הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion 5 Pro Gen 7 (2022)

שמואל חזר לבדוק את הגרסה החדשה של מחשב ה-Legion 5 Pro!

זה עדיין מחשב טיפה מאסיבי, אבל הוא מהווה שיפור כמעט בכל אלמנט על פני המחשב הקודם

המחשב סופק לנו לביקורת הודות ללנובו ישראל, תודה רבה!

שנה הלכה, שנה באה, ויחד איתה גם הדור החדש של מחשבי הגיימינג של לנובו, ה-Legion 5 Pro. לנובו הבטיחו כי גרסת הדור השביעי של המחשבים המפלצתיים של לנובו תביא איתה שיפורים לסדרת מחשבי הגיימינג שלה, ולנובו ישראל הביאו לנו מחשב להתנסות. אז בלי להכביר במילים, הגיע הזמן לבדוק שוב האם כתב ההגנה שלי למחשבי גיימינג ניידים עדיין מחזיק מים, או שמא לנובו לא עשו מספיק כדי לשפר את הבעיות של המחשב מהשנה שעברה?

מה בקופסה?

האריזה של המחשב מאוד פשוטה וכוללת את המחשב עצמו, המטען וכמה מסמכים והוראות לרוכש המאושר. אם זה נשמע דומה לתיאור של המחשב של השנה שעברה אתם לא טועים, הוא מאוד דומה גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת משקל: המחשב שוקל 2.5 קילו בערך (2.49 בדיוק למי שתוהה), אז אין הרבה הבדל בין המחשב הישן במובן הזה. מה שכן השתפר פלאים הוא המטען של המחשב. למי מכם שזוכר את הביקורת של הגרסה הקודמת של ה-Legion 5 Pro, אחד הדברים שהפריעו לי היה הגודל של המטען שהיה גדול גם מבחינת המשקל וגם מבחינת המימדים שלו.

המטען של ה-Gen 7 טיפה קטן יותר מבחינת הגודל אבל יותר חשוב מכך: משמעותית קל ממנו. המטען הקודם שקל קרוב לקילו, כשיחד עם המשקל של המחשב עצמו, היה יוצר מצב שרוכש המחשב יכל לסחוב עליו כ-3.5 קילו של ציוד. המטען החדש שקל כ-550 גרם מהבדיקה שלי ולהוריד חצי קילו של משקל מהמטען זה צעד פשוט נפלא להקל קצת על השחקן ולהיות מסוגל לקחת את המחשב בצורה נוחה ממקום למקום. חשוב לי לציין שלא תראו המון תמונות שצילמתי מהמחשב, בעיקר כי קיבלנו עותק שלא אמור להימכר פה עדיין בארץ. זה אומר שיש לי כיתוב ענק של "TEST MODE" על המחשב מצד אחד, אבל מהצד שני אני מאוד שמח על ההזדמנות לסקר אותו כאן באתר. אבל מספיק עם כל ההקדמה: בואו נדבר על המחשב עצמו עכשיו.

איכות בנייה, מסך

אני הולך לאגד כאן כמה הערות מהביקורת של השנה שעברה, בעיקר כי בחלקים האלה המחשב לא חווה שינויים מרחיקי לכת: המחשב עדיין מעוצב בצורה טובה ומרגיש סולידי וחזק, המקלדת נהדרת וכיפית לשימוש (אני שוב כותב בה את הביקורת הזאת), ה-Trackpad מעולה אבל ממוקם כמעט בדיוק באותו המקום כמו הלפטופ של השנה שעברה אז כמו אז, גם הפעם היו לי לחיצות בטעות עליו בזמן שהקלדתי והמצלמה הקדמית של המחשב ממוקמת באותו מיקום עם אותה מובלעת שמתפקדת גם כנקודת מנוף להרמת המסך באצבע אחת.

מבחינת חיבורים, כאן יש כמה שינויים: צד שמאל של המחשב מכיל שני חיבורי USB-C, כשאחד מהם מתפקד גם כחיבור Thunderbolt, צד ימין מכיל חיבור USB-A 3.2 Gen1, מתג כיבוי והדלקה של המצלמה וחיבור לאוזניות + מיקרופון (3.5 מ"מ). המחשב שומר את רוב החיבורים שלו לחלק האחורי של המחשב, עם נקודת ההטענה שלו, שני חיבורי USB-A 3.2, חיבור HDMI 2.1, חיבור USB-C נוסף וחיבור לכבל רשת. מה שאמרתי אז נשאר בעינו: אני מאוד אוהב את הגישה הזאת, אני חושב שהיא מנקה את המחשב מכבלים מיותרים בצדדים שלו, אבל אני אבין אנשים שלא יבינו את הבחירה הזו של לנובו.

המסך של ה-Legion 5 Pro Gen 7 הוא, ברוך השם, מסך ברזולוציית 1440p. לא הסתרתי עד כמה מוזרה בעיניי הייתה הבחירה ברזולוציה של 1600p במסך של המחשב מהשנה שעברה וזה נחמד לראות את לנובו חוזרים למימדים רגילים של 15 אינץ' ורזולוציה של 16:9. חוץ מזה המסך עצמו מצוין: הבהירות נהדרת (מגיע עד מקסימום של 500 ניטים), קצב הריענון שלו גבוה (165 הרץ) וזמן התגובה הוא 3 מילישניות. ההבדל הגדול בין המחשבים הוא המחסור ב-G-Sync.

אני חובב גדול מאוד של הטכנולוגיה הזו ואני אגיד לכם את האמת, טיפה חבל לי שהיא לא חזרה למחשב הזה. אני יודע שהיא מייקרת את המחשב בכמה מאות שקלים לפחות, אבל אם אתם כבר שמים את הכסף כדי לקנות מחשב גיימינג, אז כמה מאות שקלים על G-Sync בהחלט ישפרו את החוויה. לבסוף, כמה מילים על הרמקולים המובנים של המחשב: הם ממש סבבה. אני גיימר שאוהב את האוזניות שלו, אבל הרמקולים של ה-Legion 5 עובדים בצורה טובה, חזקים מאוד ובזכות טכנולוגיית ה-3D audio שלהם מצליחים להפיק אחלה אפקט סראונד. אם אתם חווים דה ז'ה וו, לא לדאוג, זה רק הגיוני - כמעט ולא מצאתי הבדל בין הגרסה הקודמת לחדשה ברמת הסאונד (למעט העובדה שהמאווררים היו טיפה שקטים יותר, עוד על כך בהמשך).

ביצועים ביצועים ביצועים

טוב, הגיע הזמן לבשר של הביקורת. שום ביקורת על לפטופ גיימינג לא תהייה שלמה בלי החלק שמצדיק קנייה של אחד, הביצועים של המכשיר. נתחיל קודם כל עם המפרט של ה-Legion 5 Pro:

  • מעבד: 12th Gen Intel Core i7-12700H
  • זיכרון: 32GB DDR4 3200MHz
  • אחסון: 2TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 3070 140W
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

הייתי מאוד שמח לתת לכם פירוט עמוק יותר על הביצועים של ה-Legion 5 Pro, אבל אני אגיד לכם את האמת, הביצועים היו מאוד דומים לאלו של הדור הקודם ובכך אני מתכוון לביצועים פשוט נהדרים. הנ"ל אפילו היה יותר נכון עם המחשב הזה שכן כמו שציינתי קודם, רזולוציית המסך ירדה ל-1440p, אז כרטיס המסך של המחשב (ה-RTX 3070 שהוא כאמור, כרטיס מסך מעולה) צריך להתמודד עם רזולוציה נמוכה יותר והביצועים בהתאם. הנה הביצועים של המחשב מבדיקות שערכתי:

כפי שניתן לראות, אין באמת משהו מפתיע כאן: המחשב לוקח את כל מה שאני זורק עליו ב-1440p וההגדרות הכי גבוהות בלי למצמץ אפילו. אני הולך לגנוב כאן משפט מהביקורת של הדור הקודם, אבל מדובר במחשב גיימינג, בלי כוכביות או הערות צדדיות. מי שיקנה את המחשב הזה יוכל לשחק כל משחק שיצא בשנים האחרונות ושייצא בשנים הקרובות בלי בעיה. מה שכן, העובדה שלא מדובר במסך G-Sync גורמת לכך ש-V-Sync הוא פחות או יותר חובה כי רוב המשחקים לא מגיעים ל-165 פריימים לשנייה ומכאן שלא מגיעים לקצב הריענון של המסך. כפי שציינתי קודם, המסך עצמו מצוין, אבל העובדה שאין G-Sync אומרת שמשחקים ייראו פחות חלק אבל מצד שני המחשב יעלה פחות, אז זה טרייד שיהיו כאלה שיהנו ממנו ויהיו כאלה שיעדיפו לחבר את המחשב למסך טוב.

עוד משהו שתמיד טוב לדבר עליו בביקורות של ניידי גיימינג הוא החום שהמחשב יוצר וכאן, בדיוק כמו עם הרמקולים, אני יכול לתת לכם את אותן השורות בדיוק: המחשב הזה מתחמם ומתחמם ממש. זה היה מצחיק אפילו: הוא אשכרה כמעט הגיע לאותן טמפרטורות מקסימליות בדיוק: 86 מעלות ב-GPU ו-78 מעלות ב-CPU. משהו טוב שאני יכול לומר על המחשב הפעם הוא שפיזור החום של המחשב טיפה יותר טוב. אני לא יודע אם זה משהו שלנובו עשו ברמת העיצוב או המיקום של המאווררים (לא יכלתי לפתוח את המחשב), אבל הרגשתי שהמחשב פולט הרבה יותר חום בחלק האחורי של המחשב ובצדדים כשהמקלדת הייתה יחסית נעימה למגע (זאת בניגוד לדגם של השנה שעברה בו רק ה-WASD הרגיש בסדר). המאוורים גם היו שקטים יותר - הייתי אומר שזה מחוסר עבודה בגלל המעלות שהמחשב הצליח להגיע אליהן, אך מצד שני בהחלט היה אפשר לראות אותם עובדים ב-Speedfan.

כרגיל בביקורות שלי למחשבי גיימינג ניידים, נסיים בהתייחסות לזמן הסוללה שלו. גם פה, אין יותר מדי מה לחדש: המחשב החדש של לנובו יחזיק לכם כמעט בדיוק את אותו הזמן שקודמו החזיק - כ-6 שעות שימוש רגיל ושעתיים וקצת בגיימינג על גבי הנייד (שעתיים ו-17 דקות למי שתהה). כרגיל, גם כאן אני לא שם דגש גדול מדי על החלק הזה במחשב בביקורת, כי מחשב גיימינג לרוב ירצה להיות מחובר לחשמל כדי לשחק ולהשתמש בו כראוי.

השורה התחתונה

אז כן, גם הדור השביעי של ה-Legion 5 Pro הוא גדול יחסית ומאסיבי, אבל באופן מפתיע, כמעט כל אלמנט אחר בו שעמד לרעתו בגרסה של 2021 שופר: המשקל של המחשב טיפה קל יותר, המטען שהיה אחד הדברים הכי רעים בדור הקודם קומפקטי וקל יותר ופיזור החום של המחשב טוב יותר כך שהוא מרגיש קריר מהדור הקודם והמאווררים שקטים יותר. תוסיפו לכך את הביצועים שנשארו נהדרים ואת הבחירה באופציה של הורדת הרזולוציה והסרת ה-G-Sync יחד עם שמירה על איכות תמונה טובה ואולי נקבל כאן מחשב עם תמורה טובה יותר למחיר מקודמו. יש עדיין בעיות עם המחשב הזה, אבל ה-Legion 5 Pro ממשיך להציב את עצמו כיופי של מחשב נייד לגיימינג ופתרון DTR טוב להרבה אנשים.

8.5
מתוך 10

הטוב

  • הביצועים פשוט נהדרים
  • איכות הבנייה, המקלדת וה-Trackpad נשארו מעולים
  • מיקום החיבורים מונע בלגן של חוטים מול העיניים

הרע

  • עדיין גדול למדי וכבד יותר מחלק גדול ממתחריו
  • מתחמם מאוד ומאוד מהר

והשנה הבאה

  • האם Gen 8 ייתן לנו משהו חדש ומעניין יותר? נצטרך לחכות ולראות
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י