הרשמה

ביקורת: LG 27GR83Q-B

240Hz זה השחור החדש

מסכי 240 הרץ עושים את דרכם להמונים

המסך סופק לנו על ידי LG ישראל, תודה רבה!

אני אגלה לכם סוד, יש לי רעיון לסטארטאפ אבל אסור לכם לעשות אותו לפניי. בסטארטאפ שלי ישתמשו במודלים של בינה מלאכותית כדי למצוא שמות נורמליים למסכי מחשב ושאר ציוד היקפי למחשבים. בינתיים נעזרתי ב-ChatGPT והוא הציע את השם QuantumView 27 Pro, בעוד שהשם הזה נחמד, הוא לא מכסה את הפרטים החשובים באמת. את זה נעשה בביקורת למסך עם השם הלא נורמלי 27GR83Q-B מבית LG.

240 זה השחור החדש

לפני ארבע שנים החלו להבליח מסכי 144Hz בתקציב זמין לכל כיס וייצרו את הסטנדארט החדש, 144Hz הפך להיות קצב הרענון החדש שנקבע כסטנדרט למסכי גיימינג. רוב המסכים הללו היו ברזולוציה שמוכרת כ-2K (או 1440p) ונכנסו כמעט לכל בית של שחקני PC. עכשיו, הסטנדרט החדש מתקדם לעבר 240Hz ו-LG קופצת למים עם מסך 240Hz בתקציב נגיש. המסך עצמו בעל עיצוב נקי ומינימליסטי, כפי שמצופה ממסך כזה. הזרוע שלו עשויה מפלסטיק אבל מרגישה נוחה ויציבה ומאפשרת למסך להסתובב ב-90 מעלות לכל צד. אם מישהו רוצה לראות טיקטוק ברזולוציה של 2K. התאמת הגובה נעשית בקלות והעיצוב של הרגליים מינימליסטי ולא לוקח מקום מהשולחן.

מאחורה יש למסך יציאת DisplayPort, שתי יציאות HDMI, לצד שני חיבורי USB. הפעם, המהנדסים של LG הצליחו לעשות את הבלתי ייאמן ולשים את השקעים לכבלים בצורה נוחה מבלי להכריח אותי להשתחל עם מצלמה, זכוכית מגדלת, ומישהו נוסף שיעזור לי להכניס את הכבל. יציאות ה-HDMI תומכות בתקן 2.1 שמאפשר הזרמה של קצב ריענון 240Hz באמצעות HDMI, לא מובן מאליו בכלל. המסך לא מגיע עם RGB, אני חוזר, המסך לא מגיע עם RGB. האמת שכמי שהתחיל להתאהב ב-RGB רק לאחרונה, אני מודה שזה קצת מוזר על מסכים. אם זה מאחורה אז אף אחד לא רואה, ואם זה מקדימה אז זה מפריע. הקיצר לא פיצ'ר חשוב כל כך מבחינתי וחסרונו לא הורגש בכלל.

השליטה

המסך עצמו מגיע עם ג'ויסטיק בתחתית המסך שמאפשר לבחור בין התפריטים השונים. הוא יחסית נגיש ונוח ומאפשר שליטה טובה בתפריטים. Game Mode מאפשר לבחור בבין ברירות מחדל של הגדרות לפי ז'אנרים, Game Adjust מאפשר לשלוט ב-Adaptive Sync, להוסיף מונה FPS, צלב, ואוברדרייב לקצב הריענון שאגע בו בהמשך בהרחבה. התפריט מאפשר שליטה טובה בצבע והתאמתו, לצד קצב הריענון ומאפשר אף לקבוע Sleep Mode למסך בשונה מההגדרות של המחשב. כפי שאסביר בהמשך, LG יודעת מה היא עושה בתחום המסכים כשהיא עשתה עבודה נהדרת בבניית הגדרות מוכנות מראש בתפריטים שלה שחסכו לי הרבה התעסקות עם קסטומיזציה עצמאית כדי להגיע לצבעים שהייתי רוצה. מצבי הבחירה המרובה של LG נותנים פתרון ל-90% מהבעיות של 90% מהגיימרים וזה חוסך הרבה כאב ראש של קליברציה והתאמה.

לתצוגה בלבד

בתור התחלה, המסך מגיע עם תמיכה בטכנולוגיית G-Sync של Nvidia ו-Freesync Premium של AMD למניעת קרעים בתמונה, ובנוסף הוא תומך ב-HDR אם כי רק עד HDR 400. כדי להקל עליכם בבחירת מסך באופן כללי וכדי לבקר את המסך הזה נקודתית אני אגע בשלושת הפרמטרים החשובים ביותר במסכי IPS לפי סדר יורד. הדבר הראשון והחשוב היותר הוא Color Depth, שמייצג את כמות הצבעים שהמסך יכול להראות. ה-27GR83Q-B מציג נתון של 1.07 שזה אומר קצת יותר ממיליארד צבעים שונים.

הנתון השני Color Gamut שמודד את רמת הדיוק של הצבעים ביחס למציאות (הסטנדרט הומצא בתעשיית הקולנוע, כי במשחקים אין מציאות. אבל הבנתם את הנקודה). כאן LG מציעה 95% שזה גם נתון טוב. מה שכן, בגלל שהוא מגיע עם נתונים גבוהים כאלה. ברירת המחדל של המסך קצת צבעונית מידיי לטעמי, אבל לא באופן דרמטי. זה כמובן ניתן לסידור בכיוונון קל ביותר. LG הוסיפה בתפריטים מצב sRGB שמחזיר את הצבעים לדיוק שאני אישית אהבתי יותר. 

הנתון השלישי הוא יחס ניגודיות. מה המרחק בין הלבן ביותר לשחור ביותר שהמסך יכול להפיק. LG מציעים בדגם הזה יחס של 1000:1 שהוא אמנם לא שובר שיאים אבל הוא בהחלט מספק עבור גיימינג. יחס הניגודיות נובע באופן ישיר מהפאנל של המסך, פאנלי IPS לא מגיעים לעוצמות תאורה גבוהות כמו Mini-Led או לרמות חשכה נמוכות כמו פאנלי OLED לכן רוב מסכי ה- IPS שתראו, לפחות בקטגוריית המחיר הזאת מגיעים עם יחס הניגודיות הסביר הזה. המסך עצמו מגיע עם עוצמת תאורה של אור 493 ניטס שזה בהיר מאוד עבור משתמשים בחלל סגור וגם מול החלון שליד המחשב שלי הוא התמודד בהצלחה, אך כאמור הוא יכול לספק רק HDR 400.

קצב הריענון של המסך הוא גולת הכותרת ופה הוא מצליח לעשות את זה לא רע בכלל. בבקר השליטה של המסך יש מצבי Overdrive שניתן לבחור מהם ומאפשרים למסך לעבוד בקצבי ריענון שונים. Normal, Fast, Faster. אני מצאתי שהשימושיים ביותר הם Normal ו-Fast. כאשר Fast שימש אותי למשחקים בקצב ריענון גבוה ו-Normal שימש למשחקים בקצב ריענון רגיל. הופתעתי לגלות שהמצבים האלה עובדים ומשפיעים על קצב הריענון לטובה. אני מודה ומתוודה שלא הרגשתי בשינוי מהותי בחלק העליון של קצב הרענון ואני נהניתי מ-180 בדיוק כמו 240. קצב ריענון כזה נועד בעיקר לגיימינג תחרותי ואני רחוק מלהיות גיימר תחרותי. כנראה שמי שמשחק במשחקים כאלה ימצא את ההבדלים יותר מהותיים מבחינתו.

והמשחק

יחד עם זאת חשוב לציין שלשחק ברזולוציה של 2K בקצב ריענון של 240Hz זו משימה לא פשוטה עבור כרטיסי מסך, בעיקר במשחקים בהם יש גרפיקה תובענית. גם במשחק Counter Strike 2 התקשיתי להגיע לקצב של 240. ובכלל, חשוב לומר שקצב ריענון כזה מתאים יותר למשחקים תחרותיים מאשר למשחקים סינמטיים. שחקני CoD, Counter Strike, Overwatch ו-Apex Legends יפיקו המון תועלת ממסך כזה עם קצב ריענון מהיר. שחקנים של משחקים סינמטיים יותר כנראה שלא ימצאו את עצמם מגיעים לחלק העליון של קצב הריענון הזה.

במשחקים סינמטיים המסך של LG יודע להעניק חוויה של עושר וצבע. אפילו במשחקים בעלי גוון אפל וקודר כמו Hellblade 2 ו-Diablo 4, ששם קשה יותר לבטא עושר של צבעים, המסך נתן חוויה מרהיבה ומהנה. המחיר של המסך וגודל של 27 אינץ' הופכים אותו למסך אידיאלי בקרב טווח רחב של שחקנים ומאפשרים לחוות משחקים מקשת רחבה של ז'אנרים. מחוויות סינמטיות ועד למשחקים שיהנו מקצב ריענון זריז וזמן תגובה מהיר של 1ms.

השורה התחתונה

המסך LG- 27GR83Q-B הוא מסך מצויין למחיר שלו שנע סביב 2,500 שקל ולקבוצה שאליה הוא שייך. LG עשו כאן עבודה נהדרת גם בתחום החומרה וגם בתחום התוכנה. הוא לא מציע רזולוציה מפוארת או עיצוב יוצא מגדר הרגיל. בסך הכל מדובר במסך שנועד לתקציב סביר ומאפשר קצב ריענון שפעם לא יכולנו לקבל במחיר הזה. לדעתי, היתרון הגדול ביותר במסך הזה הוא דווקא התוכנה של LG והתמיכה של המסך בקצבי ריענון שונים ובקשת של צבעים מבלי להכנס לשינויים ידניים מורכבים. 

ולסיום, הסטארטאפ שלי ישתמש בבינה מלאכותית, בינתיים אני אשתמש בבינה הבינונית שלי ואגיד שאם הייתי צריך למצוא לו שם זה כנראה היה Great Budget Monitor For Pro Gamers 27. אז כמו שאתם רואים אני גרוע בזה וחייבים לפתח מודל של בינה מלאכותית שיעשה את זה. עד אז נשאר עם השמות המקוריים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • זרוע מתכוונת לצד מערך חיבורים מעולה
  • קצב ריענון וזמן תגובה נהדרים
  • תוכנה והגדרות מוכנות מראש טובות
  • מספק חווית משחק מהנה
  • מספק תמורה מעולה למחיר

הרע

  • ביצועי HDR ירודים
  • יחס ניגודיות בינוני
  • חסר רמקולים

והטיקטוק:

  • טוב שאפשר להטות את המסך ב-90 מעלות
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י