שנצא אליו בנובמבר.

תודה לפול על הסקירה הרחבה ועכשיו נשמח לשמוע את דעתכם: מה אתם חושבים על המשחק החדש בסדרת משחקי המתנקשים? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:11 17.10.2020 | WarFox89 WarFox89

  2. 2

    15:13 17.10.2020 | WarFox89 WarFox89

    מחשב - READY
    אס,אס,די - READY
    הזמנה מוקדמת - READY
    RIP לחיים החברתיים - READY

    אני מוכן לזה! :)

  3. 3

    15:43 18.10.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    ההייפ בשמיים כרגע לקראת היציאה של המשחק. מקווה שהם יצליחו למצות את הפוטנציאל של מה שהיה להם בשני המשחקים הקודמים.

  4. 4

    18:53 19.10.2020 | Thunder Cats Thunder Cats

    WarFox89 הרגת אותי

  5. 5

       | פורסם ע"י