הרשמה

ביקורת: LG QNED86 2024

הריענון השנתי של LG לקטגוריית ה-QNED הגיע, האם הוא שווה את הכסף שלכן?

אחרי שנים ארוכות, הגיע מסך טלוויזיה שגרם לי לנטוש את המחשב

הטלוויזיה סופקה לנו לסיקור על ידי LG ישראל וקבוצת ח.י., תודה רבה!

כמו בכל שנה בתחילת הקיץ אנחנו מקבלים את ההשקה של דור המסכים החדש של LG ואיתו את ההזדמנות לסקר אותם. יום אחד הטלפון שלי מצלצל, בצד השני נשמע קול נחוש; "זאת ההזדמנות האחרונה שלך, אחריה אין דרך חזרה. אם תקח את הגלולה הכחולה תקבל טלוויזית OLED G4, הסיפור יגמר, אתה תתעורר על הספה ותאמין במה שאתה רוצה להאמין שראית. אם תקח את הגלולה האדומה תקבל טלוויזית QNED86, תשאר בארץ הפלאות ואראה לך עד איזה עומק מגיעה מחילת הארנב. זכור, אני מציע לך את האמת בלבד, לא יותר.״ בעוד שזה רפרנס חמוד לאיך שהרגשתי מול הדילמה הקשה שניצבה בפניי, החלטתי ללכת דווקא על הגלולה האדומה ועל הדור החדש של טלווזיות ה-QNED. טכנולוגיית ה-OLED היא מדהימה וכבודה במקומה מונח ובצדק כשהיא מובילה את ליין הטלוויזיות של LG אבל כאמור לקחתי את ה-QNED, בואו ואספר לכם כמה עמוקה מחילת הארנב של הבחירה הזאת ולמה אני לא יוכל להסתכל אחורה מעכשיו.

שתי אחיות למלוכה

לפני שאני אצלול לביקורת שלי, צריך לעשות ריענון קצר לגבי שתי הטכנולוגיות ומה ההבדל בניהן. הראשונה היא OLED היא המלכה של LG ולא סתם, גולת הכותרת של OLED היא כידוע היכולת שלה לכבות כל אחד מהפיקסלים שלה וכך להשיג יחס ניגודיות כמעט מושלם עם צבע שחור אמיתי, שהוא בעצם איזור ללא תאורה שמופקת מהמסך. דיברנו הרבה על OLED בשנים האחרונות, היא באמת טכנולוגיה מעולה שקשה להוריד ממנה את העיניים, במיוחד אם מציגים עליה תוכן HDR שמאפשר להוציא ממנה את הכל, אבל היא לא מושלמת ויש לה כמה חסרונות. אחד החסרונות הגדולים של OLED הוא עוצמת תאורה שאמנם מגיעה לגבהים טובים אבל היא עדיין לא מה שהייתי מגדיר בהירה מאוד לצד העובדה שפאנל OLED מתקשה לעמוד מול תאורה נגדית והשתקפויות, היו כמה שיפורים בשנים האחרונות בתחומים האלה אבל עדיין יש עבודה לעשות.

מהצד השני של הזירה נמצאת טכנולוגיית QNED, שזה בעצם המיתוג של LG לטכנולוגיית Mini-LED. היתרונות והחסרונות של QNED ו-OLED הם פחות או יותר הפוכים, ל-QNED יש יכולת תאורה חזקה מאוד עם עמידות איתנה מול השתקפויות, היא לא יכולה לכבות את הפיקסלים באופן אינדיבידואלי כשיש לה המון איזורי תאורה קבועים. יחס הניגודיות של QNED אמנם פחות מזה של OLED אבל היא עדיין מצליחה לפצות על זה בזכות התאורה החזקה שמקנה צבעים חיים מאוד. טבלת היתרונות-חסרונות הזאת עמדה בראשי כשנאלצתי להחליט אם אני מבקר את ה-OLED או ה-QNED החדשות. הדירה שלי שטופה שמש, אני אוהב את זה מאוד ומשלם על זה לא מעט בכל חודש אבל זה גם עקב אכילס של הסלון שלי כשהטלוויזיה תלויה על קיר שנמצא מול חלון גדול שמכניס הרבה מאוד אור. ״הבעיה״ הזאת היא גם מה שעזר לי להחליט, מול חלון מואר יהיה קשה מאוד לראות או להנות מ-OLED אז החלטתי ללכת על ה-QNED.

ברוכים הבאים לשנת 2024

אז עכשיו כשסגרנו את הפינה ואנחנו יודעים מול מה אנחנו עומדים צריך לדבר על מה חדש עם דגמי 2024 של LG QNED. בין אם אתם אוהבים את זה או לא, 2024 היא שנת ה-Ai זה נמצא בכל מקום, בטלפונים, משחקים, מקררים ועכשיו גם בטלווזיות. צריך לציין ש-LG מטפחת את מערכת ההפעלה של הטלוויזיות שלה כבר שנים כשכל פעם מתווספים עוד כמה פיצ'רים כך ש-Ai זה לא משהו שחדש לה. אבל החידוש עם הטלווזיות של 2024 הוא שהולכים על Ai בכל הכח. זה מתאפשר בין היתר בזכות המעבד החדש' ה-a8 שמציע קפיצת מדרגה משמעותית של שיפורי פי 1.5 בביצועי Ai, שיפור של פי 2.3 בביצועי גרפיים וקפיצה של 180% במהירות העיבוד שלו לעומת הדור הקודם. השיפור מתבטא בכל מיני פינות כמו למשל מהירות התגובה של העוזרת הוירטואלית של המסך ויכולות ה-Ai שעומדות לשירותכם וכמה טוב הן יעבדו.

אז מה זה בעצם אומר הלכה למעשה? אם נכנסים להגדרות של הטלוויזיה יש תפריט Ai שמציג את כל הפיצ׳רים ש-LG מציעה. אעבור בקצרה על 5 הפיצ׳רים המרכזיים עם הסבר קצר עליהם:

  • Ai Picture Pro- פיצ׳ר שמשפר את חדות התמונה ומבצע Upscale בהתאם לתוכן.
  • Ai Brightness- משנה את בהירות איזורי התאורה בהתאם לתאורה בסביבת המסך.
  • Ai Genre- ישנה את מצבי הצפיה של הטלוויזיה בצורה חכמה בהתאם לתוכן המוצג.
  • Ai Sound Pro- ישנה את הגדרות הסאונד בהתאם לתוכן ויפריד דיבור מצלילי רקע כדי לשפר את השמע.
  • Ai Acoustic Tuning- יכוון ויגדיר את הסאונד מהרמקולים של המסך בהתאם לסביבתו.

באופן אישי, השתמשתי בפיצ׳רים האלה מעט מאוד, כששתי האופציות של הסאונד היו מבוטלות אצלי בשל העובדה שאני משתמש ברמקולים חיצוניים ולא ברמקולים המובנים של המסך. ה-Picture Pro עשה עבודה מעולה כשניסיתי אותו על תכנים חדשים יחסית או כאלה עם ביטרייט גבוהה אבל כאשר ניסיתי אותו עם תכנים משנות ה-90 כמו העונות הראשונות של The Simpsons או תכנים באיכות ירודה השיפור באיכות לא הורגש כמעט בכלל על אף השיפור הסביר ברזולוציה שחלק מהתכנים נהנו ממנו.

הזכרתי במילה בפיסקה הקודמת שאני משתמש ברמקולים חיצוניים ולא ברמקולים המובנים של הטלויזיה אז אנצל את ההזדמנות לדבר על החיבורים שלה. לפני שהטלויזיה הגיעה אליי חששתי שלא יהיו לה מספיק חיבורי HDMI, אני משתמש ב-3 מכשירים (Xbox, PlayStation ו-Apple TV) שדורשים מעבר וידאו, עד כאן הכל סטנדרטי וכמעט בכל טלוויזיה היום אפשר למצוא לפחות שלושה חיבורים. הקאץ׳ הוא במציאת טלוויזיות עם 4 חיבורים שכן הרמקול שלי מבית Sonos דורש חיבור HDMI נוסף עם תמיכה ב-eARC, לשמחתי הטלוויזיה מגיעה עם ארבעה חיבורים כשאחד מהם תומך כאמור ב-eARC ואחרים תומכים ב-HDMI 2.1 שמאפשר העברת 4K בקצב 120Hz. דבר אחר שכן התאכזבתי ממנו זאת התמיכה ב-WiFi 5 בלבד כשהיום יש בשוק כבר WiFi 7, דבר שהורגש מידי פעם באיטיות שלו בזמן שימוש ב-AirPlay והזרמת וידאו על גבי הרשת למסך.

זה במילים של מאיר אריאל

לפני שאני אדבר על חווית הגיימינג על ה-QNED אני רוצה לדבר טיפה על חווית השימוש היותר כללית וצריכת תוכן על גביה. במילה אחת, מדהים, בשתי מילים מדהים בטירוף. כניראה שכשמאיר אריאל כתב את ״לא יכול להוריד ממך את העיניים״ הוא כתב את זה למסך QNED, אחרת אין לי הסבר אחר לשיר שמתאר כל כך טוב את המסך הזה. כשאח שלי שאל אותי אם משתמש רגיל ירגיש בהבדל בשימוש בטלוויזיה כזאת אמרתי לו ״שאין משתמש או מישהו שרואה טלוויזיה שלא ירגיש את ההבדל״. ביקורות טקסט למסכים הן תמיד מאוד טריקיות כי קשה עד כדי בלתי אפשרי להעביר במילים את מה שהעיניים רואות. כשאני לא משחק אני בדרך כלל או צופה בסרטי טבע ואקשן או רואה סדרות דרך אחד משירותי הסטרימינג. לשמחתי, בשנים האחרונות כמעט כל הסדרות בשירותי סטרימינג מצולמות עם HDR, פרט שללא ספק מאפשר ל-QNED לתת את הטון שלה ולהראות מה באמת הערך המוסף שלה ושל יכולות התאורה שלה עם תמיכה ב-HDR 10 שמצליח לתת עומק לצבעים שנמצאים ברקע ולגוונים שונים על פרווה של חיות למשל.

צריך להגיד, לתכנים שאני אוהב לצפות הטלוויזיה הזאת משולמת, אבל אם אתם אוהבים יותר לצפות בסרטי אימה או תכנים שיותר כהים מטבעם, אתם עדיין תהנו מה-QNED אבל לא תוכלו לקבל את מלוא העומק של הצבע מהתכנים האלה. החוזק של QNED כמו שכתבתי בפתיחה זה בתכנים בהירים ומלאי צבע, במקומות בהם יחס הניגודיות הוא קריטי במיוחד היא לא מצליחה להיות הבחירה הטובה ביותר.

מהמחשב לספה בסלון

כל מה שכתבתי עד עכשיו הוא נחמד אבל מה שבאנו לדבר עליו זה הגיימינג. אני אתחיל מ״הרע״ שהוא בעצם המשך של הפיסקה הקודמת- אתם משחקים משחקי אימה או משחקים חשוכים כמו למשל Dead Space? זאת פחות הטלוויזיה בשבילכם. אתם משחקים במשחקים מלאי צבעים עם דגש על חיות עולם המשחק כמו Horizon Forbidden West? שווה לכם להמשיך לקרוא. בבסיסי אני שחקן מחשב, תמיד חווית המשחק שם הרגישה לי הרבה יותר שואבת, יכול להיות שזה גם בגלל העובדה שאני משחק על מסך Mini LED, ה-ROG PG32UQX. אבל כשהתחלתי לשחק על ה-QNED נשאבתי. אני חושב שאנחנו הרבה פעמים נותנים הרבה מאוד קרדיט למשחקים על כמה שהגרפיקה שלהם טובה וכמה שהם אימרסיביים ואנחנו לרוב שוכחים לתת גם קרדיט עצום למסך שעליו אנחנו משחקים. ההבנה הזאת נפלה לי רק אחרי שעברתי מהטלוויזיה הקודמת שלי לזאת. פתאום נשאבתי חזרה ל-Ghost of Tushima כשהייתי מהופנט מעולם המשחק של Sucker Punch. משהו שלא קרה לי עם ה-Nano Cell שהשתמשתי בה קודם, כן העולם היה מעניין וכיפי אבל הוא היה חסר מימד כלשהו של שאיבה אליו שהצלחתי לקבל עכשיו בפעם הראשונה. רק אחרי שהסתכלתי בשעון ועברו 3 וחצי שעות הצלחתי להבין איזה הבדל לרמת ההנאה ושיפור לגיימפליי אפשר לקבל ממסך איכותי.

היכולת והצבעים האלה גרמו לי לנסות עוד משחקים כדי לראות איך הם נראים, ככה התחלתי את Forbidden West ואת Ratchet & Clank: Rift Apart שמחכים לי בסיפרייה מאז שהגיעו למנוי ה-PlayStation Plus Extra. אמרנו את זה בעבר וזה לא סוד, אבל מסך טוב משפר את חווית המשחקים פלאים ואני חושב שדווקא בשוק הקונסולות זה קריטי הרבה יותר מבמחשב. מסך גדול שנראה מדהים וגורם לך להתמכר לצפיה בו ויכול לגרום לך בקלות להיות שעות על הספה בתנוחות לא הגיוניות שתופסות את הגב והצוואר. וזה לא סתם, LG מתכוונת שתשחקו על הטלוויזיה לכן היא כוללת כל מיני יתרונות כמו תמיכה ב-4K 120Hz, מצב גיימינג ייעודי יחד עם תכונות כמו FreeSync Premium ו-VRR למניעת קרעים בתמונה לחוויה הטובה ביותר.

השורה התחתונה

אז החלטתי לקחת את הגלולה וזאת הייתה אחת הבחירות הטובות שעשיתי. הביקורות הזאת היא אולי אחת הביקורות המפרגנות ביותר שכתבתי כאן וזה לא סתם. ה-65QNED86T6A בשמה המלא היא אולי מסך הטלוויזיה הטוב ביותר שניסיתי. היא מגיעה לרמות בהירות גבוהות שנותנות פייט ומנצחות את החלון המואר שמולה, היא יודעת לתת חווית צפיה נהדרת לסרטים וסדרות וגיימינג עליה פשוט ממכר ויכול להעביר שחקן מחשב כמוני לספה לימים שלמים. הטלוויזיה הזאת צועקת פרימיום עם כל דבר שהיא עושה, כך גם המחיר שלה שהוא פרימיום ועומד על 6,000 ש״ח, שמרגיש טיפ טיפה גבוה מידי. אבל למען האמת, נהנתי מהטלוויזיה הזאת עד כדי כך שאני הולך לרכוש אחת לעצמי ברגע שיחידת הביקורת תעזוב. היה שלום QNED ונפגש שוב ממש בקרוב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • יכולות תאורה ו-HDR נהדרות
  • צבעים חיים ומהנים מאוד
  • בעלת מערך חיבורים עשיר
  • מספקת חוויות צפייה וגיימינג מעולות
  • מספר פיצ׳רי Ai נחמדים..

הרע

  • ..אם כי לעיתים לא מקבלים שיפור מורגש
  • שימוש בתקן WiFi איטי
  • מחיר פרימיום מעט גבוה

וההוצאה:

  • אני אשלח את הביקורת לרואה חשבון שלי כדי שיבין אותי
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:07 25.06.2024 | רמי רמי (אורח)

    אם שואלים אותי.. הטלויזיה הטובה ביותר והאיכותית ביותר זה ה-OLED של LG.
    עד שלא יביאו טכנולוגיה מתקדמת יותר מה-OLED אין שום סיבה להחליף וזה כמובן למי שיש את הטלויזיה הזאת.

    יש לי אותה כבר 10 שנים!! עובדת בצורה מדהימה!!
    חברים בתקופה הזאת כבר החליפו כמה טלויזיות מכל מיני סיבות.

  2. 2

       | פורסם ע"י