הרשמה

אינטל משיקה את מעבדי דור 11 - Rocket Lake S

הדור הבא של אינטל כאן והוא ניראה נהדר

אינטל לוקחת את המלחמה בשוק המעבדים צעד גדול קדימה

שנת הקורונה הייתה קשה מאוד עד כדי הרסנית להמון חברות, אבל אינטל הצליחה לעשות מהלימונים לימונדה מתוקה במיוחד כשהיא דיווחה השנה על הכנסות בסך של 77.9 מיליארד דולר וגידול של 8% לעומת השנה הקודמת. למעשה, אינטל אף אמרה ששנת 2020 הייתה השנה הטובה ביותר של החברה מאז הקמתה! מגפת הקורונה ואיתה מגפת הלימודים והעבודה מהבית הביאו הרבה מאוד אנשים לרכישת מחשב חדש שככל הניראה היה מבוסס על שבבים של אינטל. אך אינטל שיגשגה לא רק בשוק הפרטי כשגם השוק העיסקי זינק בצורה משמעותית וגם שם אינטל היא שחקן חזק ומרכזי. אך לצד אלו, אינטל המשיכה לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב: מעבדים. תחילה החברה חשפה ואחרי זה גם השיקה באופן מלא את מעבדי Tiger-Lake תוך כדי שהיא כל הזמן מכינה את הקרקע להגעתם של מעבדי Rocket Lake S עבור המחשבים הנייחים. אז אחרי חודשים ארוכים של ציפייה והצצות קטנות, אינטל סוף סוף חושפת ומשיקה באופן מלא את מעבדי Rocket Lake S!

במסיבת עיתונאים מצומצמת שערכה אתמול אינטל היא הציגה את כל הפרטים והחידושים שיגיעו יחד עם דור 11 שפותח כאן בישראל במהלך השנים האחרונות. כמו שכבר ידענו מעבדי רוקט לייק מביאים שיפור ביצועים של עד כ-19% לעומת מעבדי דור 10 לצד מגוון שיפורים וחידושים מתחת לפני השטח. בין אותם השיפורים נמצאים כ-20 נתיבי PCIe (עליה מ-16 נתיבים של דור 10) בתקן PCIe 4.0 החדש ומאיץ גרפי חדש גם כן שמביא שיפור ביצועים של עד כ-50% לעומת הדור הקודם. אם כבר הזכרתי את השיפורים בתחום הגרפיקה אינטל אף הכריזה שמעבדי דור 11 שלה יתמכו בטכנולוגיית Resizable BAR ש-Nvidia חשפה לא מזמן. טכנולוגיה זאת היא בעצם המקבילה ל-Smart Access Memory של AMD והיא מאפשר למעבד לגשת לזיכרון של כרטיס המסך ובכך לשפר את הביצועים של המחשב בזמן גיימינג.

וניראה שבדור 11 ובמעבדי רוקט לייק אינטל שמה דגש גדול על ביצועי הגיימינג, אחרי ש-AMD חטפה לה את הכתר עם מעבדי Ryzen 5000. במצגת שהוצגה במסיבת העיתונאים אינטל הראתה השוואת ביצועים שנערכה בין המעבד החזק ביותר של דור 11, ה-11900K אשר השיג שיפור ביצועים של עד כ-14% במשחקים לעומת מקבילו מדור 10 ה-10900K ושיפור של עד כ-11% לעומת המעבד החזק ביותר של AMD, ה-5900X.

ראוי לציין שהשיפור בביצועים בין הדורות הוא לא רק נחלתם של המעבדים החזקים במשפחה כשלדוגמא, אינטל הציגה שמעבד הביניים ה-i5-11600K השיג שיפור ביצועים מרשים של עד כ-16% במשחקים נבחרים לעומת אחיו הקטן מדור 10.

השיפור בביצועים של המעבדים החדשים אינו מתבטא רק בגיימינג כשגם בשימושים של יצירה והפקת תוכן כמו עריכת וידיאו ה-11900K בעל 8 הליבות קבע שיפור של כ-88% לעומת דור 10 ושל כ-35% לעומת מקבילו מ-AMD. קפיצה המדרגה העצומה הזאת בביצועים הושגה בזכות יכולות הבינה המלאכותית וה-Deep Learning שהוטמעו במעבדים. עוד תחום מרכזי שאינטל שמה עליו דגש הוא תחום האוברקלוק של המעבדים ושותפיהם. על פי שרון אלמוזנינו שהוביל את פיתוח המעבדים, למעבדי רוקט לייק יש יכולות אוברקלוק חדשות אשר יאפשרו ביצוע אוברקלוק לזיכרון ראם בזמן אמת ואפשרות לעבור לתדר אוברקלוק חדש בזמן עבודה במחשב ללא הצורך בכיבוי והדלקה מחדש של המחשב. כתזכורת נגיד שמעבדי רוקט לייק יהיו מבוססי תושבת LGA 1200 עם תמיכה בסדרת הצ'יפסטים 500 שיאפשרו תמיכה בתקנים וטכנולוגיות שונות כמו Wifi 6E, Thunderbolt 4 ו-USB 3.2 Gen 2X2 20Gbps לצד הוספת עוד 20 נתיבי PCIe Gen 4.0.

בסוף האירוע התקיים סשן Q&A קצר שבמסגרתו קיבלנו את האישור שמחשבים אשר יהיו מבוססי מעבדי דור 11 וכרטיס המסך של אינטל (שאנחנו שומעים עליו כבר תקופה ארוכה) יזכו בביצועים משופרים לעומת מחשבים אשר מבוססים על מעבדים מדורות קודמים, זאת גם בזכות הפיצ'רים החדשים של רוקט לייק. באשר לשאלתי על מועד תחילת ההפצה והמחירים של מעבדי דור 11 נענתי שתחילת ההפצה "הולכת לקרות ממש בקרוב" כשהמחירים המומלצים ינועו בין 157$ למעבד החלש ביותר ועד כ-539$ עבור ה-i9-11900K.

מה דעתכם על דור 11 של אינטל? האם אתם מתכוונים לשדרג אליו? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י