הרשמה

בדקנו : Playstation Home

העולם הוירטואלי של סוני מעורר ציפיות גדולות, אך האם הן מוצדקות?

בן אשכנזי חזר מביקור בבטא של Playstation Home. יש מישהו בבית?

אחרי אין ספור דחיות, סוף סוף הגיעה הרשת החברתית החדשה של סוני, ה-Playstation Home, לשלב בטא מתקדם. מדובר באחד הפרוייקטים המסקרנים והמבטיחים ביותר לפלייסטיישן 3: עולם וירטואלי תלת-ממדי בדומה לזה של "סקנד לייף", חינמי לגמרי, שבו ניתן להסתובב ולפגוש חברים, וגם לצפות בסרטים ולשחק במשחקים משותפים עם שחקנים אחרים. מעין רשת-חברתית משודרגת ומגניבה לגיימרים.

רושם ראשוני עלול להטעות

אחרי ששמעתי כל כך הרבה על "הדבר הגדול הבא של סוני", שיתן פייט אמיתי ל- Xbox Live, שמחתי לקבל קוד לבטא של Home ולבדוק אותו בעצמי.

קובץ ההתקנה הראשוני היה בגודל של 77 מגה בייט. זה כבר די מאכזב, כי כמה כבר אפשר לדחוס בגודל הזה? מסתבר שלא הרבה, כמו שתבינו מיד. אבל בינתיים, הדבר הראשון שתתבקשו לעשות לאחר ההתקנה הוא לבנות לעצמכם דמות, ובקטע הזה סוני שיחקו אותה.

האפשרויות לבניית הדמות רבות ומגוונות מאוד. קיים מספר מצומצם של דמויות מוכנות לבחירה, אך מאותו רגע אפשר לשנות בהן כמעט את הכל. בגדים, תספורת ונעליים (מי שרוצה אפילו יכול ללכת יחף). אך זה עוד כלום לעומת מה שאפשר לעשות עם הפנים של הדמות - החל מגודל הראש, גודל הצוואר, זווית הגבות, מבנה העיניים, השפתיים, ומה לא בעצם?

מי שאוהב להשקיע ביצירת דמות שנראית טוב (ובינינו, מי לא?) יכול לבלות המון זמן רק בשלב בניית הדמות, והדבר היחיד שחסר שם הוא זקן. אין אפשרות לשים לדמות שלך זקן. אז אם אתם רוצים שהדמות שלכם תהיה דומה לכם, תתגלחו...


הטריילר של Home מתערוכת E3 האחרונה

דירה יפה עם נוף למרינה

אחרי בניית הדמות הגעתי לדירה שלי, שנמצאת בקומפלקס עם נוף מרהיב של המרינה. זה המקום לספר שהגרפיקה של Home הפתיעה אותי לטובה. העולם מפורט ונהנה מאפקטים יפים של תאורה וצבע, והוא פשוט נראה טוב. זה כיף לצאת מהדירה למרפסת, כשמתחתיך נפרש נוף יפהפה של חוף ים.

אז הגעתי לדירה שלי, מה אפשר לעשות בה? לא הרבה. לשבת על הספה ולקום מהספה. זה בערך מה שיש שם, ספה, ומרפסת עם נוף למרינה. אבל איפה השכנים? לא ברור.

התחלתי לשחק עם הממשק. לחיצה על לחצן Start פותחת ממשק שנראה כמו מחשב כף יד קטן. הוא מראה מי מהחברים שלי ברשת הפלייסטיישן, ה-PSN, מחובר כרגע, ומאפשר לי לקפוץ למקום אחר ב- Home או להתחיל משחק אונליין כלשהו (לדוגמא Warhawk) שמותקן על הפלייסטיישן שלכם.

בחרתי באופציית Locations, ועברתי לכיכר הראשית של Home שנקראת, כמה מפתיע, Home square. הו, סוף סוף יש כאן גם אנשים! בהתחלה לא הבנתי למה כולם נראים כאילו הם עשויים מכספית כמו המחסל מ-"שליחות קטלנית 2", אך כך נראה כל אחד ב-Home עד שה-PS3 מוריד את הדמות שלו. לאט לאט הם החלו להופיע בדמותם האמיתית, עם כל מיני בלונים מעליהם שבהם כתוב מה שהם אומרים.

האמת היא שקשה לפתח שיחה עם מישהו ב- Home, משתי סיבות: בראש ובראשונה, ההקלדה. אין מה להגיד, לא נוח להקליד בפלייסטיישן (או בכל קונסולה אחרת) למי שאין לו מקלדת שמתחברת לקונסולה. הממשק של המשחק אמנם מאפשר לפלוט בקלות רבה משפטים כמו "מאיפה אתה ?" וכדומה, אבל בשביל לנהל שיחה צריך כמובן הרבה יותר מזה.

הסיבה השנייה שקשה לתקשר היא שהאנשים ב-Home משעממים. טוב, אולי לא כולם, אבל רוב הדמויות שנתקלתי בהם עשו אחד משני דברים: חלק גדול ישבו על הרצפה, והשאר פשוט רקדו באמצע הרחוב! אחת הפעולות שניתן לבצע עם הדמות היא לרקוד, וניתן לבחור ריקוד ממגוון סגנונות, אבל לראות חמישה אנשים עומדים באמצע הרחוב ורוקדים זה פשוט מעורר רחמים. החלטתי ללכת לבאולינג.

רוצה להיכנס ? חכה עד שנוריד את החדר הזה

רציתי להיכנס ל-Bowling Alley, זירת המשחקים ב-Home, אבל אז נתקלתי בהודעה שמסרה לי שכדי להכנס לאזור הזה, קודם כל עלי להוריד אותו. אפשר אמנם להוריד אותו ברקע ובינתיים ללכת למקום אחר, אבל לא ברור לי למה בסוני החליטו לבחור בדרך הזו ולא פשוט להכניס לפחות את האזורים המרכזיים לתוך קובץ ההתקנה הראשוני. הוא גם ככה קטן.

חיכיתי וחיכיתי עד שההורדה הסתיימה, ונכנסתי לבאולינג. לדעתי, זה  כרגע האזור הכי נחמד שיש ב-Home. מה אפשר לעשות שם? לשחק באולינג (מן הסתם), לשחק ביליארד, ולשחק במכונות של משחקי ארקייד שפזורות באולם. אבל כדי לשחק, תצטרכו להתקל באלמנט הכי מציאותי שיש ב- Home: התור.

רוצים לשחק ביליארד? חכו שיתפנה שולחן. רוצים באולינג? חכו שיתפנה מסלול. זה נשמע אבסורדי, אבל פשוט נהניתי לחכות עד שהבחור ששיחק לפני בארקייד סיים. איכשהו, זה הרגיש לי מאוד אמיתי.

על המשחקים עצמם אין הרבה מה לספר: הבאולינג נחמד, הביליארד די מעפן, ובמכונות הארקייד יש כמה משחקים קטנים (שלוקח שעה להוריד, כמובן), וביניהם גרסה מוגבלת של משחק החשיבה Echochrome. אגב, מי שמחפש משחקים נוספים יוכל לשחק בכיכר הראשית דמקה או שחמט עם שחקנים אחרים.

יאללה, לקולנוע!

סוני, תמנון ענק שכמותה, היא הרי גם חברת מוסיקה, ובבעלותה סטודיו הוליוודי ענק, כך שאין זה מפתיע למצוא בבטא של Home גם את ה- Home Theatre - אולם קולנוע בתוך הטלוויזיה שלכם. כרגע אפשר להיכנס לאולמות ולראות סרטונים על משחקים (שגם אותם כמובן צריך להוריד), אבל בעתיד יתווספו גם סרטים מלאים - לפחות לאמריקאים. לנו בטח ייחסמו.

נקווה לפחות שלא ייחסמו אותנו מצפיה בחשיפות של מוצרים חדשים. זה יכול להיות נחמד להצטופף באולם וירטואלי עם אלפי גיימרים מכל העולם ולצפות בפעם הראשונה בסרטון של משחק חדש ומרגש.

החנות שאין מה לקנות בה...

אזור נוסף שכלול בבטא הוא "מרכז הקניות", החנות שבה נוכל לקנות בעתיד רהיטים לדירה שלנו ועוד כל מיני אביזרים. מה יש בה כרגע? שום דבר! ולא רק שאין בה כלום, יש שם כל מיני דלתות, וכאשר תפתחו אותן תקבלו הודעה שאין בחנות הזו שום דבר והאפשרות היחידה היא לצאת ממנה. אז למה לאפשר להיכנס לדלת שאין מאחוריה כלום? לא ברור.

נפגשים בחמש במועדון

אופציה עם הרבה פוטנציאל היא ה-Clubs. לכל אחד יש אפשרות ליצור מועדון, אליו ניתן להזמין חברים מה-PSN - ורק הם יוכלו להכנס. יש במועדון לוח שעם לכתיבת הודעות לחברים האחרים (שכמובן ישארו על הלוח גם כשתתנתקו מ-Home).

המועדון יכול להיות מקום מאוד נוח לקבוע עם חברים לשחק במשחק רשת, לראות מה כולם עושים או סתם מקום לנהל שיחה. ללא ספק, כמו במקרה ה"מסיבה" של ה- Xbox Live החדש, אופציית המועדונים נראית מבטיחה.

השורה התחתונה

ה-Playstation Home עדיין בשלב הבטא. זה עוד לא המוצר המוגמר, ולכן אסור לשפוט אותו בחומרה, אבל כרגע, מגוון התוכן דל מאוד. אמנם, יש אפשרות לתקשר עם מיקרופון, אך לרוב האנשים אין אחד, והקלדה באמצעות השלט הרגיל היא עניין מאוד לא נוח. Home סובל מבעיות טכניות, החל מזה שצריך לחכות לסיום התקנה של איזורים שאתה רוצה להגיע אליהם וכלה בניתוקים למיניהם, אך יותר מהכל - פשוט אין הרבה מה לעשות שם. משעמם.

למרות זאת, ל-Home יש הרבה פוטנציאל, ואני בטוח שבעתיד הוא ישתפר בהרבה. זו עדיין רשת חברתית מתקדמת בחיתולים, ולהבדיל מה- Xbox Live, היא בחינם. בסוני הבטיחו להוציא את המוצר הסופי של Home עד סוף החודש - נראה אם הם יעמדו בדבריהם. אולי בגרסה הסופית יהיו הפתעות יותר מעניינות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:22 03.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    סיקור נחמד. נשמע קצת כמו המולטיפלייר של GTA 4, רק בלי החלק שבו אפשר לדרוס או לירות באנשים :)

  2. 2

    13:25 03.12.2008 | shay_cv shay_cv

    playstation 3 עושה צחוק מXBOX מכל מה שקשור לטכנולוגיה...
    ל-home יש פוטנציאל גדול מאוד...נקודה לזכות סוני(וזה בחינם).
    :-)

  3. 3

    13:25 03.12.2008 | מישהו מישהו (אורח)

    נחייה ונראה....

  4. 4

    13:27 03.12.2008 | JinxTZ JinxTZ

    דווקא הרעיון נשמע מאוד מקורי.....משחק שכזה שהוא הממשק של הקונסולה.....נחמד ומוזר כאחד! מקווה שכל בעלי הPS3 יהנו להם.
    אני מסופק מהNEX של ה360 שלי אז אני בסבבה (=

  5. 5

    13:33 03.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    קצת קשה לשפוט משהו על סמך בטא. אבל שיהיה. בלי קשר - שום שירות של סוני לא חסום בפני המשתמשים הישראלים. כל מה שקיים ב-PSN ניתן לרכישה מישראל באמצעות כרטיס אשראי ישראלי.

  6. 6

    13:51 03.12.2008 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    אפשר לקנות רק מכרטיס אשראי בינלאומי - מניסיון.

  7. 7

    14:05 03.12.2008 | privateer100 privateer100

    הוא כתב שהתוכנה די משעממת ואין מה לעשות שם- היא לא די משעממת אלא מאוד משעממת!

  8. 8

    14:06 03.12.2008 | JinxTZ JinxTZ

    ל2-הצחקת אותי, אתה רק מראה עד כמה אתה באמת לא מבין כלום XD

  9. 9

    14:06 03.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    יותם, משום מה. אבל לכולם יש אחד מגיל המסויים, הלא כך? עדיין פריבילגיה שמייקרוסופט העדיפו לחסום בפנינו ללא כל סיבה.

  10. 10

    14:10 03.12.2008 | Balaga Boy Balaga Boy

    הבעיה שאי אפשר להשוות את הNEX עם הHOME
    כי פה זה כמו מין תוספת והNEX הוא יותר ממשק חדש מאשר
    סקנד לייף בחינם לקונסולה...
    אז נכון שמהHOME אתה יכול להתחבר למשחק אבל בעיקרון
    למה לי להסתובב ברחוב ולחפש מי רוצה לפתח שיחה איתי על מזג אוויר וירטואלי
    מאשר ממשק חדש....
    אני לא נגד PS3, פשוט שיוציאו ממשק חדש אם הם כבר עובדים על חידוש....
    ולמה אני מתכוון?
    הדבר הכי שימושי לדוגמה בNEX זה הQUICKLAUNCH...
    אני יכול לעבור מהדמו של L4D לHALO3 ב4 לחיצות (אין מילה כזו בעברית אבל Litrerly( זה דוגמא...
    אתה יכול לקפוץ ממקום למקום במקום כל פעם לצאת ולחזור וזה יתרון גדול של האקסבוקס

  11. 11

    14:44 03.12.2008 | leibo208 leibo208

    אתה אחד המסקרים הגרועים ביותר בויגיימס.
    איך אתה בכלל יכול לשפוט את הבטא בחומר דל, ודבר שאין מה לעשות בו, והשורה התחתונה האמיתית שלך בעצם היא שה HOME לא משהו - כשבכלל שיחקת בבטא! זה הבטא! זה לא הממשק המלא, אין שם המון המון המון דברים שהוצגו, כי זו הבטא. ואתה פשוט לא יכול לסקר בטא, ולהשוות אותה לשירות החדש של ה XBOX LIVE, אתה פשוט לא יכול.
    ההורדה שוקלת 77 מגה, אבל כשאתה מתקין את המשחק הוא דורש 3GB פנוי בהארד דיסק
    החנות ריקה כי זה רק בטא. אתה רוצה לקנות דברים בבטא? זה רק בטא.

    בהחלט סיקור שלא שווה אפילו לקרוא אותו מרוב טעויות ומרוב שהוא טיפשי.

  12. 12

    15:30 03.12.2008 | 95matan king 95matan king

    שיואו איך אני מחכה כבר לHOME המלא!!!
    ואיך אתה בכלל יכול להשוות את הביטא לXBOX LIVE?
    המשחק אפילו לא מלא זה רק ביטא מה אתה מצפה יהיה שם?
    ובנוגע לחנות אין פלא שהיא ריקה כי זה רק ביטא!!!!

  13. 13

    15:32 03.12.2008 | Silent_Killer Silent_Killer

    ל-10 את הQUICKLUNCH הזה שדיברת עליו מזמן יש אותו בסוני 3 ואיך אני זה ב 2 לחיצות בשבילך..ובכלל ראית סוני 3 שאתה מדבר על ממשק חדש? הממשק של הסוני 3 ממש טוב ואני בכלל ויכוח ותאמין לי שראיתי את הממשק החדש של האקס בוקס והוא ממש טוב אבל אי אפשר לקשר בכלל או להשוות בכלל את זה לזה...

  14. 14

    15:33 03.12.2008 | HT HT (אורח)

    מספר 11 אתה מפגר,הוא אמר בעצמו שהוא לא מעוניין לישפוט את זה מכיוון שזה בטא ושהוא מאמין שזה בהחלט מסוגל להיות הצלחה,נחמד שאתה קורא עד הסוף

    בכול מקרה HOME נישמע מדליק לאללה,חבל רק שאין את זה לעוד פלטפורמות,זה היה יכול היה להפוך ללהיט

  15. 15

    15:52 03.12.2008 | אחד שיש לו בטא ל HOME אחד שיש לו בטא ל HOME (אורח)

    וזה ענק!

  16. 16

    16:30 03.12.2008 | lan204 lan204 (אורח)

    נראה נחמד אני הכי אהבתי את הקולנוע זה גדול אבל לחכות לאנשים שיסימו לשחק בביליארד זה יהיה מכה אם המשחק יהיה באמת פופולרי אני לא רוצה לחכות שעתיים למשחק של מקסימום 10 דקות.

  17. 17

    17:24 03.12.2008 | גל גל (אורח)

    עזבו אתכם מהשטויות האלה, עם home או בלי ה-XBOX פשוט לא רואה את ה-PS3. תמשיכו לתרץ כמה שאתם רוצים כל אלה עם ה-PS3 אבל קניתם את הדבר הלא נכון.
    בקשר ל-home, באמת אם אפשר לדעת לפי הבטא אבל כמה זמן לוקח להוציא את הדבר ההמסכן הזה, אם אני זוכר נכון היה אמור לצאת לפני שנה אם לא יותר.

  18. 18

    18:18 03.12.2008 | DJFMBEN DJFMBEN

    אני ממש ממש מחכה לזה ויש לי מיקרופון של SOCOM =) ומספר 17 אתה אידיוט אין לך שום סיבה להגיד ש 360 לא רוקה את PS3 ומה זה משנה שהם דחו את HOME היו בו כמה תקלות והם רוצים לעשות אותו מושלם.. אין לך PS3 בכלל אז גם בגלל זה אין לך מה להגיד ש 360 לא רואה את ה PS3 כשיהיה לך את שתיהם עם המישחקים האקסוסיביים של שניהם תגיד מה שאתה רוצה אבל אין לך אז שתוק נימס לי מתגובות הפן-בוי האלה

  19. 19

    18:30 03.12.2008 | vogE vogE

    אתה מסקר ממש גרוע...

    אתה מסקר ב-ט-א!!! אתה לא מסקר את הממשחק המלא אתה מסקר ב-ט-א!!
    את המילים האלה היית צריך ללמוד לפני שניגשת לכתוב את הסיקור.
    נמאס כבר ממסקרים שמסקרים משחקים,ממשקים וכו' בצורה כל-כך גרועה ואז אנשים אחרים שלא מבינים משתכנעים ופשוט מאמינים לזה...

  20. 20

    18:32 03.12.2008 | vogE vogE

    אתם יודעים איזה פונטנציאל יש לממש הזה?!
    תחשבו רגע:
    SONY מתכננת להכריז על משחק חדש, ומשחררים טיזר קצר של המשחק בHOME!
    זאת שיטת פרסום אדירה!!

  21. 21

    18:59 03.12.2008 | Guy950 Guy950

    על פי התיאור זה מאוד מזכיר לי צ'אט שהיה פעם בתפוז, סימסיטי (וגם בארצות אחרות) שהוא בעיקרון צ'אט תלת מימד שאתה יכול להסתובב חופשי, לקנות דירה ורהיטים (ולעצב את הדירה איך שאתה רוצה) וממש להסתובב ולשחק עם אנשים וללכת למסיבות (וחתונות? הייתי פעם בחתונה, זה היה מפגר.) וכל זה בצ'אט חי. זה היה ממש כיפי.
    וובכן, הרעיון ממש יפה, לעצב עולם וירטואלי שלם עם אולמות משחקים וסרטים ודירות וקלאבים, ממש רעיון מגניב ואני חייב להודות שאם היה לי PS3 הייתי מסתובב בזה הרבה.
    אבל הנה הבעיה, הייתי מסתובב בזה הרבה, והרבה אנשים היו מסתובבים הרבה אז הנה כמה חסרונות:
    א. זה כאילו תחליף לחברה האמיתית, אנשים יעדיפו לבלות ב"עולם" הוירטואלי במקום לצאת מהבית ולבלות עם חברים כמו שצריך. זה הופך אנשים לחסרי חיים אמיתים.
    ב. בעיקרון, הטענה של בעלי הPS3 נגד הX360 זה ששירות הלייב עולה כסף ושירות הHOME בחינם. וול, לפי מה שנראה סוני יצרו משהו שילהיב אחוז מאוד גבוה מבעלי הPS3, והם יגלשו בזה המון זה אנחנו ניהיה בטוחים. אז מה מבטיח לכם שסוני לא יחליטו שגם הם רוצים רווחים? אני כבר רואה שמוצרים בחנות יעלו כסף ואז יחליטו שכל העסק יעלה כמה דולרים לחודש.

  22. 22

    19:09 03.12.2008 | myca myca

    כמה זה דומה ל second life ?

  23. 23

    11:53 04.12.2008 | oridion oridion

    סיקור טוב. נראה של home יש אכן פוטנציאל, למרות שהשירות הזה לא ממש מעניין אותי באופן אישי.
    ל- 21. צודק, אך רק זמן יגיד אם השירות יהיה חינמי במלואו.

  24. 24

    14:03 04.12.2008 | Zomgnome Zomgnome

    העסיק אותי ליום-יומיים, ונהנתי, ומאז אבל לא נגעתי בו. זה רק ביטא, נכון, אבל גם במלא באמת שאין שם מה לעשות, כמו שאמרו, זה ממשק, ולא משחק. זה כמו להיכנס למחשב רק בשביל אפשרויות של ווינדוס ומראה, אבל בלי להשתמש במחשב בתכלס (כמו למשל מוזיקה\ אינטרנט וכדו').

    פשוט אין סיבה להיכנס לשם בכלל \:

  25. 25

    14:43 04.12.2008 | leibo208 leibo208

    ל 14, יש לו ביקורות רעות על הממשק, בלי קשר ל XBOX 360, והוא לא יכול לתת כאלה ביקורות על הבטא. אנשים יחשבו שככה זה גם יהיה במלא.

  26. 26

    16:57 04.12.2008 | חולה נינטנדו חולה נינטנדו

    טוב,אין לי סוני 3 ואבל אקסבוקס אכלו אותה....
    תחשבו....הם לא מזמן הוציאו ממשק חדש ומיד אחרי זה יצא ממשק לסוני פי אלף יותר טוב.
    לא יודע למה יש חרם על הסוני(ניראה לי שבגלל שהוא יקר)אבל אם היה בו רשת(משהו כמו האקסבוקס) אז הוא היה הרבה יותר טוב מהאקסבוקס!!

  27. 27

    18:13 04.12.2008 | XquisitE XquisitE

    לכל אלה שמשווים את הXBOX LIVE לHOME
    כדי שתפסיקו להשוות כי אין פה בכלל מקום להשוואה
    זה קונספט אחר וזה קונספט אחר
    כל אחד ומה שיותר נראה לו
    בסופו של דבר זה מסתכם בזה שלשתיהם יש את האפשרות לשוחח אם אנשים ולראות סרטים להוריד דמואים וכמובן לקנות כל מיני דברים שנועדו למשוך עוד כסף מאנשים,לדעתי זו אותה גברת בשינוי הדרת לא יותר מזה
    נכון שזה נשמע מגניב אני מודה אבל זה גם נשמע כמו משו שימאס מהר מאוד

  28. 28

    08:56 05.12.2008 | Zomgnome Zomgnome

    הממשק החדש של הXBOX לדעתי עדיף בהרבה. כי הוא אשכרה ממשק שתמשמש בו. לHOME רוב האנשים פשוט לא יכנסו, כי זה לא חלק מהXMB או משו.

  29. 29

    10:30 05.12.2008 | אייר אייר

    אחי, כבר אפשר לשים זקן ושפם וכבר החנויות מפצצות בדברים. הספקתי לקנות אפילו בית חדש, כנס לHOME עם משתמש יפני ותראה את ההבדל.

  30. 30

    13:02 06.12.2008 | wormri wormri

    Second Life רק הרבה פחות טוב, בגדול.
    יש פה הרבה בעיות שלקוחות מוך SL, ולא רק זה אלא שגם חצי מהדברים שאפשר לעשות בSL אי אפשר לעשות כאן.
    הרעיון חביב, אבל כמובן יש עוד מה לפתח, ובכל זאת, עדיין הXBOX מוביל על הPS3.

  31. 31

    00:08 11.12.2008 | Harel Gur Harel Gur

    אהההההההההההה

  32. 32

    11:38 03.03.2009 | שיט מתי זה יצא אני עשיר אז אני הקנה את חברת וני שיט מתי זה יצא אני עשיר אז אני הקנה את חברת וני (אורח)

    ישששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש

  33. 33

    21:41 30.07.2009 | עדן דולב עדן דולב (אורח)

    מישהו יכול לעזור לי בבקשה דחוף!!! עשיתי משתמש ברשת ורשמתי שהוא מישראל ואני עכשיו לא יכול להכנס לפלייסטישן סטור וגם לפלייסטיישן הום שמישהו יעזור לי!!!1

  34. 34

       | פורסם ע"י