הרשמה

הצגת היכולות של כרטיסי המסך מבית Nvidia ב-FBC: Firebreak

פי 7 יותר ביצועים, פי כמה וכמה יותר תאורה

האם הכרטיס שלכם יכול לעמוד במשימה?

עותק הסיקור סופק לנו על ידי Nvidia, תודה רבה!

אולי הוא עבר לכם מתחת לראדר, אבל בחודש שעבר יצא FBC: Firebreak, משחק שאני באופן אישי חיכיתי לו. כחובב של Control ויחד עם הציפייה לקראת המשחק השני, רציתי לראות מה Remedy יכולה לתת לנו עם משחק מולטיפלייר ביקום של Control. לצערי, הציפיות שלי לקראת המשחק נתקלו באכזבה ממשחקיות משעממת שלא מצליחה להתרומם גם אחרי כמה שעות ומשימות שונות שניסיתי. אבל יחד עם האכזבה מהתוכן של המשחק, חנון המחשבים שבתוכי מצא ב-FBC: Firebreak לא מעט יכולות טכניות וגרפיות מעניינות. אז ביחד עם Nvidia אני פה כדי לגעת בכמה מהיכולות הגרפיות של החברה ב-FBC: Firebreak.

DLSS 4, נעים להכיר

דיברנו כבר לא מעט פעמים על טכנולוגיית DLSS ושיפור היכולות שהיא מביאה למשחקים, אבל לפני חצי שנה קיבלנו דור חדש של כרטיסי מסך ואיתו הגיעה גם DLSS 4. עוד לא יצא לי לפרט על DLSS 4 וזאת הזדמנות מעולה לעשות את זה, עם הדור הרביעי של הטכנולוגיה, Nvidia שיפרה לא מעט איזורים שבהם היה אפשר לראות את ההפעלה של DLSS. למשל, קיבלנו שיפור שמעניק תמונה חלקה הרבה יותר ועם הרבה פחות ארטיפקטים ופרטים ש-DLSS הייתה פשוט ממציאה כשהם לא היו שם. בעיות אלו היו נוכחות מאוד במשחקים עם הרבה טקסט קטן שמפוזר ברחבי עולם המשחק. כאמור, עם DLSS 4 אנחנו רואים הרבה פחות מאלה יחד עם ירידה בזמן השיהוי בהפקת פריימים שגם כן תורם לתחושת משחק מהירה וחלקה יותר.

יחד עם השיפורים האלה שאולי לא יהיו הכי בולטים בחלק מהמשחקים, קיבלנו תמיכה בפעם הראשונה ש-Multi Frame Generation (MFG). בזכות השיפורים הרבים בצד התוכנה ויחד עם ארכיטקטורת Blackwell שפועמת בלב כרטיסי RTX 50 אנחנו יכולים להפעיל את פיצ'ר MFG כך שכרטיס המסך יוכל להפיק מספר פריימים בצורה מלאכותית בכל פעם. אם עם הדור הקודם היינו מקבלים רק פריים מלאכותי אחד בכל פעם, פה אנחנו מקבלים עד 4 פריימים, דבר שמטיס את קצב ה-FPS מעלה. FBC: Firebreak תומך בכל הפיצ'רים החדשים של Nvidia ואיתם גם ב-MFG, כדי לראות איך זה עובד בפועל ומה שיפור הביצועים שאפשר לקבל, הרצתי את המשחק ב-4K עם Ray Tracing פועל והגדרות מקסימאליות על ה-RTX 5070 והשוואתי את ביצועי ה-FPS שלו בלי DLSS לאלו עם הפעלת הטכנולוגיה ולבסוף מול DLSS 4 והפעלה של MFG.

את השיפור הניכר בביצועים ש-DLSS נותנת אנחנו כבר דיי מכירים, אבל השיפור שמקבלים בהפעלה של MFG הוא פשוט מדהים ועומד על כמעט פי 3 (!) לעומת DLSS רגיל, אם אנחנו משווים את זה לביצועים בלי DLSS בכלל אנחנו מקבלים מכפלת ביצועים דמיונית לחלוטין של פי 7. אפשר להגיד (ובצדק) הרבה דברים על העובדה כי רוב הפריימים כאן הם לא "פריימים אמיתיים" ואני יכול להבין את הכעס של חלק מהשחקנים סביב המספרים האלה אבל בסופו של יום, כאשר ניסיתי לשחק על הכרטיס מסך לבדו המשחק זחל ולא היה שחיק במיוחד ועם DLSS 4 והפעלה של MFG קיבלתי חווית משחק חלקה מאין כמותה.

Blinded by the Lights

אבל הדור החדש לא הביא לנו רק שיפור לביצועים, הוא גם הביא לנו שיפורים לנראות של המשחקים. לצד DLSS, לאורך השנים Nvidia טיפחה גם את תחום ה-Ray Tracing ו-FBC: Firebreak הוא דוגמא מעולה להשקעה הזאת לאורך השנים. אם בעבר דיברנו על Ray Tracing יחסית מוגבל שעובד רק בזוויות מסויימות, עכשיו אנחנו כבר מדברים על Full Ray Tracing שלמעשה כולל בתוכו מספר יכולות תאורה שונות כדי לשוות למשחק את המראה הראליסטי ביותר. את Full Ray Tracing אפשר למצוא לעיתים תחת השם Path Tracing (למשל ב-Cyberpunk) והוא כולל בין היתר את Global illumination שאלה החזרי תאורה על גבי משטחים ואיזורים שונים, Volumetric lighting מעבר של קרני אור דרך חומרים כמו עשן או אבק ו-Soft shadows לאור שמשוקף מעבר לפינות.

אבל ההוספה של כל כך הרבה Ray Tracing וכוח החישוב העצום שהם דורשים גורמים לירידה חדה וקשה מאוד בביצועים, עד לכדי רמה של פריימים בודדים בכל שניה. כדי לפתור את הבעיה הזאת, Nvidia יצרה את Ray Reconstruction שהיא למעשה טכניקה לחישוב קרני אור על בסיס בינה מלאכותית שמחשבת את המסלול שבו קרן האור תעבור, טכניקה שחוסכת הרבה מאוד משאבים ומשפרת את הביצועים. מעבר לשיפור בביצועים, גם איכות התמונה מקבלת קפיצת מדרגה עם תאורה הרבה יותר מדוייקת ופחות ״רעשים״ שנגרמים לעיתים מחישובים מורכבים שכאלה על בסיס מספר משטחים וחומרים שונים. ב-FBC: Firebreak כל הטכנולוגיות וטכניקות התאורה האלה באות לידי ביטוי על ידי מערכת תאורה מדויקת מאוד שאיפשרה לי לראות אויבים שמתקרבים מעבר לפינה על בסיס חסימה של קרני אור. במשימה Hot Fix האלמנטים האלה מורגשים במיוחד, בעיקר כאשר יש שלוליות שמן שעולות באש או כאשר המנועי ענק נכנסים לפעולה ומאירים את כל החדר.

סיכום

בין אם אתם נהנים מ-FBC: Firebreak כרגע או שאתם עדיין מחכים לשיפורים הרבים שצוות הפיתוח הבטיח להוציא, מבחינה טכנית מדובר על אחד המשחקים המרשימים שיצאו השנה עם סט יכולות שמשלב חומרה חדישה עם בינה מלאכותית משופרת כדי להעניק ביצועים מעולים יחד עם יכולות תאורה ראליסטיות.

*הכתבה בשיתוף Nvidia, כתבות ממומנות כאלו עוזרות לנו להמשיך להפעיל את האתר, ולספק לכם את כל התוכן שלנו בחינם לגמרי כל הזמן.*

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י