הרשמה

תגידו שלום: המעבד המשותף של Intel ו-AMD

המעבדים יתווספו לליין ה-Coffee Lake בסדרה 8 של אינטל.

השילוב מצמצם יותר ממחצית השטח שתופס הסיליקון בהשוואה לסידור המקובל של רכיבים נפרדים על לוח האם, ויאפשר עיצוב מוצרים עוצמתיים לגיימרים או יוצרי תוכן דיגיטלי

על שיתוף הפעולה ההזוי בין Intel ל-AMD שמענו לפני כחודשיים וכעת השיתוף פעולה מניב פירות, כפי שפורסם בתערוכת CES בוגאס, נבאדה היום.

המעבדים יתווספו לליין ה-Coffee Lake בסדרה 8 של אינטל. המעבדים החדשים הם בסדרות i5 ו-i7 וכמו שידענו קודם, הם יכללו כרטיס מסך של AMD בטכנולוגיית Vega ומעבדי 4 ליבות ו-8 ת'רדים כולם, למרות המיתוג השונה.

אינטל מבטיחה שהצ'יפים החדשים יצמצמו את יותר ממחצית כמות הסיליקון בו משתמשים במחשב ותוך כך הכריזו על מחשב NUC המשתמש באותם צ'יפים. המחשב מיועד לגיימרים, מעצבים גרפיים ואפילו בשביל משחקי VR.

כרטיסי המסך במעבדים הם מסדרת ה-RX Vega של AMD. הכרטיסים הם RX Vega M GL ו-RX Vega M GH כשאין ביניהם הבדלים גדולים. ה-GH הוא הכרטיס הבכיר והוא כולל בתוכו 96Texture Units במקום 80 שב-GL, כמו כן 24 יחידות עיבוד במקום 20, 64 יחידות Render Output לעומת 32 ומהירויות שעון גבוהות יותר ב-GH. שני הצ'יפים מגיעים עם 4GB של זכרון HBM2.

אלו כמובן לא כרטיסי ה-Vega המוכרים לנו מהמחשבים נייחים, הם כוללים כחצי מכמות הזיכרון בהם ורבע מכמות ה-Stream Proccessors. זה לא אומר שהמעבדים הגרפיים יהיו חלשים, הם עדיין צריכים להיות חזקים יותר ממעבדים גרפיים חיצוניים רבים. נצטרך לבדוק את העניין במפגש עם המוצר.

המעבדים מיוצרים בתהליך ייצור של 14nm וכוללים 4 מעבדים כשהשינוי הגדול בהם הוא כרטיס המסך. בשני המעבדים החלשים ביותר (i5-8305G ו-i7-8705G) יגיע כרטיס מסך בגרסת ה-GL ובחזקים יותר (i7-8709G ו-i7-8809G) עם גרסת ה-GH. כל המעבדים יגיעו עם 8MB קש חוץ מה-i5-8305G שיגיע רק עם 6MB קש. אינטל גם מבטיחה חיסכון בסוללה.

על הנייר השבבים מזכירים את המפרט של מעבדי ה-i3 עם HyperThreading וחזקים יותר. ה-i5-8305G מזכיר מאוד את ה-i3-8100 והשאר את ה-i3-8350K, כמובן במהירות שעון גבוהה יותר מהמעבדים הללו.

עדיין אין צפי מחירים לכל אחד מהמעבדים והאם הם תומכים באותם הצ'יפסטים והסוקט הנוכחי אך סביר להניח שזהו המצב ואינטל לא תשווק צ'יפסט וסוקט חדש שעלולים להביא לפגיעה במעבדים הללו, בדומה לניסיון עבר של AMD עם סוקט FM1.

יצרניות גדולות כמו HP ו-Dell כבר הכריזו על מחשבים משלהן על בסיס השיתוף פעולה כשאינטל, כאמור, הכריזה על מחשב NUC וטענה שהוא יתמוך גם ב-VR. יהיו שתי גרסאות של ה-NUC ולא ציינו באילו מעבדים הוא יחומש למעט זה שאחד מהם יגיע עם Radeon RX Vega GL ואחד עם GH. שתי כניסות Thunderbolt, שתי כניסות Gigabit Ethernet ואפשרות להריץ 6 מוניטורים בו זמנית (כנראה הכוונה היא ל-DisplayPort) ועוד יציאת HDMI לערכות VR.

האם זוהי תחילת הכניסה האמיתית של מחשבי גיימינג ניידים וקלים אמיתיים? או שהניסיון יעלה לאינטל בלא מעט מזומנים וכשלון מסחרי? בשביל לדעת את זה נצטרך קודם כל לשים ידינו על מחשב ה-NUC החדש של אינטל ולראות על מה כל המהומה.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:13 09.01.2018 | askobilv askobilv

    היה מעניין לראות מצב שבו זה ישתלב עם כרטיסי מסך רגילים קיימים במקביל וישפר ביצועים

  2. 2

       | פורסם ע"י