הרשמה

סיכום מסיבת העיתונאים של AMD מתוך תערוכת CES 2021

עולם החומרה ממשיך להתחמם

תכירו את התשובה של AMD ל-Nvidia ואינטל

העשור האחרון היה מעניין מאוד עבור AMD. בתחילת העשור כרטיסי המסך והמעבדים של AMD עמדו ראש בראש מול התחרות מצד אינטל ו-Nvidia. אך בזמן ששתי החברות האלו לא הורידו את הרגל מהגז לרגע, היה ניראה שחברת AMD התעייפה קצת כשמתישהו היא פחות או יותר נשארה לעמוד במקום. אחרי זה נתח השוק של AMD קטן משמעותית והיא הייתה על הקרשים עד שהגיעו מעבדי ה-Ryzen הראשונים שהחזירו את החברה למשחק. מאז אותם מעבדים עברו הרבה מים בנהר ובחודשים האחרונים ניראה ש-AMD חזרו סוף סוף לתחרות בשוק המעבדים ובשוק כרטיסי המסך. אתמול ערכה החברה מסיבת עיתונאים במסגרת CES 2021 ובה היא הציגה את התשובות שלה לאינטל ו-Nvidia.

מעבדי Ryzen 5000

אחרי שיום לפני כן, חברת אינטל הציגה את דור המעבדים החדש שלה שיגיע למחשבים ניידים השנה, AMD הציגה את המעבדים שלה שיתחרו על לב הצרכנים ולב המחשבים. AMD השיקה רק לפני כמה חודשים את מעבדי Ryzen 5000 למחשבים נייחים, אך אתמול היא חשפה שמעבדים אלו יגיעו עכשיו גם למחשבים ניידים. המעבדים החדשים יספקו חיי סוללה טובים יותר מהמתחרים שלהם כאשר המעבד היחיד עם 8 ליבות שיהיה זמין בלפטופים הוא מסדרת Ryzen 5000. אך הכוכבים של AMD הם המעבדים מסדרת HX ועל פי AMD הם יספקו את הביצועים החזקים ויאפשרו ביצוע אוברקלוק חזק. AMD חשפה שני מעבדים אשר יהיו חלק ממשפחת HX והם ה- Ryzen 9 5900HX/5980HX ששניהם יהיו בעלי 8 פיזיות בנוסף לעוד 8 ליבות לוגיות ויגיעו עד לתדרי עבודה של 4.8GHz. וכמו שראינו כבר מספר פעמים, AMD לא מפחדת לעקוץ את אינטל כשהיא מציגה שה-5900HX משיג ביצועים טובים בכ-14% ב-Cinebench ובכ-21% ב-3DMark Fire Strike לעומת ה-i9-10980HK של אינטל. הלפטופים הראשונים אשר יהיו בעלי מעבדי Ryzen 5000 יושקו כבר בתחילת חודש פאברואר כשלצידם הוכרזו למעלה מ-150 מחשבים חדשים ועוצמתיים ידי חברות כמו ASUS ו-Predator.

כרטיסי Radeon RX 6000

אחרי שנגענ בעתיד המעבדים בשוק נייד ואחרי שהתפארו ב-AMD בעובדה שקונסולות הדור הנוכחי מבוססות על שבבים של החברה קיבלנו הצגה לעתיד היכולות הגרפיות של החברה בשוק הלפטופים. מנכ"לית החברה סיפרה שהשנה ניראה גם את המעבר של כרטיסי המסך מסדרת RX 6000 אל השוק הנייד והדגימה את היכולות שלהם עם Dirt 5 שרץ על 1440p בהגדרות אולטרה על מעל ל-60FPS. אחרי ההדגמה הקצרה קיבלנו את ההכרזה שהמחשבים הראשונים עם כרטיסי מסך מסדרת RX 6000 יוכרזו כבר בחצי הראשון של השנה כשבחלון הזמן הזה נקבל גם הכרזה על כרטיסים נייחים חדשים (ככל הניראה זה יהיה ה-RX 6600 אם להאמין לשמועות).

אחרי הכרזות אלו, AMD עברה לדבר ולהציג את המוצרים החדשים שלה לשוק העיסקי שכוללים את הדור השלישי של מעבדי Epyc כששוב החברה השפילה את מעבדיה של אינטל בשוק זה.
כאמור, המחשבים הראשונים עם מעבדי Ryzen 5000 יושקו כבר בשבועות הקרובים כשסדרת RX 6000 לניידים תגיע בחצי הראשון של 2021.
מה דעתכם על ההכרזות החדשות של AMD? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י