הרשמה

בקרוב: Time Crisis Razing Storm

סדרת הירי באקדח אור חוזרת במשחק מהפכני קמעא, ותומך Move.

מאת: עדי פרל

סדרת משחקי היריות Time Crisis החלה את דרכה בשנות ה-90 בדומה למשחקים רבים וטובים – באולמות הארקייד. עד מהרה הסדרה הצליחה והתעלתה על מתחרים מכובדים בז'אנר כמו Virtua Cop ו-The House of the Dead, זאת בזכות המשחקיות הייחודית ש-Time Crisis הציע: בנוסף לשימוש באקדח אור, השחקן היה יכול להתחבא מאחורי מחסה מזדמן כדי להתחמק מהתקפות אויב שניטחו עליו ללא הרף ע"י לחיצה על דוושה, כשבמקביל שעון עצר מוודא שלא תרגישו נוח מדי פן העיכוב יעלה בחייכם. ב-1997 המשחק עבר המרה ל-PS1 וזכה לשבחים מרובים, ומאז הספיקו לצאת כבר שני המשכים רשמיים, כש-Time Crisis 2 מציע משחק משותף עם שני שחקנים ו-Time Crisis 3 מרחיב את ארסנל כלי הנשק. אמנם שניהם שמרו וגם שיפרו את סגנון המשחק הייחודי של אחיהם הבכור, אך אף אחד מהם לא הצליח להתעלות עליו בביקורות.

הכל נראה בסדר מבחינת חברת Namco עד ל-Time Crisis 4, שהפך להיות הכבשה השחורה של הסדרה. אף אחד לא מתלהב מכך שהילד שלו חוזר עם ציונים באזור ה-50, בצירוף ביקורות חריפות כמו "מיושן ואינו מחדש דבר". אחרי הבושות האיומות ש-Time Crisis 4 עשה למשפחה, הקודקודים ב-Namco קראו נכון את קריאת ההשכמה והבינו שצריך שינוי מהותי, אפילו אם זה יהיה כרוך בשחיטת כמה פרות קדושות. בהתאם לקו המחשבה הזה פותח היורש הבא, Time Crisis: Razing Storm, המיועד ל-PS3.

רצים עם האלפות

Razing Storm לוקח אותנו אל העתיד הלא-רחוק, שם ניכנס לנעליהם הכבדות של שני החיילים העתידניים אלפא אחד ואלפא שתיים. כמו בכל כותר בסדרה, גם הפעם הפרוטגוניסטים שלנו יצאו לעצור חבורת טרוריסטים שמנסה להשתלט על העולם באיומי נשק יום הדין כזה או אחר. העלילה ב-Time Crisis מעולם לא הייתה העיקר ומשמשת בעיקר כתירוץ לירות בכל מה שזז. אם העלילה כה שולית, למה לטרוח להזכיר אותה בכלל? הסיבה היא שעצם המעבר מההווה לתקופה עתידנית יותר נועד כדי להסביר חלק משינויי המשחקיות מרחיקי הלכת ש-Razing Storm עתיד לחולל בסדרה.

אז במה Razing Storm - שגם הוא נחנך קודם באולמות המשחק - שונה מקודמיו? דבר ראשון, בעתיד, טכנולוגיית הלוט"ר כה התקדמה עד שפותח מגן נייד מיוחד, שמחפה על נושאו מפני כדורים, רימונים, פגזים ובעצם כל דבר שיוכלו לזרוק עליכם. התוצאה של פיתוח שימושי זה היא שהמפתחים יכולים עתה לייצר סביבות הרבה יותר פתוחות ועשירות, במקום להיות מוגבלים למרחבים כמעט קלסטרופוביים מתוך הצורך לספק מקום מסתור לשחקן. פרי נוסף של טכנולוגיית העתיד הוא אקדח רב-תכליתי, היכול בעת הצורך להפוך לנשקים שונים. למשל, אם תיתקלו בטנק משוריין היטב יכול להיות שתעדיפו להשתמש במטול הטילים שלכם, או לצלוף באויב מרוחק בעזרת רובה צלפים. בזכות הרקע העלילתי המד"בי, ניתן להוסיף חידושים לסדרה הוותיקה מבלי שיותר מדי גבות יורמו בפליאה.

משבר בתנועה

אבל כאן עוד לא נגמרו ההפתעות המצפות לנו. הגיימרים הבוגרים יותר שבינינו בוודאי מכירים בעל-פה את הנוסחה הקבועה של Time Crisis – "יריה, יריה, להתחבא, יריה", כאשר בסוף כל קטע השחקן נלקח במסלול קבוע לנקות את היעד הבא מטרוריסטים קלי-אצבע על ההדק. בערך כמו נסיעה ברכבת הרים – מרגש, אך חסר שליטה. לא עוד. החל מ-Razing Storm, השחקן ישלוט בתנועתו של הפרוטגוניסט במרחב באמצעות Move, גאדג'ט התנועה החדש של סוני. ה-Move, בעזרת תנועות מוסכמות מראש, ידע בדיוק מתי תרצו לתפוס מחסה, לצאת ממנו או לזוז למקום אחר. המתקשים (או העצלנים, או חסרי ה-Move: המשחק תומך, לא מחייב, את בקר התנועה החדש) שבינינו יוכלו לשלב בין ה-Move לשימוש בשלט PS3 אלחוטי סטנדרטי, כך שלמשל ה-Move יהיה אחראי רק על הכניסה והיציאה למחסה בעוד השלט מניע את הדמות במרחב.

שבירת הסטטוס-קוו של עמדה סטטית ב-Razing Storm לא רק מספקת פוטנציאל לפיתוח קצת כושר גופני אצל השחקן, אלא מוסיפה למשחק קצת עומק טקטי. עכשיו, כשהדמות יכולה לנוע, אויבים יבואו לא רק מכיוון אחד בלבד אלא מכמה חזיתות. המשמעות היא שהשחקן יצטרך להיות קשוב למתרחש בסביבה אם ברצונו לשרוד, ויהיה עליו למצוא את העמדה הטובה ביותר בהתאם לסיטואציה. המגן המשוכלל יגן עליכם רק מכיוון אחד כל פעם, מה שאומר שמתקפה מאחור או מהצדדים עשויה לקטוע את עונת ציד הטרוריסטים מוקדם מהצפוי. גם המשימות של כל אזור מדי פעם יגוונו, כאשר ה"הרוג את כולם" המסורתי יוחלף, לדוגמא, ב"החזק מעמד 30 שניות". למרות שהשחקן יוכל לזוז, רק כאשר משימתכם באותו קטע תושלם תורשו לעבור ליעד הבא.

שודדי הזמן

כל הנאמר מעלה נוגע למצב הסיפור של Razing Storm, אך יש בו כמה מצבי משחק נוספים. הראשון הוא הארקייד, שנועד בעיקר למי שמעדיף את Time Crisis בסגנון הישן - בסגנון גלריית ירי על פסים. היתרון שלו הוא שבניגוד למצב הסיפור, הוא תומך במשחק שיתופי לשניים. המצב השני, Sentry Mode, פשוט אפילו יותר – השחקן מגלם צלף במגדל שמירה שצריך לירות באסירים נמלטים, כשפגיעה בשוטרים הדולקים אחריהם בהחלט לא תעשה טוב לקריירה שלכם. מצב זה נועד בעיקר לתחרות מול עד שלושה שחקנים אחרים.

לראשונה בסדרה המשחק גם יכיל מצב מולטיפלייר דרך הרשת, שיתמוך בעד שמונה שחקנים שיוכלו לנוע באופן חופשי, כמו במצב הסיפור, במטרה לאתר ולחסל אלו את אלו במגוון משחקי מולטי מסורתיים כמו Team Deathmatch ו-Capture the Flag.

בנוסף, מסיבה שאינה ברורה, הדיסק של Razing Storm יכיל גם את Time Crisis 4 הידוע לשמצה. כמו כן, מתווסף לחבילה משחק אקדחור נוסף בשם Deadstorm Pirates, בו תיכנסו לקרב יריות מול פיראטים ומפלצות ים ענקיות בדרך לאוצר של פוסידון: Time Crisis פוגש את שודדי הקאריביים שכזה.

בגדול, אפשר להבחין ש-Namco עושים מאמצים אדירים כדי להחזיר עטרה ליושנה. Razing Storm נשמע מאוד יומרני עם כל ההבטחות שמפזר לכל עבר. מצד אחד, חידושים הם הדבר שמניע כל תחום קדימה. מצד שני, המאמץ שהמשחק הזה עשוי לגבות מהשחקן, המתבטא בשימוש של בקרי שליטה מרובים (שלט ואקדח אור\Move), עלול "לירות לעצמו ברגל" ולהכשיל אותו - אם כי לאור התרשמויות חיוביות של מבקרים שונים, האפשרות הזו לא יותר מדי מדאיגה אותנו.

את התוצאה הסופית של הפרוייקט יוצא הדופן הזה נוכל לגלות בהמשך השבוע, עם יציאת המשחק בצפון אמריקה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:37 17.10.2010 | BumperSticker BumperSticker

    לא ממש מתלהב.
    משחקי Time Crisis קודמים קיבלו ביקורות גרועות...
    אבל אני לא אפסול אותו כבר עכשיו, אני אחכה לראות כמה סרטוני Gameplay וביקורות.

  2. 2

    14:39 17.10.2010 | DrizziTx DrizziTx

    אם הוא יעמוד במטרות אז יש לנו כאן משחק מעולה ... נחכה לביקורות

  3. 3

    16:05 17.10.2010 | קרירין קרירין

    היתי מצפה לגרפיקה הרבה יותר טובה ממשחק PS3 בזאנר הזה
    איך שזה ניראה סתם פורט ממשחק ארקיד

  4. 4

    17:02 17.10.2010 | =] =] (אורח)

    אז...
    זה סתם משחק יריות.
    מה הקטע?
    זה לא מיוחד בכלל.

  5. 5

    21:20 17.10.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    4 אותו דבר MW2 וכל סדרת Battlefield - סתם משחק יריות.. באמת אין שום דבר מיוחד

    אין היום משחקים מקוריים יותר מידי שמצליחים למכור ולהיות מוזכרים בכתבות שונות (חוץ מMinecraft כמובן)
    אחח אחח... איפה שנות הHalf Life? מתי שהיה יותר חשוב רעיונות מקוריים מאשר מותגים מוכרים?

  6. 6

    22:48 17.10.2010 | 6 6 (אורח)

    אני מבין אותך אבל אתה צודק שאין מקוריות משום שכל חברות מעוניינות להרוויח כסף מאשר להיות יצירתים. זאת הבעיה.
    כגון קולנוע.

  7. 7

    23:29 17.10.2010 | MB7 MB7

    מה?
    אין משחקים מקוריים?
    PORTAL לא מקורי ? ויוצא בקרוב PORTAL 2 שיעלה את הרף !
    ויש עוד רשימה מלאה, רק חפש קצת.

    נכון שההייפ העיקרי הוא סביב משחקי יריות הוליוודים וזה בסדר אבל לאדם החושב יש מספיק משחקים מאתגרים גם בימים אלו.

  8. 8

    05:45 18.10.2010 | gfhhf gfhhf (אורח)

    גם heavy rsin מקורי

  9. 9

    15:24 19.10.2010 | predtor predtor (אורח)

    נראה לי משחק משעמם רצח לאללה יפה אבל משעמם

  10. 10

    16:26 19.10.2010 | TheDarkSmasher TheDarkSmasher

    פחח נראה משחק מטופש לווי

  11. 11

    16:47 24.10.2010 | הנה למה הנה למה (אורח)

    שאלתם למה אין מקוריות? תקראו את תגובה מס 10 ותבינו.

    אימבצילים כמוך הרגו את תעשיית המשחקים

  12. 12

       | פורסם ע"י