לא בדיוק אבל בערך
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י Yellow Brick Games, תודה רבה!
כש- Eternal Strands נחשף באביב של השנה שעברה, הוא מיד תפס לי את העין. למעשה, אני כמעט בטוח שאני בין הראשונים שהבינו את הפוטנציאל שלו ואף כתבתי עליו שהוא: "נראה ונשמע כמו אובססיית הפנטזיה החדשה שלנו" וכך גם היה הדבר. המשחק, שהבטיח קרבות בוסים אדירים בסגנון Shadow of the Colossus בעולם פתוח (שיתגלה בסופו של דבר כמפות בינוניות נפרדות עם בוס אחד ענק בכל אחת מהן בסגנון Monster Hunter) עם יכולות קסם שייחדו אותו בנוף של משחקים בסגנון הדגיש את גישת החופש ה-Breath of the Wild-ית שלו עם הסלוגן "The world is your weapon". משם המשחק נשאר בראדר שלי ותמיד בדקתי כל חלק שיוצא ממנו, והם המשיכו להראות פשוט מעולים. הבוסים היו נראים מלוטשים, העולם היה נראה מעניין וכלי הנשק היו נראים סופר מגוונים וזה עוד מבלי להזכיר את הכישופים שנארזו כולם באריזה גרפית יפייפיה עם המון צ'ארם. רק שכשהתחלתי לשחק גיליתי שאמנם כל זה קיים במשחק, אך הם חלק לא גדול מספיק כמו שתיארו אותו - ורובו המוחלט הוא משחק פנטזיה RPG די בסיסי. הדיסוננס בין כמה שהמשחק מוצלח כשהוא ממלא את ההבטחות שלו וכמה הוא לא מעבר לטוב ולפעמים אפילו באנלי הוא עצום, וגורם למה שיכל להיות סלאם דאנק מארץ החלומות להיות מעורב ירושלמי.
ארץ לפעמים לא
למרות שכמעט ולא שמו עליו דגש בטריילרים, ל- Eternal Strands יש סיפור בעל נפח לא קטן בכלל. בעולם פנטזיה עשיר בקסם והיסטוריה, חבורה של מכשפים (שבעולם הזה קיבלו את השם Weavers) מצליחים לחדור לארץ ה-Enclave, שנחשבת בעולם כמקור אדיר לכוח ולקסם, שנים אחרי שהארץ הזו נחסמה באופן פתאומי במחסום קסום שנחשב לבלתי חדיר. אנחנו מגלמים את Brynn, שמקבלת את המושכות על החבורה אחרי שהמנהיגה המסתורית שלה נפצעת במסע. אחרי סצינה נהדרת שהיתה נראית מאוד מבטיחה, מתגלה אמת ממש מבאסת. 90% מהסיפור שמגיע אחרי מתקבל בצורה מאוד מיושנת, עם טקסטים בלתי נגמרים ולא ממוקדים בכלל בצורת דיאלוגים סטטיים בין שני ציורים של הדמויות המשתתפות.
למרות שכן הצלחתי להבין את נקודות הסיפור המרכזיות ומאוד אהבתי את עיצוב הדמויות, היה לי קשה נורא להתרכז בשיחות שאמורות לפתח את האישיות או את הסיפור. לאחרונה שכותבים דבר כזה ישר מאשימים את תרבות ה-Woke, אך למעשה המצב כאן שונה ובאמת נעוץ בעובדה שרוב הטקסטים גם לא כתובים טוב וגם מועברים בצורה סופר לא אנרגטית. כששמים את הסיפור בצד אבל - התחושות הרבה יותר חיוביות. המשחק אכן חוטא בסלוגן איתו הוא רץ, וממש לא משתמש בעולם שלו כנשק המרכזי כמו שמשחקים אחרים שראינו עושים. הוא כן משתמש בשילוב בין יכולות קסם שלכם לאויבים הענקיים והמפות הפתוחות שלו כדי לסחוט מכם מחשבה יצירתית לגבי איך להביסם ובכך מוביל אתכם לכמה רגעים פשוט פנטסטים. בולטים בכך הבוסים המעופפים שלו, שנעשים בצורה שלא פחות מהגשימה לי חלום. בוס ציפור שגם הופיע בחלק מהטריילרים משתמש במפת מצודת קרב נטושה כבסיס מדהים לקרב בוס בלתי נשכח, ובזכות העובדה שתגיעו לקטע הזה עם יכולות מספיק מגוונות לא תוכלו להתחמק מליצור רגעים מטורפים בזמן שאתם עפים לו על הגב או בורחים לתוך חדר תחמושת מיושן מנטיפי קרח שנורים עליכם.
תיארתי כאן רק כרבע שעה מתוך ה-20 פלוס שעות שתבלו עם המשחק, והן בנויות בצורה לא טובה בכלל. באידיאל, שהמשחק גם מגשים אותו, הוא בנוי מכמה מפות מגוונות בסנגון Monster Hunter שבכל אחת בוס ענקי המסתובב במפה ואיתו גם אויבים רגילים והמון סודות לחקור ומשימות לבצע, כשכל אתגר אפשר לפתור עם המון סוגי קסמים ונשקים שחלקם אפילו מציע שינויים בדרך בה הדמות זזה, כמו חרב ענקית בעלת יכולת קינטית שתשגר אתכם ואת האויב שפגעתם בו קדימה לאוויר. רק שלאידיאל הזה תגיעו מאוד מאוחר, וגם הוא קורה רק לעיתים. כל ההתחלה של המשחק לא מראה בכלל את הפוטנציאל שלו, עם עיצוב המפות הכי משעמם בכל המשחק ושמירה רק על כלי הנשק והכשפים הבסיסים. זה לא מספיק בכלל כדי ליצור דרייב אצל השחקן, ואין לי שום ספק שהמון מהקהל יאבד אותו עוד לפני שהכל נכנס לקצב. הבעיה שגם שהוא בקצב - הוא מקרטע. אפילו המפות הטובות ביותר של המשחק, שנמצאות בכמה אזורים של עיר הבירה הנטושה של ה-Enclave, מציעות בדרך כלל רק אויבים בסיסיים שנלחמתם בהם כבר ואזורים לא מספיק מגוונים.
ובערך יותר טוב, ובערך יותר טוב
אז, איך הגעתי לכתיבת הביקורת עם חיוך על הפנים? כי למרות שהבסיס לא טוב בכלל, המשחק כן משתפר ומקיים את ההבטחות שלו בזכות שני דברים מרכזיים. הראשון הוא הבוסים שלו, עליהם הרחבתי כבר, והשני הם סוג אויבים בסיסיים שמשום מה נפתח רק בחצי של המשחק ומשנה את מערכת הקרבות לגמרי. אם עד עכשיו היא הסתמכה על כשפים לחוד ושלושה סגנונות לחימה: חרב מהירה, חץ וקשת וחרב ענקית ואיטית, שהשילוב ביניהם הוא בגדר המלצה בלבד, האויבים האלה גורמים לכם לנצל את כל האפשרויות של מערכת הקרבות הזאת ומכריחים אתכם לגוון.
עד אותו רגע הגיוון הסתמך אך ורק על מציאת וריאציות קסם לנשקים הבסיסיים שלכם וכשפים חדשים מבוסים שתביסו באופן טבעי, ומאותו רגע הגיוון הופך לחלק אינטגרלי בכל קרב וקרב ופתאום נותן תחושת סיפוק שלא הייתה קיימת לפני לכל התקלות קטנה. את תחושת הסיפוק הזאת הרגשתי גם בחקירת העולם ומציאת סודות, כי עיצוב השלבים של רוב העולמות נהדר. אך גם המכניקה הזאת פגומה, ואחרי תקרית ממש מבאסת בה חקרתי מערת צד רק כדי לגלות שכמה שעות אחרי קיבלתי משימה בה אני צריך לחקור את אותה משימת צד להשיג אובייקט שלא היה קיים בה עד שקיבלתי את המשימה, משמעותית התחלתי לחקור פחות. זאת החלטה מצערת שפוגמת בחופש של המשחק והיא לא ההחלטה המצערת היחידה. משום מה כדי לעקוב אחרי משימות תצטרכו לחכות למעין מצפן קסם שיראה לכם את הדרך למיקום שתרצו, רק שיש עליו הגבלת זמן מסויימת ובמידה ופספסתם את המקום הכללי תצטרכו לחכות סתם עוד זמן עד שיטען.
בניגוד מוחלט אליו - מערכת המשאבים של המשחק היא רצף של החלטות נכונות שיוצרות סלאם דאנק. מכל ביקור בעולם תחזור עם כמות מוגבלת (אך לא מוגבלת מדי) של משאבים המדורגים לפי רמת השכיחות שלהם בעולם. הדירוג משפיע על שלושה דברים: כמות אבני הבנייה לשדרוג המחנה שתוכלו להפיק מהם, שדרוג כלי נשק או שריון וצביעת השיריון או כלי הנשק. שדרוג תחנות במחנה יזכה אתכם גם בשדרוג אישי בנוסח לקחת יותר משאבים למחנה או החזקה של יותר שיקויי חיים, לא משהו משנה משחק אך גם לא מכניקה רעה בכלל. כדי לשדרג את כלי הנשק לא רק תצטרכו למצוא עוד משאבים, אלא תוכלו גם לבנות אותו מחדש ברמה הנוכחית שלו עם משאבים טובים יותר ובכך לשנות כמה פרמטרים בו. תוך כדי השינוי גם הצבע שלו ישתנה, כי כל משאב צובע אותו בגוון אחר. זאת אחת המערכות הכי מספקות שראיתי, והיא הדהימה אותי במורכבות הפשוטה שלה. אם המשחק היה שומר על המערכת הזאת והבוסים שלו כקו המרכזי ולא כחלק משלם פגום היה אפשר לטעון אפילו שמודבר במשחק שחובה לשחק - אבל האופק רחוק ואינו החלום המתוק.
השורה התחתונה
Eternal Strands מבטיח הבטחות גדולות כמשחק חצי עולם פתוח עם אין ספור אפשרויות לנצח כל אתגר ובמרכזם את הבוסים הענקיים והמגוונים המסתובבים במפה. בכמה רגעי שיא לא פחות ממדהימים הוא מקיים את ההבטחות האלה והופך לחוויה פשוט אדירה - אבל רוב שעות המשחק שלו מתרכזות בלהיות RPG בסיסי בלבד שחבל שלא מנצל את כל הפוטנציאל שלו יותר.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י