הרשמה

רשמי בטא: Dawn of War 2

אנחנו מצטערים, Relic, אבל משחק האסטרטגיה החדש שלך פשוט לא שווה
ad banner
ad banner

Dawn of War 2 הוא משחק האסטרטגיה החדש של חברת Relic, מפתחת Company of Heroes המעולה. אבל איזה הבדל, ואיזו באסה...

מותג Warhammer התחיל את דרכו כמשחק מיניאטורות טקטי מורכב להפליא מבית Games Workshop, שהעסיק חנונים מאושרים ברחבי העולם לילות שלמים. במשחק המיניאטורות שחקנים רכשו, הרכיבו וצבעו עשרות ומאות חיילים קטנטנים, כל אחד עם חימוש ייחודי ומראה משלו.

אחרי כמה וכמה נסיונות לא תמיד מוצלחים של המותג לעבור למסך המחשב, החליטו ב-Relic לעשות את זה כמו שצריך עם משחק האסטרטגיה Dawn of War (ציון: 84), שזכה להצלחה ולביקורות חיוביות יחסית בקרב השחקנים. במשחק ובשלוש חבילות ההרחבה שלו הוצגה מערכת משאבים מבוססת על שליטה בנקודות מפתח, א-לה Total Annihilation, יכולת לגוון ולצבוע את יחידות הצבא באופן פרטני כמו במשחק המיניאטורות, ואפקטים מגניבים ואלימים במיוחד.

Dawn of War 2, משחק ההמשך, יוצא לחנויות ברחבי העולם בעוד שבועיים, ב- 19 בפברואר- אבל כל מי שרוצה יכול כבר עכשיו להוריד את הבטא מולטיפלייר של המשחק מ- Steam ולהתנסות בקרבות ענק מקוונים. זה מה שעשינו- ועכשיו אנחנו מצטערים על זה.

מעדיף שמן רותח בגרון ממשתמש ב-Windows Live

ת'אמת, Dawn of war 2 עצבן אותי עוד לפני הפקודה הראשונה. בשביל להשתתף בבטא עליכם לא רק להתקין את Steam (מה, לא מותקן אצלכם כבר?), אלא גם להרשם לשירות Windows Live, תהליך שלוקח לא מעט זמן והרבה כאב ראש.

ad banner

גם אחרי ההרשמה המפרכת, נתקלתי באינספור בעיות טכניות סביב החיבור ל-Windows Live. למעשה, יותר מחצי מההפסדים המקוונים שלי לא היו באשמתי, אלא נגרמו בגלל התנתקות פתאומית מהשירות ההפכפך.

אבל אתם יודעים מה? הפאשלות של מיקרוסופט לא מעניינות אותנו היום. השאלה החשובה היא: האם Dawn of War 2 נראה כמו משחק שיהיה שווה לרכוש?

לא! סליחה, לא המפקד!

את Dawn of War המקורי חיבבתי, אבל הוא סבל מבעיות איזון חמורות שאפשרו לשחקנים מנוסים להביס את יריביהם בכל מצב. גם המשחק האינטרנטי סבל מאותן בעיות, ורק תיקונים רבים ובחירת צבאות ממוזלת מנעה מעימותים מקוונים להפוך לטבח חד צדדי.

ad banner

את Dawn of War 2, לעומת זאת, אני לא מחבב כבר מההתחלה. נראה שאת סיכומי הלקחים מהמשחק המקורי ושלוש הרחבותיו איבדה Relic או שכחה באיזה ארון כלי ניקוי במשרדים שלהם.

בעצם, מה הפלא? איכות ההרחבות של המשחק המקורי ירדה בהדרגה עד Soulstorm (שקיבלה ציון ממוצע של 73), ונראה ש-Dawn of War 2 ממשיך את כאב הראש ולא חוזר לאיכות הגבוהה של המשחק הראשון.

המשחק אולי יותר יפה מהקודם, אבל פחות טוב

המשחק אמנם יפה יותר מקודמיו, אך לא בהרבה, והשיפור בא לידי ביטוי בעיקר במפות ובסביבה ופחות ביחידות ובבניינים, שנראים דומים להפליא לאלה של המשחקים הקודמים בסדרה. גם מערכת המשאבים פחות או יותר זהה למה שלמדנו כבר להכיר, רק שבניגוד למשחקים הקודמים גם את האנרגיה מקבלים מנקודות שליטה ולא ממבנים בבסיס.

כדי להוסיף מימד טקטי נוסף הכליאו את Dawn of War המקורי עם Company of Heroes: שיפרו את המנוע הפיסיקלי, הוסיפו סביבות הריסות ואפשרויות תפיסת מחסה מאחורי חומות או בתוך בניינים. אך מה שעבד ממש טוב ב-CoH לא ממש עובד ב-WH40k.

הסביבות ההריסות הן בדיחה גרועה, ואחרי צפייה קצרה של כמה דקות בשלב אחד תוכלו כבר לנחש (ולנחש נכון) איך כל פיסת סביבה תתפרק. גם תפיסת המחסה של החיילים לא נראית או מרגישה אמינה, וכמעט בלתי אפשרי לדעת מהתבוננות בתוואי השטח איפה יהיה חכם למקם אותם- בניגוד ל-CoH, שם המנוע היה נהדר ואמין.

נכון, מדובר בגרסת בטא, אבל Relic היתה נוהגת בהגינות אם היתה קוראת לה דמו מקוון. כמעט כל היחידות שיופיעו במשחק הסופי מופיעות בה, ובטח שלא יהיה למפתחת זמן לתקן את האיכות הבסיסית של המנוע.

מידע למכורים בלבד

אם אתם מעריצים כל כך שרופים של הסדרה עד שבכל מקרה תשחקו במשחק ההמשך, בוודאי תרצו לדעת שבדמו המקוון אפשר לבחור מבין ארבעה גזעים: Space Marines, בני האדם הקנאים שלוחמים בשם הקיסר הקדוש שלהם, Orks, אורקים ירוקים, גדולים ואכזריים, Eldar שהם סוג של אלפים, אבל לא בדיוק. אה כן, ו-Tyranids, שהם האבות המייסדים של ה- Zerg (בליזארד לקחה את הרעיון מ- Warhammer, לא ההפך).

בכל גזע ניתן לבחור בין שלוש דמויות מנהיג עם תכונות ויכולות מיוחדות שונות. במיטב המסורת ה-Warhammer-ית, אפשר לשנות את צבעי המלחמה של המנהיגים ויחידותיהם באופן כמעט חופשי.

מסובך ולא מסביר את עצמו כראוי

Dawn of War 2 מיישם את העקרונות של קודמו בקיצוניות יתרה: שחקנים ישלטו בפחות יחידות בו זמנית, אך לכל יחידה יהיה מגוון שיפורים, שינויים ותוספות גדול יותר מבמשחקים הקודמים. על השחקנים יהיה לבחור את החימוש והציוד הנכון לכל חייל כדי להתמודד עם האויבים המגוונים לא פחות.

גם כאן המשחק גרם לוריד העצבני במצח לפעום- קחו לדוגמה את מפקד הכוח. במשחק הראשון שלי ברשת בחרתי ב-Space Marine Commander הקלאסי עם אקדח ביד אחת וחרב-מסור-שרשרת ביד השניה. למפקד האמיץ שבחרתי יש, שימו לב, עשרה שיפורים שונים ויקרים, ונחשו מה? לכל שיפור יש שניים או שלושה אחרים שמבטלים אותו!

Relic לא טרחה לציין בפירוש את העניין, וגם לא הסבירה את ההבדלים בין השיפורים כמו שצריך בתוך המשחק. בזבזתי חצי מהמשאבים שלי בתחילת המשחק בנסיון נואש להבין איך לחמש את המפקד בצורה שתעזור לי להתקדם.

אין לי שום ספק ששחקנים מנוסים ב-Dawn of War 2 ימצאו שילובי יחידות וחימוש שבורים, בדיוק כמו במשחק הקודם, מה שיוביל לחוסר איזון במשחק המקוון- בעוד שחקנים מתחילים פשוט לא ימצאו את הידיים ואת הרגלים.

השורה התחתונה

אולי זה הזמן הזה של החודש בשבילי, אולי קמתי על הצד הלא נכון בבוקר, או אולי למפתחים של Relic נמאס מהסדרה והם מנסים להרוג אותה. מה שבטוח- את Dawn of War 2 אני לא ארכוש. שכחו מזה, אני מתלבט אפילו אם הייתי רוצה לקבל אותו בחינם, חבל על הזמן שלי ולדעתי גם על שלכם.

בדרך כלל אנחנו מתייחסים בסלחנות לגרסאות לא-גמורות של משחקים, אבל שבועים לפני הגעתו לשוק, המולטיפלייר של Dawn of War 2 מרגיש כמו מוצר נכה ולא גמור, שצריך שיפוץ יסודי. אם להתבסס על ביקורות שכבר התפרסמו, הקמפיין לשחק יחיד אפילו יותר מאכזב ומעצבן.

תגידו, THQ, בימים אלו של משבר כלכלי, לא חבל לזרוק ככה כסף על מוצר בינוני, ועוד לתת לנו לבדוק ולוודא שהוא בינוני לפני שאנחנו קונים אותו? לכו תלמדו מהמפתחים של F.E.A.R 2: Project Origin איך מוציאים דמו מוצלח במיוחד, שגורם לי לרצות לקנות את המשחק המלא...


טריילר למולטיפלייר של Dawn of War II

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:11 05.02.2009 | Death_119 Death_119

    כתבה אדירה. שי זלדיס פשוט מדהים. יובל, אנחנו רוצים עוד שי והרבה!!!! למרות שאני דווקא כן אהבתי את המשחק הראשון ושתיים מהרחבותיו (Dark Crusade ו-Winter Assualt) גרמת לי לא לרצות לרכוש את השני, תודה לך זלדיס על הגילוי הנאות!

  2. 2

    14:31 05.02.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    בתבה טובה רק עם טעות אחת.ההרחבה הראשונה של וורהאמר הייתה טובה וההרחבה השנייה הייתה מצוינת ואחת מההרחבות הכי טובות בשנת 2006.השלישית באמת לא הייתה משהו אבל םיתחה אותה חברה אחרת.חבל שזה יצא לא משהו אבל יפה על הכנות שהרבה כתבים אחרים לא עושים בכתבות בקרוב.

  3. 3

    14:31 05.02.2009 | Jaymz Jaymz

    כבר הבנו שאין ל-Vgames כתבים שמבינים במשחקי אסטרטגיה, אם אפילו בקצת. אבל אפילו המסכן שהבאתם לתת רשמים ל-Red Alert 3 עשה זאת עם פחות בושות.

    אולי עדיף לדעת מתי להרים ידיים? אתם לא חייבים לתת ביקורת על כל משחק שיוצא.

  4. 4

    15:06 05.02.2009 | Mastix Mastix

    Vgames, הכתבים שלכם ממשיכים לאכזב עם כתבות גרועות ומידע כוזב...

  5. 5

    15:13 05.02.2009 | ranimat ranimat

    זה כבר באמת מוגזם :\ המשחק הוא פשוט מעולה ואני למדתי לשחק בו תוך פחות מ10 דקות אני לא מבין למה אתה כלכך טיפש...
    המשחק הוא פשוט מצויין !!!
    והאיזון בו עוד לא מושלם אבל רק שתדע האיזון במשחק כמעט מעולה !! אם היית משקיע טיפה יותר היית מבין :\
    כושל מאוד... בבקשה אל תקנו את מה שהוא אומר ותנסו את הבטא בעצמכם !! אני מבקש !!!

  6. 6

    15:16 05.02.2009 | stenky stenky (אורח)

    בתור גיימר שהז'אנר האהוב עליו הוא אסטרטגיה אני חייב להגיד שהכתבה עיצבנה אותי. תגידו לי באיזה משחק לא צריך לשחק לפחות 2-3 משחקים עד שהוא "נקלט" באמת?
    אני חייב להודות שהמחסות והבניינים איכזבו אותי אבל המשחק טוב מאוד חוץ מזה! בינתיים לא מצאתי שום בעיה בשיפורים של היחידות. לכל דבר יש משהו שמנטרל אותו או גורם לו לא להיות יותר מדי עוצמתי. אחרי הכל זו עדיין בטא.. ופצ'ים יכולים לאזן את המשחק [אני מודע שהוא לא לגמרי מאוזן]. אישית, אני נהנה מאוד מהבטא וכנראה שאקנה את המשחק.
    נ.ב. אתה צודק לא כל משחק מתאים לכולם, ויכול מאוד להיות שהוא לא ידידותי למתחילים. אבל לשחקני אסטרטגיה לא תהיה ממש בעיה איתו. אני הבנתי כיצד המשחק מתפקד כבר בסביבות הקרב השני שלי.

  7. 7

    15:19 05.02.2009 | Observer Observer

    אולי משחק בשם של מותג אחר בשם Halo Wars שווה בשבילכם הרבה יותר
    רק בגלל השם שלו.

  8. 8

    15:22 05.02.2009 | Mur'gul Mur'gul

    אני מסכים עם Jaymz. הכתבה באמת ירודה ואין לי שמץ של מושג מאיפה מקריצים בכלל משפטים כאלו:
    "נכון, מדובר בגרסת בטא, אבל Relic היתה נוהגת בהגינות אם היתה קוראת לה דמו מקוון. כמעט כל היחידות שיופיעו במשחק הסופי מופיעות בה, ובטח שלא יהיה למפתחת זמן לתקן את האיכות הבסיסית של המנוע."

    הסבר פשוט:
    דמו, בהגדרה, נותן לשחקן טעימה קטנה מהמשחק. הוא לא מאפשר לשחק בכל היחידות כי הוא צריך לגרום לשחקן לרצות עוד.
    גרסת בטא, בהגדרה, אמורה להיות גירסה מוקדמת של המשחק המלא והמטרה שלה היא לבדוק באגים במנוע ולבדוק בעיות איזון - ולשם כך היא צריכה לכלול את כל היחידות.

    האימרה האומללה הזו כשלעצמה מעידה על זה שכמו שJaymz אמר, אולי עדיף היה שלא היו מעלים את ה"רשמים" האלו (שנשמעים יותר כמו "ביקורת") וכוללים המלצה להתרחק ממוצר שיוצא בקרוב לשוק רק על סמך התנסות עם גרסת בטא - שהמטרה שלה היא בכלל לסייע למפתחת להוציא מוצר טוב יותר, ולא לסייע למבקרי משחקים דמיקולו להעלות ביקורת בלי להתנסות במשחק עצמו.

    אולי עדיף שבמקום להעלות כתבות זבל לאתר, תשתדלו לתקן קודם את מנגנון הטוקבקים שעושה refresh כל הזמן באמצע הכתיבה ודופק לאנשים את התגובה שלהם באמצע. גם ככה התגובות שקראתי כאן יותר תורמות מהכתבה.

  9. 9

    15:25 05.02.2009 | ranimat ranimat

    gulmer אני איתך בכל מילה !
    אתם ממש מגזימים הכתבה הזאת היא אסון וזה יגרום לאנשים לא לקנות את המשחק ! אני מבקש מויגיימס לא לתת לו לסקר את המשחק המקורי בבקשה ! תנו למישהו אחר עם קצת ניסיון...

  10. 10

    15:30 05.02.2009 | BiA BiA

    לא שיחקתי בבטא, אבל קראתי עכשיו את הביקורת של PCG US והם משבחים את מצב המולטיפלייר וחלקים אחרים במשחק (הציון הוא 86).

  11. 11

    15:30 05.02.2009 | Mur'gul Mur'gul

    הבעיה שלי היא לא עם הניסיון שלו, כי דווקא נראה שיש לו ניסיון. הבעיה היא עם זה שמתייחסים לבטא כאילו היא מוצר מוגמר, ועוד מנסים לשכנע אותנו שהיא מוצר מוגמר למרות שהיא בפירוש לא.

    אולי כדאי ללמוד את ההגדרה של גירסת בטא לפני ששופטים משחק על סמך התנסות איתה:
    'Beta' is a nickname for software which has passed the alpha testing stage of development and has been released to users for software testing before its official release. Beta testing allows the software to undergo usability testing with users who provide feedback, so that any malfunctions these users find in the software can be reported to the developers and fixed. Beta software can be unstable and could cause crashes or data loss.

    התלונות של הכתב אולי נכונות - אבל הן צריכות להיות ממוענות למפתחת המשחק, ולא לקוראים של מגזין משחקים. אנחנו לא אמורים לתקן את המשחק על סמך הפידבק שלו.

  12. 12

    17:14 05.02.2009 | Shayze Shayze

    למגיבים הממורמרים: בעניין ההבדלים בין דמו מקוון וגרסת בטא- אני מודע להגדרות אבל חושב ש-Relic התנהגה בפחדנות כשהיא בחרה לשחרר את המוצר הזה כגרסה לא סופית.
    אני מוכן להתערב על שתי משכורות חודשיות שביציאתו המולטיפלייר של DoW2 לא יהיה שונה מהותית, אלא אולי רק קוסמטית מה"בטא" הזו.

    התייחסתי ומדדתי את גרסת ההדגמה הזו לפי הקריטריונים שהמפתחים הציבו- הם השוויצו בסביבות הריסות, מנגנוני תפיסת מחסה ואיזון משופר יחסית ל-Dawn of War והרחבותיו הראשונות, ואני אומר בולשיט, אפילו במשחקים מלפני שנתיים ראינו את כל התכונות האלה מבוצעות יותר טוב.

    עצם העובדה ש-Relic צועדת אחורה ומפתחת מוצרים גרועים יותר בהדרגה יחסית למשחקים הנהדרים שלה מלפני שנה או שנתיים היא סיבה להתמרמרות מצדי, בתור מישהו שדווקא אוהב משחקי אסטרטגיה.

    בכל מקרה, עצם העובדה שהדבר הכי גרוע ש-Gulmer מצא לזרוק עלי הפעם הוא שאני טיפש מדי בשביל להבין את ההבדל בין דמו לבטא, ושהייתי ביקורתי מדי, דווקא מעודד אותי, תודה על התגובות התומכות ^_^

  13. 13

    17:25 05.02.2009 | Tamirrr Tamirrr

    אני דווקא נהנתי, לא יודע אם אקנה אבל בכל זאת לדעתי משחק טוב.
    גם אם ההרשמה ל-WINDOWS LIVE עדיין יש כמה משחקים שיצאו שדורשים משתמש כזה אז כנראה שלא כולם צריכים להרשם...
    בכל מקרה לדעתי זה טעות לעשות ביקורת כ"כ נרחבת על בטא, עדיף לבדוק לעומק את המשחק המלא.

  14. 14

    17:28 05.02.2009 | PerFectHell PerFectHell

    כל הכבוד shayze על שהגבת... חשוב לך כנראה..
    בכל מקרה, אני לא מבין גדול במשחקיי אסטרטגיה אבל באמת אסור לשכוח שזה רק בטא..

  15. 15

    18:16 05.02.2009 | Jaymz Jaymz

    שי, עצם העובדה שגולמר התלונן בעיקר על חוסר ההבנה שלך בנוגע למטרת הבטא היא שהכתבה הזאת ריקה מתוכן רלוונטי כמעט לחלוטין. על הקורא לעבור כ-60% ממנה על מנת להגיע לפיסת המידע המעניינת הראשונה. לפני כן יש רק סיפורי אלף לילה ולילה על משחקים אחרים והצרות שנתקלת בהן ב-GFWL.

    זה לא שלא נחמד לקבל רקע ולשמוע על בעיות התקשורת האישיות שלך, פשוט בכתבה של כעמוד הייתי מעדיף לקבל יותר מידע על המשחק, ואני מעדיף לא לקבל את המידע בנימה המתיימרת שלך - "אם אתם מעריצים כל כך שרופים של הסדרה עד שבכל מקרה תשחקו במשחק ההמשך, בוודאי תרצו לדעת...".

    גם אנשים שאינם מעריצים היו מעוניינים לקבל מידע אובייקטיבי וענייני על המשחק.

    ואם בכל זאת נדבר קצת על המשחק (למרות שזה לא נראה כמו מטרת הכתבה שלך), אגיב לאחת השטויות היותר צורמות -

    "למפקד האמיץ שבחרתי יש, שימו לב, עשרה שיפורים שונים ויקרים, ונחשו מה? לכל שיפור יש שניים או שלושה אחרים שמבטלים אותו!
    Relic לא טרחה לציין בפירוש את העניין, וגם לא הסבירה את ההבדלים בין השיפורים כמו שצריך בתוך המשחק."

    כן. המפקד יכול להשתמש בנשק אחד, להשתמש בשיריון אחד ולהשתמש בכלי ייעודי נוסף אחד. לכן אם תיתן לו את נשק X, לא תוכל להשתמש בנשק Y. זה לא ששיפורים רנדומלים מבטלים שיפורים רנדומלים אחרים. ואתה יכול להחליף ביניהם מתי שאתה רוצה. דבר שהופך את יחידת המפקד ליחידה הרבה יותר וורסטילית. אבל במקום להתייחס למשמעות הטקטית של זה, אתה עסוק מידי בלבכות.

    ובשביל לדעת מה כל שיפור עושה, יש כזה דבר שנקרא "Tool Tip", אתה יודע... כמו ב-World of Warcraft שלך... אולי עדיף שתחזור לשחק בו? אני בטוח שתוכל למצוא בו שילוב של Class ו-Spec שבור בשביל לקרוע שחקנים חדשים שלא יודעים איפה הידיים והרגליים שלהם.

    האם זה בסדר שככה המצב בבטא (והמצב לא כזה נורא)? ברור שלא. זאת המטרה של הבטא. ואתה צודק, לא יהיו הרבה שינויים בין מה שיש כרגע בבטא לבין מה שנקבל בחנויות. אבל מהסיבה שהבטא, בניגוד לדמו, כוללת את כל היחידות והיכולות של כל הצבאות, זה מאפשר למפתחים להאזין לביקורות השחקנים ולכוון את פאטץ האיזון הראשון שלהם.

    וכשאני אומר "ביקורות", אני מתכוון ביקורות. לא בכיינות וקשקשנות כמו שהפגנת בכתבה הזאת.

  16. 16

    18:41 05.02.2009 | Shayze Shayze

    Jaymz, אני מקבל ומכבד את הביקורת שלך לגבי חוסר הענייניות, אני מסכים שחלק גדול מהמידע בכתבה אינו נוגע ישירות לגרסת הבטא של DoW2.

    אני מצטער שמה שאני חשבתי שהוא היותר רלוונטי בנוגע למשחק (האם הוא נראה כמו מוצר כדאי בחנויות בעוד שבועיים), לא תואם את הציפיות או המידע שמעניין אותך באופן אישי.

    לגבי החלק הענייני יותר בתגובה שלך- מבחינתי אין משמעות כבדה לעומק טקטי במשחק שבו ישנם שילובים קבועים פחות או יותר שמביסים כמעט כל שילוב נגד.
    דמות המפקד, במיוחד במשחקי רשת עם אורך ממוצע של כמה דקות והתקדמות מינימלית ברמות, היא שולית! כמעט כל יחידה פשוטה ככל שתהיה תקרע את המפקד הזה לחתיכות, עם או בלי חימוש טקטי מיוחד.
    השימוש העיקרי שמצאתי למפקד היה היכולות המיוחדות שיש לחלקם- טלפורטציה קבוצתית ובניית תותחים מובילים ביעילות.

    מבחינתי השורה התחתונה היא החשובה: Relic מציעה בהשקה מוצר שלא שווה את הכסף שלי באופן אישי, ולדעתי גם של אחרים. לא מעניין אותי שהם מתחבאים מאחורי הגדרת גרסת הבטא ומממממממש לא מעניין אותי שחודש אחרי ההשקה יהיו פאצ'ים שיסדרו חלק מהבעיות.

    והי, תראה מה זה, הצלחתי באורח פלא להגיב גם לך וגם ל-Gulmer בלי לקרוא לכם בכיינים, קשקשנים, יומרניים, או להגדיר את התגובות שלכם כ"תגובות זבל".

  17. 17

    19:06 05.02.2009 | SmokingAm2 SmokingAm2

    אני לא מסכים איתך אני משחק כה warboss של האורקים
    וצריך לפחות שני יחידות (של 5 אנשים ) לנצח אותו
    וגם זה לא הגיוני שאיש אחד יכסח 5 אנשים
    אולי שיחקת עם support heroes שמשמשים יותר כחיפוי ולא
    דמות תוקפת ראשית.
    לכל אחד רשאי את הדעה שלו ואני מסכים שבהתחלה המשחק
    מרגיש מוגבל קשה ומעצבן אבל אחרי שמתרגלים אליו
    הוא ממש כיף
    אני לא הייתי צריך להירשם לlive כי כבר היה לי משתמש
    אז זה חסך לי כאב ראש , אני מסכים שמחסה הוא בדרך כלל חסר תועלת משום שרוב הסיכויים שאו תתקוף עם דמויות מקרוב או שיתקפו אותך,
    דווקא הבנתי ישר ממהתחלה שאפשר לתת לcommander רק נשק אחד או מגן או אביזר (הוא לא יחזיק פטיש וגרזן ואקדח ביחד)
    "כל שיפור יש שניים או שלושה אחרים שמבטלים אותו!"
    אף פעם לא נתקלתי בשיפור שמבטל את השני
    אולי החלפת שיפור
    המשחק בשבילי היה מאוד מאוד לא מסובך לא לקח לי יותר
    מ10 דקות לשחק בו בצורה זורמת
    דווקא הבטא הרגישה לי מאוד גמורה ומוכנה.

  18. 18

    19:28 05.02.2009 | אא אא (אורח)

    זה רק גרסאת מולטיפלייר איך אתה יודע מה יהיה הסינגלפלייר?

  19. 19

    19:28 05.02.2009 | Jaymz Jaymz

    אתה צודק, באמת לא מעניין אותי הקטע הזה ש-Vgames בוחרים באופן רנדומלי מישהו שאין לו ברשימת המשחקים האהובים עליו אפילו משחק אסטרטגיה אחד, בשביל שיישב חצי שעה על בטא של משחק אסטרטגיה, לא יבין בה דבר וחצי דבר (ועוד יתלונן על כך), ואז יחליט אם לדעתו כדאי לאנשים אחרים לקנות את המשחק.

    אהבתי את הפסקה השנייה שלך, מצד אחד אתה אומר שאתה לא אוהב משחקים בהם ישנם שילובי חימוש שבורים שמביסים כל דבר אחר, ומצד שני אתה אומר שדמות המפקד היא שולית. האם אתה יכול להחליט כבר האם לדעתך המשחק הזה ידרדר לשילובי חימוש שבורים של מפקדים או שהם בכלל חסרי משמעות? אם אתה מקשקש (ואני מצטער שאני משתמש במילה הזאת, אבל זה בדיוק מה שאתה עושה), לפחות תנסה להיות עקבי.

    וזה מגוחך לומר שכל דמות רגילה תנצח מפקד מחומש. שוב, אני אחזור ואבקש, תעבור על ה-tool tips, תבחר בנשק המתאים (אני אתן לך רמז, זהו הנשק שרשום שהוא טוב נגד מה שאתה רוצה לנצח) ואז תראה את המפקד שלך זורח. תראה אותו מפיל אפילו Dreadnaughts בעצמו, אם רק תבקש (ותחמש).

    ולא, נבועות הזעם שלך גם לא מעניינות את הקוראים, זה שלדעתך "שחקנים מנוסים ב-Dawn of War 2 ימצאו שילובי יחידות וחימוש שבורים" לא אומר ש-Relic מנסה לתרץ משהו. זה פשוט הפנטזיה האישית שלך וגם היא לא עוזרת לאנשים להחליט כיצד לנצל את הכסף שלהם, ולכן אין לה מקום בכתבה הזאת.

    האם המשחק מאוזן? לא. אף משחק אסטרטגיה לא יוצא מאוזן. אף משחק אסטרטגיה לא יהיה מאוזן בשנה הראשונה שלנו. הייתי שמח אם במקום לקרוא כתבה שאוסרת עליי לקנות את המשחק מהסיבה הזאת, הייתי שומע מידע יותר ענייני שמסביר מה הבעיות שלו כרגע, ולא מה לדעת הכותב הבעיות שלו יהיו בעתיד. אבל אני מנחש שאתה לא יודע מה הבעיות שלו כרגע. כל מה שאתה עושה זה לקשקש על העבר, ולחזות את העתיד.

    בתכלס, אני לא מאשים אותך. שוב, אני מאשים את Vgames שלא טורחת למצוא מישהו שיהיה מסוגל להעביר דעה עניינית על הזאנר הזה.

  20. 20

    20:31 05.02.2009 | DareDevil DareDevil

    פשוט קהל כפוי טובה, אני מופתע כל פעם מחדש מחוסר היכולת של כמה משתמשים לומר תודה או לפחות לתת פירגון קטן על הכוונה. לכו תגלשו בגיימספוט ותשאירו שם את כל החרא והתיסכול שלכם.

    גועל נפש ממש, באסה לגלוש פה.

  21. 21

    21:29 05.02.2009 | יובל בירב יובל בירב

    DareDevil:
    הבאסה האמיתית היא לא רק שאלו שקוראים לא מפרגנים, אלא שלכתבה כמו זו יש הרבה פחות כניסות מאשר לסרטון שלוקח חצי דקה להעלות.
    האמת היא שאין שום סיבה מהותית להמשיך ולפרסם תוכן מקורי.

  22. 22

    21:40 05.02.2009 | snap snap

    ליובל בירב:
    אז רעיון..תנסו לעשות ביקורות מצולמות.
    לGAMESPOT זה עובד ,למה לא פה? נראה לי התפתחות טבעית

  23. 23

    21:49 05.02.2009 | WH WH (אורח)

    אני מסכים עם 19.... שי, מה שאתה עושה נקרא לחרטט. לפי איך שאתה מדבר, כנראה שלא שיחקת מספיק בבטא בשביל להבין מה טוב במשחק ומה הופך אותו למשחק כייפי כל כך. אני מצרף לינק לרשמים שקצת יותר משקפים את המציאות

    http://www.gamereplays.org/community/index.php?showtopic=446502

  24. 24

    22:11 05.02.2009 | Jaymz Jaymz

    אוי, יובל, cry me a river...

    אין לך בעיה לאשר כתבה כזאת לא מפרגנת למשחק, אשר התוכן שלה מלא בשטויות ובדברים חסרי עניין, אבל ברגע שמעירים לך על זה אתה ישר מתבאס?

    הוכחת שאין לך את הרצון, או היכולת ליצור תוכר מקורי ככל שזה נוגע לז`אנר האסטרטגיה. הבאת בן-אדם אשר אינו מתעניין בז`אנר גם בשביל לתת רשמים לבטא של Red Alert 3. לאחר מכן נמנעת מלעשות ביקורת על המשחק כאשר אתה נותן תירוץ בסגנון של "זה גם ככה לא מעניין אף אחד", עכשיו הוכחת שיש לך את אותה מידת עניין גם ב-Dawn of War 2.

    אתה מזלזל בנו (מעריצי הז`אנר), עם כל כתבה מטופשת שכזאת, ועם כל התעלמות ממשחק אסטרטגיה, בגלל שזה קל. אין הרבה כמונו, ונותני החסות שלך לא ירגישו בחסרוננו. אני בטוח שאתה תמצא מישהו עם יותר עניין במשחק, בשביל לבקר משחקים כמו Killzone 2 או Resident Evil 5.

    אז בבקשה, בלי לבכות על זה שאנחנו לא מפרגנים על הזילזול. תוותר על התוכן המקורי ותעלה לנו עוד כמה סרטונים במקום.

  25. 25

    22:19 05.02.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    קבלו תגובה מפשרת : לדעתי כולם טועים וכולם צודקים:
    באמת התאכזבתי קצת מהבטא אני לא בטוח אני פשוט מרגיש שחסר תוכן גם לדעתי כמות היחידות לכל צבא נמוכה בהתחשב בעובדה שיש רק 4 צבאות.
    וכן לקיחת המחסה עלאק דיי גרועה...

    אבל בכל זאת עדיין יש ל DOW איזה קסם אישי שבתור אחד שמשחק בזה כבר מהמשחק הראשון - אהבתי אותו.

    וגם בכל זאת היכולות של הקומנדרים דיי מגניבות... יש מקום לשיפור אבל סה"כ DOW נשאר דיי מגניב.

    אבל שוב משחק האסטרטגיה של 2009 זה כנראה לא יהיה :S

  26. 26

    22:37 05.02.2009 | Mastix Mastix

    DareDevil אתה חברה של הכותב או משהו?
    זה פשוט לא מקצועי בגרוש לכתוב כתבה עם מידע לא נכון, זה לא שאני לא מסכים איתו זה פשוט לא נכון.

  27. 27

    22:49 05.02.2009 | ReDDx ReDDx (אורח)

    גם אני ששחקתי במשחק הזה בפעם הראשונה אמרתי לעצמי WTF מזה המשחק הזה? והרגשתי מין אכזבה כזאת.אבל אחרי כמה משחקים נוספים פשוט התאהבתי בו.לפי מה שכתבת זה נראה כאילו שחקת משחק אחד לא הבנת כלום יצאת מהמשחק וכתבת את הכתבה. אני ממליץ לך לשחק עוד כמה פעמים עד שתבין איך לשחק בכלל ואז אולי תיהיה לך תזכות לכתוב על המשחק הזה.

  28. 28

    23:34 05.02.2009 | Mur'gul Mur'gul

    שי, מה שמצאתי להעיר עליו זה לא הדבר הכי גרוע שמצאתי בכתבה - זה הדבר היחיד שרלוונטי להעיר עליו, כי הוא הופך את כל שאר הכתבה ללא רלוונטית.
    אין לי מה להעיר על התלונות שלך על windows live כי זה לא קשור לבטא. אין לי מה להעיר על מה שכתבת על המשחק המקורי כי זה לא קשור לבטא.
    למעשה, אין לי גם מה להעיר על התוכן של הביקורת שלך - כי לא שיחקתי בבטא. מה שהופך את הדעה שלי על המשחק לעוד יותר לא קשורה.

    אבל זה בכלל לא חשוב. מה שחשוב זה שהכתבה הזו מסתכמת במשפט כזה:
    "תגידו, THQ, בימים אלו של משבר כלכלי, לא חבל לזרוק ככה כסף על מוצר בינוני, ועוד לתת לנו לבדוק ולוודא שהוא בינוני לפני שאנחנו קונים אותו? לכו תלמדו מהמפתחים של F.E.A.R 2: Project Origin איך מוציאים דמו מוצלח במיוחד, שגורם לי לרצות לקנות את המשחק המלא..."
    המפתחת נותנת לך גישה לבטא בשביל לתת פידבק, ואתה במקום לתת פידבק מתעקש שזה לא בטא אלא דמו - ועל סמך הניסיון שלך מעלה כתבה לאתר משחקים וקורא לאנשים להתרחק מ"המוצר הבינוני" הזה כהגדרתך בלי שבאמת שיחקת במשחק.
    חבל לי על מעט האנשים בישראל שעוד קונים משחקים, ואולי יקראו בטעות את הכתבה הזו ויקבלו את הרושם המוטעה מהמשחק. זה שימוש לא ראוי בגישה שהמפתחת נתנה לך למשחק ואתה עושה לה פה עוול רציני עם ה"ביקורת" הזו.

    אני לא איזה פאנבוי של המשחק שממורמר על הכתב ולמעשה כלל לא טרחתי לשחק בבטא, ותאמין יש מספיק משחקי RTS ב-2009 שיהיה ניתן לשחק בהם אם המשחק הזה באמת יתגלה כגרוע (storm rise, halo wars, starcraft 2, demigod וtotal war מסמנים שנה טובה במיוחד). אם אתה צודק, סבבה. אם אתה טועה, גם סבבה. אני לא הימרתי על שום דבר.
    אבל עד היום לא זכורות לי באתר הזה כתבות (למעט של רונן) שמעלות תגובות כל כך שליליות מצד אנשים כאן. אולי נגעת פה בעצב רגיש, ואולי באמת יש משהו בתגובות.

  29. 29

    00:12 06.02.2009 | Al(i)eN Al(i)eN

    אני עם gulmer באמת מגעת בעצב רגיש אני חושב שביקרת אותו בחומרת יתר יחסית לדבר שאמור להיות מועיל לחברה ולא לנו אני מניח שגם יהיה דמו אולי ואז תנסה לסקר אותו !

    ד"א
    אני מצאתי את המשחק מעולה ! טוב יותר מכל מה שחשבתי אני אהבתי כל שיפור ושיפור שנעשה בו

  30. 30

    09:39 06.02.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    צריך קצת להרגיע...
    אולי הכתבה לא נכונה והבטא הייתה מצוינת אבל שי חשב שהיא גרועה.
    אבל מה שכן שכחתם שכתבה רשומה באופן מעולה ואולי היא לא נכונה אבל היא ללא ספק מעולה ורק צריך בהשוואה להסתקל על האיכות הכתבות בגיימר ולהרגיש את ההבדל.
    וליובל,באמת חבל שאני נששארתי בין היחידים שעדיין מקשיבים למבקרים וקורא כל חומר מקורי באתר,אפילו עם הוא לא מעניין אותי ועדיין סומך על שיכול הדעת של המבקרים ויודע שסרטון יכול לשקר.חבל רק שהקהל של ויגיימס השתנה מאנשים טובים ושמבינים במשחקי מחשב לילדים בני 10 שרושמים ראשון11111 ומשחקים כאונטר כל היום
    נ.ב לא התכוונתי למגיבים פה,שחוץ מהקללות הלא נחוצות מגיבים באופן די טוב ודיקדוקי נכון לעומת שאר האתר

  31. 31

    10:59 06.02.2009 | AlonTavor AlonTavor

    לא עושים ביקורת על משחק בטא או על דמו.......... (אפילו יאצי אמר את זה).

    וחוץ מזה, משחק מצוין. ממש ממש מאוזן (תסתכלו באתר שלהם, כל מה שלא מאוזן בבטא כבר תוקן במקורי).

  32. 32

    11:53 06.02.2009 | stenky stenky (אורח)

    מסכים לחלוטין עם "מישהו" הכתבה רשומה באופן מעולה. ונהנתי לקרוא אותה, למרות שהיא פגעה בי מעט. הטענה היחידה שיש לי היא כמות השליליות הרבה. הכתבה מוצפת בשליליות! לא מצאתי פרט אחד בה שבאמת אומר משהו טוב על המשחק. ואתם לא יכולים להגיד לי שאין כזה...

  33. 33

    12:00 06.02.2009 | שמוליקיפוד שמוליקיפוד (אורח)

    ביקורות תמיד אפשר לתת, אם להקשיב או לא זה כבר בחירה של הקורא.
    DOW 2 גם מבחינתי הוא אכזבה קשה מאוד. אחרי שחרשתי מכל הכיוונים את DOW הראשון עם כל ההרחבות שלו (שהיו מצוינות חוץ מאולי SOULSTORM).
    DOW היה משחק: פשוט, קל מאוד להבנה, קל אף יותר מבחינת ממשק בשליטה על הדמיות שלך על המסך. עיצב מגניב של מכונות מוות קטנות עם נגיעה של קריקטורות הזויה. בקיצור כל מה שDOW 2 לא.
    המשק בנוי כמו COH, במהלך המשחק אני מוצא את עצמי משקיע את רוב הזמן בהתבוננות בנקודות האסטרטגיה, אם בDOW אחד פשוט הייתי שוכח מהבסיס שלי כשהייתי יוצא להתקפה, עכשיו אני תמיד בודק את נקודות האסטרטגיה שלי על המסך ואת מצב הבסיס.
    שדרוג החיילים שהייה כל כך פשוט בDOW הראשון בוטל, אם בDOW הייתי רוצה חיילים עם מכונות ירייה כבדות, הייתי בונה יחידות רגילות ופשוט משדרג אותן בלחיצת כפתור (לפעמים אפילו תוך כדי קרב) להיות עם מכונות ירייה, אם רציתי להוסיף חיילים ליחידה פשוט הייתי מגדיל את היחידה מתפריט היחידה. כלומר תפעול קל פשוט ונוח.
    עכשיו כל בניית היחידות שונתה לשיטה הישנה, אם אני רוצה חידה עם מכונות ירייה כבדות אני צריך ממש לקנות אותם כאילו! ואי אפשר לשלב נשקים שונים בין חילי היחידה ! אני מוצא את עצמי כל הזמן רץ בין הבסיס, לנקודות השליטה לחילים שאין לי מושג כבר איפה הם מפוזרים... בקצור אני עובד כל כך קשה במשחק עד כדי כך שאני מתעצבן וכבר חוזר לעבוד... זה יותר מנוחה!
    משחק אמור להיות משחק... לא עוד סוג של עבודה
    מבחינתי זה אחד החסרונות הכבדים של המשחק החדש...

    וחייבים להודות ... הבחור צודק, מערכת השדרוגים גרועה בטירוף! שוב אני מוצא את עצמי קורא עץ מסובך ואיך שהוא חלק מהשדרוגים מבטלים שדרוגים אחרים... בDOW הישן והטוב, כל שדרוג הוא שדרוג טוב... אם הייתי רוצה לקורא כל כך הרבה אני מעדיף כבר לחזור ללמוד למבחנים שיש לי עוד מעט (לפחות בסוף אני מקבל דיפלומה).
    את הגרפיקה אהבתי, למרות שאת הפרופורציות לא.
    מאוד אהבתי את הרעיון של תפיסת נקודות אסטרטגיה שמגדירות את גודל הצבא. זה נחמד למשחקי OFFLINE מאוד מעצבן במשחקי ONLINE! במצב ONLINE הייתי מוסיף אפשרות של לבחור אם ליישם את הרעיון או לא.
    בגדול, אחרי שקניתי את כל הקודמים, למחשק הזה אני לא מתקרב.

  34. 34

    12:01 06.02.2009 | שמוליקיפוד שמוליקיפוד (אורח)

    דרך אגב ... מאוזן מעניין לי את המקום שהשמש לא זורחת בו, אני רוצה הנאה יותר מעניין אותי.
    והמשחק הזה פשוט לא כיף

  35. 35

    12:34 06.02.2009 | Nuke86 Nuke86

    הסיבה שאנשים מעדיפים כתבה מצולמת זה שהם פשוט דבילים ואין להם כח לקרוא, חבל...

  36. 36

    14:37 06.02.2009 | DareDevil DareDevil

    אז למה אתה משחק משחקי מחשב? לך תקרא ספרים... הצהרה מטופשת למדי. דברים שהם וויזואלים תמיד יעניינו יותר ויצליחו להעביר את המסר הרבה יותר טוב מקיבוץ של מילים.

  37. 37

    18:40 06.02.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    לא דווקא דרדוויל,
    ראית פעם ביקורת משחק רצינית ישראלית מצולמת?
    לא רק שזה קשה להפיק כזה דבר,זה הרבה יותר קשה והאיכות של הווידאו עצמו והשמיעה לא תמיד טובות.
    ולא תמיד משהו וויזאולי תמיד יותר מעניין

  38. 38

    23:24 30.07.2009 | eitanking eitanking

    משחק מעולה אני לא יודע מה יש לך נגדו זה פשוט משחק מעעעעוווולללההה!!!
    (-:

  39. 39

    16:51 28.08.2009 | מזה החרא הזה מזה החרא הזה (אורח)

    שמוליקיפוד אתה מעניין לי את המקום שהשמש לא זורחת בו!!!

  40. 40

    21:06 03.01.2011 | אלכס אלכס (אורח)

    משחק מצויןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן

  41. 41

    21:10 03.01.2011 | אלכס אלכס (אורח)

    משחק אחי טוב שיש בעולם אם או לא היה רק בלי סטים אני איתי משחק בו למישה יש אתר של המשחק בלי סטים מוזמן לי תקשר אליי ב סקייפ אשם שלי alex-neta אז בבקשה אני רוצה לשחקקקקקקקקקקק

  42. 42

    20:26 23.06.2011 | דניאל דניאל (אורח)

    בתור אחד שמשחק משחקי אסטרטגיה כבר מגיל 7 אני אומר לך שהמשחק הזה מצוין ודרך אגב עם אתה שואל אני בן 15 אז 8 שנים של נסיון במשחקים תאמין לי שאתם חייבים להחליף כתב אני אישית ממש אהבתי תמשחק

  43. 43

       | פורסם ע"י