הרשמה

סיקור גולש: בקרוב - WotLK

ההרחבה המצופה למשחק המצליח ביותר בעולם קרובה מתמיד, והגיע הזמן להתכונן למבול התוכן שמצפה לנו

נכתב ע"י אייל מיכאלוב (Alpha), חבר קהילת World of Warcraft.

קרבות אפיים, סביבות מרהיבות, מבוכים אימתניים, סיפורים על בגידה וגבורה - לא, זה לא עוד סרט הוליוודי, אלא ההרחבה למשחק התפקידים ההמוני של בליזארד, World of Warcraft, הבאה אלינו לטובה. Wrath of the Lich King היא ההרחבה השנייה במספר למשחק התפקידים המצליח של בליזארד, לאחר הצלחה מסחררת של ההרחבה הקודמת (ששברה בזמנו שיאי מכירות של 2.4 מיליון עותקים תוך 24 שעות), ושל המשחק עצמו (מעל 11 מיליון חשבונות משחק פעילים), מחליטה בליזארד להפיג את השעמום הנבנה עם הזמן, ולהמירו לתוכן משחק חדש - והכל על מנת לשמור על לקוחותיה מרוצים.

חבל שהמעיל נשאר בבית

אז מה מתכננים בשבילנו בבליזארד? בואו נתחיל עם קצת רקע למשחק החדש: בליזארד הוסיפו 10 רמות חדשות, ולמעשה הרימו את סף הרמה המקסימלית מרמה 70 לרמה 80. לאחר שבמשחק הראשון הציגו בפנינו את ממלכת Azeroth שכללה איזורים מגוונים במיוחד (ביצות, הרים מושלגים, יערות חשוכים ועוד), ולאחר שהציגו בהרחבה הראשונה את העולם המוזר Outland (קריסטלים שבוקעים מהאדמה, פטריות ענק, נהרות אש ועוד), נראה כי דווקא הפעם המפתחים בחרו בצבע הלבן כהצבע הדומיננטי  - שלג, והרבה ממנו. זה מה שמצפה לנו ביבשת הצפונית והקפואה Northrend.

היבשת הצפונית הייתה במשך שנים רבות בית לאימפריה מרובת הרגליים של הNerubians, יצורים המהווים מחצית העכביש ומחצית האדם, אשר הפכה בהמשך לביתו של הLich King, שליט האל-מתים הלא הוא Arthas. אומנם ככל שנחשפים בפנינו איזורים נוספים מNorthrend, נגלים בפנינו גם איזורים יוצאי דופן במרקמם - יערות יפהפיים, ג'ונגלים מדהימים, מפלים וחופים. ייתכן ויש יותר מתחת לפני הקרח מהנראה לעין.

נאמר כי עלינו לצפות ליבשת גדולה יותר מה- Outland בהרחבה הראשונה, וגם לאיזורי משחק גדולים אף יותר מהאיזורים הגדולים ביותר ב- Outland. מלבד עבודה על היבשת החדשה, חלק מהאיזורים הקיימים במשחק עברו עריכה, לדוגמא העיר Stormwind, עיר הבירה לגזע האנושי, אשר תכיל בתוכה נמל ממנו נוכל לשוט ליבשת החדשהו לנמלים נוספים ברחבי Azeroth.

אחד אחד יותר נחמד, אבל אם אפשר שלושה, מה רע?

היבשת החדשה תגרום לנו ללכת הרבה, הרבה מאוד. אבל לא הכל נעשה ברגל. נו טוב - לפחות לא ברגליים שלנו. בליזארד מבטיחים כמה וכמה חידושים גם במערכת הרכיבה שלנו. זמן רב מאז פגשנו בחיות הרכיבה במשחק המקורי, וכבר התרגלנו לחיות המעופפות שהגיעו אלינו בהרחבה הראשונה, שהיו מהירות כל כך שיכולנו לשוטט בכל איזורי ההרחבה בדקות ספורות.  כל אלו כמובן נשארים איתנו, ומלבד חיות חדשות שיתווספו למבחר, נוכל כעת לצרף את חברינו למסע!

עד כה פורסמו תמונות המציגות את המודלים של חיות הרכיבה החדשות, וביניהם חיות רכיבה מרובות מושבים המיועדים לעוד 2-3 שחקנים, ואולי אף יותר. אני אישית אשמח נורא לקפוץ מצוק עם הממוטה שלי, כאשר 2 אירופאים משוגעים צורחים לי באוזניים לעצור. לא אוהבים חיות? פורסמו גם תמונות של אופנועים חדשים, שמתווספים להליקופטרים מהטכנולוגיה הגובלינית!

מלבד העניין החברתי והחיסכון העצום בזמן, המאונטים הולכים להוות חלק חשוב בקרבות הבוסים של המשחק, וגם בזירות הPvP- (שחקן כגד שחקן) החדשות.

חשוב לזכור - אם שותים, לא נוהגים.

מבוא לכלכלה

זהב. זהב. זהב. זהב. כל כך הרבה זהב זרם בכיסים שלי בשנתיים האחרונות, עד שמצאתי את עצמי מממן בניית הליקפוטר משוכלל - ותוספת איבזור יקרה בצורת בובה של רקדנית הולה שתשב לי על השמשה הקדמית.

בליזארד הציגו לנו את המשחק עם מערכת אקונומית מעולה, הכוללת מגוון רחב של מקצועות שלכל אחד מהם שימוש ע"י מגוון השחקנים (בין אם זה בשיפור ציוד קיים, או יצירת ציוד חדש), מערכת מכירות פומביות, דואר ועוד. מה עכשיו? ובכן, מלבד הוספת דרגות חדשות לכל המקצועות הקיימים (מה שמביא כמובן לציוד חדש שניתן ליצור, או שדרוגים חדשים שניתן לשים על הציוד), הכריזו על מקצוע חדש: Inscription - האפשרות לשדרג את הקסמים שלכם, בדומה לחפצים. מה הכוונה? המקצועות האחרים אפשרו לכם להגביר את כוח ההתקפה הכולל שלכם, או את כח ההגנה. המקצוע החדש מציע שיפורים חדשים ליכולות ספציפיות שלכם. לדוגמא - כדור האש שלכם יוכל לעשות יותר נזק, או שיוטל באופן מהיר יותר, מה שמאפשר מגוון חדש של סגנונות משחק ועוד מקומות לשיפור והתקדמות.

בנוסף למקצוע החדש, המקצועות הקיימים עברו עריכה קלה ויאפשרו הפצה קלה יותר, לדוגמא יצירת Enchants אל תוך מגילות, ומכירתן במכירה פומבית. לא עוד ספאם בצ'אט הקניה והמכירה עד שמוצאים את בעל המקצוע המתאים!

אמאל'ה! מפלצת!

קיבלנו יבשת חדשה, חיות רכיבה חדשות, מקצועות חדשים.. מה אפשר לעשות עם כל זה בלי יצורים ובוסים חדשים?
ההרחבה הקרובה תביא איתה מבוכים חדשים, וגזעים חדשים של יצורים, וכמובן בוסים חדשים. כמעט כל איזור בישבת החדשה יביא איתו שרשרת מבוכים חדשה, בנוסף למבול של קווסטים. כל בוס יביא איתו טקטיקה חדשה שהשחקנים יצטרכו ללמוד, סוגים חדשים של אפקטים (אש! אש!), וניצול רחב יותר של מגוון היכולות של השחקנים.

בנוסף למבוכים החדשים, בליזארד הודיעו על קאמבק למבוך הישן מהתקופה שלפני ההרחבה הראשונה, טירת הנקרופוליס המעופפת Naxxramas חוזרת ובגדול! הטירה עברה עריכה איטנסיבית והותאמה מחדש לרמה 80, כך שתהווה אתגר לשחקנים מתקדמים. Naxxramas נחשב למבוך הכי קשה לפני ההרחבה הראשונה, אך בשל הזמן הקצר בין יציאתו לבין ההרחבה הראשונה, לא הרבה שחקנים הספיקו לחקור אותו.

על מנת שמקרה כזה Naxxramas לא יחזור, בליזארד הכניסו עוד שינוי משמעותי למשחק. כעת המבוכים המתקדמים ביותר  יפנו גם לקהל הרחב (Casual), ולא רק לשחקני Hardcore (שחקנים שיכולים להקדיש זמן רב יחסית להתקדמות במשחק).
המבוכים המתקדמים (נקראים גם "ריידים", משמע מבוכים המיועדים ל-10 איש ומעלה) עד כה היו מותאמים כמעט רק לגילדות, משמע לקבוצות של 40 או 25 איש, ורק מעטים (2 למען האמת) ל-10 אנשים. אותו שחקן Casual שלא היה יכול להתקדם עם גילדה, מצא את עצמו חוקר רק חלק קטן מתוכן המשחק. בליזארד החליטו שלכולם מגיעה הזדמנות, והוסיפו לכל מבוך המיועד ל-25, גם גרסא של 10 שחקנים. כרגע הדעות חלוקות בעניין בקהילה העולמית - שחקני ה-Casual מקבלים את השינוי בברכה, לעומת שחקני ה-Hardcore שמאמינים שמי שלא משקיע מספיק, לא ראוי לקחת חלק בתוכן המתקדם ביותר. מה שבטוח, מבחינת בליזארד מדובר בצעד נכון.

בנוסף, כל המבוכים המיועדים לקבוצות רגילות של 5 אנשים יזכו לגרסא קשה יותר שלהם (המכונה Heroic), שינוי שנכנס כבר בהרחבה הקודמת. בדומה למערכת ה-Heroics הישנה, אותם מבוכים יכילו מערכת תגמול חדשה דרכה ניתן יהיה לרכוש חפצים.

איזהו גיבור?

את מרכז תשומת הלב בפרסומים של החברה, תפס דווקא הקלאס החדש  "דמות הרואית - אביר מוות" (Hero Class - Death knight). למעשה קלאס חדש (בדומה לקוסם, לוחם, נוכל וכו'), שלא כל אחד יכול לשחק. כדי לשחק אביר מוות, השחקן נדרש שבחשבונו תהיה קיימת לפחות דמות אחת ברמה 55 ומעלה באותו שרת.

אביר המוות מתחיל ב-Eastern Pleaguelands, איזור בו שורצים האל-מתים, ומיועד לרמה 55+. כמובן שאביר המוות מתחיל אוטומטית ברמה 55 על מנת להתמודד עם המקום, ועם ציוד ברמה מתאימה. לאחר סיום שרשרת משימות ראשונית עם האביר שלכם, יהיה ברשותכם הידע והיכולות הדרושים כדי לחקור את תוכן ההרחבה הראשונה (The Burning Crusade, בעולם של Outland).

עד כה ידוע שאביר המוות יוכל לשמש גם בתפקיד "טנק" (סופג נזק) וגם בתפקיד "DPS" (גורם נזק),  ויזכה בדומה לשאר הקלאסים ל3 עצי כשרונות (Talent Trees), כל אחד מתמחה בתפקיד אחר. בשונה מהקלאסים המוכרים לנו, מערכת הכוח של אביר המוות מופעלת ע"י 3 סוגים שונים של רונות (Runes) וע"י כוח רונות (Runic power), שתפעל באופן שונה ממערכת הזעם (Rage), אנרגיה (Energy) וכוח קסם (Mana) של שאר הדמויות.

ולסיכום

קצרה היריעה מלהכיל את כל המידע שפורסם עד כה על ההרחבה, אז נזכיר בכמה מילים מערכות נוספות -  מערכת שחקן נגד שחקן (PvP) חדשה הכוללת נשקי מצור, ומבנים ניתנים להריסה. כמו גם מערכת הישגים, שכוללת מגוון רחב כמו הישגי חקירה, הריגה, הישגי שחקן כנגד שחקן (וכו'), מערכת Tokens שתאפשר אחסון סוגי סטים וחיות שונות מבלי שיתפסו מקום בתיקים של השחקן, בונוסים ממקצועות סחר וגם יכולות, קסמים, וכשרונות חדשים לכל הדמויות.

נראה כי בליזארד עמלו רבות במשך השנים האחרונות ועשו כל שניתן על מנת לשפר את תוכן המשחק, כנגד כל המתחרים החדשים שצצו וניסו לכרסם מהנתח העצום, אך נכון לעכשיו הוא עדיין המוביל בפער גדול משאר המשחקים ההמוניים.
כעת ניתן רק לחכות בציפייה לתאריך היציאה הרשמי, מה שאמור לפני החברה לקרות בארבעת החודשים הקרובים.
מחיר המשחק המשוער עומד על כ40 דולר, והמשחק ימשיך להיות מלווה בתשלום חודשי קבוע.

עוד בקהילת World of Warcraft:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:55 20.08.2008 | SkatMan SkatMan

    הוא היה היחיד הרציני שהציע לא?

  2. 2

    20:28 20.08.2008 | 12ziv21 12ziv21

    יש עד הרבה דברים שלא הזכרתה אבל בכל זאת כתבה טובה

  3. 3

    20:28 20.08.2008 | (אורח)

    אני מעדיף לחכות לwarhammer

  4. 4

    11:31 21.08.2008 | אדר אדר (אורח)

    אתה סגור שאזור ההתחלה של ה-DK זה ב-EPL?

    חשבתי שזה בדרגונבלייט.

  5. 5

    11:39 21.08.2008 | zekit zekit

    פשש איזה כתבה לא מחדשת

    לא ספרת לנו שום דבר חדש,לא תמונות,לא כלום,יש NDA או מה?

  6. 6

    18:27 22.08.2008 | Nyromith Nyromith

    ל-5: אתה נכה

    אין לך את איבר הפירגון P:

  7. 7

    21:54 22.08.2008 | KnockOut KnockOut

    חחח אייל משועמם

    כתבה טובה אייל אבל שינו לך את הכל :ם

  8. 8

    10:16 24.08.2008 | (אורח)

    כן, זה בEPL

    סגור נצור ומוכן לתפעול!

  9. 9

    03:47 26.08.2008 | Hot Fire Hot Fire

    כתבה טובה!

    אייל אחי איזה כבוד! סחטיין! כתבה ממש טובה! =]

  10. 10

    13:36 26.08.2008 | Kazing Kazing

    יופי של כתבה

    את הכל אני אישית כבר יודע אבל עדיין גרמת לי לקרוא את הכתבה בעיון.. כל הכבוד

  11. 11

    07:20 10.10.2009 | משחק טוב משחק טוב (אורח)

    תוסיף עודד ידעתי את הכול כבר והרגתי כבר boss ה דרקון השלג

  12. 12

       | פורסם ע"י