הרשמה

ביקורת: Logitech G Pro X Superlight 2

הדור הבא של עכברי הגיימינג האלחוטיים של Logitech G הגיעה ל-Vgames לביקורת! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Pro X Superlight 2!

אני לא הייתי משדרג את העכבר אם כבר יש לכם Superlight בבית, אבל לאלו מכם בלי עכבר גיימינג אלחוטי שרוצים איכות בלי הרבה רעש וצלצולים - זאת עוד אופציה ששווה לשקול

העכבר הגיע אלינו לסיקור תודות ל-Logitech G, תודה רבה!

אם הגילוי נאות בתחילת הכתבה לא הספיק לכם, הנה עוד אחד: זהו העכבר האלחוטי הראשון שאני משתמש בו. כמובן שהתנסיתי עם עכברים אלחוטיים פה ושם, אבל עכבר אלחוטי משלי למשחקים ועבודה? לא היה לי. אפילו בעבודה הרגילה שלי אני משתמש ב-Tracking Pad גדול ומעדיף להימנע משימוש בעכבר אלחוטי. כשהחברים ב-Logitech G הציעו לנו את העכבר הבא שלהם בסדרת Pro X Superlight, לא באמת יכלתי לומר להם לא: זאת תהייה יופ של הזדמנות לסמן עוד וי ברשימת הדברים שעשיתי באתר הזה ולהוסיף גם ביקורת לעכבר אלחוטי לגיימינג. בואו לקרוא אם אני מחזיר את הכבל לארון, או שאני חייב להיות מחובר למחשב ואני לא מבין את ההייפ.

עיצוב ונוחות שימוש

לא משנה מה אני אגיד בהמשך הביקורת הזאת, העיצוב של העכברים של Logitech G ראוי לציון. לא כי הם מטורפים, משוגעים וסופר דופר גיימריים - אלא דווקא כי הם סולידיים, מעוצבים בצורה לא גרנדיוזית אבל נוחה ודיי ארגונומית (לפחות לכף היד שלי), זה נראה שלמעט שני הכפתורים שבצד שמאל של העכבר הוא מותאם בצורה דיי טובה לימנים ושמאליים ולכמה סוגי אחיזה שונים, גימור המט שלו מונע הופעת טביעות אצבע והמיקום של חיבור ההטענה ב-USB-C - בצד הקדמי של העכבר - הוא בדיוק מה שאני רוצה לראות בעכבר כזה.

עכשיו שלא תבינו לא נכון - אין פה הבדל אמיתי בין הדור החדש לדור הנוכחי מבחינת העיצוב - זהו כמעט אותו העכבר אחד לאחד - אבל המנטרה הזאת של "אם זה עובד טוב, אין סיבה לנסות לתקן את זה", עושה פלאים עם העכבר הזה. החברה גם הצליחה להוריד כמה גרמים מהעכבר שעכשיו שוקל 60 גרם (במקום 63 של העכבר הקודם). על ה-Logitech G Pro X Superlight 2 יש חמישה כפתורים שמרגישים מאוד נוחים ללחיצה, אני ממש אוהב את הקליקיות של עכברים מהסוג הזה. אני יודע, זה ממש משהו של העדפה אישית, ואני מכיר אנשים שמעדיפים עכברים עם לחצנים יותר רכים. אני מעדיף את העכברים שלי קליקיים ובמובן הזה Logitech G שיחקו אותה (זה גם אומר שהעכבר רועש יותר מעכברים רגילים שימו לב לזה). הגלגלת חלקה מאוד לשימוש אגב, שזה פשוט שונה לחלוטין מהקליקיות של המקשים. לא רע - פשוט מצחיק אותי.

על החלק התחתון של העכבר אין לי יותר מדי מה לומר לגבי עיצוב ופונקציונאליות: בנוסף למתג כיבוי והדלקה, העכבר גם מגיע עם פיצ'ר מאוד סטנדרטי של דיסקית שניתן להוציא ולהחליף בדיסקית מגנטית עם צד חלק יותר. אגב, אתם יכולים פשוט להוריד את הדיסקית לגמרי, למרות שבאמת אין לכם סיבה לעשות את זה. בתוך האריזה תמצאו גם את דונגל החיבור ב-2.4Ghz (אין תמיכה ב-Bluetooth, כמו שהייתם מצפים מעכבר שכזה), כבל USB-C להטענת העכבר, מדבקות בשביל אקסטרה אחיזה בעכבר ומתאם USB-A ל-USB-C. כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל לשחק עם העכבר.

למה אין כפתור DPI?

כאן אנחנו מגיעים לחלק הקצת מאכזב של העכבר הזה: כאמור, ה-Pro X Superlight 2 מכיל חמישה כפתורים (כולל כפתור הגלגלת). עד כאן זה סטנדרטי לחלוטין - אתם אפילו תוכלו להגדיר מה כל מקש עושה דרך תוכנת ה-Logitech G Hub. תוכלו להגדיר Macros, קומבואים של מקשים ועוד. אלו דברים סטנדרטיים למדי. משהו שעוד לא הזכרתי הוא כל נושא ה-DPI. למי שלא מכיר, Dots per inch או DPI בקיצור, הוא בהעידר מילה יותר טובה, מד הרגישות של העכבר - כמה מהר הסמן של העכבר יעבור על המסך בתזוזה של העכבר. הסיבה שלא הזכרתי את זה נעוצה בעובדה שאין לחצן לשליטה על ה-DPI בצורה אוטומטית על העכבר.

זה יכול להיות מאוד מעצבן, שכן שליטה ב-DPI בצורה זריזה יכול להיות נהדר בזמן קרבות ב-Call of Duty ומעבר בין צלף לרובה סער שכל אחד מהם דורש DPI אחר לפעמים. אפשר להגדיר את ה-DPI דרך תוכנת ה-Logitech G Hub ואפילו להגדיר כפתורים ל-DPI Up ו-DPI Down, אבל למה שזה יבזבז לי שני כפתורים שאני יכול לעשות בהם שימוש בזמן משחק כדי לסמן אויבים או להחליף נשקים? לא היה עדיף לשים לי כפתור שעושה רוטציה בין כמה DPIs? רוצים שתהייה לי סיבה לפתוח את האפליקציה? תנו לי להגדיר את הרוטציה כמו שאתם כבר נותנים.

ביצועים וזמן סוללה

העכבר הזה הוא עליית מדרגה מהעכבר הקודם בסדרה, כשבעוד שההגדרות הקודמות מאוד הציקו לי כאמור, בשאר המקומות מדובר ביופי של עכבר: ה-Polling Rate (הקצב בו העכבר מדווח למחשב על המיקום שלו או ה-Latency שלו בפועל) עלה מ-1000Hz ל-2000Hz במצב נייד שזה יכול להיות מאוד שימושי לשחקני משחקי FPS תחרותיים יותר כמו CS2 או Valorant. רובכם לא ישימו לב לכך באמת שכן זה הבדל של חצי מילי-שנייה אבל זה כן שינוי חיובי וכן משנה לאלו מכם שמשחקים באופן תחרותי. אני רק מזכיר שיש עוד דיסקית לאקסטרה תנועה באריזה של העכבר אז גם זה יוכל לעזור לכם.

מבחינת זמן הסוללה של העכבר יש לי חדשות טובות: 95 שעות, זה הזמן ש-Logitech G הכריזה שה-Pro X Superlight 2 יכול לעבור בו מבלי שתצטרכו לטעון את העכבר שוב. מהרשמים שלהם, זה נראה שתצטרכו להיות במצב Hybrid (Power Saving) ולא לנצל את הטווח שדיברתי עליו קודם, אבל לרובכם זה לא כזה ישנה (יודע שלי לא היה אכפת במיוחד). אני יכול לאשר את זמן השימוש הזה, למרות שתהיו בטוחים שזמן הסוללה של העכבר ייחתך ברגע שתשנו את ההגדרות שלו (ההערכות של האפליקציה הן לאזור ה-55 שעות). בשימוש סביר הכל יהיה בסדר והעכבר יחזיק לכם הרבה זמן. בסך הכל ביצועים נהדרים יש לעכבר הזה, בשני מצבי השימוש העיקריים שלו.

השורה התחתונה

זה עכבר שהוא מצד אחד יקר יחסית (699 ש"ח לפי החברה), אבל מצד שני הוא גם סוג של שווה את הכסף שלכם. אני יודע, זה מחיר סופר גבוה לעכבר גיימינג תחרותי שנראה בייסיק לאללה, אבל אין מה לעשות: הוא מעוצב בצורה מהממת, הוא קל להחריד, הוא נוח לשימוש, הוא חלק מאוד בתנועה שלו עם Delay סופר נמוך ועם כמעט 100 שעות של שימוש בלי הטענה, זו גם יופי של קפיצת מדרגה מהעכבר הקודם בסדרה. האם חוסר היכולת לשלוט ב-DPI מהעכבר עצמו בעזרת לחצן ייעודי מפריעה לי? קצת, כן - זה משהו שאני אישית מאוד רגיל אליו. מצד שני, לשלם על סולידיות ועל איכות של בנייה וביצועים זה גם שווה את זה. אני לא הייתי משדרג את העכבר אם כבר יש לכם Superlight בבית, אבל לאלו מכם בלי עכבר גיימינג אלחוטי שרוצים איכות בלי הרבה רעש וצלצולים - זאת יכולה להיות עוד אופציה ששווה לכם לשקול.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • מהעכברים הקלים כיום בשוק
  • ביצועים מעולים - Delay נמוך מאוד
  • זמן סוללה נהדר בשימוש סביר
  • עיצוב ארגונומי ומעולה לשתי הידיים (עם כוכבית)

הרע

  • יקר
  • אין לחצן DPI ייעודי

והלבן

  • הבנתי שיש ורוד ועכשיו אני רוצה לדעת למה לא הגיע אלינו ורוד, תודה.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י