הרשמה

אינטל נכנסת לשוק כרטיסי המסך עם השקה של Intel ARC

תגידו שלום לכרטיסים הראשונים של ענקית המעבדים

אינטל מאתגרת את Nvidia ו-AMD

אחרי כמה חודשים שהיו ללא השקות מעניינות, בשבוע שעבר קיבלנו את ההשקה של כרטיס המסך החזק ביותר, ה-RTX 3090Ti מבית Nvidia. אבל אור הזרקורים לא נשאר על Nvidia ליותר מכמה ימים כשאינטל חיכתה לה בסיבוב עם כרטיסי המסך הראשונים שלה. שמענו לראשונה על כרטיסי המסך של אינטל כבר לפני מספר שנים אבל בחודשים האחרונים התקרבנו יותר להשקה כך שקיבלנו הרבה יותר פרטים על הכרטיסים. הכניסה של אינטל לשוק כרטיסי המסך משנה את חוקי המשחק לגמרי. באירוע אונליין שערכה את החברה היא השיקה את הכרטיס החדש- ARC 3 ששייך למשפחת כרטיסי ARC-A שהיו ידועים עד כה בשם הקוד "אלכימאי".

משפחת ARC

אינטל התחילה את ההצגה שלה עם הסבר על XeHPG שזאת המיקרו-ארכיטקטורה של המעבדים הגרפיים מבית החברה. אינטל הכריזה שכל כרטיסי המסך שלה יתמכו ב-DirectX XII ו-Ray Tracing. כרטיסי המסך הראשונים שיושקו מיועדים לשוק הלפטופים הקלים ויהיו ממשפחת ARC 3 והם ה-A350M וה-A370M שמעט יותר חזק. אינטל טוענת שה-A370M מסוגל לספק מעל 60FPS במשחקי AAA על הגדרות בינוניות ברזולוציית 1080p. בכל הקשור למשחקי Esport ומשחקים פופלאריים יותר כמו GTA V, ה-A370M מסוגל לספק מעל 90FPS. הכרטיסים ממשפחות ARC 5 ו-ARC 7 החזקות יותר יגיעו בקיץ הקרוב.

היריב של DLSS

לאחר שהציגה את הכרטיסים הראשונים שיגיעו, אינטל עברה לדבר קצת יותר על טכנולוגיית XeSS שהכרנו לראשונה ביום הארכיטקטורה האחרון של החברה. XeSS מזכירה מאוד את טכנולוגיית DLSS של Nvidia וגם היא נועדה לשפר את ביצועי המשחקים בעזרת AI. טכנולוגיית XeSS תגיע גם כן בקיץ הקרוב ליותר מ-20 משחקים ועל פי הדמו שאינטל הציגה היא נראת מרשימה מאוד ואינטל מאתגרת מאוד את Nvidia גם בתחום התוכנה. 

לאחר הסבר על XeSS אינטל עברה לדבר על השיפורים ביישומי צריכת התוכן שיתקבלו מכרטיסי המסך שלה כולל הדגמה של ה-Codec AV1. אחרי שנגעה ביצירת התוכן אינטל עברה לדבר על מה שהרבה אנשים תהו לגביו, האם כרטיס המסך והמעבד של Intel יעבדו יחד לשיפור ביצועים כמו ש-AMD עושה עם טכנולוגיית Smart Memory Access? אז התשובה היא חד משמעית כן והיא נקראת Intel Deep Link. הטכנולוגיה הזאת תשפר את הביצועים בעד 30% בזכות חלוקת אנרגיה טובה יותר, עבודה משותפת ותקשורת רציפה בין המעבד וכרטיס המסך.

לבסוף אינטל הציגה את Intel ARC Control שגם היא דומה מאוד לפיתרון של Nvidia כשכאן מדובר על מתחרה לתוכנת ה-GeForce Experience. בעזרת ARC Control יהיה אפשר להוריד דרייברים, להתאים הגדרות של משחקים, לשנות הגדרות של סטרימינג ולהקליט גיימפליי. 

לא רק ניידים

ממש ברגע האחרון, כשחשבנו שהאירוע הסתיים ואין לנו שום מידע על כרטיסי המסך השולחניים מבית החברה קיבלנו טיזר קצר שהציג הדמיה של כרטיס מסך שולחני. מעבר להדמיה וחלון השקה לקיץ הקרוב אין לנו כל פרטים על כרטיס המסך הזה אך אנו מקווים שפרטים יגיעו בקרוב.

כאמור, אחרי המתנה ארוכה, אינטל נכנסה באופן רישמי לשוק כרטיסי המסך עם כרטיסים ראשונים אשר מיועדים לשוק הניידים הקלים. על פי מה שראינו הם ניראים מעניינים מאוד עם ביצועים נהדרים ולא מעט טכנולוגיות שמוטמעות בהם. נצטרך לחכות רק עוד כמה שבועות עד שמחשבים אלו יגיעו לשוק כדי שנוכל להשוות ולבחון את הביצועים שלהם לעומק.
מה דעתכם על כרטיסי Intel ARC? מחכים כמוני לכרטיס מסך השולחני? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י