הרשמה

אינטל חושפת את Intel Ultra Core ומעבדי Meteor Lake

דור חדש שמביא שלושה שיפורים מרכזיים עם קפיצות מדרגה משמעותיות

המטאורים של אינטל מגיעים אלינו

כבר במשך כמה חודשים שאנחנו שומעים הרבה מאוד שמועות על דור המעבדים החדש של אינטל, אבל עכשיו החברה מפסיקה אותן עם החשיפה הרישמית של מעבדי Meteor Lake. הדבר הראשון והמפתיע שאינטל מכריזה עם המעבדים החדשים זה מיתוג חדש כאשר מעכשיו המעבדים יקראו בשם Intel Ultra Core כשהם זונחים את המיתוג הוותיק של Intel Core i.

אז מה החידושים שמגיעים עם מעבדי Ultra Core החדשים? כאמור המעבדים למחשבים ניידים שנחשפים עכשיו מביאים לנו את ארכיטקטורת Meteor Lake שתספק לנו ביצועים משופרים בשלושה ווקטורים שונים. הכיוון הראשון הוא שיפור בחיי הסוללה על ידי תהליך ייצור משופר על בסיס טכנולוגיית Foveros לצד השיפור הבין דורי שאינטל הביאה לליבות החסכוניות (ליבות קטנות / Efficiency Core). השיפור השני הוא ליכולות הגרפיות שהמעבד מספק. בשנתיים האחרונות אינטל צברה הרבה מאוד ניסיון בתחום בזכות כרטיסי המסך שלה ועכשיו כל שכר הלימוד הזה בא לידי ביטוי עם שיפור ביצועים גרפי של עד פי 2 לעומת הדור הקודם!

השיפור המרכזי האחרון ואולי המשמעותי ביותר של מעבדי מטאור לייק הוא בתחום ה-Ai. על פי אינטל: "הארכיטקטורה שמאחורי המעבד החדש מאפשרת האצת AI ב-3 ליבות שונות (CPU, GPU, NPU)[ה"ע- ליבות אלו נמצאות על המעבד]. ליבת ה-NPU מהווה מאיץ ייעודי לבינה מלאכותית והיא מאפשרת למשתמשים במחשב לקבל כוח עיבוד לעבודות AI מתמשכות ומורכבות". עוד לפני 5 שנים כשאינטל סימנה את היעדים והיכולות המרכזיות שיהיו במעבדי מטאור לייק היא הבינה את החשיבות של יכולות חישוב למשימות Ai ועל פי החברה הדור החדש יספק למשתמש את כל הביצועים שהוא יצטרך. לצד אלה, המעבדים החדשים גם יספקו קישוריות משופרת עם תמיכה בתקני WiFi 7 ו-BT 5.4 שיאפשר תמיכה באודיו LE.

כאמור, ההכרזה על מעבדים אלו הם לפלטפורמות המחשבים הניידים כאשר אינטל אישרה שמעבדי דור 14 למחשבים הנייחים יגיעו בחודש דצמבר הקרוב כאשר הם יהיו בעלי תושבת LGA 1700 שמוכרת לנו כבר מדור 12 ודור 13, אך פרטים מלאים עליהם יחשפו מאוחר יותר.
מה דעתכם על ההכרזות החדשות של אינטל? מה תפס לכם את העין? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י