כחומר בידה
משחק נדיר בפינה היום - הרפתקה בלי שום יומרה למנוע תלת-מימד (רק דמויות תלת-ממדיות על רקעים מצויירים), פיזיקה, מרכיבי הישרדות או תפקידים.
Gray Matter כאן בזכות כי הוא מפותח בראשות Jane Jensen, סופרת ובין הכותבים המוערכים בתעשיית המשחקים. אם טים שייפר הוא אמן ההומור הסוריאליסטי, ג'נסן היא המקבילה שלו בתחום המסתורין העל-טבעי. היא ידועה כמי שעורכת מחקר מקיף ויסודי לפני ותוך כדי כתיבת תסריט, כך שסיפוריה, דמיוניים ככל שיהיו חלקים מהם, מתבססים על תשתית עמוקה של ידע היסטורי ומדעי. בעבור Gray Matter חקרה ג'נסן את תחום הניורוביולוגיה, ובעיקר את המקום שבו ניורוביולוגיה ופילוסופיה של ה-Mind נפגשים - הקשר בין המציאות האובייקטיבית והתודעה הסובייקטיבית.
היצירות של ג'נסן שיהיו מוכרות לגיימרים הן שלושת משחקי Gabriel Knight שהוציאה לאור סיירה בשנות התשעים. מאז בילתה ג'נסן את זמנה בכתיבת ספרים ומשחקים קז'ואליים, וגם בניסיון להעמיד את פרוייקט Gray Matter על הרגליים מבחינת מימון וצוות פיתוח. סוף סוף, לאחר שש שנות מאבק, נראה שהמשחק נמצא בדרכו הבטוחה לצאת בקיץ (אם הכל ילך כשורה) או בסתיו (אם פחות) 2009. מימון יש, מפיצה יש (dtp האירופאית), והצוות המפתח הנוכחי ב-Wizarbox כבר אחראי להשלמת הרפתקה קז'ואלית מוצלחת למדי בשם So Blonde.
Gray Matter נועד לכל מי שאוהב תעלומות מצמררות עם הרבה אטמוספירה גותית, קצת הרהורים פילוסופיים על טבע המציאות והתודעה, ושילוב בין התיאוריות המדעיות הכי מתקדמות למסתורין הגדול של הלא ידוע. ג'נסן נוקבת במספר מקורות השראה לסיפור, וביניהם סיפורו הידוע של הניורולוג אוליבר סאקס, "האיש שחשב שאשתו היא כובע", והרהורים ספקולטביים לגבי אופי היקום שצמחו מתוך המחקר המודרני בפיזיקה קוואנטית.
המשחק יתרחש באחוזה אנגלית ישנה, בה מסתגר ניורולוג מבריק לאחר מות אשתו בתאונת דרכים. הניורולוג, דייוייד סטיילס, נפצע בעצמו בתאונה וחובש מסכה על חצי מפניו כדי להסתיר את הצלקות הקשות. סאם, צעירה אמריקאית שבילתה את השנים האחרונות בטיול גדול ברחבי אירופה, תוך שהיא מממנת את הטיול בעזרת מופעי קוסמות רחוב, מגיעה לאחוזה ונהפכת במפתיע לידידה ועוזרת מחקר של הדוקטור. השניים מגייסים לעזרתם צוות של תלמידי אוקספורד שישמשו כנושאי מחקר, אבל זמן קצר לאחר שהמחקר תופס תאוצה מתחילים להתרחש בבית דברים מוזרים ישר מתוך ספר של סטפן קינג - למשל, אשתו המנוחה של הניורולוג מתחילה לבקר אותו בלילות...
כמו ב-Gabriel Knight 2, השחקן יגלם לסירוגין גם את דוקטור סטיילס וגם את סאם בניסיון לרדת לעומק המאורעות יוצאי הדופן. בסוף 2008 פרסמה ג'נסן בבלוג שלה סיפור, "סיפור חג מולד" קצר, שמתרחש מספר חודשים לפני פגישתם של השניים ומטרתו לספק מעט רקע על אופיה של הגיבורה. קראו אותו כאן.
ג'נסן מגדירה את Gray Matter כ"סיפור מקור", כזה שמציג אותנו לדמויות ולמוטיבים של סדרה שתמשך לאורך זמן. יש מקום לקוות שהמשחק יצליח ויוליד המשכים, כמו גבריאל ה"שאטניאגר" לפניו.
- אבל מה עכשיו? שחקו בהרפתקת האימה המצויינת "רואה הנסתרות"
תגובות
1
19:54 17.04.2009 | ududy
תודה לך Naor על התגובה האינטליגנטית הזו. היא תרמה לכולנו רבות. אני בטוח שאתה, בניגוד ל-Gray Matter, אדם מרתק.
2
19:58 17.04.2009 | NaorBlader
נשמע משעמם תחת
3
20:07 17.04.2009 | NaorBlader
:) בבקשה בן אדם... תמיד D:
טוב לעניין :
נשמע משחק דווקא מקורי, כאילו להישתמש בדמויות תלת מימד על תמונות? איך זה בעצם ילך? רק שלא עוד אנימציות עילגות הא?
זה דיי מקורי לא? היו עוד כאלה משחקים?
4
20:16 17.04.2009 | ududy
הרבה משחקי הרפתקאות השתמשו בטכניקה של דמויות תלת על רקעים דו - וגם אבות משחקי האימה-הישרדות Alone in the Dark ו-Resident Evil. לגבי האנימציות - זה משחק הרפתקה. הם לא ידועים בהשקעה שלהם בדברים כאלה. מצטער, אבל הפעם זה למי שמעניין אותו סיפור, דמויות וחידות, לא לחובבי גרפיקה. לצד זאת, המעט ששוחרר מהמוזיקה נשמע טוב.
5
21:26 17.04.2009 | יע (אורח)
זה זאנר מת
6
21:36 17.04.2009 | ET2k
טוב, אם רוצים להחביא חפצים במקומות משונים אז הדרך הכי טובה היא באמת בתלת ממד. במילים אחרות, דווקא אחרי הכישלון היחסי של GK3, הייתי מצפה למשחק דו מימדי או משהוא כמו vampyre story.
7
22:52 17.04.2009 | jacoby308 (אורח)
משחק שיש בבסיסו עלילה טובה ומושקעת הוא תמיד רעיון טוב, ולא משנה הז'אנר.
8
23:51 17.04.2009 | InterAl (אורח)
עלילה טובה ודמויות זה חשוב, אבל נדמה לי שהגיימפליי שעומד בבסיס הרפתקות ה-P
9
23:57 17.04.2009 | InterAl (אורח)
עלילה טובה ודמויות זה חשוב, אבל נדמה לי שהגיימפליי שעומד בבסיס הרפתקות ה-P
10
02:59 18.04.2009 | Mur'gul
אם סבר מסתורין ועל-טבעי: מדהים איך ududy הצליח להגיב לNaorBlader כ-4 דקות שלמות לפני שהתגובה שלו הופיעה!
11
10:05 18.04.2009 | NaorBlader
כן זה באמת...מוזר ם_O
12
10:53 18.04.2009 | Rkiller22
איך אני מתגעגע למשחקי אסטרטיגיה ישנים וטובים. כאלו מהתקופה שלפני שכל אחד היה בודק אחרי חמש דקות שהוא תקוע במשחק את הwalkthrough שלו דרך האינטרנט. פעם כשהיית נתקע ומתליח זה היה סוג של חוויה דתית. אושר מדהים.. שלא לדבר על פיצוח של תעלומה טובה כמו GK1 או פוליס-קווסט.
באמת היום אני מרגיש שכשאני משחק במעט המחשקים שכן יוצאים תחושה been there, done that. אני מקווה שהמשחק הזה יהיה שונה, אני מאוד מאוד מעריך את יכולת יצירת העלילה של היוצרת. אפילו נורא אהבתי את פנטזמגוריה...איזה צמרמורות המשחק הזה עשה לי...
לדעתי זה זאנר מת, לא בגלל שהוא לא מעניין אלא דווקא בגלל משמאוד קשה לחדש בו. בנינו מה הבעיה לעשות עוד משחק יריות מגוף ראשון? להחליף את הקרבין ממלחמת העולם לליזר חייזרי או לשפר גרפיקה פה, להוסיף פיצוצים שם...זאת לא יצירה חדשה. ובמרכז של משחקי קווסטים נמצא הקווסט -העלילה, הוא מה שעושה את המחשק. ולכן כל קווסט טוב, הוא בהכרך יצירה חדשה. אומנות אמיתית..לדעתי...
13
15:01 18.04.2009 | TheRealFakeDude
ל-10 יש לזה שתי תשובות עריכה או באג אין לזה שום הסבר אחר
אלא אם כן הוא קוסם (ududy? יש לך משהו להגיד לנו?)
14
18:32 18.04.2009 | ouija (אורח)
חפשו את EXMORTIS, משחק יותר טוב מהרואה הנסתרות, הרבה יותר טוב.
15
23:28 18.04.2009 | The Joker
התמונה בבאנר דומה באופן מפחיד לפוסטר של האביר האפל..
16
| פורסם ע"י