הרשמה

חברת AMD חשפה בתערוכת CES 2022 את מוצרי החדשים

כרטיסי מסך, מעבדים ניידים ומעבדים נייחים מה עוד אפשר לבקש?

הענק האדום הגיע לתערוכה עם הרבה נשק

זה לא סוד שבמשך שנים חברת AMD נחשבה כאנדרדוג של עולם החומרה ויש הרבה סיבות ללמה זה נכון וגם הרבה סיבות למה זה לא נכון. כך או כך, זאת דעת הקהל שהתעצבה עבור החברה האדומה עד שלפני מספר שנים היא התחילה לעשות את הקאמבק שכולם חיכו לו וחזרה לכבוש את לבבות שחקני המחשב עם מעבדי Ryzen וכרטיסי מסך מסדרת RX 5000 ו-RX 6000. אני מודה שגם אני נפלתי לתבנית הזאת של "קיפוח AMD" וככל שראיתי וניסיתי את המוצרים החדשים שלהם הפכתי למעריץ נלהב יותר ויותר שלהם כך שזה ברור שהגעתי למסיבת העיתונאים ב-CES 2022 עם הרבה מאוד התרגשות.

ההכרזה הראשונה של AMD הייתה על מעבדים חדשים עבור שוק המחשבים הניידים. המעבדים החדשים יהיו מסדרת Ryzen 6000 כשהם מבוססים על ארכיטקטורת Zen 3+ בטכנולוגיית 6 ננומטר והארכיטקטורה הגרפית של המעבדים תיהיה מבוססת על RDNA 2 שמוכרת לנו היטב. על פי AMD המעבדים יוכלו להגיע למהירות של עד 5GHz עם פי 1.3 ביצועים ועד פי 2 בביצועים גרפיים לעומת סדרה Ryzen 5000. באשר לגיימינג, AMD טוענת שה-6800U יספק כ-100% יותר ביצועים לעומת ה-5800U. לצד הביצועים AMD השיגה גם שיפור בצריכת החשמל. בנוסף לכל אלה, המעבדים החדשים יתמכו גם ב-WIFI 6E, זיכרונות DDR5 ו-USB 4 ויש כבר לא מעט לפטופים אשר מבוססים על המעבדים החדשים ותומכים בכל הטכנולוגיות האלה.

בגזרת כרטיסי המסך הוכרזו כרטיסים מסדרת RX 6000S ו-RX 6000M עבור מחשבים ניידים כשאת את אור הזרקורים גנב ה-RX 6500 XT למחשבים נייחים. ה-RX 6500 XT הולך להתחרות ראש בראש מול ה-RTX 3050 כשעל פי AMD הוא מציע בסביבות 30% יותר ביצועים מה-GTX 1650 ותמיכה בטכנולוגיית FSR של החברה. הכרטיס יושק בעוד שבוע בתג מחיר בסיסי של 200 דולר (אבל כניראה שלא יהיה כרטיס אחד שימכר במחיר הזה).

אחרי כמה דקות של דיבורים על FSR קיבלנו את ההכרזה הגדולה האחרונה של AMD שהייתה קשורה למעבדים הנייחים שלה. קיבלנו הכרזה על מעבד חדש בשם 5800X3D שהיה החימום לקראת ההכרזה על מעבדי ZEN 4 שיהיו מסדרת Ryzen 7000. לעצרנו המעבדים עצמם לא נחשפו אך כן קיבלנו עליהם מספר פרטים כמו העבודה שהם ייוצרו בטכנולוגיית 5נ נומטר, גם הם יתמכו ב-DDR5 ו-PCIe 5 כשההכרזה אולי הכי מעניינת היא על תושבת חדשה.

במשך שנים מעבדי AMD היו ידועים בתור מעבדים מבוססי תושבת PGA (שהפינים נמצאים על המעבד) אך מעבדי Ryzen 7000 יהיו מבוססים תושבת חדשה בשם AM5 שתיהיה תשובת LGA (כמו תושבות של מעבדי אינטל בהם הפינים נמצאים על לוח האם). AMD מבטיחה שאורח החיים של תושבת AM5 יהיה ארוך ומספר דורות קדימה יתמכו בה גם כן. הפרט האחרון שקיבלנו על המעבדים החדשים הוא חלון ההשקה שלהם שיהיה בחציון השני של 2022. 

מה דעתכם על ההכרזות של AMD? האם משהו מהן ריגש אתכם? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י