הרשמה

משחקים בקנה: Edge of Twilight

נועו בין שני מימדים מקבילים בעודכם חוקרים עולם שהתפצל בגלל תאוות בצע וקוצר ראות

עולם של אור, עולם של חושך: עולמות מקבילים שפעם היו אחד, והתפצלו עקב מלחמת ג'נוסייד - זה הרקע ל-Edge of Twilight, משחק פעולה-הרפתקה בו נגלם את היצור היחיד שיכול לעבור הלוך ושוב בין שני המימדים.

מפתחי Edge of Twilight מציינים את העולם הכפול של Soul Reaver, הטוב שבמשחקי Legacy of Kain, אם מותר לי להביע דעה בשלב כה מוקדם של היום, כמקור ההשראה למשחקיות הפעולה-חידה של הכותר. זו כבר נקודה לטובת הפרוייקט.

 משחקים נוספים שניתן לראות שהוא שואב מהם הם ICO - הצורה שבה היצורים ממימד החושך של העולם פורצים לתוך מימד האור דרך בריכות של אופל - ו-God of War - בעבור כל סוג אויב, ברגע שאתה פוצע אותו מספיק, יש אנימציית חיסול יחודית ומפורטת. מרכיב מקורי של מערכת החיסול הזאת מאפשר לך לחסל גם אויבים בריאים במכה אחת על ידי שרשור מכת המוות לקצה סדרה של הגנות מדוייקות שמותירות את האויב המום ומבולבל.

במקדשים שמפוזרים ברחבי הארץ יכול לקס, גיבור המשחק, לעבור בין מימד היום והלילה, היצור התבוני היחיד בעולמו שמסוגל להתקיים בשניהם. העולם קיים במקביל בשני המימדים, אבל בצורות מעט שונות. גם לקס עצמו משתנה כאשר הוא עובר מצורת היום לצורת הלילה. בעולם היום הוא דמוי אנוש עטוי גלימה, הנלחם בעזרת כלי נשק יחיד המשלב בתוכו רובה וחרב. בלילה הוא הופך ליצור חייתי יותר, המסוגל לרוץ ולקפוץ מהר וגבוה יותר, ונלחם בעזרת להבי העצם שהם חלק מזרועותיו.

לקס יכול להישאר במימד הלילה כל עוד יש לו מספיק אנרגיית אתר. במימד היום, לעומת זאת, מצבור האתר שלו משמש אותו כדי להפעיל מכונות, שריד מהעבר הטכנולוגי של העולם הגוסס, וכדי להיכנס למצב זמן-מואט ולהפעיל כוחות מיוחדים נוספים בהם הוא יזכה במהלך המשחק.

להתפצלות העולם לממלכת יום וממלכת לילה היו, כצפוי, השלכות מרחיקות לכת. ראשית, כבר אמרנו שהוא גוסס, ואולי במהלך המשחק נגלה דרך להציל אותו. שנית, בכל אחד מהמימדים התפתחו החיים לכיוונים שונים. במימד היום הם התרכבו עם הטכנולוגיה הישנה, כמו למשל סרטן ענק שחציו אורגני וחציו מכונה שנראה באחד הדמואים של המשחק. במימד הלילה, מצד שני, המכונות מתו לגמרי מחוסר אנרגיה. צד זה של העולם נרדף על ידי גזע הלית'רן, מין שבעולם המאוחד חי ישירות על אנרגיית האתר, וכאן הפך לעם של רוחות רפאים מלאות שנאה.

הרבה מזמן המשחק נבלה בחורבותיה של עיר מכנית, בירת גזע האת'רן, שפעם שלט באימפריה גדולה בעולם המאוחד. האת'רן השתמשו באנרגיית האתר להפעלת עולמם ומכונות הענק שתחזקו אותו. מאחר והאנרגיה הייתה מוגבלת והאת'רן פחדו שאזילתה תגרום לקריסת תרבותם, הם פתחו במסע להשמדת הלית'רן, אשר את התרבותו הם תפסו כסיבה העיקרית להדללות משאבי האנרגיה. לית'רן רב עוצמה, באקט של יאוש וזעם בראותו את עמו נעלם תחת עוצמת מכונות המלחמה של האויב, פיצל את העולם ליום, אליו מוגבלים האת'רן, וללילה, שהפך לבסיס של נקמה, ממנו חורגים הלית'רן רק כדי לתקוף ולהשמיד את כל מה שעוד חי בצד השני.

 לקס, הגיבור, הוא שכיר חרב. מתוקף תפקידו, וגם בגלל היותו בן תערובת לשני המינים, הוא אאוטסיידר מושלם, אבל מחוייב למלא משימות בעבור שרידי ממשלת האור, תחת איום שכלית'רן למחצה הוא עשוי להיות מוצא להורג אם לא יעשה זאת. בתוך קונפליקט ששני הצדדים בו עשו דברים נוראיים, בעולם שהמלחמה על משאביו כמעט והרסה את כל מה שהיה טוב בו, בחירותיו ופעולותיו של לקס, שיהיו נתונות למרות השחקן, יחרצו את עתידו של העולם לכאן או לשם - בלי לדעת כרגע מה המשמעות של "לשם" או "לכאן", אבל סוף יהיה יותר מאחד אפשרי.

עולם המשחק אמור לאפשר הרבה חקירה, גילוי ומציאת סודות, אבל בלי לדרוש מהשחקן לחזור על עקבותיו אם אינו מעוניין בכך. מה שכן, הסיפור ישתנה לא רק בהתאם למה שהשחקן יעשה או יבחר לומר, אלא גם בהקשר למה שהוא יגלה. מי שיחקור ויגלה פרטי סיפור נסתרים, או כאלה שנמצאים בעלילות משנה אופציונליות, ישנה בסופו של דבר לא רק את סוף הסיפור, אלא את מהותו - כך פחות או יותר מנסחים זאת המפתחים ב-Fuzzyeyes, המפתחת האוסטרלית.

החידות ישתמשו כמובן הרבה בכל עניין כפילות האור-חושך. כדי לעבור מכשולים שונים יהיה צורך להיות במימד המתאים, ולשם כך יהיה צורך למצוא נקודת מעבר בין-מימדית שמאפשרת גישה למקום. מהרגע שהמימדים נפרדו הם החלו להשתנות בנפרד, כך שיהיו ביניהם הבדלים שיצר הזמן. המים, למשל, התפוגגו בחלקם הגדול בצד החושך, כך שהנהרות הגדולים של העולם הפכו לנחלים דלוחים, ורמת מי הים ירדה וחשפה קרקע חדשה. יצורים שונים יתקיימו רק במימד זה או באחר, כאשר לאחרים יהיו, כמו ללקס, תכונות שונות באור ובחושך, כל שגם להתמודדות איתם יהיו שני מימדים. חלק זה של המשחק, הקרבות, הרשים את הצופים בו באיכות האנימציות, ובתחושת המהירות והקטלניות של המכות.

Edge of Twilight אמור לצאת למחשב, ל-PS3 ול-Xbox360 במהלך הקיץ.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:58 31.05.2009 | benjamin benjamin (אורח)

    :o looking good

  2. 2

    10:20 31.05.2009 | Noe Noe

    טריילר לא משהו

  3. 3

    10:49 31.05.2009 | Mur'gul Mur'gul

    האמת היא שלא שמענו מהמשחק כל כך בזמן האחרון. אני בספק אם תאריך היציאה הזה עדיין אקטואלי (אבל אולי בE3 נגלה שכן)

  4. 4

    12:21 31.05.2009 | pkakr pkakr

    #2 אני דווקא אהבתי

  5. 5

    13:57 31.05.2009 | jacoby308 jacoby308 (אורח)

    בטוח שזו "מלחמת ג'נוסייד" ולא פשוט "רצח עם"? לפי הסיפור נשמע שהם בעצם עשו רצח עם ללית'רן, ולא הייתה מלחמה של ממש.

  6. 6

    14:12 31.05.2009 | ududy ududy

    לא יודע, הסיפור לא נחשף ברמת פירוט שכזו. הלית'רן האלה, מה שנשאר מהם, לא נראה כמו משהו שלא יודע להילחם בחזרה.

  7. 7

    16:53 31.05.2009 | baromba baromba

    מה זה הבולשיט הזה? לא רשמת כלום על המשחק עצמו. סתם ערימת שטויות

  8. 8

    19:21 31.05.2009 | ududy ududy

    עד שתדבר יפה, פוץ קטן, אני אפילו לא אתייחס אליך.

  9. 9

    23:53 31.05.2009 | DarkProphet DarkProphet

    Soul Reaver הטוב בסדרת LOK? רק על זה צריך לפסול לך את הכתבה.
    אפילו Defiance עוקף אותו, והטוב מבין כולם זה Blood Omen II.
    לך, תקנה, תשחק ואז תשב ותכתוב שוב.

  10. 10

    00:32 01.06.2009 | מאוכזב מאוכזב (אורח)

    אודי, רק שתדע שמהפינה שלך אני דווקא בכלל לא מאוכזב, והייתי גם מציין זאת בתגובתי הקודמת אם היחס שלך היה יותר נחמד.
    חוץ מזה, רציתי להגיד שהפינה הזו תורמת מאוד לאתר מבחינת התדמית, ומציגה לגולשים הרבה משחקים שבאמת כדאי לשים לב אליהם. רק לא הבנתי משהו אחד. אם זוהי בעצם פינת "בקרובים", למה אתם לא פשוט מפרסמים את הכתבות תחת הכותרת "בקרוב"? לדעתי, אם זו לא הייתה פינה, אלא פשוט אוסף כתבות בקרוב, האתר היה נראה כאתר פעיל אף יותר בתחום. אף פעם לא רואים באתרים מקצועיים מחו"ל פינה מסוימת שהיא פשוט כתבות בקרוב, בלי שום שוני נראה לעין מכתבת בקרוב רגילה. מה העקרון פה? לאתר יש חוסר גדול בביקורות ובקרובים, ואף שהפינה הזאת היא בעצם אוסף כתבות בקרוב, זה לא מרגיש כך, כי היא לא אוסף כתבות בקרוב, היא פינה.
    בכל מקרה, לדעתי יראה הרבה יותר מקצועי אם הייתם משנים את כותרות ה"משחקים בקנה: xyz" לפשוט "בקרוב: xyz". אתרים מוסיפים פינות ייחודיות רק אחרי שהם כבר כיסו ומיצו את מחלקות הביקורות והבקרובים, ורק כשהם רוצים להוסיף משהו חדש לאתר שפועל קצת אחרת. העובדה שיישמתם פינה "ייחודית" באתר לא תואמת את שני הקרטריונים. הראשון, כרגע אין לכם ביסוס טוב של ביקורות ובקרובים. השני, והיותר חשוב, הוא שזוהי פשוט לא פינה ייחודית שפועלת אחרת, אז מה הסיבה שהיא נחשבת כפינה?

    דרך אגב, כשתמצאו מתכנת לאתר(או אם כבר יש לכם), אנא בקשו ממנו לשים את הפרסומות באתר ב-AJAX, כך לא תצטרכו לרענן את הדף אוטומטית כל מספר דקות, וכמובן תמנעו את מחיקת התגובות בזמן כתיבתן ואת קטיעת הסרטונים בזמן צפייתם. שמתי לב ש-gametrailers משתמשים ב-AJAX על הפרסומות באתרם. תוכלו לראות שם כמה נחמד שהפרסומות משתנות בלי לרענן את כל הדף.

  11. 11

    09:45 01.06.2009 | Fizban Fizban

    אני דווקא חושב שסיפור עלילה ולא סיפור טכני (משחקיות, גרפיקה...) יכול להיות אחלה לכתבת בקרוב.

  12. 12

    10:20 01.06.2009 | ududy ududy

    DarkProphet - שיחקתי בכולם חוץ מ-Defiance, ואני עדיין עומד על דעתי ש-Soul Reaver הוא הטוב שבהם. מה כל-כך טוב ב-Blood Omen 2? הוא ליניארי מאוד וכמובן שאין בו את העולמות המקבילים של Soul Reaver.
    מאוכזב - תודה על הביקורת הבונה.

  13. 13

       | פורסם ע"י