הרשמה

אינטל משיקה את הדור הבא של מעבדי Tiger Lake

הדור הבא של הטיגריס כבר כאן

עכשיו כל לפטופי הגיימינג יכולים לקחת צעד קדימה

השנה האחרונה הייתה עמוסה מאוד עבור אינטל, לפני 8 חודשים הכריזה החברה על השקה ראשונה של מעבדים מסדרת Tiger Lake שלה. ואחרי כחמישה חודשים במהלך תערוכת CES 2021 שפתחה את השנה הנוכחית, אינטל הכריזה על השקה מלאה של כל משפחת מעבדי Tiger Lake. אבל גם כאן היא לא עצרה כשכל הזמן שמענו שמועות על מעבדי דור 11 למחשבים הנייחים שנמצאים מעבר לפינה ואכן כך היה כשלפני כמעט חודשיים אינטל סוף סוף חשפה והשיקה את מעבדי Rocket Lake S. אבל אם חשבנו שבזה אינטל סיימה את גל ההכרזות, החשיפות וההשקות שלה, אז טעינו כשעכשיו היא חושפת עוד אס מהשוורל ומציגה את הדור הבא של מעבדי Tiger Lake.

על פי אינטל, הדור הבא של מעבדי Tiger Lake יביא ללפטופים ביצועי גיימינג ויצירת תוכן כמו אלו של מעבדים הנייחים. המעבדים יהיו מבוססים על ארכיטקטורת Willow Cove החדשה כשהמעבדים החדשים יהיו זמינים כחלק ממשפחות i5, i7 ו-i9 עם כ-6 עד 8 ליבות כאשר שתיים מהן יכולו להגיע עד לתדר בוסט של 5GHz. בחירה זאת מעניינת מאוד שכן אינטל החליטה לנטוש עם מעבדים אלו את משפחת i3, פרט שיכול להצביע על כוחם. המעבדים גם יהיו מצויידים בכ-20 נתיבי PCIe Gen 4 אשר יאפשרו ליצרניות לתת לכרטיסי המסך כ-16 נתיבי מהירים ולשפר את הביצועים שלה עוד יותר על פני הדור הקודם. בנוסף, ארבעת הנתיבים הפנויים יאפשרו לכונני SSD מבוססי PCIe Gen 4 להגיע למהירויות קריאה וכתיבה הרבה יותר גבוהות.

לכל רשימת הפיצ'רים הגדולה הזאת מצטרפות עוד כמה יכולות שידחפו את ביצועי המעבד אפילו יותר רחוק כמו האפשרות לשלוט בכמות המתח שכל ליבה מקבלת בזמן אוברקלוק. אם כבר הזכרתי את הביצועים של המעבדים החדשים, אינטל הציגה גרפים אשר משווים את המעבד החדש והחזק ביותר שלהם ה-i9-11980HK מול קודמו מהדור הקודם ה-i9-10980HK.

כמו שאפשר לראות ה-i9-11980HK השיג שיפור בביצועים שנע בממוצע סביב ה-10% בהשוואה לקודמו. אבל לאינטל היה עוד גרף להציג וכמו שראינו בחודשים האחרונים, היא לא מפחדת לעקוץ את המתחרה AMD. עכשיו אינטל הציגה השוואה בין ה-i9-11980HK ל-Ryzen 9 5900HX.

כמו שאפשר לראות מגרף זה, כאן אינטל משיגה שיפור בביצועים שנע בממוצע סביב ה-19% לעומת ה-Ryzen 9 5900HX. זה הוא ללא ספק שיפור נהדר ואינטל אף אמרה שה-i9-11980HK מיועד לביצועי הגיימינג הטובים ביותר אך צריך לזכור שאלו משחקים שככל הניראה נבחרו בפינצטה על ידי החברה הכחולה. אחר כך אינטל עברה להציג את ביצועי הגיימינג של מעבד ה-i5-11400H שלה לעומת ה-Ryzen 9 5900HS של AMD.

גם כאן אפשר לראות שהמעבד החדש של אינטל משיג יתרון קל בביצועים אך לעומת הגרפים הקודמים, כאן "הניצחון" הוא לא מוחלט כששלושה מתוך שבעת המשחקים נוצחו על ידי AMD. אחר כך הוצגו מספר משחקים שהותאמו במיוחד על מנת לספק את הביצועים הטובים למעבדי אינטל כשבניהם ראינו את FS2020, Chivalry II ו-Valheim.

אינטל כל הזמן חזרה והדגישה כמה חשוב לה לפתח את מעבדי הגיימינג הטובים ביותר וניראה שהדור החדש אכן יקח את לפטופי הגיימינג קדימה. לבסוף אינטל הציגה מספר דמואים ושקופיות שמראות את השיפור הביצועים בשימושי יצירת תוכן והציגה גם את מעבדי ה-vPro החדשים שלה. כאמור, המעבדים החדשים יהיו זמינים במגוון לפטופים כבר מהיום ויתחילו להימסר ללקוחות הראשונים כבר בשבוע הבא.
מה דעתכם על המעבדים החדשים? האם תרכשו לפטופ עם אחד מהם? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י