הרשמה

רשמים ראשוניים מהבטא הסגורה של Marvel Tokon: Fighting Souls

הנה מה שחשבנו על הזמן שלנו עם Marvel Tokon: Fighting Souls!

כל החבורה כאן

גישה לבטא ניתנה לנו ע"י Playstation, תודה רבה!

תקופה יפה עתידה לעבור על משחקי המכות, הז'אנר שעדיין נחשב לנישתי במיוחד, חי ובועט בכל העת ועושה רושם של-Sony יש רצון להשקיע מעט יותר בסוגה הזאת. בזמן שהצלחתי לפספס את הגישה לאלפא של Invincivble VS (ראיתי את המייל מאוחר מדי, אופס), את הגישה לבטא של Marvel Tokon: Fighting Souls בהחלט היה קשה לי שלא לראות ומדובר ככל הנראה באחד המשחקים שאני מצפה להם במיוחד. אומנם המשך אמיתי ל-Marvel vs Capcom כנראה כבר לא יהיה לי, גם אם Capcom מסוגלים לגרום לי לחשוב שהמשחק הרביעי יגיע מתישהו, ברגע שהכנסתם את Marvel לבלנדר עם Arc System Works, הצלחתם לקנות אותי עם עיצובים מרשימים במיוחד לדמויות האהובות, ומערכת קרב שעושה עבודה טובה בלרענן את החוויה. אבל האם אנחנו כבר מוכנים למשחק tag team fighter של 4 על 4?

יפנים ונהנים

כמו שכבר התחלתי בפסקה הקודמת לציין, שמנו את Marvel יחד עם ASW בבלנדר ויצא לנו שילוב מאוד מרשים של הדמויות של מארבל בסגנון שאנחנו לא רגילים או מכירים עדיין, סגנון שלפני כן אולי היה לנו עם DC כאשר הם הוציאו כמה גרסאות אנימה של סדרות כמו באטמן ויחידת המתאבדים, אבל להפקיד את הדמויות של מארבל בידיים של המפתחת היתה בחירה מאוד מדהימה, עם כל הכבוד לקאפקום ולמה שהם עשו עד כה עם Marvel vs Capcom. זה אולי מה שלפחות אני הייתי צריך כדי באמת להתלהב מהדמויות של מארבל פעם נוספת במשחק מכות והעיצובים המקוריים לחלוטין על בסיס הדמויות האהובות (זה נאמר לא פעם ולא פעמיים כבר אבל איירון מן פשוט נראה כמו גאנדם), פשוט עושים משהו שלא ראינו לפני כן עם המותג ומדובר בעיצובים מהממים.

ad banner

הסגנון הזה כמובן לא עוצר רק בדמויות עצמן, אלא גם מגיע לשאר האספקטים של המשחק כשזה נוגע לרקעים והשלבים עצמם, מעין שילוב של סגנון קומיקס שנמצא בכל פינה עם טקסטים גדולים וצורת ההגשה של המשחק בתפריטים שלו, שפוגש מנגה ומגיע לסגנון התלת מימדי של ארקסיס שהוכיחו את עצמם לא פעם אחרי Guilty Gear Xrd. אני באמת לא מרגיש שיש עוד מפתחת שמצליחה לעשות את זה באותה הצורה המרשימה שהם עושים את זה, וללא ספק הבחירה בהם כמפתחת היתה מודעת ואני מאמין שגם מבחינת המשחקיות, ארקסיס היו הבחירה הנכונה הפעם, גם אם ההיסטוריה נמצאת עם קאפקום.

דקה לפני שאני נוגע במשחקיות, הנה מה שכן זמין בבטא בשלב הזה - יש לנו 8 דמויות שהן קפטן אמריקה, מיס מארבל, סטורם, איירון מן, סטאר לורד, דוקטור דום ותוספת של עוד שתי דמויות שלא היו בבטא הקודמת שאלה ספיידרמן וגוסט ריידר. יש לנו 3 במות, New York City, Savage Land וה-X-Mansion. המפה של ניו יורק והאי מגיעות עם 3 אזורים בתוכן ורק המפה של אקס מן מגיעה עם אזור אחד בודד שבו גם אפשר לראות חלק מהדמויות של אקס מן ברקע, נגיעה מאוד מעניינת, אבל אחת שעלולה לבשר על דמויות שלא יגיעו למשחק כדמויות שחיקות, חשש שנובע בעיקר מהעיצוב של הדמויות שנראות בו, לצערי, בעיצוב הרגיל שלהן ולא בעיצוב חדש ומרגש במיוחד. איך זה משפיע על המשחקיות? הגיע הזמן לדבר על החלק המרכזי של המשחק!

ad banner

יש מכות, יש פיצוצים, יש כיף!

נתחיל מהגרעין של המשחק הזה - המשחק הוא בסגנון Tag-Team, משהו שלמארבל עושה רושם שמאוד אכפת, ולכן הם פנו לארקסיס, מפתחת עם ניסיון כבר במשחק כמו BlazBlue Cross Tag Battle, Dragon Ball Fighterz ובתוספת מתבקשת ל-Guilty Gear Strive נוסף גם מצב של 3 על 3, כך שאנחנו כבר יודעים שמדובר במפתחת עם ניסיון במשחקים האלה. אז מה חדש דווקא פה? ובכן, הקבוצה של כל שחקן כוללת לא 2, לא 3, אלא 4 דמויות שונות! אחרי ש-Marvel vs. Capcom 2 חידש ונתן לנו לשחק עם 3 דמויות, עכשיו ארקסיס נותנת לנו לשחק עם 4 דמויות שונות בקבוצה, משהו שהוא מאוד לא רגיל או שגרתי בנוף הזה.

לכל שחקן יש מד חיים אחד שמשותף לכלל הדמויות בקבוצה, במקום שלכל דמות תהיה מד חיים עצמאי וכאשר דמות מתה היא מתחלפת באחת שחיה עדיין בקבוצה, כאשר מד החיים נגמר, השחקן מפסיד סיבוב, מה שהופך את העובדה שלקבוצה יש 4 דמויות שונות, למשהו שהוא קצת יותר הגיוני מאשר 4 מדי חיים שונים. משחק אחד מורכב מכ-5 סיבובים כאשר הראשון שמגיע ל-3 נצחונות הוא המנצח במשחק, כל שחקן בוחר דמות שמשמשת כמנהיג של הקבוצה ועוד 3 דמויות עזר שניתן להחליף איתן באמצע הסיבוב. בתחילת המשחק השחקן מקבל דמות עזר אחת ואנחנו נפתח עוד דמויות ככל שהקרב יתמשך. האסיסטים יחסית מהירים כאשר יש כפתור יעודי להם שגם מאפשר לשחקן לבצע החלפה בין דמויות כאשר הן מופיעות על המסך.

פה כבר אכנס למשחקיות עצמה שהיא על פניה מאוד פשוטה, אבל גם לה יש דרכים להפוך לקצת יותר מסובכת. יש לנו 3 כפתורים למתקפה קלה, בינונית וחזקה (ריבוע, משולש ועיגול בהתאמה) וכפתור לאסיסט (כפתור האיקס), הקומבואים פה לא מבוצעים בעזרת שילוב של כפתור כיוון ומתקפה, אלא בשילוב של לחיצות חוזרות על מתקפה. הקומבו הקל יכול להביא את שאר הקבוצה לתקוף יחד עם המנהיג, לחיצה חוזרת על הכפתור הבינוני גורמת לקומבו עם סיום של מתקפה מיוחדת וקומבו עם מתקפה חזקה יכול להסתיים באולטימייט של הדמות שאיתה אנחנו משחקים. בנוסף לאלה יש גם כפתור ליכולת ייחודית לדמות, זה גם הכפתור היחיד שאותו משלבים עם כפתור כיוון על מנת להוציא תוצאות שונות וכל דמות מתפקדת אחרת.

היופי של המשחק הוא שהשחקן יכול לבחור גם איך הוא משחק, הוא מצד אחד יכול לבצע הרבה החלפות של דמויות במהלך הקרב, או פשוט לשחק דמות אחת עם אסיסטים שונים, אבל המשחק עם הדמויות משנה פותח אפשרויות נוספות, למשל מול זונר (zoner) לשלוח דמות שמסוגלת להתקרב על היריב ולתקוף על מנת להחליף ביניהן כדי להתקרב ליריב ולבצע קומבואים. מערכת הלחימה מהנה במיוחד, קלילה למדי והיא גם יחסית ידידותית לשחקנים שלא בהכרח מכירים משחקי מכות מאחר ומערכת הקרב שלו לא דורשת קואורדינציה וידע מטורף במכניקות שבדרך כלל נמצאות במשחקי מכות בסגנון. המשחק כן ידרוש מכם הבנה מאוד קלה של frame data, להבין שמכות מסויימות יכולות לחטוף סוג של קאונטר ממתקפה שיוצאת יותר מהר מצד היריב, אבל מעבר לכך, זה באמת משחק מכות שמתאים לכולם ככל הנראה.

לא כל בעיה בהכרח גורעת

בזמן שהרבה מהדברים במשחק עד כה ממש מהנים, יש כמה דברים שקצת פחות מדהימים ומעלים כמה חששות בנוגע למצב של המשחק למרות שאם זה יהיה המצב רק בבטא, אולי אפשר לצפות ללא מעט שיפורים, אבל נכון לעכשיו, המצב של השרתים מאוד מזעזע. עד כה לא יצא לי לשחק מול שחקן עם פינג נמוך יותר מ-240, מה שיכול לגרום לכך שלא מעט יריבים יתחילו לבצע לי טלפורטינג באמצע קומבו, מאוד לא אידאלי למשחק בסגנון ומשחק רשת בפרט. יחד עם זאת, העובדה שלבטא יש כבר תמיכה ב-rollback netcode מצילה לא מעט את המצב, כך שגם עם פינג גבוה, רוב המשחק עדיין יכול להיות משוחק באופן נוח בלי יותר מדי דיליי, אבל רואים שהרולבק מתקשה לפעמים באמת לשמור על יציבות. מקווה שזה יתוקן עד היציאה של המשחק, או עד בטא פתוחה אם תהיה אחת.

עוד בעיה אחת וזה אולי קצת אישי, אבל אין לבטא הזאת (ואולי בכמעט אף בטא של משחק מכות בכל הפעמים האחרונות שנכנסתי אליהן) מצב Lab על מנת לשחק עם הדמויות מעט ולהתנסות עם הקומבואים השונים. יש אומנם מצב משחק מול ה-CPU שזה לא מעט, אבל הוא לא מספיק חופשי ומחייב את השחקן למצב משחק עם מגבלת זמן וכל האנימציות של המשחק מה שהופך את זה לקצת לא רלוונטי אבל בהחלט עדיף על כלום. מצד שני ולצד זאת, יש המון כיף בחוויה של באמת ללמוד את המשחק on the fly ברשת מול שחקנים אחרים וגם מול חברים, ולאורך כל הסופ"ש האחרון עם המשחק אני פשוט נהניתי. התסכול האמיתי היחיד שלי נובע מבחירה עיצובית אחת של ארקסיס שכמו ב-Guilty Gear Strive וקצת כמו Tekken 8, נותנת לנו לובי לשחק בו אנחנו מסתובבים בתור דמות בארקייד משחקים ומחפשים לשחק מול אנשים, אבל כשזה בא במקום לובי שמחפש שחקנים, לפעמים פשוט אפשר להתקע בלי משחק במשך זמן לא קצר ושחקנים אוהבים פשוט לעשות one and done ולעבור פשוט למשחק הבא במקום לשחק עד הסוף, מה שגורם לכך שלא מעט זמן מבלים בכלל בחיפוש משחקים.

השורה התחתונה

השורה התחתונה של כל העסק הזה הוא שמדובר באחד ממשחקי המכות המצופים ביותר של השנים האחרונות כנראה ואחרי שסוף כל סוף יצא לי להתנסות איתו בעצמי, הוא גם הפך למשחק הכי מצופה שלי לשנה הבאה כי נראה לי שזה הולך להיות משחק שאני עומד להוציא עליו בקלות כמה מאות שעות מבלי להרגיש בכלל. המשחק, ללא בעיות הרשת השונות, מרגיש מאוד מוכן, כאילו אפשר להוציא אותו עוד דקה עם קצת יותר שרתים או שיפור לנטקוד, רוסטר שלם של דמויות (אני כבר רואה רמיזות קלות לדדפול בניו יורק) ואפשר פשוט ללחוץ על כפתור ההשקה. האם יש לנו למה לצפות במהלך טקס פרסי הגיימינג? אפשר לקוות, אבל לבנתיים,ספרו לנו מה חשבתם על הזמן שלכם עם Marvel Tokon: Fighting Souls!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י