הרשמה

ביקורת: House of the Dragon עונה 2 פרק 7: "זריעה אדומה"

מי שתהה או תהתה איך נראה שמזמינים וולט לדרקונים אז פרק 7 מספק את התשובה.

פרק 7 נקרא "הזריעה האדומה", האם האמרה האלמותית של סדרת האם "The Seed is strong" תבוא לידי ביטוי?

הפרק הכמעט אחרון של העונה נקרא "הזריעה האדומה" ולאור כמות האבדות בו אי אפשר שלא לחשוב ששמו לוקח השראה מ"החתונה האדומה", מינוס הטראומה.

האם גם אני יכול לעשות בונדינג עם דרקון?

הכתבים העתיקים מואליריה מספרים שרק בעלי דם דרקון טהורים יכולים להפוך לרוכבי דרקון, למעשה זה מה שמאפשר להם להישאר בשלטון. המיתוס הזה תוחזק במשך עידנים של שלטון ואלריאני. דרקון בעולם של 'אש וקרח' כמו שסיפרנו בעבר מקביל לנשק גרעיני. אנחנו לא מרגישים בנוח שלכל מדינה יהיה נשק גרעיני (מי כמונו יודע) אז על אחת כמה וכמה לא נפתח חנויות לרכישת נשק גרעיני לכל דורש. כך בעצם הואלריאנים שימרו את כוחם מכיוון ורק להם היה נשק גרעיני AKA דרקון.

"אבל עשן-ים, ורמית'ור וכנף-כסף היו רגילים לבני אדם ומוכנים לסבול את נוכחותם. היות שכבר רכבו עליהם בעבר, הם היו מוכנים לקבל רוכבים חדשים. ורמית'ור, הדרקון של המלך הזקן בכבודו ובעצמו, כופף את צווארו בפני בנו הממזר של נפח, אדם ענק שנקרא יו הפטיש או יו החזק, ולוחם בהיר שיער בשם אולף הלבן (בגלל שערו) או אולף השיכור (בגלל נטייתו לשתות לשוכרה) עלה על גבה של כנף-כסף, הדרקונית האהובה על המלכה הטובה אליסאן, ועשן-ים, שפעם היה שייך ללאינור ולאריון, העלה על גבו נער בן חמש-עשרה הידוע בשם אדם מהבטן, אשר מוצאו נותר שנוי במחלוקת עד עצם היום הזה."

ברגע שרהאינירה פתחה את המיונים לרכיבה על דרקון לכל מי שדם טארגרייאני זורם בעורקיו היא מחללת את המסורת הקדושה ולכן משמר הדרקונים מסרב לשרת אותה בהליך המיון. הסיבה שקורליס ואלריון ובנו אדם מסתירים את זהותו של אדם היא שלא רק שהוא ממזר ממעמד נמוך, גם לא זורם בגופו דם טארגרייני שהלוא הם רוכבי דרקונים, בגופו זורם דמם של בני משפחת ואלריון שגם בואלריה עצמה לא היו רוכבי דרקונים, זה נוגד כל אמונה והבנה עתיקה של מי מסוגל לרכב על דרקון. זאת אמת שלא ידעו כיצד להכיל אותה, על אחת כמה וכמה שהדרקון עשה דרך לבחור ברוכב ולא להיפך כמו שהאומללים שהגיעו לנסות ולחבור לורמית'ור. לאחיו למחצה של אדם לאינור הגולה היה דם טארגרייאני מאימו רייניז עליה השלום וזו הסיבה שכולם הסבירו לעצמם שבגינה הוא רכב על עשן-ים. לאדם אין גם את זה, אלא אם כן לאינור הוא אביו כפי שמסופר בכתובים. בשורה התחתונה, כל מי שיש לו דם ואלריאני בגופו הוא או היא בעלי פוטנציאל לרכיבה על דרקון וזה עלול לערער את צדקת שלטונה של משפחת טארגריין.

התכנית של ג'ייס מתהפכת עליו

ברגע של הפנמה ג'ייס מבין את ההשלכות של רעיונותיו. החשיבה שלו מאפשרת לרהאינירה ליצור יתרון על הירוקים שלא יוכלו להתגבר עליו, גדול צבאם ככל שיהיה, אך ברגע שפשוטי העם שהם בעצם ממזרים יתחילו לרכב על דרקונים השיער השחור שלו יבוא לידי ביטוי. אם במשך כל השנים האלו הוא ידע את האמת אך יכל להתכחש אליה כי לו יש דרקון אז היכולת הכחשה הזו הסתיימה. הוא לא מיוחד ולא שונה מאף אחד, הוא יהפך לחומס הכס לא פחות מאאיגון שהרי הוא ממזר ששמו מעולם לא טוהר, נהפוכו, הוא הוסתר כשקר הגלוי לכל. טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים ולא משנה כמה הוא יספר שהוא טארגריין השיער שלו שחור. הרוכבים החדשים בעלי שיער זהוב ונראים הרבה יותר טארגריינים ממנו, במידה ובעתיד הם ידרשו את הכס ויספרו שדמם טהור כמו שלו השיער שלו יהיה חיסרון עוד יותר גדול מעכשיו, הם נראים חלק מהשושלת, הוא לא. זה קצת טרגי כי בסוף לג'ייס יש קצת וייב של רוב סטארק. נחוש, אמיץ, חכם, נאמן, לא כריזמטי ומרשים כמוהו אבל הם בעלי איכויות דומות.

"לא היה דרקון שיוכל להתמודד עם ואגהאר בשל גודלה וכוחה, אבל ג'ייס חשב שאם ורמקס, סייראקס וקרקסס יתקפו את מעלה המלך, אפילו "הכלבה הזקנה והאיומה" לא תוכל להתמודד עם השלושה.

פטריון היה יותר מהוסס ממנו. "שלושה זה יותר מאחת", כך, לטענת הגמד, אמר לנסיך דרגונסטון, "אבל ארבעה זה יותר משלושה, ושישה זה יותר מארבעה, אפילו שוטה יודע את זה". כאשר ג'ייס ציין שענן-סערה מעולם לא קיבל עליו רוכב וכי מרקדת ירח עדיין הייתה דרקונית צעירה, שטירקסס היה הרחק בבקעה עם הנסיך ג'ופרי ושאל את פטריון מהיכן הוא מציע למצוא עוד מבני דם הדרקון,  הגמד אומר לנו שהוא צחק ואמר, "מתחת לסדינים ובערמות השחת, בכל מקום שאתם הטארגאריינים שופכים בו את זרעכם הכסוף"... אליהם פנה הנסיך ג'ייסריס בהמלצתו של השוטה, ונשבע שכל אדם שיוכל להשתלט על דרקון, יקבל אדמות ועושר ויימשח כאביר. בניו יהיו אצילים, בנותיו יינשאו ללורדים ולו עצמו יהיה הכבוד להילחם לצד נסיך דרגונסטון כנגד חומס השלטון אאיגון טארגאריין השני ותומכיו הבוגדניים. "

אליסנט חווה את משבר אמצע החיים

אם נריץ בהילוך מהיר את חייה של אליסנט עד כה אולי אפילו קצת נרחם עליה. היא נישאה לוייסריז בהוראתו של אביה, ילדה עבורו את ילדיו, ויתרה על גופה ושאיפותיה למען אחרים, ניסתה תמיד ללכת לפי הכללים, בטח אלו הדתיים וצפתה מהצד ברהאינירה 'אושר הממלכה' שעשתה כרצונה כצעירה והשתדלה שלא יצאו לה העיניים באותם הימים רק כדי לגלות שהיא טעתה ברצונו של וייסריז לירושה, תיהפך לנואפת עם המאהב של החברה הכי טובה שלה, בניה יתכחשו לה וכך גם שותפיה למועצת המלך שאותה ניהלה בשנותיו האחרונות של המלך. היא כבר איבדה נכד, בנה הבכור נכה לכל חייו ובנה הצעיר מתכחש לקיומה. את השומרים שעליהם היא פקדה לנצור את נשקם בזמן המהומה שבפרק הקודם אאימונד החליט להגלות לחומה. אז כמו הסיפור על הכלב הזקן היא מבקשת משומר הראש שלה לקחת אותה לטיול ביער, ספק טיול אחרון.

הרוכבים החדשים

בזכות מיסרייה ובעזרת אלן השמועה ברחבי מעלה המלך על גיוס רוכבי דרקון צוברת מהר תאוצה. קודם כל רהאינירה ומיסרייה בנו את האמון של פשוטי העם ב'שחורים' עם חלוקת המזון בפרק הקודם ועכשיו הן ניגשות לאודישנים. אין יותר מדי תקווה לפשוטי העם, בטח בזמן מלחמה ומחסור במזון וזו הזדמנות שלא ניתן לוותר עליה.

וכך השיג הנסיך ג'ייסריס את מטרתו. חרף כל המוות והכאב, האלמנות שנותרו מאחור, האנשים השרופים שיישאו את הצלקות עד יום מותם, נמצאו ארבעה רוכבי דרקונים חדשים. כאשר שנת 129 א"ה עמדה להסתיים, התכונן הנסיך לטוס ולהסתער על מעלה המלך. התאריך שבחר למתקפה היה הירח המלא הראשון של השנה החדשה.

אחרי שורמית'ור סיים עם הברביקיו אנו מתוודים לשני רוכבים חדשים. הראשון הוא 'יו פטיש' שמלווה אותנו מתחילת העונה עם רעייתו ובתם שלא שרדה את הרעב והמחלה. אילן היוחסין של יו בעל לא מעט עניין. אם לרוב אנו משערים שדווקא האב הוא האחראי לממזרים כאן יש לנו מקרה אחר. למלך ג'האריז הזקן ואשתו אליסן היו לא פחות מ-9 ילדים בהן 5 בנות, אחת מהן היא סאירה שהייתה ידועה בחיבתה למין ולחיי הוללות. המלך ג'האריז הזקן אף הרג לא פעם את מאהביה וניסה לחתנה ללא הצלחה, לבסוף הוא ואשתו אליסן הפקידו אותה בידי האחיות השותקות.

"ספטון בארת', שהכיר את דרך המחשבה של המלך טוב מכולם, יטען לאחר מכן כי פסק הדין נועד לשמש כלקח. איש לא יוכל לטעות ולחשוב שסאירה היא כמו אחותה מאיגל, במיוחד לא אביה. היא לעולם לא תהיה ספטה, וודאי לא תהיה אחות שותקת, אבל היא הייתה זקוקה לעונש והוא חשב שכמה שנים של תפילות חרישיות, משמעת קשוחה והרהורים יועילו לה ויסייעו לה לשנות את דרכיה. זאת לא הייתה הדרך שבה רצתה סאירה טארגאריין ללכת. הנסיכה סבלה את הדממה, את האמבטיות הקרות, את הגלימות הגסות, את הארוחות ללא הבשר. היא סבלה את גילוח הראש ואת קרצוף העור במברשות משער סוסים, וכאשר לא הייתה צייתנית ספגה גם הצלפות במקל. שנה וחצי היא סבלה את כל זה... אבל כאשר נקרתה בדרכה ההזדמנות בשנת 85 א"ה, היא ניצלה אותה ונמלטה מבית האם באישון לילה והגיעה אל הרציפים. כאשר אחות מבוגרת נתקלה בה במהלך מסע המילוט, היא הפילה את האישה במורד המדרגות וזינקה מעליה אל הדלת.... האמת נודעה רק כעבור שנה, כאשר הנסיכה לשעבר נראתה בגן תענוגות ליסי, עדיין בבגדי חניכה. המלכה אליסאן בכתה כששמעה זאת. "הם הפכו את הבת שלנו לזונה", היא אמרה. "היא תמיד הייתה כזאת", השיב המלך. ג'איהאיריז טארגאריין חגג את יום הולדתו החמישים בשנת 84 א"ה. השנים הכבידו עליו ומי שהכיר אותו היטב אמר שהוא מעולם לא חזר להיות כפי שהיה אחרי שבתו סאירה ביישה אותו ואז נטשה אותו."

סאירה מעולם לא רכבה על דרקון והייתה מנודה ממשפחתה אך בנה הממזר זכה לרכוב על הדרקון השני הכי גדול בעולם אחרי וייגהאר ולאורך שנות חייה סופר כי נהפכה לאישה בעלת מעמד לא מבוטל בליס. חשוב רק להזכיר שהמלומדים חיברו את הספר המתאר את עלילות משפחת טארגריין וייתכן וסאירה מוצגת כזונה פשוטה משיקולים זרים. היופי הוא שורמית'ור היה הדרקון של אביה, חתיכת סגירת מעגל. הבא בתור להיבחר על ידי דרקון הוא 'אולף הלבן' אשר התחבר אל 'כנף-כסופה', הדרקונית של המלכה אליסן, אשתו של ג'האריז. אולף מתנהל בהרבה פחות אומץ ותעוזה מאיש הפטיש שלנו, זה כמעט נראה כאילו הדרקונית בוחרת בו מרחמים. לגבי הוריו אין בספרים מידע, באחד הפרקים הוא טען שהמלך באילון הוא אביו אך גם מזה הוא מתנער בפרק זה, אולי נקבל מידע נוסף בהמשך.

משפחת טאלי עושה לדאימון בית ספר

דאימון ממשיך להתבזות ואנשי הנהר מסובבים אותו על האצבע שוב ושוב. דאימון נשאר בגישה של 'אני המלך ואתם הנתינים' וחושב שרק בזכות זה בני האצולה יעשו כדבריו ומסרב ללמוד שיש דרכים נוספות להניע אנשים. נכון, באמצעות שפיכת דם הוא מצליח לאחד את אנשי הנהר אבל בפרק זה מוגש לו החשבון. אוסקר טאלי, ילד בן 14, פשוט חושף את ערוותו של דאימון. גם גורם לו להודות שהוא אחראי לשפיכת הדמים וגם בוגד בבן בריתו ויליאם בלאקווד לעיני כל. עכשיו בוא ויליאם, קצת צניעות לאור מעשי האונס והרצח שביצעת לא הייתה מזיקה. ויליאם חשב שהוא מוגן כי דאימון לצידו רק בשביל לגלות שבמשחקי הכס בגידה בין בני ברית היא מוטיב חוזר. אי אפשר לסמוך על אף אחד אף פעם. נאמנות קיימת עד אשר האינטרסים המשותפים נגמרים, וכמו האינטרסים שלהם, גם דרכם של דאימון וויליאם הסתיימה עם הוצאתה הפומבית לאור. אפשר היה לראות בפניו של דאימון את הדילמה שאוסקר הציב בפניו, רוצה את הצבא שלי? אז אתה רואה הבחור שם אבא, תעניש אותו. מיער האלים דאימון חוזר לטירה ולחזיונותיו ורואה עז שחורה ואת וייסריז הזקן. האם בסופו של דבר דאימון ילמד על אמפתיה וחמלה ועל כך שהכתר הוא יותר נטל מפריבילגיה? עוד חזון למועד.

סיכום

לפי הטריילר שמופיע כאן מטה מצופה לנו (בתקווה) עוד לפחות קרב אחד בפרק סיום העונה ולפי כמות הדרקונים שמופיעים בטריילר זה אמור להיות פרק אפי. הפרק גם יציין את אמצע הסדרה שלה צפויות להיות ארבע עונות סך הכל. גם אם לא נכלול את הפרק האחרון העונה הזו מעניינת יותר ועשויה טוב יותר מהעונה הקודמת שבה למדנו להכיר את הדמויות ואת הרקע שלהן. בשבוע הבא נסכם את העונה ועד אז תשמחו שגם לנו פשוטי העם יש סיכוי להיות רוכבי דרקונים.

הפינה שבקטנה

  • חלק מהשומרים אותם אאימונד הגלה אל החומה הם החברים של אאיגון אותם פגשנו כשומריו האישיים.
  • למה לאריס החיגר מונע מאאימונד לדעת שיש לדרקון רוכב? אולי כי הוא מתכנן שאאימונד יובס בקרב שאילו יגיע ללא מודיעין מקדים. ללאריס יש מספיק סיבות לרצות לראות את אאימונד נופל ואת אאיגון אותו הוא מטפח חוזר אל כס הברזל.
  • כשאדם מספר לרהאינירה על מקורותיו הוא מציין שאימו עבדה במספנה, בסיכום פרק 6 יש את התיאור המלא על אימו שידועה כ'עכברה'.
  • בשיחה בין קורליס לאלן אלן מסרב להצעתו של קורליס לרכב על דרקון מכיוון ובדמו זורם 'מלח וים' בעוד כשקורליס הציע את דריפטמארק לביילה היא אמרה לו שבדמה זורם דם הדרקון ועל כן היא רוצה להיות רוכבת.
  • מתישהו ביילה ו'גונב-כבשים' יפגשו.
  • הבחור הראשון שנשרף ונאכל הוא 'דניס הכסוף' עליו היה כתוב בקטעים מהספר בסיכום הקודם.
  • כנף-כסופה וורמית'ור  הם למעשה 'בעל ואישה' מסוג דרקון בדומה לרוכבים שלהם המלך ג'האיריז ואשתו אליסן. הם הוריהם של לא מעט דרקונים שאנו רואים במהלך העונה, לכן גם מופיעות עוד ביצי דרקון שאולף דורך עליהן.
  • למה וייגאהר חונה מחוץ למעלה המלך? זה מכיוון והיא דרקונית כל כך גדולה שאין לה מקום בבור הדרקונים שבעיר הבירה ובעצם אין מקום בעיר שיכול לאכלס אותה.

הטור השבועי של בית הדרקון מוקדש לזכרה של סלין בן דוד-נגר, לנצח תרקדי איתנו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י