הרשמה

ביקורת: Razer Blackshark Pro V2

גיא לקח לסיבוב את האוזניות הטריות של Razer וחזר לספר לנו מה הוא חשב עליהן

איכות בלתי מתפשרת, בלי שום כבל באופק

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

באזור חודש יולי 2020, חברת Razer השיקה את אוזניות ה-Blackshark V2 שלהן, אשר התקבלו באהדה רבה בזכות העובדה שסיפקו שילוב מדהים של נוחות, איכות סאונד ופיצ'רים כמו ה-Razer Synapse ושליטת ווליום נגישה במחיר של 99$. כמה חודשים מאוחר יותר הגיע אלינו ה-Blackshark V2 Pro, אוזניות כמעט זהות לדגם הקודם, רק שכעת החיבורים החוטיים הפכו להמלצה בלבד. גרסת ה-Pro של האוזניות הללו מאפשרות לכם לשחק עם החברים עד השעות הקטנות של הלילה או להאזין ללהקה האהובה עליכם בחוויה אלחוטית מוחלטת, אך האם מדובר במשהו שמצדיק שדרוג מהדגם הקודם?

מה בקופסה?

זה החלק האהוב עליי - הפתיחה של הקופסה והחשיפה של מה מחכה לי. בפנים תמצאו חוברת הפעלה שמסבירה בדיוק איך לחבר את האוזניות החדשות שלכם לפלטפורמת הגיימינג המועדפת עליכם, בין אם זה דרך חיבור חוטי או אלחוטי.

אחרי שקראתם את הוראות ההפעלה כאילו מדובר במדף מאיקאה, הגיע הזמן להתחבר. לצד החוברת תמצאו חיבור 3.5 מ"מ שמאפשר לכם לחבר את ה-Blackshark V2 Pro לכל מכשיר שמאפשר זאת - המחשב האישי, קונסולת משחק, טלפון נייד וכו'. לצידו תמצאו חיבור USB Type-A המיועד להטענת האוזניות, ודונגל HyperSpeed בתדר 2.4GHz שבחיבור לפלטפורמה ולחיצה על כפתור תהיו כבר מחוברים ותוכלו להתחיל לשחק ללא שום כבל שיפריע לכם. את כל הטוב הזה תוכלו להכניס לתוך כיסוי בד שייתן לכם לאחסן את האוזניות ללא חשש מהצטברות אבק או לכלוך.

לבסוף, הפריטים המרכזיים כאן הם כמובן האוזניות עצמן והמיקרופון אותו תוכלו לחבר ולנתק כאוות נפשכם, לימים בהם אתם לא מתכננים ליצור יותר מדי אינטראקציה חברתית ורוצים להישאב למשחק כמו Uncharted, Horizon: Zero Dawn, או הופעה של אריק קלפטון

נראות ותחושת האוזניות

כבר מהרגע הראשון ניתן לראות שמדובר בכבשה השחורה של משפחת האוזניות של Razer, בקטע טוב. בדומה ל-V2, אוזניות ה-Pro מגיעות בצבע שחור בלבד, עם עיצוב מאופק יותר ממה שהתרגלנו לראות משאר האוזניות מלאות צבעי ה-RGB ונורות הלדים. אפילו הלוגו של Razer, אותו אנחנו נוהגים לראות בצבע הירוק בהיר המוכר, שינה צבעיו לשחור מעט כהה יותר משאר האוזניות, והזכר היחידי שיש לצבע כאן הוא בכפתור ה-Mute בצד האחורי של האוזניות שמקיף את עצמו בירוק. בתור אחד שבכלל לא אוהב את כל הצבעים שמקיפים את המוצרים של Razer שמאירים את החדר שלי כאילו הן הבורג' חליפה ב-3 בלילה, אני אוהב את העיצוב של ה-V2 Pro. הן פשוטות ונעימות לעיניים, ובסופו של דבר זה כל מה שחשוב לעיצוב.

אז נכון, ה-Blackshark V2 Pro לא הכי נראות כמו אוזניות פרמיום יוקרתיות, אבל זה לא ממש משנה כשהן נמצאות על האוזניים שלכם, נכון? האוזניות מצוידות בספוגים נוחים ביותר שהופכים את החבישה הראשונה לקלילה, עם מאמץ מינימלי להתאמתן לגודל הראש שלכם. הספוגים אמורים לצמצם הזעה בעזרת מניעה של הצטברות חום, וגם לאחר שימוש ממושך לא נתקלתי בתחושות מציקות או חוסר נעימות בניגוד להרבה אוזניות בשוק שעדיין לא הצליחו להפוך סשנים ארוכים של משחק לחסרי כאב.

Razer BlackShark V2 Pro Review | PCMag

ביצועים

מבחינת איכות הסאונד במצב אלחוטי - האוזניות עובדות מצוין והצלחתי להתהלך ברחבי הבית ולהאזין לפסקול של Hades מבלי שום הפרעה, תקיעה או התנתקות. בהפעלה הראשונה שלי נתקלתי בבעיה שכאשר הדונגל היה מחובר ל-USB שבצד האחורי של המחשב שלי, האוזניות לא הצליחו לקלוט אותו והתריעו על כך דרך צפצוף שבא והולך אך כאשר העברתי את החיבור לצד הקדמי של המחשב, הבעיה נפתרה. ביטול הסאונד הפאסיבי שהספוגים מציעים עובדים מושלם כל עוד יש סאונד כלשהו שמתנגן, כך שאל תצפו להשתקה מוחלטת אם אתם לא משחקים או מפעילים מוזיקה. ברגע שהפעלתם סאונד, נגמר הסיפור, אף אחד לא יכול לתקשר אתכם לא משנה כמה הם יצעקו.

בזמן משחק, יכולות הסראונד הווירטואלי 7.1 פועלות באופן חד ומדויק, ויתנו לכם לזהות רעשים של צעדים או קרב יריות מעבר לפינה מבלי להתאמץ במשחקים בהם הדבר קריטי כמו Valorant. ב-Resident Evil 2 Remake הצעדים של Mr.X הרגישו כבדים ומאיימים בדיוק כפי שהם אמורים והפיצוצים ב-Battlefield 1 נשמעו ריאליסטים להחריד. האוזניות האלו הכניסו אותי לחוויית המשחק כמו שאף אוזניות לא עשו לפניהן, כי אחרי הכל מדובר באוזניות גיימינג, והן עושות את העבודה.

את חווית הסאונד שלכם תוכלו לעצב בהתאמה אישית עם תוכנת ה-Razer Synapse, אשר מאפשרת לכם לשחק עם ההגדרות ולבחור את ההעדפות שלכם כמו מצבים מוכנים מראש שמתמקדים בגיימינג, האזנה למוזיקה או צפייה בסרט, הגדרות אותן תוכלו לקבוע עבור כל תוכנות ספציפיות שמותקנת במחשב (Spotify, דפדפן, משחק). כמו כן, Synapse מגיעה עם פרופילים מוכנים מראש עבור משחקים שונים, וכל פרופיל עוצב על מנת לספק את החוויה הנאמנה ביותר עבור המשחק שאתם מפעילים.

כרגע יש תמיכה ל-18 משחקים בלבד, הנעים ממשחקי מולטיפלייר כמו Apex Legends ו-Overwatch ועד למשחקי סינגל-פלייר סטייל Metro: Exodus ו-Red Dead Redemption 2. ההבדל בין שימוש בפרופיל המובנה עבור המשחקים הללו לבין שימוש בהגדרות שלכם הוא רחוק מלהיות הבדל של שמיים וארץ, אך כן הצלחתי לשים לב ששימוש בפרופיל גרם לרעשים מסוימים להיות ניכרים ומשמעותיים יותר. Razer מבטיחה להוסיף פרופילים מובנים למשחקים נוספים, אך כרגע המבחר שמוצע מרגיש די דל שלא ממצה מספיק את היכולות של האוזניות.

את היתרונות של השימוש באפליקציה לא תמצאו בקונסולות, אך החיבור האלחוטי עובד גם עבור קונסולות ה-Playstation וה-Nintendo Switch. שמתם לב שחסר מישהו? נכון מאוד, ה-Blackshark V2 Pro לא תומכות בחיבור אלחוטי עבור קונסולות ה-Xbox, ולכן אלו מכם שבבעלותם הקונסולה הירוקה של מיקרוסופט יאלצו להשתמש בחיבור ה-3.5 מ"מ. לא אשקר, זה קצת אכזב אותי, והייתי שמח לעבור מפלטפורמה אחת לאחרת מבלי שאצטרך להוציא את החיבור מהמגירה. כך או כך, האוזניות עובדות מצוין לא משנה על איזו פלטפורמה תנסו אותה. על ה-Playstation 4 הפעלתי את God of War שהחזיר אותי לעולם הנורדי עם כל הסאונד הנפלא שיש לו להציע - היצורים המיתולוגים שאורבים בכל פינה, הרעש של הגרזן של קרייטוס כאשר הוא נוחת לו חזרה בידיים, רעשי החשמל שגרמו לשערות שלי לעמוד בקרב הבוס נגד הדרקון, הכל התעצם הרבה יותר בזכות האוזניות האלו.

לבסוף - חיי הסוללה של האוזניות הן מעולות. טעינה מלאה עלולה להגיע עד כ-3 שעות, ו-Razer טוענת כי חיי הסוללה מגיעות עד ל-24 שעות שימוש, ואני מאשר שהדבר אכן נכון. השתמשתי בהן די הרבה, כמעט תמיד ליותר מכמה שעות ברציפות, וכאשר לא הייתי בבית נתתי לאחי הקטן להשתמש בהן, ועדיין לא הייתי צריך להטעין אותן עד שעברו לפחות כמה ימים. אני מניח ששמיעה בווליום נמוך יותר יקנו לכם כמה שעות, לא יצא לי לנסות את העניין לעומק, אך בהחלט מדובר באחת מהסוללות החזקות יותר שיצא לי לראות במוצר אלחוטי כלשהו. Synapse מאפשרת לכם להישאר במעקב אחר הסוללה, לא דרך אחוזים אלא דרך תצוגה ויזואלית שמדגימה כמה סוללה נשארה, ואתם יכולים לקבוע 'מצב שינה' לאוזניות שיכבו את עצמן לאחר כמה שעות ללא שימוש על מנת לחסוך בחיי הסוללה.

How to fix bad audio quality on a Razer Nari headset with THX enabled or  turned on

כפי שראיתם כבר בתמונות, המיקרופון הוא מסוג בום. כדי להוציא את המיטב ממנו תצטרכו גם כאן להתעסק עם האפליקציה, דבר שעשיתי למשך כמה דקות כאשר קיבלתי תלונות מצד חבריי כי הם שומעים את עצמם דרך המיקרופון שלי. אחרי התעסקות קצרה הצלחתי לטפל בבעיה, וקיבלתי שלל תגובות כמו "לך תקריין בגלי צה"ל" או "בוא נעשה פודקסט". שוב, מדובר באוזניות גיימינג, והן ישמשו אתכם נאמנה לתקשורת בין חברי צוות, עם שידור חלק של הקול שלכם והיכולת לסנן רעשי רקע כמו טלוויזיה או מאוורר, אך איכות הסאונד שיוצאת ממנו כנראה לא תעמוד בציפיות של אנשים שמחפשים קריירה ב-Twitch.

השורה התחתונה

ה-Blackshark V2 Pro הן אוזניות פנטסטיות לאנשים שמחפשים חווית גיימינג נטולת חוטים. איכות הסאונד במצב האלחוטי מעולה, ולמרות שנתקלתי בכמה בעיות התנתקות במהלך השימוש, מדובר בדברים שהצלחתי לפתור די מהר. אחרי קצת התעסקות עם ההגדרות תצליחו להגיע לאיכות הסאונד שאתם מקבלים ומפיקים, כך שרצוי להיאזר בקצת סבלנות בשעות הראשונות של השימוש, עד שתתקבל התוצאה המושלמת. העיצוב שלו לא הולך אחרי צבעים יפים, ו-Razer סיפקו כאן אוזניות שמתמקדות נטו על ביצועים, אפילו אם המיקרופון שלו לא הכי מוצלח עבור אלו שירצו להיכנס לעולם הסטרימינג. תג המחיר שלו עומד על 179$, מחיר הרבה יותר גבוה מהדגם הקודם והכמעט זהה שלו, אך אם אתם לא מוכנים להתפשר, מדובר באוזניות שיתנו לכם את החוויה המלאה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • סינון רעשים מצוין
  • עיצוב עדין
  • נוח גם אחרי שימוש רב
  • חיי סוללה ארוכים
  • אפשרויות התאמה עצמית בלתי נגמרות...

הרע

  • אבל תהיו מוכנים להתעמק בהן קצת
  • בעיות מינוריות במצב אלחוטי
  • מחסור בפרופילים מובנים למשחקים

והאפליקציה

  • תתכוננו לראות אותה הרבה כשתדליקו את המחשב
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י