משחק המכות המצופה של השנה סוף סוף כאן
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י SNK, תודה רבה!
הסיפור של סדרת משחקי Fatal Fury הולך כל הדרך אחורה ל-1991. סדרת משחקי המכות האהובה של SNK לא ראתה משחק חדש בסדרה כבר יותר מ-20 שנה, מאז 1999 ליתר דיוק. אחרי לא מעט משחקי King og Fighters ו-Metal Slug שונים, SNK הודיעו במהלך EVO של 2022 כי משחק חדש בסדרת Fatal Fury סוף סוף בפיתוח. בשנה שעברה קיבלנו כבר הכרזה יותר רשמית על המשחק שיקרא City of the Wolves כהמשך למשחק האחרון, Garou: Mark of the Wolves ובשנה האחרונה קיבלנו לא מעט טיפטופים של תוכן של המשחק עד השחרור שיגיע ממש בחמישי הקרוב! עכשיו אחרי כל כך הרבה זמן, המשחק החדש סוף כל סוף אצלינו, ואחרי שבועיים איתו, הנה מה שיש לי להגיד עליו.
הנה אני בא
את המרכז תופס, איך לא, מצב האונליין של המשחק, ממש במרכז התפריט הראשי, אבל בואו נתמקד שניה אחת בתפריט קצת יותר משני, ה-Offline ו-Episoodes of South Town, כי אחרי יותר מ-20 שנים, אנחנו חוזרים לעיר האייקונית של סאות' טאון. מצב הארקייד של המשחק ישמש כמצב הסיפור המרכזי באמת של המשחק ואותו נשחק בדרגות קושי שונות לבחירת השחקן. הדמות שנבחר לשחק (חוץ מכריסטיאנו רונאלדו מסיבה כלשהי) מקבלת הזמנה לטורניר ה-King of Fighters החדש כאשר הפרס הגדול הוא אוצר שנקרא Geese's Legacy (על שם, כמובן, Geese Howard).
מצב הארקייד הוא צורת הסיפור הקלאסית של המשחק כאשר בין קרבות אנחנו מקבלים סדרה של פאנלים שמציגים כל דמות שנלחם בה. לכל דמות יש כ-7 קרבות שונים כאשר ה-2 קרבות האחרונים הם קרבות שמשוייכים לדמות מראש על מנת לספר את הסיפור של הדמות שבחרנו ושל הדמות שבה היא נלחמת בטורניר. כאשר נסיים ריצה עם דמות, אותה הדמות גם תהיה זאת שתקריא את שורת הפתיחה של המשחק, זה פיצ'ר קטן אבל היא תוספת חביבה במיוחד. הפאנלים שמציגים את הסיפור עשויים נהדר, מעבירים את הסיפור בצורה מהנה וקלילה שגרמה לי לרצות להריץ את הארקייד עם יותר דמויות משהייתי מריץ אם הם לא היו כלולים ככל הנראה.
בנוסף למצב הארקייד של המשחק, אנחנו גם מקבלים עוד מצב משחק חדש וחביב במיוחד שעונה לשם Episodes of South Town, מדובר במצב חצי RPG מיוחד שיתן לנו לבחור את אחת הדמויות מהקאסט (שוב, לא כולל כריסטיאנו רונאלדו) ולחוות סיפור שלה שקשור בסאות' טאון. אלו יהיו סיפורים יותר צדדיים מאשר הסיפור הבאמת מרכזי של המשחק אבל הן תוספת נחמדה ביותר לסיפור הגדול יותר של City of the Wolves. יחד עם זאת, בשונה מהארקייד, מדובר במצב קצת פחות נוח לקחת בו דמות וללמוד אותה מול דמויות שונות, לכך כנראה לא תהיה תחרות למצב הארקייד.
בשלב הזה כל עוד אני מדבר על מצבי הסיפור של המשחק, אציין לחיוב את העובדה שמעבר לסיפורים הנחמדים של הקאסט שלנו, משחק הקול עשוי בצורה נהדרת. בזמן שאת רוב הזמן שלי עם המשחק אני מבלה עם הדיבוב ביפנית ברגע שגיליתי שהוא זמין לי, הדיבוב באנגלית גם כן לא רע בכלל בעיניי. יחד עם זאת, הפיל האמיתי בחדר הוא העובדה שבמשחק הזה יש לנו שני אנשים אמיתיים לחלוטין - רונאלדו וגנאצ'י, הדמות שלהם בתוך המשחק, ומסיבה ממש לא ברורה, אף לא אחד מהם מדבב את עצמו במשחק הזה. אני אולי מחזיק סטנדרט שונה אחרי שניק קייג' דיבב את עצמו ב-DBD, אבל היות והם עבדו על קמפיין קידום שלם יחד עם SNK, מדובר בפספוס הזוי לחלוטין.
מכות או לא להיות
בואו נדבר מכניקה, כי בסופו של דבר, זה הבשר והמנה העיקרית של המשחק הזה, מכות! בתור התחלה אדבר על כך שלמשחק יש שני סידורי שליטה, סגנון ארקייד (Arcade) וסגנון חכם (Smart). בסגנון הארקייד אנחנו מקבלים בדיוק 5 כפתורים, אגרוף ובעיטה חלשים, אגרוף ובעיטה חזקים ומקש Rev שאיתו אפשר להשתמש במגן או לבצע פעולת ביטול (מה שרלוונטי לקומבואים מסויימים). הסידור הארקיידי נותן לשחקן קצת יותר שליטה בכל מהלך קטן שהשחקן עושה בפועל, אבל הוא דורש לפעמים שליטה טובה בביצוע של קומבואים מאחר וחלק ידרשו דיוק פריימים יחסית ספציפי לעיתים.
הסידור החכם הוא יותר חברותי לשחקנים שחדשים למשחקי מכות, קצת בדומה ל-Modern Controller Layout של Street Fighter 6, הוא מאפשר לשחקן לבצע קומבואים בעזרת מקשים די בודדים, אבל מצד שני, הסידור הזה לוקח את החופש של השחקן לבצע מהלכים שונים. יכול להיות שעבור שחקן שחדש יותר למשחקים בסגנון ועדיין לא מבין את הרעיון של דיוק פריימים, מדובר במצב שהוא יותר אידאלי על מנת לא להפסיד בצורה כואבת לשחקנים מנוסים יותר, או אפילו ל-CPU ברמה יחסית גבוהה. אבל אני כן אגיד, ברמה מסויימת הסידור הקלאסי יותר קל, במיוחד כשאני מסתכל על חלק מהאייקונים ואני לא ממש מבין מה הם מסמנים בפועל.
יחד עם הסידור החכם של המקשים, בסופו של דבר קהל השחקנים יתחלק לאלה שירצו להתמיד במשחק וללמוד קומבואים שונים ולקהל קצת יותר קאז'ואלי וברמה מסויימת, תיירים, שיקנו את המשחק, יתעניינו בו וימשיכו הלאה. אבל הסידור החכם בהחלט יכול להשאיר אנשים ליותר זמן יחד עם המותג ועם המשחק עצמו שנודה באמת, הרבה יותר נישתי ממשחקים כמו Mortal Kombat. זה גם יכול לעזור למשחק לשרוד גם בקרב קהל יותר קאז'ואלי שהגיע כי לא מעט אנשים ככל הנראה יכנסו למשחק בגלל ההוספה של אנשים כמו כריסטיאנו רונאלדו (Cristiano Ronaldo) וסאלבטורה גנאצ'י (Salvatore Ganacci).
יחד עם הסידור החכם, המשחק מקבל חידוש בדמות ה-Rev Meter. ב-Mark of the Wolves היה לנו Power meter שעלה ככל שעשינו ליריב יותר נזק ונתן לנו לבצע מהלכים מיוחדים מול היריב שלנו. הפעם, יחד עם ה-Power meter שמאפשר לנו לבצע מהלכים שונים, יש לנו גם Rev Meter שנותן לדמויות שלנו לבצע מהלכים חזקים יותר שיכולים לפתוח לנו הזדמנות לבצע קומבואים שונים, אבל ככל שאנחנו משתמשים יותר במהלכי Rev, המד יעלה ואם המד מתמלא, הדמות שלנו נכנסת למצב של Burnout ויכול להשאיר אותנו חלשים יותר למכות של היריב, מה שיכול לפתוח לו את האפשרות לשבור את ההגנה שלנו. יחד עם ה-Rev Meter קיבלנו גם משהו שנקרא S.P.G. שמופעל כאשר מד החיים יורד לרמה מסויימת, השחקן יכול בתחילת הקרב לבחור איפה המד הזה נמצא על מד החיים שלו, מה שפותח עוד מהלך שמשמש כסוג של counter כנגד היריב וזמין כאשר המד חיים נמצא בשליש שבו השחקן בחר בתחילת המשחק.
המסקנות שלי מהמכניקות של המשחק הן שהוא עדיין משחק מכות יחסית קשה, הוא עלול להישאר יחסית נישתי, כי גם כאשר יש לשחקנים שונים גישה לסידורים שהרבה יותר פשוטים עבור שחקנים חדשים, במשחק יש מערכות שונות שקצת פחות נגישות והניהול משאבים של השחקן יכול להיות יחסית מסובך לשחקן לא מיומן. בזמן ש-Street Fighter הצליח לעזור לעצמו להפוך לנגיש יותר עבור שחקנים קאז'ואלים יותר עם ה-Modern Layout שלו ומערכת ה-Drive, בזמן שגם Tekken התקדם ברמה מסויימת לסוג של מודרנה עם ה-Heat System שלו, אני מפחד שה-Rev Meter עלול להרתיע שחקנים חדשים יותר שלא מסתדרים עם ניהול המשאב כראוי, מה שיכול לגרום לשחקנים מסויימים לרמת תסכול מסויימת. התחושה שלי בנושא אולי מעט מוגזמת ואני אולי מזלזל טיפה בשחקנים חדשים, אבל זה נראה כמו סוג של חרב פיפיות שיהיו שחקנים שלא ידעו להתמודד איתה.
העיר הזאת
עכשיו שסיימתי טיפה עם המכניקות של המשחק, הנה זמן לקצת תלונות בנוגע לכמה דברים שכן מפריעים לי לפני שאני ניגש לעוד דברים שבאמת עושים לי טוב במשחק. הנה אחד יחסית מרכזי: SNK הכריזו לפני כשבועיים שהמשחק מקבל פעם נוספת את המצב של 2 lane, נכון לעכשיו מדובר בבדיוק מפה אחת שמבצעת שימוש במכניקה הזאת, בזמן שהיא ממש ממש מגניבה, האפשרויות בה יחסית מוגבלות כשזה מגיע ללחימה בשני שבילים. בנוסף לכך, לא רק שאין יותר ממפה אחת שמנצלת את זה, חלק מהאנימציות מעבר בין השבילים נראים קצת מוזרות, כאילו הדמות קופאת במקום וזזה אחורה וקדימה, אם מדובר בסוג של היילייט למשחק, אולי היה כדאי ליצור עוד מפות ולהשקיע רק קצת יותר באנימציות שקשורות למצב הזה.
עכשיו בואו נדבר קצת גם על המצב מרובה המשתתפים של המשחק, ותודה לאל, SNK סידרו לנו את האפשרות לבצע בדיקות גם עבור זה. אז בזמן שאני הגדרתי את השרת שלי כשרת אירופי, כאשר רציתי לשחק עם שחקנים שונים מאמריקה, המשחק אומנם מאפשר לנו לבצע חיפוש בכל המחוזות, כולל אמריקה, על מנת למצוא את החדר שנפתח בארצות הברית, הייתי צריך לשנות את האזור שלי לאמריקה במיוחד על מנת לשחק עם אנשים באזורים שונים. בנוסף לכך, ה-netcode עצמו אמנם עבר שיפור יחסית משמעותי מאז הבטא הראשונה של המשחק, אבל כאשר שיחקתי מול אמריקה, שיחקתי על בערך 7 פריימים דיליי בלי רולבק פריימז, מה שהקשה עליי לשחק מבלי שהיריב ישתגר לי בפרצוף. לצד זאת, כאשר שיחקתי מול שחקן אחר באירופה, אומנם קיבלתי 5 פריימים של דיליי, אבל הרולבק הציל את המצב ואפשר לשנינו לשחק בלי יותר מדי הפרעות. הנטקוד של המשחק לא טוב כמו זה של Street Fighter או אפילו Tekken ו-Guilty Gear, אבל מדובר בחווית רשת יחסית טובה כאשר משחקים מול שחקנים באזורים לא רחוקים.
העיצוב והסגנון האומנותי של המשחק הזה הם הדברים שהכי מושכים אותי בכל העסק הזה. הדמות הראשונה שהכרתי היא ללא ספק טרי בוגארד (Terry Bogard), אבל גם הוא וגם מאי (Mai) היו דמויות שמשכו אותי במיוחד לסדרה, ואז הוצגו העיצובים של הדמויות לקראת השחרור של City of the Wolves ומדובר בעיצובים שפשוט עושים לי נעים בעין, כל הדמויות נראות לי מעניינות כמעט באותה צורה. לצד הקאסט דמויות שמעוצב בצורה מהממת, גם המפות עצמן מאוד יפות, כולן מאוד מפורטות לפרטי פרטים ולכל אחת כמובן יש גם סיפור משלה שניתן לראות במשחק, פשוט חוויה מדהימה לעין.
בואו גם נדבר על הפסקול של המשחק הזה, מדובר בפסקול מאוד מגוון ויש לכך לא מעט סיבות, אבל קודם כל, המוזיקה עצמה מהממת, לכל דמות יש את המוזיקה הייחודית שלה והסגנונות שונים, האהובים עלי עד כה הם של מאי, בילי (Billy Kane), טרי, טיזוק (Tizoc) וג'ני (B. Jenet). אבל מעל כל אלה, למשחק יש את אחד משירי הנושא הכי טובים בעולם בערך עם Chain Reaction שהוא פשוט שיר מטורף לחלוטין וברגע ש-SNK סוף כל סוף החליטו לשחרר את הגרסא המלאה שלו, היה מדובר בשיר שנכנס ללופים אצלי במערכת, פשוט מדובר בהנאה צרופה לחלוטין.
יחד עם כל הפסקול הנהדר הזה, מגיעים גם כמה קטעים מדיג'יים יחסית מוכרים יותר עבור המצב המרובה משתתפים של המשחק מאמנים כמו אלן ווקר (Alan Walker), Alok, R3HAB, Luciano ועוד בערך 7 דיג'יים נוספים ובזמן שאין לי איזה טענה ספציפית בנוגע לקטעים שלהם במשחק, הם מרגישים מעט זרים. מדובר באופן די חד משמעי בחלק מההשפעות של הבעלות הסעודית של SNK כמו ההכלה של רונאלדו וגנאצ'י, יחד עם זאת, הבעלות הזאת אולי עוזרת למשחק הזה להיות אחת מהחבילות הכי משתלמות גם לצרכן כשזה מגיע למה שכלול בחבילה, כי עבור 224 שקלים, השחקן לא רק מקבל מוצר די גדול ומלא, הוא גם מקבל את ההרחבה לשנה הראשונה של City of the Wolves שתכלול עוד 5 דמויות נוספות. המפתחת גם מאוד שאפתנית בנוגע למשחק לרמה שבה הם כבר אמרו שהם רוצים פחות או יותר להחזיר את כלל הדמויות מההיסטוריה של המשחק לסדרה, כך שעושה רושם שכל עוד יהיו שחקנים, המשחק הזה צפוי לקבל תמיכה לעוד הרבה מאוד זמן.
השורה התחתונה
Fatal Fury: City of the Wolves הוא בהחלט החזרה הנחוצה של המותג למרכז הבמה. אחרי לא מעט שנים עם King of Fighters, הגיע הזמן לחזור למשחק שפחות או יותר שם את SNK על המפה עם הדמויות והעלילה המוכרת והאהובה שלה עם עיצובים מעודכנים ומהממים במיוחד. לצד אלו, המשחקיות המהודקת של משחקי SNK בהחלט נמצאת פה, יחד עם כמה מכניקות מעניינות ומהנות במיוחד. אבל גם עם כל זה, המשחק זקוק למספר חיזוקים מינוריים כמו netcode טיפה יותר טוב. הוא אומנם לא בעייתי לרמת הלא שחיק, אבל זה עלול לפגוע במשחק בטווח הקצר עד הארוך. יחד עם זאת, אני מקווה שהחידושים יעזרו למשחק להתבלט ולהביא כמה שיותר שחקנים, אני מאוד נהנה מהמשחק ומקווה שכמה שיותר שחקנים ישקלו להיכנס אליו כאשר הוא יצא ביום חמישי הקרוב!
תגובות
1
| פורסם ע"י