הרשמה

EA משדרגת את חווית המשחק

EA משדרגת את החוויה (חלק א')

מנכ"ל EA, ג'ו ריקיטילו, הודה בריאיון לפני חצי שנה שהחברה בניהולו שגתה שלא השכילה לזהות מראש את הצלחתה של ה-Wii, ולפיכך לתמוך בה בהתאם. רק לאחרונה המנכ"ל חשף כיצד השינוי הזה במדיניות יבוא לידי ביטוי, כשגילה ש-EA ממקדת את מרב תשומת הלב שלה בקונסולה, ואף תתחרה בנינטנדו עצמה על הקונסולה שלה (25 משחקים בפיתוח, ואף לא אחד מהם יהיה הסבה מקונסולה אחרת).

מלבד Dead Space: Extraction אשר כבר הכריזה לקונסולה, EA חשפה בינתיים עוד שני משחקים חשובים אשר יצאו כבר ביוני הקרוב: Tiger Woods PGA Tour 10 ו-Grand Slam Tennis. מדובר במשחקי גולף וטניס בהתאמה, כאשר הדבר שמייחד אותם מכל משחק קודם בז'אנר הוא התמיכה ב-MotionPlus, תוסף שמתחבר לשלט הקונסולה ומאפשר שליטה של 1:1 - הדמות על המסך תגיב בדיוק מרשים בהתאם לתנועות היד שלכם.

מערכת IGN זכתה לאחרונה לנסות את שני המשחקים האלה עם התוסף החדשני, וחזרה מרוצה במיוחד. בכתבה שלפניכם אביא תחילה את רשמיה על המשחק הראשון, Tiger Woods PGA Tour 10, ואתן ביטוי רק לחלקים ברשמים המתייחסים לתרומה של ה-MotionPlus לחוויה של המשחק.

חווית גולף קרובה למציאות, בסלון ביתכם

כמה מכם שיחקתם בגולף אמיתי? כמה מכם בכלל מעוניינים? אם תשמעו שבקרוב מאוד תוכלו להביא לסלון ביתכם את חווית הגולף שהכי קרובה לדבר האמתי, האם תתנו לכך הזדמנות? EA מקווה שכן, כי Tiger Woods PGA Tour 10 שלה ל-Wii עתיד לנצל את ה-MotionPlus כדי להעניק לכם את חווית הגולף הכי קרובה למציאות, על מסך הטלוויזיה שלכם.

באמצעות שליטת זיהוי התנועה של 1:1, נוכל במשחק החדש לסובב את אלת הגולף על צירה ולהטות אותה במרחב התלת ממדי בדרך הרבה יותר מהימנה מבעבר, הכל נעשה דרך תנועות הידיים שלנו, וכמובן שלנטיית מקל הגולף ולעוצמת הפגיעה, תהיה השפעה על התנהגות הכדור על מגרש הדשא. "יש לנו עכשיו שליטת זיהוי תנועה של אחד לאחד כמעט מושלמת, הן בחבטות Backswing, והן בחבטות Downswing," הסביר ג'ייסון זנקמן, המפיק הראשי של המשחק. "פגיעה בעוצמה נמוכה היא קלה לביצוע מאשר בעבר. טכניקות כמו Draw (הכדור נוטה מימין לשמאל) ו-Fade (הכדור נוטה משמאל לימין) הפעם הן 100% עקביות, והיקף סיבוב מקל הגולף על צירו בזמן ההנפה יקבע באופן מדויק עד כמה הכדור ינטה שמאלה (Draw) או ימינה (Fade) לאחר הפגיעה".

מאט קסמסינה ממערכת IGN ניסה את המשחק ואישר שזה עובד בדיוק כפי שהבכיר הבטיח: "ניסיתי את מכניקת ההנפות של ה-MotionPlus, והייתי שבע רצון לגמרי מאחר שזה פשוט עובד כפי שהובטח. וזה דבר מזהיר. התחושה של שליטת זיהוי תנועה אחד לאחד הגיעה סוף סוף בשלמותה".

"Tiger יעקוב אחר כל תנועה שלכם בשעה שתמשכו אחורה את ה-Wii remote, תחזיקו אותו במקום, ואז תניפו אותו קדימה. תוכלו לקבוע בקלות את עוצמת הפגיעה שתרצו לתת על ידי הנפה אטית בהתאם, דבר שמוסיף רובד נוסף לריאליזם של המכניקה. אם לא תשלימו את ההנפה, אז כושר הפגיעה ייפגע במידה ניכרת - דבר שגיליתי בשעה שניסיתי לשחק את המשחק כפי ששיחקתי במשחק הקודם, שיצא בשנה שעברה".


טריילר למשחק ובו המפיק הראשי מדגים אותו עם ה-MotionPlus

"בינתיים,  הוספת Draw ו-Fade להנפות היא פשוטה ואינטואיטיבית ככל הניתן. כאשר תתפסו עמדה, מקל גולף וירטואלי יופיע בצד הימני תחתון של המסך ויציג את תנועת הסיבוב של השלט שלכם. אם תסובבו את פרק כף היד, מקל הגולף יסתובב על צירו לימין או לשמאל, ייצג מצב Draw או Fade, ואם תחזיקו ב-A+B, תוכלו לבצע חבטת תרגול שלמעשה תציג את קימור תעופת הכדור. כאשר תהיו מוכנים, פשוט משכו את מקל הגולף אחורנית, הניפו וסובבו את השלט בנוחות על צירו כדי להוסיף Draw או Fade - וזה עובד. בכל ניסיון. הוא אפילו אומד בצורה מושלמת ומהימנה חבטת Draw או Fade עדינה. למעשה, בכל פעם שפספסתי פגיעה, הבנתי שנכשלתי בהתבסס על העוצמה או האופן של ההנפה, ולא משום קריאה שגויה של השליטה על ידי המשחק.

"היתרון ב-Putting (שתי מכות קצרות עד להכנסת הכדור לגומה) הוא גם כן עצום. זה מרגיש הרבה יותר מציאותי. אתם משתמשים במקל גולף בודד וכוח הפגיעה נקבע על ידי שילוב בין מרחק שבו הנפנו את המקל אחורנית, ומהירות ההנפה כלפי מטה. תפגעו בכדור בעדינות, והוא לא יתרחק יותר מדי. תפגעו בו חזק מדי והוא יישלח למרחק. הנפה בקצב בינוני, לעומת זאת, עשויה להיות המכה שאתם צריכים לבצע כדי להכניס את הכדור לגומה.

"עכשיו אני מאמין אמיתי," קסמסינה מסכם, "ואני לא יכול לחכות כדי לשים את ידי המטונפות על הגרסה הסופית של Tiger Woods PGA Tour 10. ג'ייסון שנקמן (המפיק הראשי) אמר ש-EA תמיד שאפה ליצור את משחק ה-Tiger Woods המושלם ל-Wii, ולדבריו השנה היא התקרבה ליעדה יותר מבעבר. אני נוטה להסכים עם זה. אם דילגתם על המשחק של שנה שעברה כדי שתוכלו להניף את מקל הגולף באמצעות ה-MotionPlus, אז תנו לי לומר לכם שההמתנה השתלמה."


מערכת IGN בודקת את המשחק

משחקי גולף מעולם לא היו כוס התה שלי, אך כששיחקתי לראשונה במשחקון הגולף של Wii Sports באמצעות שלט הקונסולה, זמן רב לפני שנודע דבר קיומו של תוסף ה-MotionPlus, אני התמכרתי, זאת למרות פשטותו הרבה והמכניקה הלא מורכבת. לכן כבר אז ייחלתי למשחק גולף רציני ועמוק הרבה יותר לקונסולה, וכי גם בשביל חוויות ייחודיות כאלה אני בחרתי בה. בהחלט נראה שמשחק הגולף הזה עומד להיות Tiger Woods PGA Tour 10.

למידע נוסף על המשחק, בקרו בכתבה המקורית.

עוד על משחק הגולף, ב-wikipedia.

הדיון ל-Tiger Woods PGA Tour 10.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:36 15.03.2009 | .:Shlomix:. .:Shlomix:.

    לכתב - יש לך טעות בכתבה:
    אמרת "ואף תתחרה בנינטנדו עצמה על הקונסולה שלה (25 משחקים בפיתוח, ואף לא אחד מהם יהיה הסבה מקונסולה אחרת)"
    וזאת טעות כי Dead Space: Extraction הוא כן "הסבה" מקונסולה אחרת...

  2. 2

    18:54 15.03.2009 | Talool1 Talool1

    ^^לא הוא לא.הוא משחק חדש\אחר

  3. 3

    20:25 15.03.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    כרגיל, עוד כתבה לWII, אם לא שמתם לב וייגימס, האתר מתחיל להתמלא בכתבות מהסוג הזה, ואני לא שונא WII, אני פשוט רוצה כתבות מגוונות.

  4. 4

    21:16 15.03.2009 | ToMuSH ToMuSH

    שיואו מתי תבינו ש- Wii זה כיף אבל אחרי חודשיים של כיף - הוא פשוט מתפוגג? שום דבר לא יכול להחיות את Nintendo הדועכת ובטח שלא פיתוח כושל כמו Wii. קונסולה משעממת שנועדה למבוגרים ולא בני נוער שיודעים משהו מהחיים שלהם. מי שקונה Wii הוא מעפן, היום זה רק XBOX360 (או PS3 אבל גם הוא מעפן יחסית ל XBOX).

  5. 5

    22:04 15.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-3: כמנהל קהילה, הכתבות והחדשות הן יוזמה אישית שלי. ולדעתי קיימת התייחסות שווה, אם לא יותר, לתכנים של קונסולות אחרות.

    ל-4: תקליט שרוט :-)

  6. 6

    22:28 15.03.2009 | פףפף פףפף (אורח)

    רונן, התייחסות שווה? יותר תכנים של קונסולות אחרות? בזמן האחרון כל מה שאפשר לשמוע עליו זה הWii, כל הכתבות המושקעות זה על הWii, הכתבות לקונסולות אחרות זה סתם ידיעות שאתם עושים להם העתק -> תרגם -> הדבק, בחייאת, הבנו שיש לך ווי ואתה חושב שזאת אחלה קונסולה אבל יהיה נחמד גם לראות משהו אחר באתר, אם לא לפחות תשנו את השם לWiiGames, שנדע למה אנחנו נכנסים.

  7. 7

    22:50 15.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    אני משקיען, אין מה לומר.

    ואני לא מסכים אתך. אולי יש כאן תכנים ל-Wii יותר מאשר היית רוצה לראות, אבל זה בפירוש לא כל מה שאפשר לקרוא עליו כאן. רחוק מכך.

    שוב, זו יוזמה אישית שלי. כמנהל קהילת נינטנדו אני מרגיש יותר מחויב לתכנים האלה, אך למרות זאת אני משתדל לעתים להעלות אייטמים מושקעים לא פחות אשר יכולים לעניין את כולם.

  8. 8

    22:58 15.03.2009 | shgadlic shgadlic

    את הטענות על גיוון בכתבות צריך להפנות למנהלי הקילהות האחרות לאלרונן. זה שהוא מעלה כתבה ואחרים לא זה לא בעיה שלו. אני בטוח שאין העדפה לטובת כתבות על נינטנדו מאשר על תכנים אחרים, פשוט כתבות שבאות מהגולשים צריכות להיות כתבות היטב בכדי שיתפרסמו וגם שבכלל יכתבו אותם קודם לכן.

  9. 9

    23:35 15.03.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    מרגש.

  10. 10

    04:04 16.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    גם חשוב להדגיש שהכתבות על ה-Wii אינן באות במקום תכנים אחרים. לצערי בוחרים לבקר לשלילה את ההשקעה כמעט היחידה שיש כאן, במקום לאמץ דרכים חיוביות כדי לשנות את המצב, וזה בהבאת תכנים אחרים שיגוונו את התמונה. בעבר כמעט לא הייתה התייחסות כלל למוצרי נינטנדו באתר, עד שהחלטתי לשנות זאת דרך פעילות חיובית, במקום לקטר מהצד.

    כפי שהוסבר כאן, כיום לכל מנהל קהילה יש גישה כדי להביא תכנים לאתר, ויש לעודד השקעה, לא לפסול אותה כי אחרים לא משקיעים (ולדעתי, הם עושים עבודה טובה ככל שהם יכולים). אני מאוד בעד. אני בעצמי נהנה לעתים לקרוא כתבות באתר זה שאינן בקשר ישיר לתחום העניין שלי, וזה נכון גם לגבי תחומים אחרים בחיים. זה נקרא להרחיב אופקים.

    אז בואו לשם שינוי נגיב לתוכן הכתבה: אמנם גולף הוא לא ממש הספורט הלאומי שלנו, בלשון המעטה, אבל איך התרשמתם מה-MotionPlus המדובר בה? באיזה עוד סוגי משחקים אתם חושבים שהוא היה מתאים, והייתם רוצים לראות אותו מיושם בהם? כן, גם המזלזל הכי גדול בקונסולה יכול לענות על כך.

  11. 11

    08:06 16.03.2009 | ~ערן ~ערן

    נשמע טוב, אבל זה עדיין רק משחק גולף,
    אם יעשו גירסא משופרת לגולף ב-Wii Sports Resort זה יספיק לי.

  12. 12

    09:02 16.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ערן, ראה זאת כגרסה המשודרגת, וואחד משודרגת :-)

    אבל אני מניח שרובנו יתעניינו במשחק הטניס שלה שגם כן מנצל את טכנולוגיית השליטה הזו.

  13. 13

    09:39 16.03.2009 | mayan mayan

    נשמע משחק נהדר, המון משחקים טובים בזמן האחרון.

  14. 14

    11:16 16.03.2009 | sonny615 sonny615

    תודה על הכתבה, יישר כח.

    ממה שהתרשמתי, ההבדל העיקרי שמביא ה- motion plus הוא דגש חזק על אופי התנועה יותר מאשר על תזמון.
    לדוגמה, בטניס של Wii Sports אפשר להזיז את היד איך שרוצים אבל אם זה נעשה בתזמון נכון, עדיין תצא מכה, למרות שהתנוע של היד היתה לא הגיונית בכלל. לא אומר שאין רגישות בכלל, רק אומר שכשזה מגיע לתזמון מול דיוק, התזמון מנצח.
    ב- motion plus לעומת זאת יש ממש חשיבות לכיוון ואופי התנועות ולפי מה שהבנתי, בטניס החדש המכות כבר לא יצאו כל כך טוב אם סתם תנפנפו בידיים בלי שום קשר למה שהולך במשחק :-)
    זה צעד בכיוון חיובי, לדעתי, כל עוד ישכילו לאזן את זה ולא ישכחו שעדיין מדובר במשחק שאומר להיות כיף ולא עונש :-)
    ממה שנראה כרגע, המטרה בהחלט הושגה אבל כמובן שהייתי רוצה לנסות את הדבר ולהגיע למסקנות בעצמי.

  15. 15

    15:40 16.03.2009 | han han

    כתבה מעולה.
    הצד השלישי בווי ובדיאס מתחיל להשתכלל, עם משחקים כמו אלה, Madworld, ו-GTA CHINATOWN WARS, שפשוט נראה מדהים.
    יישר כוח רונן!

  16. 16

    16:15 16.03.2009 | thexsile thexsile

    כתבה מעולה רונן אני מקווה שתמשיך עם עוד כתבות כאלה
    מזל שסוף סוף חברות מתחילות לפתח משחקים טוביים לwii
    אני מחכה מאוד למשחקים לראות אך הם היו

  17. 17

    19:00 16.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    חן חן, חבר'ה. אני שמח מאוד שנהניתם. ההשקעה הזו שלי היא במיוחד עבורכם, אך אני מאמין שכל אדם שנהנה להרחיב אופקים, ידע ליהנות גם כן מההשקעה הזו, למרות שאין לו את הקונסולה הזו (ואני מכיר כמה כאלה באופן אישי).

    ל-14: מה שכתבת הוא מדויק, הדגש הוא על אופי התנועה מאשר תזמון. למעשה, אתה כמעט ציטטת מילה במילה קטע מתוך החלק הבא בכתבה שעוסק במשחק הטניס שלה.

  18. 18

    08:05 17.03.2009 | ~ערן ~ערן

    14 צודק, זה היה ממש מעצבן כי לא באמת יכלת לכוון כמו שצריך..
    בגלל זה אף פעם לא פגעתי במטרה.

  19. 19

       | פורסם ע"י