האם מדובר בחווית משחק חלקה על המחשב?
יש הרבה דברים שהייתי רוצה להגיד על הפורטים של המשחקים של Square Enix על המחשב, החוויות שלי איתם מאז ומתמיד היו מאוד מעורבות, זה התחיל עם הפורט של Final Fantasy XIII שהיה עשוי בצורה מאוד מבולבלת, אבל מאז 2014 כאשר הוא הגיע למחשב, עברו להן 11 שנים ועד שנה שעברה, קשה לי להגיד שהחוויה שלי השתנתה. כאשר הפורט של Final Fantasy XVI יצא למחשב במהלך שנה שעברה, אומנם הייתי שמח שעוד אנשים יזכו להנות מהמשחק הזה, אבל היה מדובר בפורט בעייתי במיוחד להרצה. המצב שלו השתפר פלאים מאז היציאה הראשונית, אבל עדיין מדובר במשימה לא פשוטה כדי להריץ אותו כמו שצריך. אבל לפתע, הגיע לו ה-23 בינואר, ואחד מהרימייקים הכי טובים שיצאו בשנה שעברה הגיע סוף כל סוף למחשב, ולשם שינוי, דברים מתחילים להראות הרבה הרבה יותר טוב, אבל כמה באמת יותר טוב?
שוב בדרכים
אתחיל כמובן מהמובן מאליו, אבל כיאה לכל ביקורת פורטים, לא אתעקב יותר ממה שאני צריך על הסיפור של Final Fantasy VII Rebirth. מי שמעוניין לקבל ביקורת שמדברת גם על הסיפור (הבאמת נהדר) של Rebirth, מוזמן להיכנס לביקורת המקורית של שמואל מלפני שנה (הייתם מאמינים שכבר עברה כמעט שנה?). למען הסדר הטוב, כן אציין שמומלץ כמובן לשחק בחלק הקודם בטרילוגיית הרימייקים של Final Fantasy VII, יחד עם ההרחבה הקצרה של INTERmission על מנת לקבל את הרקע הנדרש כדי להיכנס ל-Rebirth. עכשיו שהוצאתי את ההצהרה הזאת, אציין כמובן שהביקורת תתעסק בעיקר בחלקים הטכניים יותר של הפורט ולא העלילתיים שבהם, אז בואו נדבר על הפורט הכי טוב ש-Square Enix סיפקו לנו עד היום.
התשובה היחסית קצרה על השאלה של האם הרימייק הזה עשוי טוב, תהיה פשוט לענות כן, אבל כדאי שנתעקב על כמה נקודות כי בסופו של דבר כמו כל פורט של Square Enix, יש צורך להעלות כמה נקודות, כי אם יש משהו שיש ל-Square Enix, זה תדמית מאוד רעה כשזה מגיע לפורטים שלה למחשב ואולי לשם שינוי, חלה תפנית מסויימת. אזכיר של-Square Enix היו מספר פורטים בשנים האחרונות למשחקים שלה בסדרת Final Fantasy כאשר האחרון שבהם היה Final Fantasy XVI, ולהגיד שהיה מדובר בפורט טוב, יהיה שקר די זוועתי. מדובר במשחק מצויין אבל לקח לפורט כמה חודשים עד שהוא באמת היה במצב שחיק על המחשב.
למען הסדר הטוב (פעם נוספת), אציין שניה את החומרה המרכזית שעליה הרצתי את המשחק:
- AMD Ryzen 9 9900x
- GeForce RTX 3060 (12GB VRAM)
- 64GB RAM
- תצוגת מסך 2K
לצד המכונה הזאת גם הרצתי את המשחק על ה-Steam Deck ועל המחשב הנייד שלי (שבו יש RTX 3050ti) על מנת לבדוק מה מסוגל לסחוב את המשחק. בקצרה, אגיד שהמשחק הוא תובעני למדי ומי שיציץ בדרישות המערכת של המשחק יבחין מהר מאוד שהוא דורש באופן מינימלי RTX 2060 על מנת לרוץ, מה שאומר שכרטיסים בסדרת GeForce 10 כבר לא יהיו מסוגלים להריץ את המשחק כלל למרות שאין שימוש ב-Ray Tracing. יחד עם זאת, דרישות עבור מעבד הן קצת יותר סלחניות ומעבדים מ-2017 כמו ה-i3 8100 וה-Ryzen 5 1400 יהיו מסוגלים להריץ את המשחק.
ההרצה הראשונה של המשחק תדרוש מהמחשב לבצע קומפילציה של שיידרים,מה שלא נמשך יותר מדי זמן, עניין של דקה או 2, ולאחר מכן לא תדרשו לבצע את הקומפילציה הזאת פעם נוספת. עכשיו זה זמן מצויין להתחיל להיכנס לסיבות שבגללן מדובר כנראה בפורט הכי טוב של Square Enix למחשב עד היום (אבל התחרות לא קשה במיוחד). המשחק אומנם ימצא את ההגדרות האופטימליות עבור המכשיר שלכם באופן אוטומטי, אבל מדובר במסך ההגדרות המפורט ביותר של משחק שיצא מבית Square Enix עד עכשיו על המחשב.
ספירות' נמצא בפרטים הקטנים
ההגדרות הגרפיות של המשחק מגיעות עם שלושה Presets מוגדרים מראש של Low, Medium ו-High, כל אחת עם סט הגדרות מוגדר מראש, אבל כמובן ניתן להגדיר דברים באופן פרטני. קודם כל מדובר באחד מהמשחקים עם מסך ההגדות הכי מפורטים בסדרה, וזאת לצד הפורט של XVI שגם לו יש לא מעט הגדרות שונות, וגם לצד הפורט של המשחק הקודם בטרילוגיית הרימייקים שבו היו אפשרויות גרפיות מינימליות למדי (למרות שהוא רץ הרבה יותר טוב בזמן היציאה שלו ב-Epic מהפורט של XVI). הדבר הראשון שעשיתי היה כמובן לדחוף את המשחק על כל ההגדרות שלו ל-100%, אבל כמובן שלא הכל עבד בצורה מושלמת, אז בואו נצלול למסך ההגדרות הגרפיות ונתחיל לשחק איתו.
ההגדרות הראשונות שתפסו לי את העין כמובן הן הגדרות DRS שנועדו לעזור עם זמני רינדור, ההגדרות האוטומטיות הן במקסימום 100% ובמינימום 50%, בפועל במהלך משחק פעיל, קשה לראות את ההבדלים. האימפלמנטציה של DRS עשויה לא רע. בנוסף להגדרות המינימליות שהיו ב-Intergrade על המחשב, שכללו פחות או יותר רק הגדרות לאיכות הטקסטורות, איכות הצללים וכמות המודלים שמרונדרים בפריים, הפורט של Rebirth מאפשר לנו גם להגדיר את האיכות של אפקטים נוספים בתוך המשחק ורמת הרינדור של פרטים אחרים בפריים ואלה שבכלל נמצאים ברקע, הגדרות שיכולות לעזור עם הריצה של המשחק במקומות כמו הערים והעולם הפתוח של המשחק.
יחד עם זאת, בין הדברים שחסרים מאוד בפורט הזה ניתן למצוא דברים כמו תמיכה ב-DLSS אמיתי. המשחק מאפשר לשחק עם טכנולוגיית ה-Ani-Aliasing שנמצאת במשחק, TAA, TAAU ו-DLSS, אבל האם בשלב הזה זה כבר לא נקרא בכלל DLAA? אין פה שימוש בפיצ'רים כמו DLSS 3 שיכל לעזור למשחק במערכות חלשות יותר, אבל יותר מכך, החסרון של FSR מורגש אפילו יותר בפורט הזה, באותה מידה, גם אין איך לחדד תמונות, מדובר בהגדרה שבשביל להשתמש בה, צריך להוריד מודים חיצוניים כדי לסדר אותה.
אם כבר אני מדבר גם על החסרון של FSR, אולי כדאי שאזכיר את ה-Steam Deck כמו שכבר הבטחתי שקודם אדבר עליו, מדובר במשחק שהוא Steam Deck Verified ו-Square Enix דאגו שנדע זאת יחד עם לא מעט פרסומים ברשתות החברתיות של המשחק. המשחק על ה-Steam Deck רץ בסדר, יחד עם זאת, כדאי לציין שעם ההגבלה של המשחק ל-30 פריימים בתוך המשחק, ניתן לראות כמה גמגומים, במיוחד בתוך הערים. לעומת זאת, כאשר הקונסולה מוגבלת ל-30 פריימים, המשחק מצליח לרוץ עם TAAU באופן יחסית יציב. אבל כן אגיד שגם כאשר המשחק לא מוגבל בפריימים, ישנם מקומות, בהגדרות הנמוכות, שבהם המשחק מסוגל לרוץ בין 40 ל-60 פריימים, שזה מרשים, אבל מאוד לא יציב.
אותה גברת בשינוי אדרת
אתחיל מהתמיכה בשלטים של המשחק. החוויה ה"אולטימטיבית" של שלט במשחק תגיע עם השלט DualSense של ה-Playstation 5, המשחק מציע תמיכה בטכנולוגיות כמו ה-Haptic Feedback ו-Adaptive Triggers, שניהם עובדים בדיוק באותה צורה שבה הם עבדו על המשחק ב-Playstation 5. לצד השלט הזה כמובן שניתנת תמיכה בשאר השלטים, כמו השלט של ה-Xbox Series אבל הרטט אינו מרגיש אותו דבר כמובן, בעזרת Steam אפשר גם לשחק עם השלט של ה-Nintendo Switch אבל זה בהנחה שאתם מביאים את השלט למצב שבו הוא עובד עם המחשב.
דבר אחד ש-Square Enix טרחו להדגיש במהלך מסע הקידום של הגרסאת מחשב של המשחק היא שיפורים הגרפיים שהגיעו למשחק. יחד עם זאת, חלקם ירגישו מאוד לא מהותיים עד לא קיימים. אתחיל עם שינויי הטקסטורות, ישנן כאלה שבאופן מאוד ברור הגיעו מהגרסא של המשחק על ה-Playstation 5 המקורי, יהיה ניתן לשים לב לזה בעיקר בעולם הפתוח וחלק מהזמן גם בערים, טקסטורות מטושטשות שעברו שיפור מינימלי, אבל האיכות שלהן עדיין נראית נמוכה.
בנוסף עוד שינוי שהגרסא למחשב הביאה למשחק זה שינוי לתאורה השונה, אני אגיד כבר עכשיו שמדובר בפיצ'ר שלא מורגש באופן מובהק אלא אם כן שמים צילומי מסך של גרסאת ה-PS5 לצד גרסאת המחשב. אתן פה כדוגמא את צילום המסך הזה של ארית' (Aerith), ניתן לראות את הצורה שבה האור נוחת על השיער שלה בחלק הימני שלו, התאורה נראית חמה יותר, ופה אציין עוד הבדל שניתן לשים לב אליו בתאורה והוא שהצבעים של הגרסאת מחשב מרגשים חמים יותר מאלה שעל ה-PS5, זאת אומרת שהמשחק על הקונסולה נראה מעט כחול יותר כאשר על המחשב המשחק נראה טיפונת צהוב טיפה יותר. יחד עם זאת, בעולם הפתוח, רוב הזמן המשחק נראה כמעט זהה לחלוטין כשזה מגיע לתאורה ולצורה שבה הוא פוגע במודלים שונים, אני לא יודע מה היא העבודה שנעשתה בפועל על התאורה בכל המשחק, אבל המקומות ששמים לב אליהם להבדלים, יחסית מעטים.
השורה התחתונה
גרסאת המחשב של Final Fantasy VII Rebirth היא הגרסה האולטימטיבית של אחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר של 2024. יחד עם זאת, גם היא לא חפה מבעיות, ובזמן שלא מעט מהן עבור שחקנים עם חומרה חזקה מסוגלים להתעלם מלא מעט מהן, ישנן כמה בעיות שיכולות לגרור את החוויה בצורה קצת פחות מהנה. יחד עם כל זה, גרסאת המחשב היא בהחלט מה שהופך את ה-Playstation 5 Pro לאחת הרכישות הכי לא שוות בתקופה הקרובה. המשחק שקודם כמשופר על ה-Pro, משופר אפילו יותר על המחשב ואם חיכיתם לגרסה הזאת על מנת לקפוץ לתוך הבריכה של Rebirth, הגיע הזמן לחוות את אחד הטוויסטים הכי אייקוניים בגיימינג אי פעם.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י