הרשמה

ביקורת: Ghost of Tsushima Director's Cut גרסת ה-PC - עדיין אש יוקדת

פורט נוסף של משחק פלייסטיישן אקסקלוסיבי מגיע אל המחשב האישי וגם הפעם מדובר בהצלחה כבירה

עוד יום עוד פורט מוצלח של סוני למחשב האישי לא כך? הנה מה שחשבנו על גרסת ה-PC של Ghost of Tsushima Director's Cut!

עותק לסיקור ניתן לנו ע"י ישפאר ישראל, תודה רבה!

זה אמנם לא משהו שאני עושה הרבה, אבל Ghost of Tsushima היה אחד מהמשחקים היחידים שהרשיתי לעצמי להזמין מראש. אני באמת לא בטוח מה הייתה הסיבה שלי אז ב-2020 לעשות את זה (אולי זו העובדה שמדובר במשחק של Sucker Punch או בגלל שאני מאוד אבל מאוד אוהב סמוראים, אולי שתיהן), אבל כמובן שהיום אנחנו כבר יודעים להגיד שהיה מדובר בהימור בטוח. ארבע שנים חלפו מאז והנה אני שוב נכנס לנעליו של ג׳ין סקאי ולעולם המהפנט של המשחק הכל כך טוב הזה הודות לפורט שלו עבור המחשב האישי.

השחיזו חרב, המונגולים באים

אם במקרה שכחתם או חלילה לא שיחקתם עד היום (חייב להגיד שאני די מקנא בכם אם הפורט הזה הוא הפעם הראשונה שבזכותה אתם משחקים במשחק הזה), תרשו לי לרענן את זכרונכם בכל הקשור לעלילה של המשחק: אנחנו נכנסים לנעליו של ג׳ין סקאי, סמוראי על מלא הנאבק לשחרור מולדתו לאחר שזו נפלשה על-ידי צבא מונגולים שרצח רבים וחטף את דודו של ג׳ין, לורד שימורה - מי שהיה ונשאר המנטור שלו שגידל אותו והפך אותו לסמוראי שהוא. ג׳ין מבין שעליו לעשות הכל על מנת לעצור את הפלישה על האי, גם אם מדובר בפעולות גרילה אכזריות שמפרות באופן ישיר את אמנת הסמוראים הקדושה עליה גדל וחונך הדוגלת בכבוד כלפי כולם, כולל האויב.

הנרטיב של הסיפור היה ונשאר לאחד מהנקודות הכי חזקות שלו, ולאורך כל משימות הסיפור הראשיות, משימות הצד וחווית החקר של עולם המשחק, מדובר בחוויה מרתקת המלאה בדיאלוגים איכותיים ודמויות מעניינות. לצד הסיפור המעולה נקבל את מערכת הניווט המיוחדת של המשחק, שנוטשת מיני-מפה או מצפן לטובת ניווט באמצעות משבי רוח, דבר שמאפשר למשחק להציג כמות מינימלית מאוד של UI ותפריטים ולאפשר לנו להתרכז בעיקר - עולם המשחק המהפנט. גרסת המחשב של המשחק היא למעשה גרסת הבמאי, זו שכוללת מספר שיפורים ועדכונים בהשוואה למקור, אפשרות לשחק במצב מרובה משתתפים בשם Legends Mode ואת חבילת ההרחבה של המשחק שפותחת בפנינו אי חדש הכולל קו עלילה חדש ומלא משימות.

דיוק ותזמון הם שם המשחק

בכל הקשור למערכת הקרב והמשחקיות עצמה, גם כאן יש לנו שלל אפשרויות: בבסיסה מערכת הקרב מאפשרת לנו להיות סמוראים של ממש הודות ליכולת ״לאתגר״ את האויב לקרב אחד על אחד, שמאפשר לנו לחסל כמה אויבים ברצף באמצעות מכה אחת מדויקת, קלאסי. בזמנים בהם אנחנו נלחמים בגלי אויבים נוכל להשתמש בשלל כלים מתוך ארסנל הנשקים שלנו, כשמעבר לחרב הקטאנה האייקונית נוכל להשתמש גם בחץ וקשת, פצצות עשן, סכיני קונאי שניתן להשליך במהירות ועוד. לסיום, המשחק מציג מערכת "עמדות" קרב (Stances) מוצלחת שמאפשרת לנו לשנות את עצמת הקרב שלנו תוך כדי לחימה באויבים השונים על מנת להתאים את עצמו לסוג האויב איתו אנחנו מתמודדים (ישנה עמידת קרב הטובה יותר לשימוש אל מול אויבים המחזיקים מגן, אחת נוספת להתמודדות עם אויבים האוחזים בחרב, אחת לחנית, ועוד). אל כל אלה מצטרפת כמובן היכולת לבצע Parry מדויק שיפתח עבורנו הזדמנות להכות באויב בעוצמה ולהעניש אותו.

בזמנים שבהם לא נלך פנים אל הפנים ישירות מול האויב, נוכל לנצח את הקרב על-ידי מערכת ההתגנבות של המשחק (זו שנוגדת לחלוטין את אמנת הסמוראים ושימוש בה מהווה הפרה בוטה של הקוד האתי עליו ג'ין חונך) - אל כל מחנה או קבוצת אויבים במשחק ניתן לגשת בדרך שקטה הכוללת התגנבות ממקום למקום וחיסול של האויב באמצעות התנקשות, ואפילו שכאמור מדובר בפעולה שמאוד נוגדת את החוקים והכללים עליהם חונכו הסמוראים, חשוב שתדעו שהמשחק לא מעניש אתכם על שימוש במכניקות התגנבות, ככה שיש לכם את הבחירה המלאה להחליט באיזו דרך תנקטו בכל פעם. אישית, אני מאוד אוהב משחקים שמאפשרים לנו לבחור בין הדרך השקטה לדרך הרועשת, ובעוד שרוב הזמן אני אוהב להתגנב ופחות לעשות רעש, כאן ספציפית היה לי מאוד קשה לדבוק באחת מהדרכים באופן מלא - שתי האפשרויות פשוט כל כך טובות עד שקשה לבחור אחת, אבל לשמחתנו אין כאן באמת נכון או לא נכון - כל דרך פעולה שתבחרו בה תתגמל אתכם, כל אחד בצורתה שלה.

סמוראי 2.0

בין משימות ותוך כדי חקר העולם (הכולל שלל פעילויות חביבות כגון חיבור שירי הייקו וליטוף שועלים) תוכלו לפתח ולשדרג את ג'ין באמצעות מגוון רחב של כלי נשק, שריונות שונים ויכולות מיוחדות אותן תוכלו ללמוד. המשחק מאפשר לכם להשקיע נקודות ניסיון בצורה חופשית לחלוטין, כך שאם אתם שחקנים שאוהבים כמוני להיות שקטים ולהתגנב ממקום למקום, תוכלו להשקיע קודם כל ביכולות שמאפשרות לכם לעשות את זה בצורה טובה - זה כמובן אומר שאם חלילה תיכשלו במשימה ויעלו עליכם יהיה לכם מאתגר יותר להתמודד עם האויב פנים אל פנים, אבל אני תמיד בעד קצת סיכונים במשחקים בסגנון. זה גם זמן טוב להזכיר שהמשחק כולל מספר רמות קושי שאפשר לבחור מהן, הקלה ביותר מציעה חווית סיפור ששמה דגש על חקר העולם ופחות על קרבות מדויקים, והקשה ביותר תציב בפניכם אויבים חזקים ומאיימים מאוד שיוציאו מכם את כל הדיוק והמיץ שתוכלו לחשוב עליו - מדובר ברמת קושי שלא תבייש משחקי סולס בעיקר בגלל כמות הנזק שהאויבים יורידו לכם אם וכאשר תיפגעו מהם, ראו הוזהתם.

כל אלה יחד הפכו במקור והופכים גם עכשיו את גוסט אוף צושימה לאחד ממשחקי האקשן האיכותיים ביותר שידענו בשנים האחרונות. אבל אם בכל זאת תרצו שאתלונן קצת כי זו בכל זאת ביקורת, התלונה היחידה שיש לי על המשחק הזה כרגע היא העובדה שהאויבים שלו מאוד טיפשים וצפויים - זה לעיתים קצת מעכיר את האווירה המפוצצת שהמשחק מנסה לספק. כמו כן אפילו שעבורי זה פחות מציק כן חשוב לי לציין שיש הרבה פעמים שחקר העולם עשוי להרגיש מעט גנרי וחזרתי, אבל בכנות זה משהו שמאוד קל להתעלם ממנו כשאנחנו מסתובבים בעולם משחק כל כך יפה כמו זה שיש לנו כאן.

הודות לעובדה שמדובר בפורט ייעודי למחשב האישי יש לנו גם את היכולת לחוות אותו עם עכבר ומקלדת. המעבר של מערכת הקרב הזו לפורמט של מקלדת ועכבר מבוצע בצורה יחסית נהדרת - לחיצה על כפתור העכבר השמאלי תאפשר לנו לבצע מכה קלה עם החרב שלנו, ולחיצה על הכפתור הימני תאפשר לנו לבצע מכה חזקה יותר. אל הקשת שלנו נוכל לגשת באמצעות לחיצה על מקש הקונטרול, ואת עמדות הקרב השונות נחליף באמצעות המקש T במקלדת. אישית פחות אהבתי את המיקום של כפתור שינוי העמדות ולכן שיניתי אותו לאחד מכפתורי הצד של העכבר שלי, ניתן בצורה הזו לשנות כמובן כל כפתור או פעולה שהיא. כמו כן אפשר כמובן לשחק בכל המשחק באמצעות בקר משחק, ואם יש לכם את בקר הדואלסנס של הפלייסטיישן 5 תוכלו בנוסף להנות מיכולות הטריגרים האדפטיביים וממנועי הרטט המתקדמים של הבקר בדיוק כמו שהיו עובדים אם הייתם משחקים במשחק על גבי הפלייסטיישן 5.

אלוהים, כמה יפה כאן

עוד מימיו הראשונים על הפלייסטיישן 4 וגם כשקיבל את הגרסה המיוחדת שלו לפלייסטיישן 5 (זו שעליה מבוסס הפורט הנוכחי), גוסט אוף צושימה התגאה בין היתר בגרפיקה המרשימה והפשוט מהפנטת שלו. כבר ב-2020 היה מדובר באחד מהמשחקים היפים ביותר שידענו בעשור האחרון, וכעת על-גבי המחשב האישי העובדה הזו ברורה יותר מאי פעם.

אישית יש לי מחשב יחסית חזק במונחים של היום, ולאורך כל שעות המשחק שלי בגרסת המחשב הופתעתי בכל פעם מחדש מכמה שהמשחק הזה יכול להיות יפה אפילו יותר ממה שהוא היה במקור, ואני אפילו לא הרצתי אותו על הגדרות הגרפיקה הגבוהות ביותר - מי שמחזיק במערכת חזקה ועדכנית באמת יכול להביא את המשחק הזה לגבולות גרפיים מרשימים מאוד ועדיין לקבל ביצועים חלקים ומצוינים. אם כבר עסקנו ביכולות גרפיות חשוב שתדעו שגם הפעם ובדומה לפורטים אחרים של סוני ו-Nixxes (זו שאחראית על הפורט עצמו), גם כאן יש לנו תמיכה בפורמטי מסך רבים, בהם מסכים רחבים בפורמט 21:9, שזה מצוין ותמיד מבורך.

זה זמן טוב לציין שמבחינת אופטימיזציה מדובר בביצוע יחסית חלק גם בלי קשר לגרפיקה, ושברוב שעות המשחק שלי זכיתי לחוויה חלקה ואיכותית. כמו כן, אמנם לא עשיתי את זה יותר מדי אבל יצא לי אפילו לשחק את המשחק על ה-Steam Deck, ובאופן מפתיע לטובה אפילו שאין תמיכה רשמית של המשחק, מהחוויה האישית שלי מדובר בפורט שהסטים דק סוחב בקלות יתרה ומבלי שתצטרכו לעשות יותר התאמות מראש - מרשים מאוד. כמו כן ובדומה לפורטים אחרים שסוני סיפקה לנו עד היום גם עם Ghost of Tsushima נקבל תמיכה מלאה בשלושת טכנולוגיות מיטוב התמונה של NVIDIA (טכנולוגיית DLSS), אינטל (טכנולוגיית XeSS) ו-AMD (טכנולוגיית FSR 3.0), מה שבעצם אומר שתוכלו להנות מהטכנולוגיות האלה לא משנה מה תהיה חומרת המחשב שלכם בפועל.

אישית יצא לי לשחק במשחק עם DLSS היות ויש לי כרטיס מסך של חברת NVIDIA והתוצאה הייתה ביצועים חלקים גם בזמן שהשתמשתי בהגדרות הגרפיקה הגבוהות ביותר שיש למשחק ושיחקתי על רזולוציה גבוהה של 2K. לסיום חשוב וראוי לציין את התמיכה הנהדרת של המשחק בכונני SSD מודרניים - בשימוש עם כונן מתאים מסכי הטעינה של המשחק נעלמים כמעט לגמרי, עוד נקודה חיובית מאוד למפתחת הפורט.

הגיע הזמן לדבר על חשבון ה-PSN שבחדר

אני מודה שאישית זה נושא שהרבה פחות מפריע לי, אבל את האינטרנט זה מאוד מעניין אז הרשו לי לתת את השנקל שלי בכל הקשור לנושא חובת החיבור ל-PSN. למי מכם שפחות בעניינים, חשוב שתדעו שסוני התחילה "לבקש" מהשחקנים של הפורטים שלה למחשב האישי להתחבר לחשבון PSN (חשבון ייעודי לכל מה שקשור לפלייסטיישן) על מנת לשחק במשחק - משהו שעד היום היא לא דרשה בכלל בניגוד להרבה מאוד חברות אחרות בשוק. ספציפית עם גוסט אוף צושימה עדיין אין חובה לעשות את זה באמת ולמעשה כל מי שבוחר לא להתחבר למשחק עם חשבון PSN עדיין יכול לשחק בו למעט במצב המשחק מרובה השחקנים, עדיין יש לא מעט אנשים שמחרימים את המשחק הזה רק על בסיס העובדה שסוני "מבקשת יפה" את החיבור ל-PSN (ואם תהיתם למה היא דורשת אותו כל כך התשובה פשוטה והיא כדי לאסוף עליכם מידע).

בפועל ראוי לדעתי לציין שהחיבור ל-PSN עם המשחק דווקא די עניין אותי בזכות ה-PlayStation Overlay, שהיא תוספת חדשה לפורטים של סוני שבעצם מקשרת אתכם ישירות לנתוני המשתמש שלכם ובכך מאפשרת לכם לקבל מידע נוסף על המשחק ועל ההתקדמות שלכם בו. כמו כן, במידה ואתם כמוני והיה לכם את המשחק על הפלייסטיישן, תוכלו בעצם לשחק בסנכרון מלא להתקדמות שלכם בגרסת הפלייסטיישן של המשחק - אין כאן אופציה להעביר שמירות מהפלייסטיישן למחשב לצערי אבל כן יש אפשרות להשיג גביעים של פלייסטיישן בזמן המשחק בגרסת המחשב האישי, וזה בעיניי לפחות ממש מגניב.

השורה התחתונה

הוא היה ככה מיומו הראשון והוא ככה גם עכשיו - Ghost of Tsushima Director's Cut הוא אחד ממשחקי האקשן הטובים ביותר שניתן לשים עליהם את היד היום הודות לסיפור סוחף, מכניקות גיימפליי מספקות ומעטפת גרפית מהפנטת. מדובר בעיניי במשחק חובה שכל גיימר שמכבד את עצמו חייב לשחק, בייחוד עכשיו כשהוא זמין גם לאלה שלא מושקעים בכלל באקו-סיסטם של פלייסטיישן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סיפור סוחף ועולם משחק מלא בדברים לעשות
  • מערכת קרב מהטובות שראינו אי-פעם
  • גרפיקה מטורפת וביצועים נהדרים על המחשב האישי

הרע

  • האויבים טיפשים מאוד
  • עשוי להיות חזרתי מאוד לחלק מהשחקנים

והמונגולים:

  • שיגיעו, אני והחרב שלי מוכנים
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:42 03.06.2024 | מנחם מנחם (אורח)

    תודה על הביקורת הנפלאה.
    באמת שיחקתי בו והיתה ממש חוויה מטורפת.
    רציתי לשאול איך RISE OF THE RONIN בהשוואה אליו? כי אם הוא טוב כמוהו אשקול לקנות אותו...

  2. 2

    11:04 03.06.2024 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    רועי כתב גם את הביקורת שלנו ל-Rise of the Ronin שאתה יכול לקרוא כאן:
    https://vgames.co.il/article/30293.html

    אם עדיין תשאר עם שאלות, רועי ישמח לענות על הכל :)

  3. 3

       | פורסם ע"י