משחק כמו Rhythm Doctor הוא משחק שאנחנו צריכים לחגוג כתעשייה, בעיקר כי חוויה כמו שהוא מספק כמעט ואי אפשר לחוות בשום מדיה אחרת
הביקורת נכתבה על ידי שמואל מקונן, תודה רבה!
אל תתחילו להרים ציפיות, לא חזרתי באופן רשמי. אני יוצר תוכן, ביקורות, דעות ושטויות בכל מיני מקומות, זה רק הגיוני שאחד האתרים הכי גדולים בישראל בתחום הגיימינג יהיה אחד מהם. אבל יחד עם זאת, אתם בטח תוהים למה דווקא עכשיו בחרתי לכתוב ביקורת? מה כל-כך מיוחד ב-Rhythm Doctor שמחייב סקירה שכזאת? אז ככה: ל-Rhythm Doctor שיצא ממש החודש מ-Early Access, יש כרגע 4 ביקורות ב-Metacritic ואני לא מסוגל לתת לשנה הזאת לחלוף בלי שאני אחשוף כמה שיותר אנשים למה שהוא אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי ב-2025. זאת תהייה הביקורת החמישית ב-Metacritic והיא תיהיה של Vgames - היא תהיה שלנו כקהילת הגיימינג הישראלית.
האנטומיה של פייג'
אז מה הקטע של Rhythm Doctor ולמה אני כל-כך אוהב אותו? כפי שהשם שלו יכול להסגיר בקלות, מדובר במשחק קצב: אתם מתפקדים כמתמחה בבית חולים תחת ד"ר פייג', ד"ר אייאן וד"ר אדגה, שפיתחו צורת טיפול חדשנית ומעניינת מאוד: בעזרת מכשיר מיוחד, אתם תוכלו לווסת את קצב הלב של המטופלים שלכם על ידי לחיצה על כפתור אחד בזמן הנכון. על פניו, נשמע קונספט פשוט: זה משחק קצב עם כפתור אחד, אבל מה שיפה במשחק הזה הוא שהוא מציג לנו את אחד העקרונות האהובים עליי ביותר בגיימינג: רעיון פשוט - ביצוע מושלם.

בכל שלב תשמעו מוזיקה ותצטרכו ללחוץ על המקש ברגע הנכון. בחלק גדול מהמקרים יהיה מדובר בביט השביעי בכל שיר, ובחלק מהשלבים מדובר בסוגים שונים של ביטים שהשחקן יצטרך להתמודד איתם. את הביטים הללו והשירים הללו ילווה סיפור כלשהו שקשור לדמויות הביזאריות וההזויות שתצטרכו לטפל בהן במהלך המשחק. בין אם מדובר בסמוראי שמתקשה לישון, דמויות שמכורות לקפאין ולניקוטין שצריך לעזור להן, או זוג מבוגר שמוצא את עצמו בשני חלקים שונים של בית החולים: משחק הקצב הזה דואג להשתמש בשירים שלו כדי לספר את הסיפור שלו.
סתם לדוגמא: השלב עם הזוג המבוגר יתן לנו שיר פסנתר מרגש שנצטרך ללחוץ בו בביט השביעי. עד כאן זה פשוט, אבל המשחק דואג לתת לנו ליין ביט של הגברת ושל האדון, כשברקע אנחנו נתחיל לראות תמונות שלהם ממהלך החיים שלהם: טיולים, חתונה, הילד הראשון שלהם ועוד - כשהם גם מדברים על כך שהם היו רוצים לדעת מה קורה עם בן/בת הזוג שלהם ושהם דואגים לו/לה.

זה גם מה שעוזר לי להתחבר למשחק הזה כל-כך: משחק קצב כמו Rhythm Heaven למשל יכול לנסות לספר לי סיפור כלשהו במהלך השלב, אבל משחק כמו Rhythm Doctor מספר לי סיפור לכל אורך המשחק שלו, כשהשלבים השונים מתפתחים והדמויות השונות נכנסות לעולם אחת של השנייה, ומה שיוצא מזה בסוף הוא שאתם מקבלים משחק אחד שלם שכולו מתנהל תחת המטריה של משחק קצב שהוא על פניו "אידיוטי ופשוט", אבל מכיל המון עומק בשירים, בכתיבה שלו ובדמויות שלו. אבל שלא תטעו - זה שמדובר במשחק קצב דיי פשוט, לא אומר שהוא גם עומד להיות קל.

טיפול נמרץ (מאוד)
Rhythm Doctor ממש לא מרחם על השחקן. כפי שכתבתי קודם, הקונספט סופר פשוט: אתם פשוט לוחצים רווח (או A בשלט) ברגע שהמשחק אומר לכם במטרה להשיג את הציון הגבוה ביותר שהוא S+, אבל הוא גם דואג להפוך את כל הסיטואציה למעניינת בעזרת קצבים לא רגילים, שינויים תכופים במוזיקה, יכולות חדשות (כמו עצירה של ביט באמצע, או ביטים שנמשכים לאורך זמן מסוים) והכי הכי חשוב: שבירת הקיר הרביעי בכמות סיטונאית. עכשיו תראו, כאן אני עומד להיכנס לטריטוריה של ספוילרים אז אם לא בא לכם לקרוא פשוט תלחצו כאן ותדלגו לחלק הבא של הביקורת.

אתם איתי? אתם סבבה לדעת עוד על מה קורה במשחק? סומכים עליי שזה מגניב? מעולה: בואו נמשיך לדבר על איך המשחק עושה הכל כדי לבלבל ולרתק את השחקן.
כפי שאמרתי קודם, Rhythm Doctor שובר את הקיר הרביעי הרבה. בין אם מדובר בהודעות שגיאה שיופיעו על המסך שמסתבר שהם חלק מהשיר, תמונה מרצדת שנועדה לבלבל את השחקן ועד לשימוש הכי יפה שראיתי: שימוש בכמה מסכי משחק קטנים שזזים על המסך ויוצרים חוויה שבקושי חוויתי במשחקים (אולי רק במשחקים שנועדו להתעסק עם המוח של השחקן כמו Inscryption נניח). זה לא רק שהמוזיקה כיפית ושהמשחק מאתגר: הוא אקטיבית מנסה לגרום לשחקן להתערער ולאבד את הקצב - לרמה שלפעמים כדי להשיג ציון מושלם עצמתי עיניים ונתתי לאוזניים שלי לעשות את העבודה (אגב, עוד סממן נהדר למשחק קצב טוב באמת).
במהלך שבעת האקטים המרכזיים של המשחק חוויתי כל-כך הרבה חוויות מצחיקות, משעשעות, ביזאריות, מבהילות ומרתקות - שכמעט ולא חוויתי בשום משחק אחר שיצא השנה. שימוש בפלטפורמה של השחקן כדי לשפר ולהעצים את החוויה עוד יותר זה משהו שקשה לי מאוד להתעלם ממנו וזה בדיוק מה שאני מחפש במשחקים שכאלה.

אבל רגע, לא סיימנו לרקוד!
ואם כל מה שציינתי לא הספיק, המשחק מעז ברוב חוצפתו לתת לשחקנים שלו גם Level Editor ממש מושקע. יוצר השלבים הזה מרגיש לפעמים Out of place בעידן של היום בו חברות מנסות לפעמים להשתלט לגמרי על איך שחקנים משחקים ומשתפים חוויות עם המוצרים שהן הוציאו, אבל בדיוק כמו שהן לא מפחדות מלאתגר את השחקן עם רמת קושי גבוהה בזמן המוזיקה, והצגה של אתגרים חדשים, ביטים חדשים ויכולות חדשות, ככה 7th Beat Games גם לא מפחדת לתת לקהילה שלה לפתח את עצמה עם שלבים חדשים שאפשר לשתף בין חברים.

המשחק הזה גם מפוצץ בסודות, שלבים מיוחדים, אתגרים נוספים שלא קשורים למשחק הקצב המרכזי ואולי הכי הכי חשוב: שיתופי פעולה נהדרים עם משחקים כמו Muse Dash הנהדר, Unbeatable שיצא לאחרונה ועוד משחקי קצב מעולים מהתקופה האחרונה. זה מסוג המשחקים האלה שאי אפשר באמת לעזוב פשוט: אתם תמיד תנסו לשחק בעוד שלב נסתר, או להשיג עוד אצ'יבמנט או לנסות להגיע לרמת ה-S+ בבוס הזה שתמיד חשבתם שאתם יכולים לנצח. לפעמים המשחק הזה מרגיש כמו חגיגה שלמה של משחקי קצב ואני שם בשביל זה. אני מעודד את זה ורוצה לראות עוד מהדברים האלה.

השורה התחתונה
משחק כמו Rhythm Doctor הוא משחק שאנחנו צריכים לחגוג כתעשייה. נכון, הוא מותאם מאוד לשחקנים שאוהבים וחיים משחקי קצב ולחלק מהחדשים בז'אנר הוא באמת יהיה קשה מאוד, אבל כמה משחקים אתם מכירים שמאפשרים לכם לחיות אותם ולהרגיש אותם כחלק מהמדיה שאתם נמצאים בה? הרי חוויה כמו Rhythm Doctor לא יכלה להתקיים במקום אחר, נכון? אי אפשר לקחת סרט על בית חולים עם כפתור קצב, אתם חייבים כשחקנים לחוות את המטופלים, לחוות את השטח ולזה מה שיוצר את החוויה העמוקה הזאת עם המשחק.
תוסיפו לכל אלה מנגנון בניית שלבים סופר מוצלח וקהילתי, מצב שני שחקנים כיפי ומאתגר באותה מידה, מיני משחקים וסודות בתוך המשחק ושיתופי פעולה פנומנליים מצד כמה ממשחקי הקצב הכי חמים מהשנים האחרונות ואתם מקבלים את משחק הקצב הכי מהנה ומאתגר מהעידן המודרני. Rhythm Heaven Groove אולי יוצא רק בשנה הבאה, אבל תאמינו לי ש-Rhythm Doctor יספק את הרעב שיש לחלקם למשחק קצב מעולה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*


תגובות
1
| פורסם ע"י