הרשמה

נטפליקס לפני שלב חדש בדרך - והוא מלא בפרידות ועונות מפוצלות

אחת לכמה זמן אנחנו נוטים להסתכל אל העתיד של שירות הסטרימינג הפופולארי ביותר ולהבין לאן פניו מועדות

דברים מוזרים בדרך

בין אם זה בעבר או בהווה - כנראה שאם נכנסתם לכתבה הזאת יש לכם רגשות כמונו לשירות הסטרימינג נטפליקס (Netflix). השירות ששינה את הדרך בה רוב העולם צורך תכנים והצליח כל כך שסחב אחריו את כל החברות הגדולות בניסיונות לקחת חלק מההצלחה המסחררת של המודל עם גרסאות משלהם ללא ספק חווה המון עליות לאורך השנים - וגם המון ירידות. כעת, 17 שנה לאחר שעברה למודל הסטרימינג ו-11 שנים אחרי ההשקה של התוכן המקורי הראשון שלה - "בית הקלפים" שבעקבות ההצלחה שלו הפכה נטפליקס לשירות הסטרימינג המוצלח ביותר וענקית תוכן מקורי מבחינת כמות שאין שני לה, אנחנו נאלצים להפרד מכמה להיטי דגל של השירות באותו הזמן - ותוך כדי גם להתאהב בסדרות דגל חדשות. למרות שלא הוכרז רשמית ככה - לחלוטין ניתן לראות את המעבר של נטפליקס לשלב אחר עם מאפיינים בולטים וכמה אירועי דגל שנסמן כאן בכתבה.

Are you still watching? יופי, מתחילים.

זהו הזמן, זה היום, זה הרגע - או אחד מהם?

זהו. 9 שנים אחרי שיצאה לאור, דברים מוזרים (Stranger Things), סדרת הדגל הרשמית של נטפליקס צפויה להסתיים בשנה הבאה - ולשירות יהיה קשה מאוד לקבל את זה. אם זה לא מספיק, שתי סדרות שהחזיקו להן קהל יעד שונה לחלוטין באופן הדוק - קוברה קאי (Cobra Kai) שהחזיקה בני נוער ואמילי בפריז (Emily in Paris) שהחזיקה ובכן, וגם אותנו, שתיהן מסתיימות עוד לפניה. שקלתי אם להכניס גם את העונה האחרונה של The Witcher - אך איבדתי אמון שהיא תצליח להיות ביג דיל כמו שהעונות הראשונות היו. כדי להבין מה בדיוק נטפליקס עומדים לעשות עם דברים מוזרים, צריך להתסכל על מה שהם עושים עם קוברה ואמילי. שתי העונות של הסדרות האלה פוצלו, במטרה כמובן למשוך את הקהל שלהן עם נטפליקס כמה שיותר רחוק. אמילי אמנם פוצלה רק בחודש - אבל קוברה קאי, שהייתה להיט קצת יותר גדול, פוצלה לשלושה חלקים שהראשון בהם יצא השבוע והאחרון בכלל בשנה הבאה. אין לי ספק שטריק דומה עומד לקרות עם דברים מוזרים, וסוף הסדרה לא יעלה עד שנטפליקס לא ישחררו באמצע עונה נוספת שהם בטוחים בה לאחת הסדרות שאמורה להחליף את הסדרה כסדרת דגל.

חילופים לא מהספסל

נטפליקס התכוננו שנים ליום בו דברים מוזרים לא תהיה קיימת - וקיוו למצוא לה יורשת כבר לפני. בראיון מיולי 2022 שמצוטט כבר שנתיים מהסיבות הלא נכונות בשביל הנהלת השירות, סיפרו כמה מפיקים ראשיים שנטפליקס מסמנת כיורשת לדברים מוזרים אחת משלוש סדרות והן: הלייב-אקשן של Avatarהלייב אקשן של One Piece ו-The Three-Body Problem - כולן לא מתקרבות להצלחה המסחררת של וונסדיי. הטעות הזאת עלתה לנטפליקס בהרבה, כשהזכויות לסדרה התבררו כבעיה שהשירות היה צריך לשלם עליה הרבה אחרי שנהפכה ללהיט. זה לא מנע מהשירות לקדם את כל הסדרות לעונה שנייה, כשלדעתי היא המבחן האמיתי לדעת מה מהן יהפוך למחליף כסדרת הדגל לדברים מוזרים. אם הייתי צריך לקבל הימור אז מן הסתם שהכסף הולך לוונסדיי - אך One Piece נמצאת במקום שני ולא רחוק ממנה. עיבוד הלייב-אקשן לאנימה האהובה התברר כטוב בצורה די מפתיעה וצבר יחסית המון מעריצים שישאירו את המנוי לשירות כשהעונה השנייה תהיה באופק.

מכאן נגזר הימור על מה יקרה עם דברים מוזרים. אין לי ספק שנטפליקס יפצלו את העונה - ואין לי ספק שאחת מהסדרות שציינתי בפסקה תגיע באמצע של הפיצול, כשבסוף הפיצול כבר נהיה ביד עם טריילרים ואפילו תאריך קונקרטי ליציאה של האחרות. אז, משלוש יוצאת אחת - והיא ילדה קטנה עם קוקיות שלא תהסס לזרוק עליכם בקבוק מים. העונה השנייה של וונסדיי נמצאת בהליך הפיתוח המתקדם ביותר, כשקל לשער שיסתיים ממש בקרוב כי במאי הסדרה טים ברטון (Tim Burton) וכוכבת הסדרה ג'נה אורטגה (Jenna Ortega) עוברים לקמפיין השיווק של ביטלג'וס ביטלג'וס שיוצא בחמישי בספטמבר. זה בעצם ממקם את סוף צילומי העונה הבאה לסדרה עוד לפני סוף הצילומים של דברים מוזרים, ובכך אולי לעלות אפילו לפניה. בהתחשב בעובדה שהפרקים בעונה האחרונה של דברים מוזרים עומדים להיות ארוכים מאוד, לא יפתיע אותי אם נראה פיצול לארבעה חלקים בעלי שני פרקים כל חלק, כך שונסדיי תעלה בין החלק הראשון לשני, ועוד סדרת דגל (כנראה וואן פיס) תעלה בין השלישי לרביעי - והטעם של עוד יהיה הטריילר לאווטאר.

Roll the credits

עוד נקודה חשובה לעתיד של נטפליקס היא העובדה שאחרי שנים של ניסונות - השירות עומד להזניח משמעותית את ההשקעות שלו בסרטים, ובצדק מוחלט. באופן מצחיק, למרות שניסו לצייר את ההשקעה הרעה יחסית בחזון של זאק סניידר (Zack Snyder) לאופרת חלל שהסתכם בשני סרטים מביכים בשם Rebel Moon - זה דווקא ברדלי קופר (Bradley Cooper) שגרם לאחראי החדש על תחום הסרטים לעשות חישוב מסלול. קופר הפיק לנטפליקס את אחד הסרטים הנהדרים ביותר שהשירות הוציא עם מאסטרו, שגרם לאחראי החדש לחשוב על פי כתבה באתר הבידור Variety שהשירות צריך להתמקד בפחות סרטים ולדאוג שיהיו יותר איכותיים ובלי כוכבים. כמעט כאנטי טזה לאימרה שלו, נערת הפוסטר של נטפליקס מילי בובי בראון (Millie Bobby Brown) לקחה את סרט הפנטזיה Damsel בכיכובה שיצא במרץ להיות הסרט המקורי השביעי הנצפה ביותר בהסטוריה של השירות וגרמה למנכ"ל החברה אף להוציא הבהרה בנושא כמות הסרטים אך נראה שאכן נקבל בסביבות ה-25 סרטים לשנה במקום ה-50 שקיבלנו עד כה. זה אומר שנראה הרבה יותר סרטים ניסוניים עם שמות גדולים כמו Do Revenge (שלעד ישאר בלב שלנו כאחת הכותרות הטובות שנכתבו באתר והסרט הראשון שהיינו הראשונים בעולם להוציא עליו ביקורת) ופחות ניסיונות בעלי תקציב ענק כמו The Gray Man, שלמרות שהיה אמור לקבל סרט המשך נראה שזה כבר לא יקרה.

נראה שנטפליקס עומדים לאזן את פונקציית העליה שהם נמצאים בה. אחרי מרדף בלתי פוסק ליצירת עוד תוכן ויציאות בלתי פוסוקות, השירות יוריד את כמות הסרטים, יפצל את יציאת העונות במה שישבור את מודל הבינג' ואולי אפילו יוריד את כמות אירועי הלייב הגדולים שנהגו לקיים. מה אתם חושבים על עתיד השירות? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י