הרשמה

ביקורת: The Boys עונה 4 (פרקים 1-3) - ככה לא בונים עונה, שוב

על העונה השלישית של The Boys טענתי כי היא נפתחת נהדר ונגמרת בצורה צולעת, ותהיתי האם המשך הסיפור יוכל להכיל את ההחלטות המוזרות של סוף העונה - ספויילר: אתם עומדים להתגעגע לעונה 3.

תאריך השקה: 13/06/2024

יש קצת אור באפלה

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

שירות הסטרימינג של אמזון, Amazon Prime Video, חווה שנה נהדרת. בעוד שכל שאר שירותי הסטרימינג לא הצליחו לייצר הצלחה חד משמעית, Fallout לגמרי הייתה אחת כזאת ועם עזרה קלה מ- Invincible השירות קיבל הזדמנות פז לתפוס תאוצה שאולי תמקם אותו מעל Netflix. את ההכנות לחבטה אמזון סידרו מושלם, כשהעונה הרביעית ללהיט הבלתי מעורער שלהם The Boys היא הסדרה הבאה בתור - ועם עונה שנראתה בועטת וסופר רלוונטית לשנת הבחירות באמריקה. למרות שכל מי שצפה בה חשב שסדרת הבת Gen V נהדרת ולמרות שהרוב המוחלט אהבו את העונה השלישית יותר ממני - כן הייתה הסכמה גורפת שההחלטות שהדמויות קיבלו בסוף העונה השלישית מוזרות ויהיה מעניין לאן העונה הרביעית תקח אותם. ועם איך הפרקים הראשונים התגלגלו - אנחנו מאוד מקווים ששאר העונה תקח אותם בחזרה לאותה סדרה שהתאהבנו בה, כי משהו פשוט לא מרגיש במקום.

מאבק על ההומלאנד

במרכז העונה עומדת כפי שכל הטריילרים הראו מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שבה השאלה הבוערת שמניעה את הציבור היא כמה כוח צריך להיות לגיבורי העל. מצד אחד של המפה עומדת סטארלייט, גיבורת העל לשעבר שמתרכזת בארגון צדקה ובעזרה לבנים להתנקש בשתי המטרות החמות ביותר של ה-CIA, ויקטוריה נוימן והומלאנדר. גיבור העל האחרון נמצא בצד השני של המשווה, וביחד עם כמה גיבורות על חדשות מנסה לשמור על מעמדו כאל בארצות הברית. זה בערך כל מה שסופר לנו בטריילרים - ובצדק, אם העונה הייתה יודעת להתמקד רק בזה היינו מקבלים עלילה הרבה יותר טובה ובאווירה הייחודית שהייתה לעונות הראשונות. העונות הראשונות היו משב רוח מרענן בז'אנר גיבורי העל בזכות הכתיבה השנונה שלהם, ההומור והאלימות המוגזמת וכמובן הדמויות האייקונית שלהן שבראשה עמד הומלאנדר.

העונה הרביעית שוברת כבר בהתחלה את המסורת של הסדרה עם פתיחים סוטים ומוגזמים - ומשם ממשיכה להרגיש זרה לאותו עולם שתיארתי ובמיוחד כלפי הדמות הראשית. כדי להסביר את זה אני חורג ממנהגי ואספר משהו שלא סופר בטריילרים אם כי הוא לא ספוילר גדול, ולכן ארחיב על זה בהמשך וגם אתן אזהרה. עד אז אתרכז בתלונה הראשונה והמרכזית שתשמעו, והיא כמות קווי העלילה המיותרים שדחפו לכאן. זה לא רק שקווי עלילה נמרחים בצורה מוגזמת (כמו A-Train לדוגמא) ולא רק שכל דמות מקבלת קו עלילה אחר ברמה שבאמת בלתי אפשרי לעקוב - זה העובדה שקווי העלילה האלה לא מרגישים מתאימים לעולם של הסדרה במקרה הטוב ומיותרים לחלוטין במקרה הרע.

כמה קווי עלילה כוללים נקמה על מישהי שקראה למישהי אחרת שמנה ביסודי ואחד שמתמודד עם מישהו קרוב אליו שקיבל התקף לב ונכנס לקומה. זה מרגיש ילדותי לראות שיחה שאמורה להצחיק כי אחת הדמויות מגלה לנוכחים תוך כדי כמה בירות היא שתתה וזה פשוט מביך לראות את הקווי עלילה שציינתי ליד עלילת בחירות מעניינת שמנסה להיות מראה למציאות וההתמודדות של בוצ'ר עם הזמן שלו על כדור הארץ שהולך ופוחת. מכאן אדבר על מה שציינתי כספויילר מינורי. אחת הדמויות החדשות, סיסטר סייג', גיבורת על לא שגרתית שהכוח שלה הוא להיות הבן אדם הכי חכם בעולם. הומלאנדר משום מה מגייס אותה ל-Seven והיא מתחילה לנהל את העסק בבטחון.

סייג' היא ההפך המוחלט מסולג'ר בוי של העונה שעברה. אם הוא היה ברור מאוד ברצונות שלו, תיעדף עבודת כפיים וסיפק רגעים קומיים מעולים עם השפה שלו שנשארה הרחק מאחורי הפרוגרס  - סייג' היא תחמנית, מניפולטיבית, נמנעת מעימות ישיר ונלחמת שיקפידו על לשון פנייה. זה יכל להיות מעניין - אך ראינו את הומלאנדר בז לדמויות כמוהה ומשום מה איתה הוא מתנהג בצורה שתרגיש זרה לכל צופה ואף הורסת את התדמית המפחידה שהייתה לו. בכך שהוא מתנהג רק עם סייג' בצורה שונה שאר הסצנות שהוא נמצא בהן לבד גם מאבדות משקל - הבדל של שמיים וארץ מסצנת הצחוק המפורסמת של העונה שעברה. את קו העלילה האחרון, שאותו באמת אשמור בסוד, האינטרנט עומד לשנוא מכל הסיבות הלא נכונות. נכון, הוא כל מה שלמדנו לקבל מתרבות ה-Woke האגרסיבית, אבל האמת היא שהוא פשוט קו עלילה שנעשה רע מאוד. הקשר קורה שם מ-0 ל-100, והתפתחות שלו כל כך מוזרה שהיא מרגישה כמו מקל בגלגלים לעלילה הכללית ובזבוז זמן כשמדובר בשעה לכל פרק.

בנים עם בנים

נקודת האור של הפרקים הראשונים, שגורמת לי להאמין שאלי כן יש עתיד לעונה הזאת, נמצאת באקשן המצויין של הסדרה, ההופעות הטובות של רוב הקאסט ובאופן שהפתיע אותי לגמרי - ריאן. זה לא סוד שלא עפתי על ריאן בעונה הקודמת, וגם בתחילת העונה הוא מרגיש קצת מוזר. אבל לאט לאט הוא מתחיל להיבנות כדמות מסקרנת עם קו העלילה הכי מעניין של העונה כשהוא מתהלך על חבל בין הכבוד שלו להומלאנדר לאהבה שלו לבוצ'ר. אנטוני סטאר (Antony Starr) וקארל אורבן (Karl Urban) שמשחקים את הדמויות בהתאם ממשיכים לעשות עבודה יוצאת מן הכלל, ומצליחים להציל סצינות שכתובות בצורה ממש לא חדה. סטאר לדוגמא קיבל שינוי חד בדמות, ובכל זאת מצליח לשמור על אותו צ'ארם שייחד את הומלאנדר בז'אנר גיבורי העל. קלודיה דומיט (Claudia Doumit) בתור ויקטוריה ניומן ממשיכה להיות נהדרת, וחבל שלא קיבלה יותר זמן מסך בפרקים הראשונים אך אני מאמין שלקראת סוף העונה נראה אותה יותר.

עוד הופעה שמרגיש לי חשוב לציין היא של צ'אנס קרופורד (Chace Crawford) בתור The Deep שמצליח להישאר אתנחתה קומית מרעננת גם אחרי ארבע עונות. כן כואב לי הלב על ג'סי אשר (Jessie T. Usher) בתור A-Train שמקבל בפעם המי יודע כמה redemption arc שנמרחת ומונעת ממנו לעשות דברים מעניינים עם הדמות, ודבר דומה על תומר קאפון שלנו שמקבל קו עלילה שנוי במחלוקת במיוחד שמתקדם בקצב מהיר מדי. לבסוף, בלי שום הפתעות, האקשן של הסדרה ממשיך להיות מצוין, וכל פעם שהיא חותכת אליו במקם להתעסק באחד מאין-ספור קווי העלילה שלה אנחנו כצופים מרוויחים.

השורה התחתונה

האינטרנט עומד לכעוס על העונה הרביעית של The Boys מכל הסיבות הלא נכונות. נכון, היא הרבה יותר Woke ברמה שמרגישה זרה לסדרה - אך אלה דווקא כמות קווי העלילה והבחירה בקווים שנויים במחלוקת שלגמרי יגמרו לכם להתגעגע לעונות הקודמות ולקוות שהמשך העונה יתמקד במה שהיא לא החליטה לשנות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10

הטוב

  • האקשן עדיין מצויין
  • כמה הופעות מעולות
  • העלילה של ריאן עובדת בצורה טובה במיוחד

הרע

  • כמות מוגזמת של קווי עלילה שחלקם מיותרים..
  • .. וחלקם אפילו מרגישים זרים ולא מתאימים ליקום שנבנה בעונות הראשונות
  • כתיבה משמעותית פחות טובה שפוגעת במוניטין של חלק מהדמויות

והבה נגילה:

  • אם היה לנו שקל על כל סדרה שעשתה סצנת אקשן לצלילי הבה נגילה השנה, היו לנו שני שקל שזה לא הרבה אך מוזר שזה קרה פעמיים.
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:52 13.06.2024 | פירוט פירוט (אורח)

    היי דור, תוכל לפרט קצת יותר על קווי העלילה שלא אהבת?
    ציינת שהומלנדר היה בז לדמויות כמו סיסטר סייג', על אילו דמויות מדובר?
    ועל איזה קו עלילה WOKE של קשר שמתפתח מ0 ל 100 אתה מדבר?

  2. 2

    11:42 15.06.2024 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    אני חושב שהעלילה של יואי, פרנצ'י וקמיקו יותר מידי מנותקות מהעלילה הכללית וחבל כי בבסיס עלילת בחירות היא סופר מעניינת. הומלאנדר לא נתן לאנשים לשנות את הדעה שלו וכבר פגע בווט וחברים שלו כמו החיילים בבקתה בסוף העונה השנייה, העיוור שניסו לדחוף לו 7 וקרוב לעונה הרביעית כל הסיפור עם בלאק נואר שהיה ממש חבר שלו. מכאן ועד ישר לתת לדמות זרה להשתלט על העסק לא מסתדר לי בכלל עם הקו הכללי של הדמות. האחרון זה הקו עלילה של פרנצ'י, שאני חושב שישנאו באינטרנט בגלל שהוא WOKE אבל לדעתי יש סיבות יותר טובות לשנוא אותו כמו העובדה שהוא נכנס משום מקום למיטה ואז משום מקום מה שהולך עם המשפחה שלו - יותר מידי כאוטי.

    זה תמיד מבאס לכתוב ביקורות חלקית על סדרה כי יכול להיות שחלק מהווי עלילה איכשהו יתחברו, אבל לכרגע הם יותר מידי מנותקים

  3. 3

    23:19 15.06.2024 | אורח אורח (אורח)

    אני מסכים עם כל מה שאמרת אם כי יש לי נקודה למחשבה- זה נכון שזה מוזר שהומלנדר נותן לה להשתלט על העסק, מצד שני הוא כדמות גם השתנה עם העונות, הוא לא לגמרי אותו הומלנדר שהיה בהתחלה.
    אני עדיין רואה אותו עושה דברים למורת רוחה של סיסטר סייג', למשל זה שהוא הכניס אותה ל-7 והוציא אותה לאור הזרקורים למרות שהיא לא רצתה- כי הוא לא אהב את איך שהיא העירה לו על דברים מול אנשים אחרים- זה עדיין הומלנדר שאנחנו מכירים.

    לגבי הקשר מ0 ל-100, חוץ מפרנצ'י, דווקא ראיתי את הקשר בין הומלדנר לסיסטר סייג' ככזה- זה נראה לי ממש הזוי שהוא פשוט בחר מישהי שהוא לא מכיר בכלל, הלך אליה הביתה ותוך 10 שניות נתן לה להשתלט על כל העסק, זה נכון שהיא כביכול האדם החכם בעולם אבל עדיין, הומלנדר לא נראה לי כמו מישהו שישר ייתן לבן אדם שהוא פגש 10 שניות קודם לכן לנהל את כל העסק כל כך מהר.

    לגבי שאר הדברים- אין ספק בכלל- כל העלילות צד האלה ממש הגיעו משום מקום ומרגישות כמו פילר נורא.
    אחרי ה-3 פרקים האלה אני עדיין לא מבין את קו העלילה העיקרי בעונה הזו, כן יש את הבחירות ואת ויקטוריה, ובקושי זז עם זה משהו ב3 פרקים האלה. מרגיש לי שהעונה הזו הולכת להיות פילרית לגמרי.

    גם לא אהבתי איך כמעט כל האינטרצקיות בין ויקטוריה ל BOYS הפכו למאוד קומדי על גבול הפרודיה.

  4. 4

    17:46 20.06.2024 | אורח אורח (אורח)

    ראיתי לנכון להגיב את זה כאן- כעקרון אני לא חושב שממש אפשר לשפוט או לבקר עונה של סדרת טלוויזיה ע"פ שלושה פרקים, אבל במיקרו של אותם הפרקים הביקורת הוגנת. העניין הוא כזה- אני מסתכל בביקורות האחרונות ואני רואה את הביקורות של דור נגיד, 6 על דה בויס, 5 על האקולייט, 9 על פיוריוסה. סבבה. גם הנקודות די מנומקות היטב, לדוגמה- מדיה עם הרבה נקודות שליליות יקבל ציון נמוך, משהו שלא כתוב טוב לא יעבור את ה7 וכו'.
    ואז אני רואה ביקורת של כותב אחר, שנותן 8 לכוכב הקופים, ומציין שהעלילה חלשה(!!!), הקצב לא טוב(!!!) ועוד כמה דברים- ציון 8.

    עזבו סובייקטיביות ושאי אפשר שכולם יעבדו לפי בדיוק אותה סקאלה, מרגיש לי שאין ממש קשר בין הביקורות וקשה לקחת ברצינות, קודם כל, בפרט, מבקר שנותן ציון 8 לסרט שהוא בעצמו כותב שהעלילה בו לא טובה, אבל בכלל את כל הביקורות באתר כשיש כזה דיסוננס בין כתב א' לב'.

    בסוף אני יודע שהכתיבה באתר היא בהתנדבות אז אני בטוח לא בא בדרישות, רק הצעות כדי שהכתיבה שלכם לא תהיה לריק. אני יודע שאם פעם הייתי מתייחס לביקורות כאן במידה מסוימת, עכשיו קשה לי, במיוחד כי עושה רושם שחוץ מדור, שאר הכותבים אלרגים לציונים מתחת ל8 :)

  5. 5

       | פורסם ע"י