הרשמה

בקרוב: GTA V

מה חדש ב-GTA V, ואיך זה צפוי להשפיע על סדרת משחקי הפשע המצליחה בעולם?

 


GTA V
מפתחת: Rockstar | מפיצה: 2K
פלטפורמות: Xbox 360, PS3
ת.יציאה: אביב 2013

GTA V צפוי לכלול עולם גדול בצורה בלתי נתפשת, שלוש דמויות שחיקות, משימות צד דינאמיות ועוד שפע חידושים. איך זה צפוי להשפיע על הפרק הבא באחת מסדרות המשחקים המצליחות בעולם?

אחת לכמה שנים זה קורה. כמו ליקוי חמה שמתרחש מדי פעם, כך גם כאן: הכוכבים מסתדרים בשורה, הגיימרים עוצרים את נשימתם - ומפתחי סדרת GTA חושפים פרטים על המשחק הבא בסדרה שלהם. 

Grand Theft Auto, בניגוד לסדרות משחקים אחרות בסדר הגודל שלה, היא לא סדרה שנתית. שלא כמו Call of Duty או Assassin's Creed, משחקים חדשים בסדרה יוצאים בהפרש של כמה שנים, לא כמה חודשים - ולכן כל משחק חדש בה הופך לסיבה למסיבה. כזה הוא גם GTA V, שצפוי לצאת במהלך האביב הקרוב - חמש שנים אחרי יציאת המשחק הקודם בסדרה. 

במהלך הימים האחרונים נחשפו פרטים רבים על המשחק - החל מגודל העולם שבו, דרך זהות הדמויות (כן, דמויות) הראשיות ועד למנגנוני גיימפליי חדשים. מי שחשש שהעובדה שהמשחק החדש מגיע באותו דור קונולות אליו הגיע המשחק הקודם אומרת שפרק V של הסדרה לא יציג חידושים מהפכניים טעה ובגדול, ונראה שבאולפני Rockstar מתכוונים לספק לנו חווית GTA חדשה ומרעננת.

שלושה חברים יצאו לדרך

החידוש המפתיע ביותר במשחק החדש הוא הדמויות הראשיות שבו. בניגוד למשחקים הקודמים, בהם שלטנו בדמות אחת בלבד - הפעם המשחק יתחלק בין שלוש דמויות שונות, לכל אחת מהן אישיות וסיפור רקע משלה. 

מייקל הוא שודד בנקים בתחילת שנות ה-40 לחייו, שכבר פרש מחיי הפשע ונכנס לתוכנית להגנת עדים, אך מוצא את עצמו "בחזרה במשחק" אחרי שהוא בזבז את כל ההון שלו ונאלץ לחזור לעולם התחתון כדי להרוויח ממון נוסף. טרבור, חברו של מייקל, הוא פסיכופת מסומם, פושע מדופלם וחובב אלימות לא קטן. פרנקלין, הדמות השלישית, הוא צעיר מוכשר בשנות ה-20 לחייו, המוכשר ביותר מבין השלושה - וככל הנראה גם מי שיש לו הכי הרבה מה להפסיד אם ייתפס. 

שלוש הדמויות יפעלו בנפרד וגם ביחד: בחלק מהמשחק כל אחת מהן תהיה באיזור אחר של עולם המשחק, כאשר השחקן יוכל לבחור לעבור ביניהן בלחיצת כפתור. ככל שהמשחק יתקדם ימצאו את עצמן הדמויות במשימות משותפות (ברוקסטאר רמזו שחלק נרחב ממשימות אלה יהיו משימות-שוד-בנקים), וכאן העניינים מתחילים להיות מעניינים באמת:

הדוגמה שניתנה לגבי המשימות המשותפות כללה רגע בו אחת הדמויות (מייקל) מתגנבת אל תוך בניין רב קומות. כשמייקל מגיע ליעדו הוא מוצא את עצמו מול עשרות אויבים חמושים. למזלו, על הגג של הבניין הסמוך ממתין פרנקלין, מצוייד ברובה צלפים. בשלב זה הגיימר יכול לבחור במי מהדמויות הוא רוצה לשחק: אם הוא יבחר להמשיך לשחק עם מייקל הוא יצטרך לחסל את האויבים "מקרוב" - אך אם הוא יבחר לעבור לשלוט בפרנלין הוא יוכל לצלוף בהם מרחוק ולספק לחברו הגנה.

ברוקסטאר אמנם עוד לא אמרו מפורשות את המילה קו-אופ - אך סביר להניח שגם זה יהיה חלק מהעניין, ושיהיה ניתן לשחק ביחד עם חברים גם בקמפיין עצמו, כאשר כל אחד שולט בדמות אחרת.

העולם גדול

כשברוקסטאר הודיעו לראשונה ש-GTA V ייערך בלוס-סאנטוס, הם השאירו לא מעט גיימרים מאוכזבים. לוס סאנטוס, גירסת GTA ללוס-אנג'לס, הוצגה לראשונה במשחק GTA: San Andreas, שם הייתה עיר אחת מתוך שלוש שהוצגו במשחק. הגיימרים חשבו שהעובדה שהפעם מתמקדים בעיר אחת בלבד אומרת שעולם המשחק יהיה קטן באופן משמעותי מזה שהיה ב-San Andreas.

לא כך הדבר. ברוקסטאר אומרים שהעולם שהם בונים ב-GTA V גדול יותר מהעולם של San Andreas, GTA IV ו-Red Dead Redemption ביחד. הגודל לא יתבטא רק בקילומטרז' שתוכלו ללכת (או לנסוע. או לטוס), אלא גם בגובה ובעומק שלו: השמיים של GTA V גבוהים במיוחד (מה שבא לידי ביטוי במשימות הטיסה, שיהיו זמינות כבר בחלק מוקדם יחסית של המשחק), ויש גם איזורים בהם אפשר לצלול אל מתחת למים. 

בהשוואה אל לוס-סאנטוס של San Andreas, מסבירים אנשי רוקסטאר שאז העיר הייתה "סקיצה" מוקצנת ובסיסית של העיר, ושעכשיו הם סוף סוף יכלו לבנות אותה כמו שהם תמיד רצו. עם זאת, הם מציינים ש-GTA V לא יכלול רק את רחובות לוס-סאנטוס, אלא גם פרברים ואיזורים לא מאוכלסים שנמצאים סביבה. 

הגודל העצום הזה קצת מרתיע - ונראה שהחלוקה לשלוש דמויות מרכזיות נועדה לסייע גם באספקט הזה: כל דמות צפוייה "לחיות" באיזור אחר של העולם - מה שיאפשר מעבר מהיר למדי בין החלקים השונים של המפה. חסל סדר נסיעות של חצי שעה בדרך למשימה, שהיו חלק מבאס למדי במשחקים הקודמים.

ואם אנחנו כבר מדברים על נסיעות - ברוקסטאר בנו מחדש את מנגנון הנהיגה, ולטענתם כל העסק מרגיש יותר כמו משחק מירוצים מאשר ב-GTA IV. למי שכבר הספיק לשכוח, השליטה במכוניות ב-GTA IV הייתה אחת הנקודות הבעיתיות ביותר שבו: המכוניות הרגישו "מרחפות" מדי, או כמו שאחד ממעצבי המשחק הסביר - אם במשחק הקודם המכוניות הרגישו כמו סירות, הפעם הם יחזרו להרגיש כמו מכוניות.

מישהו בא ליוגה?

גם הדרך בה הסדרה מתייחסת לפעילויות שלא במסגרת המשימות הראשיות תשתנה במשחק החדש. מי ששיחק ב-Red Dead Redemption וודאי זוכר את הדרך בה העולם הציב משימות צד דינאמיות ורנדומליות: מדי פעם רכבתם לכם בשממה ופתאום נתקלתם בשוד כרכרות, או במרדף בין פושעים לבין קאובויאים, או באישה מפוחדת שמנסה להמלט מחבורת גברים שרוצים לאנוס אותה.

המשימות הדינאמיות האלה יהיו חלק מ-GTA הבא - רק בצורה שמתאימה לימינו אנו ולא לימי המערב הפרוע. כך למשל, יהיה ניתן לאסוף טרמפיסטים בדרך, להקלע למרדפי מכוניות רנדומליים ועוד. ברוקסטאר גם מספרים שכל הדמויות הראשיות "ימשיכו לחיות" גם כשאתם לא משחקים בהן, ולפיכך מדי פעם תוכלו למצוא את עצמכם באמצע פעילות לא צפוייה כשתעברו ביניהן - נניח במהלך בריחה משוטרים.

גם ה"פעילויות המאורגנות" סטייל משחקי הקליעה למטרה של המשחק הקודם, יעברו שדרוג: ברוקסטאר מבטיחים מיני-משחקים עמוקים ומגוונים יותר מבעבר - כולל יוגה. כן כן, יוגה. פעילות אחת שלא תחזור ל-GTA V תהיה המשימות הרומנטיות: בחברה חושבים שלנהל קשרים רומנטיים שונים על פני שלוש דמויות שונות יהיה מסובך מדי בשביל הגיימרים - ופשוט וויתרו לגמרי על האפשרות.  

רב הנסתר על הגלוי

ברוקסטאר שומרים עוד פרטים רבים על המשחק קרוב לחזה. כך למשל, בחברה לא מוכנים לחשוף מה נוכל למצוא במצב המולטיפלייר של המשחק, או איך ה"צוותים" שגיבשנו ב-Max Payne 3 יוכלו לעזור לנו ב-GTA. הם גם ציינו שמנגנון האקשן שודרג על כל גווניו, אך עדיין לא נתנו דוגמאות ממשיות. 

סביר להניח שיש גם לא מעט פרטים שקשורים למצב הסינגל-פלייר שעדיין לא נחשפו, וייחשפו לאט לאט במהלך חצי השנה הקרובה, עד ליציאת המשחק. בהמשך השבוע צפוי אולפן המשחקים לשחרר את הטריילר השני של המשחק - ואנחנו כמובן נדאג לפרסם אותו גם כאן לנוחיותכם. 

GTA V עושה רושם של אחד ממשחקי העולם הפתוח השאפתניים והגדולים ביותר בהסטוריה - ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לאביב, בו נוכל לראות אם השאפתנות של מפתחי המשחק השתלמה או לא. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:08 11.11.2012 | ykir ykir

    מדנהיןןןן

  2. 2

    19:51 11.11.2012 | War_panda_EDES War_panda_EDES

    יו

  3. 3

    00:27 12.11.2012 | ImPact Design ImPact Design

    גמרתי, מדהים.

  4. 4

    16:58 12.11.2012 | jr2xtreme jr2xtreme

    פאאקק לא יכול לחכות !!!
    איך שהמשחק יוצא אני לא יוצא מהבית

  5. 5

    17:40 12.11.2012 | Big Danny K Big Danny K

    ורק שחקני המחשב צריכים לחכות חצי שנה נוספת לגרסה שלהם...
    למי שלא הבין, גרסת הקונסולות יוצאת באביב 2013, גרסת המחשב תצא 6-7 חודשים אחריה...

  6. 6

    18:29 12.11.2012 | martin1997 martin1997

    5
    ביאסתה את כולם

  7. 7

    19:44 12.11.2012 | Big Danny K Big Danny K

    למה ביאסתי? זאת עובדה ידועה עוד מ-GTA 3, קונסולות קודם ורק אז מחשב...

  8. 8

    10:11 06.12.2012 | SuBamBa SuBamBa

    בתור משחק השקה לקונסולות דור הבא, הוא הולך להיות גדול, מאוד. זה רק מוריד את הסיכוי לראות גרסת מחשב במועד סביר... בלי לבאס, אבל לכו תדעו, רוקסטאר עוד יכולים להפתיע ולא להוציא אותו בכלל =]

  9. 9

       | פורסם ע"י