הרשמה

בקרוב: The Darkness 2

כשהסנדק ומגרש השדים נפגשים.

מאת: טל פרוסט

לכולנו יש צד אפל. אלטר-אגו חבוי שמבטא את הרגשות המודחקים והרצונות חבויים שלנו. לד"ר ג'קל יש את מיסטר הייד, לברוס באנר את הענק הירוק, לדיוויד בואי את זיגי סטארדסט ולביבי יש את שרה.

לג'קי אסטקדו, מתנקש צעיר בשירות המאפיה של ניו-יורק, יש את ה-Darkness, התגלמות פיסית של כוח קדום וחורש-רעה המייצג את הרשע המוחלט. ה-Darkness מעניק לג'קי יכולות על- אנושיות, כמעט בלתי מוגבלות, אבל יש לו אג'נדה וכוונות משל עצמו, אשר גורמות לג'קי לשלם מחיר כבד פעם אחר פעם.

"The Darkness" הינו משחק פעולה-אימה בגוף ראשון אשר מבוסס על אחת מסדרות הקומיקס המצליחות של סוף שנות ה-90 באותו השם. המשחק המקורי, ששוחרר ב-2007, היה אחד מחלוצי המשחקים של דור הקונסולות הנוכחי, אולם במהרה התווסף לקטגוריית "עוד אחד מהמשחקים המצוינים שמעולם לא שיחקת בהם". למרות שהיתה בו עלילה מרתקת, גרפיקה מצוינת לזמנו ומכניקת משחקיות חדשנית, הוא נעלם בין ענקי הז'אנר כגון Halo 3 ודומיו ונדמה היה שמדובר בהבלחה חד פעמית של מקוריות שלא תשוב עוד.

לפני כחודשיים הכריזה Take2 בהפתעה (יחסית; היו שמועות קודם לכן) על משחק המשך, וכן על החלפת החברה המפתחת Starbreeze ב-Digital Extremes, חברה שהיתה שותפה ליצירת מצבי המולטי של Bioshock II ו-Unreal Tournament 2003 הקשיש וכן יצרה את Dark Sector החביב. יש לציין שהחלפת Starbreeze, יוצרת משחק הקאלט Chronicles of Riddick, בחברה מפתחת עם רקורד חלש יחסית, עוררה לא מעט חששות בקרב המעריצים, אולם מספר דמואים ראשוניים וסגורים שהוצגו ליחידי סגולה מעידים של-The Darkness II יש סיכוי טוב להשתוות ואולי אף להתעלות על קודמו.

טוני סופרנו מהגיהנום

המשחק, כאמור, מבוסס על יצירה של חברת הקומיקס Top Cow, שידועה גם בזכות Witchblade ו-Wanted (על זה האחרון יצא סרט בהשתתפות אנג'לינה ג'ולי).Top Cow הינה חברת קומיקס שהתפרסמה בעיקר בסוף שנות ה-90 ונוהגת ליצור חוברות קומיקס אשר מאוירות ביד אומן ושזורה בהן עלילה מורכבת עם נושאים "בוגרים", אלימות בוטה וגיבורות עם יתרונות בולטים ומעט מאוד בגדים.

הפרוטגוניסט של "The Darkness" הינו המאפויזו ג'קי אסטקדו. לג'קי הצעיר בהחלט לא היו חיים קלים. לאחר שאומץ בילדותו על ידי הדון של משפחת הפשע פרנצ'טי, הוא במהרה משתלב במאפיה, מאמץ אורח חיים רווי סקס ואלימות ומתברג בעמדת מפתח של מתנקש בשירות עולם הפשע.

בערב יום הולדתו ה-21, הגיל שבו רובנו משתחררים מהצבא או מגיעים לירח, ג'קי עובר חוויה משנת חיים. לאחר שניצל מנסיון התנקשות של "דוד פולי", הדון הנוכחי של המאפיה, ג'קי מקולל במארת ה-Darkness, כוח קדמוני ואפל, אשר עובר במשפחת אסטקדו במשך דורות. הקללה נותנת לג'קי כוחות על אנושיים, ובעצם מאפשרת לו ליצור כל דבר יש מאין (בדגש על כלי משחית), וכן מפקידה תחתיו צבא קטן של יצירי אופל זדוניים. אולם, אליה וקוץ בה. כוחו של ה-Darkness לא עובד ואף מתפוגג באור, הישות עצמה הינה חורשת רעות ולא בהכרח רוצה בטובתו של ג'קי והגרוע מכל, ג'קי נאלץ להתנזר מהתניית אהבים נוכח העובדה שבמקרה של התעברות, הקללה עוברת לעולל העתידי ובו זמנית מחסלת את הפונדקאי הנוכחי שלה. קח את זה, איידס.

עלילת המשחק הראשון עקבה אחר רגעיו הראשונים של ג'קי עם כוחותיו החדשים וכן במסע הנקמה שלו בעולם התחתון לאחר שנבגד על ידי דון המשפחה. ג'קי סופג את המכה הגרועה מכל כאשר חברת הילדות שלו, ג'ני, נרצחת באכזריות על ידי המאפיה וה-Darkness מונע ממנו בכוונה את הצלתה ממניעים עלומים. לאחר שהוא מחליט לשים קץ לחייו ובאורח פלא חוזר מהעולם הבא, ג'קי יוצא למסע נקמה רווי יצרים במאפיה שרצחה את בת זוגתו על ידי שימוש בכוחותיה השטניים של הקללה. אם רק היה לי שקל על כל פעם שזה קרה לי...

עלילת "The Darkness II", שנכון לרגע זה עדיין לוטה רובה באפלה, מתרחשת שנתיים אחרי מאורעות המשחק הראשון. ג'קי הוא עכשיו הבוס של משפחת הפשע (מה, חשבתם שהוא יחזור למוטב?). על ידי שימוש בכוחותיו, אשר נראה כי הוא למד לרסן ולאלף, הוא מטיל חיתתו על רחובות ניו יורק ועל כנופיות פשע יריבות. אולם מהר מאוד מתברר כי יריבים רבי עוצמה, יתכן כי על-טבעיים, חושקים בכוחותיו של ג'קי והם יוזמים מלחמת כנופיות אשר נועדה להחלישו ובסופו של דבר לרשת ממנו את כוחו. בקיצור, מתכוונים לדפוק אותו, אולי ליטרלית.

תלוי על הצלב, עם חרב נינג'ה בגב...

העניין עם כוח בלתי מוגבל הוא שמי שאין לו אותו, יעשה הכל כדי להשיג אותו. בפתיח המשחק אשר נחשף, ג'קי פשוטו כמשמעו נצלב וידיו ממוסמרות לקורות עץ על ידי נבל שמנסה לגנוב את כוח ה-Darkness לעצמו. השחקן רואה מגוף ראשון כיצד כוחו של ג'קי נשאב לתוך כד מיסטי מוזר וג'קי נכנס לפלאשבק שמתאר את האירועים שהובילו אותו למצב האומלל הזה.

בפלאשבק, ג'קי מובל למסעדה איטלקית על ידי ויני, אחד מידידיו הטובים, ומתיישב בשולחן סמוך לשתי בלונדיניות שופעות. המצב הפסטורלי מהר מאוד מופרע על ידי מטח יריות שלא משאיר הרבה מאחת הבלונדיניות, ורכב מסחרי שמתנגש בכוח לתוך המסעדה ותוך כדי מצית אותה באש. ג'קי נלכד תחת אחד השולחנות, וויני משליך לכיוונו אקדח. השחקן זוכה לירות מספר מטחים לכיוון האויבים שבינתיים ממלאים את המסעדה תוך כדי שוויני גורר אותו למקום חשוך שם כוחותיו יוכלו להכנס לפעולה. מהר מאוד ג'קי משיג אקדח נוסף, מצליח לירות בתאורה, וה-Demon Arms, שתי זרועות נחשיות וסימן ההיכר של ה-Darkness, מופיעות על המסך.

השינוי המהותי ביכולות של ג'קי נובע מזה שהוא כבר לא מתלמד, כמו במשחק הקודם, לכן הכוחות הבסיסיים יהיו זמינים לשחקן כבר בתחילת המשחק. ה-Demon Arms למשל, גם הפכו יותר שימושיות, כאשר זרוע אחת משמשת לתפיסה והשנייה לשיסוע. בסצינה המתוארת, יד התפיסה אוחזת בחתיכת ברזל ,משליכה אותה לכיוון אחד האויבים ומשפדת אותו לקיר, Shishkabab Style. יד החיתוך מסוגלת לשסע אויבים לחתיכות, לקצור איברים, או לעבוד בשיתוף פעולה עם יד התפיסה: לתפוס אויב ו.... אני אשאיר מקום לדמיון. המפתחים מתארים את הקרב במשחק כלחימה Up Close and Personal בה השחקן "רואה לאויב את הלבן בעיניים". לפני שהן מחוררות על ידי זרוע מפלצתית.

סגנון הלחימה במשחק מתואר כ-Quad Wielding, שתי ידיים טבעיות לצד שתי ידיים על-טבעיות, כאשר הידיים האנושיות נושאות כל אחת נשק.

הכירו את החבר הקטן שלי

שינוי נוסף מהמשחק הקודם הינו ה-Darkling. במשחק הראשון עמדו לרשות ג'קי מספר גרמלינים זדוניים, כל אחד בעל תפקיד אחר. הצבא הקטן הזה יצומצם במשחק השני לגרמלין בודד, אשר משום מה חובש טי שירט עם דגל בריטניה. חיית המחמד השטנית הזאת תדאג לסייע לג'קי על ידי אספקת תחמושת, גניבת נשקים מאויבים, לחימה עצמאית והטלת מימיה על גופות המובסים. כנראה כבר שיחק בגיהינום ב-Duke Nukem החדש.

המפתחים מבטיחים של-Darkling יהיה אופי ייחודי והיחסים איתו יהיו הרבה יותר "אישיים" (כן, גם אני לא בטוח שאני רוצה לדעת מה זה אומר..). כוחות נוספים שצפוי שיחזרו הם היכולת ליצור "תחמושת אפלה" לאקדחים של ג'קי, ראיית לילה וכן יצירת חורים שחורים לשאוב את האויבים למימד שכולו כאב ושידורים חוזרים של פרפר נחמד.

כמובן שג'קי צריך לתמרן בעדינות עם כל הכוחות האדירים שבקצות אצבעותיו, כי עם מעט אור, גם אם הוא מלאכותי, הכל הופך לאבק. כמו במשחק הראשון, גם כאן אמור להיות דגש לטיפול בתאורה, אולם הפעם מובטח כי מדובר במהלכים יותר זורמים שאמורים להתרחש תוך כדי קרב.

אווירת פילם נויר בתוך Grindhouse

הגרפיקה במשחק אמורה להיות נאמנה יותר הפעם למקורות הקומיקס שלה, כאשר מדובר במעין שילוב של Cell Shading וריאליזם, במה שהמפתחים מכנים "Graphic Noir". כל הדמויות במשחק מוקפות במעין קו שחור דק, מה שמזכיר ספר קומיקס ועל פי המפתחים המודלים במשחק צוירו בעבודת יד על ידי אמני קומיקס.

ה-Darkness עצמו, אשר דואג ללחוש ולהזכיר לג'קי בכל רגע נתון עד כמה הוא בעצם שולט במצב, מדובב כמו במשחק הראשון על ידי Mike Patton,סולן להקת Faith no More, המצוייד בקול המתאים לעבודה.

אם נדרג את גיבורי הקומיקס לפי רמת ה-Awesomeness שלהם, כאשר Aqua-Man מדורג 1 והאביר האפל ב-10, The Darkness בהחלט נמצא בחלק העליון של הסקאלה. הפוטנציאל לייצר ממנו משחק איכותי הינו אינסופי. המשחק הראשון היה בעל נרטיב חזק, משחקיות מקורית וגרפיקה מרשימה אולם לא הצליח ללכת עד הסוף ולייצר משחק בלתי נשכח. על פי רשמים ראשוניים, לכותר השני הבא עלינו לטובה יש את הכלים לעשות זאת, ואולי גם להצליח הפעם מסחרית ולהבטיח שהסדרה הזו תישאר איתנו.

The Darkness 2 יגיע לקראת סוף השנה ל-Xbox360/PS3, והפעם גם ל-PC.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:54 12.04.2011 | מישהו מישהו (אורח)

    אתם יכולים לעדבן את הכתבה עם סרטון המשחקיות שסיפרתם עליו?

  2. 2

    15:59 12.04.2011 | נדב נדב (אורח)

    בשלוש מילים:
    Mike FUCKING Patton!!!

  3. 3

    17:17 12.04.2011 | re re (אורח)

    נראה ונשמע מעניין...

  4. 4

    18:02 12.04.2011 | מיאו מיאו (אורח)

    אני החתול האמרקאי בזאת אני אומר לכם להמיר דתכם לדתי וקבלו אותי בתור המושיע שלכם אחרת כולכם תמותו אני אכה אתכם באבנים ודרדר

  5. 5

    18:08 12.04.2011 | twisted_87 twisted_87

    כתיבה מעולה, אחת הכתבות הכי מעניינות שקראתי, כל הכבוד!

    חלק משמח - יוצא לPC!
    חלק מעציב - הגרפיקה.. לא סובל Cell shading.

  6. 6

    19:53 12.04.2011 | טל טל (אורח)

    כפי שנכתב בכתבה- סרטון המשחקיות נחשף לעת עתה למספר אנשים מצומצם בלבד..

  7. 7

    20:43 12.04.2011 | Dor2405 Dor2405

    אחלה כתבה אחי כל הכבוד!

  8. 8

    21:43 12.04.2011 | אריאל אריאל (אורח)

    גגגגדדדוולללללללללל
    כולל מגניב

  9. 9

    08:29 13.04.2011 | evyatar_cohen100 evyatar_cohen100

    כתבה מצוינת
    והמשחק נראה מבטיח

  10. 10

    09:36 13.04.2011 | Dranzer96 Dranzer96

    אז הגרפיקה תיהיה ברודרלנס סטייל אה?

  11. 11

    12:58 13.04.2011 | דני דני (אורח)

    חחח הרגת אותי,"קח את זה, איידס".

  12. 12

    08:45 14.04.2011 | להלו להלו (אורח)

    iPad 2 ב-10 ש"ח בלבד!!

  13. 13

    20:20 14.04.2011 | אור אור (אורח)

    "קח את זה איידס"?...
    לא כל מה שעובד באנגלית מוכרח לעבוד בעברית, די לשרמט את השפה שלנו.

  14. 14

    08:30 15.04.2011 | lio543 lio543

    כתבה נהדרת, תמשיך ככה!
    :)

  15. 15

    09:22 15.04.2011 | רועי רועי (אורח)

    10- רואים שלא שיחקת בראשון... הגרפיקה נוטה להיות ריאליסטית שהדמויות מדי פעם מוקפות קווים כאלה... אבל אין קשר בין זה לבין הגרפיקה של BORDERLANDS.

  16. 16

    12:40 15.04.2011 | ך ך (אורח)

    לביבי יש את שרה.. די אני מת מצחוק XDDD

  17. 17

    23:02 17.04.2011 | XD XD (אורח)

    2 צודק!!!

  18. 18

    21:07 18.04.2011 | zlukie zlukie (אורח)

    אתה קומיקאי או כתב באתר מפוקפק?

  19. 19

    20:44 04.05.2011 | yairsi yairsi

    The Darkness II - הנה זה מגיע

  20. 20

       | פורסם ע"י