הרשמה

ביקורת: EVNIA 34M2C8600

מותג הגיימינג החדש של Philips מגיע אלינו בפעם הראשונה

המסך הראשון ממותג EVNIA הגיע אלינו לביקורת

המסך סופק לנו לסיקור על ידי Philips ישראל, תודה רבה!

האמת שיש מעט ביקורות שאני באמת מחכה לכתוב אותן, הביקורת הזאת היא אחת מהן. ביקורת למסך של EVNIA הוא סגירת מעגל קטנה עבורי למסע שהתחיל לפני שנה וחצי. באוקטובר 2022, טסתי לאירוע סודי מטעם חברת Philips בצרפת, שם באיטצדיון הלאומי, החברה חשפה את מותג הגיימינג החדש שלה בשם EVNIA. למותג החדש יש ערכים שעוד נפגוש לאורך הביקורת אבל מה שאותי מרגש זאת העובדה שלא כל יום אנחנו רואים מותג גיימינג חדש נולד והביקורת הזאת היא קצת כמו הצעדים הראשונים שלו. אז עברה שנה וחצי מאז ההכרזה, המותג הבשיל טיפה ועכשיו הגיע אליי מסך ה-34M2C8600 של EVNIA, בואו נראה מה הוא שווה.

QD מה?

אני חייב להגיד ששמות מסכים הם תמיד נוראיים ועד שהסטארט-אפ של אביחי לשמות מסכים יצא לפועל, EVNIA קוטפת את הפרס הראשון עם השם הגרוע ביותר למסך. למרות זאת, ה-34M2C8600 הוא מסך יפיפה ורואים את זה כבר מהקופסא שלו שמגיעה בצבע סגול-ורוד שזה מרענן מאוד בנוף. בתוך הקופסא אפשר למצוא מתאם למתקן VESA, את כל הכבלים של המסך יחד עם כבל USB-C שמאפשר להתחבר ל-KVM המובנה של המסך שגם יכול להעביר טעינה של עד 90W. אחד מערכי הדגל של EVNIA זה שימוש בחומרים ממוחזרים, רגל המסך עשויה פלסטיק לבן ממוחזר, שזה ללא ספק נחמד ובסך הכל אני אוהב מאוד את השפה העיצובית של המסך עם צבעים בהירים ונעימים במיוחד בהשוואה לכל המסכים השחורים שיש בשוק, עוד פרט נחמד הוא שגם הכבלים שמגיעים עם המסך הם בצבע לבן ומשלימים את הסטייל הכללי.

עם כמה שהעיצוב הלבן והנקי יפה והבחירה לשימוש בחומרים ממוחזרים הם מבורכים, זה לא מגיע ללא בעיות. רגל המסך מתכווננת בצורה טובה והיא גדולה ורחבה כך שהיא יציבה מאוד אבל בו בזמן תופסת לא מעט מקום על השולחן ואולי לא הייתה לי כל כך בעיה עם זה אם הייתי יכול לתלות את המסך על זרוע. כאמור, עם כל התוספות של המסך מקבלים גם מתאם VESA שנדרש לשימוש מפני שהמסך הוא מסך קעור ולא שטוח, המתאם שמגיע עם המסך אמנם עשוי מתכת אבל הוא מרגיש בעל איכות בניה ירודה מאוד ולא יציב כך שאני באופן אישי פחדתי לתלות את המסך בעזרתו, לא הייתי רוצה להסתכן בנפילה של מסך שעולה 4,500 שקל.

ה-34M2C8600 הוא מסך בגודל 34 אינץ״ ברזולוציית WQHD (כ-3440x1440) ביחס תצוגה של 21:9 עם קעירות אלגנטית של 1800R. הוא משתייך לסדרת 8000 של EVNIA שהיא הסדרה הבכירה ביותר של המותג. המסך מציג קצב רענון של 175Hz וזמן תגובה מינימאלי של 0.03ms GTG בזכות פאנל ה-QD-OLED שהמסך מתגאה בו ויש לו על מה. פאנלי QD-OLED הם הדור המשופר של פאנלי OLED שמשפרים את החסרונות שלהם כמו העלאת הבהירות ושיפור דיוק הצבעים בזכות חלקיקי ה-Quantom Dot שמוטמעים בפאנל. השימוש בפאנל QD-OLED במסך מאפשר תמיכה בצבעי 10bit בצורה אמיתית (לא כמו ה-Gigabyte M32U) עם יחס ניגודיות מעולה וצבעים שחורים אמיתיים בזכות היכולת של OLED לשלוט באופן אינדיווידואלי על פיקסלים. עוד מאפיין שיש למסך כדי להתגבר על חסרונות של OLED הוא ציפוי למניעת השתקפויות שמצליח לעשות עבודה לא רעה בתחום הזה.

אהבתיה

אם לומר את האמת, לכל דבר שהוא לא צריכת תוכן או גיימינג, ה-34M2C8600 הוא מסך כשאר כל המסכים. יש לו יחס תצוגה של 21:9 שנותן לו עוד קצת שטח עבודה ויש לו קעירות שבאופן אישי אהבתי מאוד כשהיא לא אגרסיבית מידי ואינה מכאיבה לצוואר כמו ה-AG493UCX אבל גם לא שטוחה שמעיקה למסך בגודל כזה. 34 אינץ׳ זה מספיק שטח מסך שמאפשר לשים חלון ברוזלוציית 1440p מלאה לצד חלון מצומצם יותר עבור מולטי טאסקינג. באשר לכתיבה וקריאת טקסטים כמו הכתבה הזאת שנכתבה על המסך אז המצב עם מסכי OLED ו-QD-OLED היה בעייתי מאז ומעולם בשל הפאנל וסידור הסאבפיקסלים שלו. ה-34M2C8600 עושה שימוש בדור השני של פאנלי ה-QD-OLED שמשפר את המצב. המצב עוד לא מגיע לרמה של פאנלי IPS ולצורה הברורה שטקסט נראה עליהם, אבל אם לא בוחנים את המסך מקרוב או מחפשים את הבעיות התצוגה של טקסט, כמעט ולא רואים את זה. לכל שימוש שנשען יותר על תוכן כמו צפייה בסרטים וסדרות או עריכת וידיאו שדורשת דיוק צבעים אז זה המקום של ה-QD-OLED להראות את היכולות שלו עם צבעים נהדרים וחיים מאוד.

באשר למשחקים, זאת גולת הכותרת של המסך מבחינתי. מסכי OLED התחילו להיכנס לשוק מסכי המחשב בערך לפני שנתיים וחיכיתי מעט שכל חבלי הלידה של הטכנולוגיה יעברו עד שאעבור בעצמי לשימוש במסך כזה. ה-34M2C8600 הוא המסך שחיכיתי לו בשנתיים האחרונות, הוא גדול וכיפי עם יכולת תצוגה מרשימה מאוד ויש לי מעט מאוד דברים רעים להגיד עליו בכל הקשור לגיימינג. קצב רעון של 175Hz מאפשר לו להיות תחרותי ומספק למשחקים מהירים ויחס של 21:9 הוא יחס תצוגה מעולה שמאפשר לקבל חוויה שתופסת את כל שדה הראיה מצד אחד אבל היא לא רחבה מידי עד כדי עיוותים שפוגעים בחווית המשחק בקצוות המסך. הצבעים העמוקים של המסך נותנים את הטון גם כאן כשמשחקים פשוט נראים נהדר על המסך, במיוחד משחקים צבעוניים מאוד כמו Forza Horizon 5 שמרוויחים מאוד מפלטת הצבעים הרחבה שהמסך יכול להציג. לנסוע עם רכב כתום בוהק בלב הג׳ונגלים של מקסיקו הייתה חוויה מהנה במיוחד.

השבחים ממשיכים גם כאשר מדברים על יכולות ה-HDR של המסך. בהירות הבסיס של המסך במצב HDR היא כ-450 ניטס שזה לא רע אבל בזכות השיפורים של ה-Quantum Dot לפאנל ה-OLED, בהירות השיא יכולה להגיע לכדי 1,000 ניטס. אני חושב שזה אחד המסכים עם ה-HDR הטוב ביותר שראיתי והמסך הראשון שבאמת נהנתי מ-HDR בזכותו ורציתי להשאיר אותו פועל כל הזמן. המסך השני שלי הוא ה-PG32UQX שבביקורת עליו נכתב שהוא מציג HDR מרשים. וזה נכון, הוא אכן מציג HDR מרשים בזכות פאנל ה-Mini Led שלו, אבל לעומת ה-34M2C8600 ופאנל ה-QD-OLED הוא מחוויר כשאין כל כך תחרות בין השניים. ה-34M2C8600 הוא מסוג המסכים שמגיעים בפעם בכמה שנים והם עושים משהו אחד בצורה כל כך טובה שגורמת לנו לרצות להמשיך ולהשתמש בו ולנסות עליו עוד משחקים, מה שהמסך הזה עושה בצורה כל כך טובה זה HDR.

חום יולי אוגוסט

כל זה טוב ויפה אבל אי אפשר לדבר על מסכים שמבוססים על OLED למינהם בלי להזכיר את המחלה הגדולה ביותר של הפאנלים האלה וזאת בעיית הצריבות. כנראה שאת בעיית הצריבות לא יהיה אפשר לפתור באופן מלא לעולם שכן זה נובע מהצורה שבה הפאנל עובד, אבל יש הרבה דרכים למנוע אותה או לפחות להוריד את הסיכוי שהיא תקרה. אחת הדרכים היא הזזה ורענון של פיקסלים כדי שאותו פיקסל לא יציג את אותו הדבר באופן ממושך וכך למנוע ממנו להיצרב. ה-34M2C8600 עושה את זה בשתי דרכים, הראשונה היא שהמסך הוא לא באמת ברזלוציה של 3440x1440 פיקסלים, אלא 3456x1456 פיקסלים. מדובר על הבדל של 8 פיקסלים לכל צד ששמורים להזזת התכנים ורענון הפיקסלים. בעוד שזה פיתרון חומרתי, יש למסך גם פיתרון תוכנתי לרענון פיקסלים. התוכנה של המסך מגיעה עם פיצ׳ר לריענון פיקסלים כל כמה שעות שימוש, אפשר לשלוט בכמות השעות דרך התוכנה של המסך. זאת גם הזדמנות טובה לציין שזאת אולי תוכנת המסך הגרועה ביותר שנתקלתי בה כשהיא לא מובנת וקשה לניווט במיוחד עם הג׳ויסטיק הבודד מאחורי המסך.

אבל הכאב הראש שהיא תוכנת המסך לא נגמר בסירבול הזה שעוד היה סביל. אני הגדרתי שהמסך יבצע ריענון פיקסלים לאחר 12 שעות של שימוש אבל למרות זאת, זה לא מנע מהתוכנה להקפיץ הודעה על המסך כל שעתיים ששואלת אותי אם אני רוצה לבצע ריענון פיקסלים באותו הרגע, זה גם לא עוזר שמקבלים רק 5 שניות להחליט האם לאשר או לדחות את התהליך עד שההודעה נעלמה. מצד אחד היא לא נשארת ומעיקה, מצד שני היא לא מאפשרת להגיב במידה ואני כן רוצה לרענן כרגע. עוד בעיה היא שהמסך סופר רק שעות שימוש פעילות, זאת אומרת שאם השתמשתי במסך כ-11:30 שעות ואז כיביתי את המחשב ולא נגעתי בו במשך כמה ימים וחזרתי אליו, תהליך הריענון שלוקח כמה דקות יתחיל באופן אוטומטי אחרי חצי שעה בלבד כשאין לי אפשרות לבטל אותו. אני לא מצליח להבין למה לא לנצל את הזמן המת שבו המסך לא בשימוש ואין אות מהמחשב כדי לבצע את הריענון ולמה לחכות עד שהמשתמש יעבוד עם המסך ולעצור לו את הכל. כל ריענון הפיקסלים התוכנתי היה חוויה גרועה מאוד שמרגישה כאילו היא פותחה כדי לגרום למשתמש תיסכול.

עוד בעיה שחוויתי עם המסך היא בעיית חום. מכירים את הרגע הזה שאתם עוברים ליד טלוויזיה או מסך גדול ואתם פשוט מרגישים שהוא מקרין חום בצורה משמעותית? אז זה בדיוק מה שקרה לי עם המסך הזה. אני לא יודע למה, אבל המסך פולט הרבה מאוד חום החוצה וכלפי המשתמש. אני כותב את הכתבה הזאת בתחילת יולי וגם ככה חם בארץ, אני לא צריך עוד מסך גדול שנמצא מול הפנים שלי ומפיץ אליהן חום נוסף. חום הוא גורם מאיץ לבעיית הצריבות במסכי OLED כך שזה גם מעט מדאיג באשר לאורך החיים התקינים של המסך. אני לא מהנדס חומרה, אבל יכול להיות שהיה אפשר לפתור את הבעיה הזאת על ידי שימוש בכמה Heatsinks שהיו פולטים את החום מהמסך מאחוריו ובכך משפרים את חווית השימוש בו ומאריכים את חייו.

עוד אחד מערכי הליבה של EVNIA קשור בצבעוניות וסאונד (בכל זאת מדובר על מותג גיימינג). המסך מגיע עם טכנולוגיית תאורה בשם Ambiglow שזה בתכלס מערך של נורות RGB בגב המסך. אני חייב לציין שמי שאוהב RGB, אז הוא יהנה מהן כאן, הן חזקות ויכולות להקרין צבע גם על הקיר מאחורי המסך. ה-Ambiglow גם יודע לתקשר עם חלק מהמשחקים ולשנות את התאורה בהתאם, כך למשל כאשר מתתי ב-Battlefield 2042, התאורה הבהבה באדום. זה אמנם לא מגיע לעוצמה או ליכולת ההקרנה של מה שקורה על המסך כמו ה-Govee TV, אבל שוב, נחמד לאוהבי הצבעים. במסך משלובים שני רמקולים, הם אמנם תומכים בתקן DTS, אבל היום אפשר לקבל תקן עם שם מפוצץ להכל. הרמקולים לא נשמעים טוב, הם בעוצמה של 5 וואט שזה בסדר, כבר ניסיתי מסכים עם רמקולים בעוצמה זהה אבל אלה פשוט נשמעים לא טוב. מעל 80% עוצמה הם צורמים מאוד ולא כל כך שמישים, כשהם לא צורמים הם מספקים סאונד סביר שמספיק לצפיה בסירטוני יוטיוב אבל לא מעבר.

השורה התחתונה

יצא לי לנסות עד היום כמה עשרות מסכים, מחברות שונות ובטווחי מחירים שונים. אני חושב שה-EVNIA 34M2C8600 הוא המסך הראשון מזה כמה שנים שבאמת חיכיתי לחזור מהמשרד כל יום ולהשתמש בו שוב. הגודל שלו בשילוב עם פאנל QD-OLED והצבעים שלו הם חוויה ממכרת, נוסיף לזה את יכולות ה-HDR שרק גרמו לי להישאב יותר ויותר למשחקים וזה מסך גיימינג מהטובים שניסיתי. יש לו כל מיני בעיות כמו איכות בניה שטעונה שיפור, תוכנה מזעזעת, פליטות חום ורמקולים שיכולים להכאיב באוזניים, אבל כאשר מדברים על מסך גיימינג טוב, הוא בהחלט קופץ לי למחשבה. הוא נמכר סביב 4,500 שקלים זה אמנם לא מעט, אבל הוא שווה את זה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • פלטת צבעים נקיה ונעימה
  • נתונים טכניים נהדרים
  • שטח מסך ויכולת פרודקטיביות טובה
  • ביצועי גיימינג ו-HDR שאין שני להם

הרע

  • איכות בניה לוקה בחסר
  • תוכנת המסך מתסכלת
  • מקרין לא מעט חום
  • הרמקולים של המסך גרועים

והצעד הראשון:

  • הוא לא תמיד קל אבל הוא ללא ספק מרשים
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:32 10.07.2024 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    יפה שאחרי הביקורת האחרונה שלי על מסך של פיליפס הם עוד ניסו את מזלם ושלחו לנו עוד מסך. מעניין למה הוא לא עבר אלי...

  2. 2

       | פורסם ע"י