הרשמה

ביקורת: Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged - זה טורבו

משחק המירוצים המי יודע כמה שביקרתי השנה עושה בחירה חכמה להצמד לקהל יעד ילדותי - אך דווקא בסיבוב הוא נותן לאחרים לעקוף אותו

יש טורבו?

בשנה האחרונה יצא לי לכתוב כמעט ויותר מדי ביקורות על משחקי מרוצים. בין אם היו כאלה שממש אהבתי וכאלה שפחות - אין ספק שבשנה כל כך עמוסה הג'אנר כולו נדחק הצידה ולא הצליח להגיע להצלחה כמו Forza Horizon 5 לפני שנתיים. לכן, אני אתחיל ואגיד ש-Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged מקבל החלטה סופר חכמה ופונה לקהל יעד צעיר בעיקר ובכך מבדיל את עצמו מתחרות מול כותרים אחרים שיועדו למבוגרים. מה שנותר לו הוא רק להצליח באופן יחסי - ובאופן כמעט אירוני, דווקא בסיבוב זה איפה שהמתחרים עוקפים אותו.

טורבוצ'ארג' אקסטרה סופר דופר

להתחיל להסביר על הבסיס של משחקי מירוצים נראה לי מיותר - אז אני אגש ישר למה שמייחד את המשחק הזה מאחרים, ולמען האמת הוא לא הרבה. כמו שציינתי, המשחק לוקח פניה חכמה ומכוון לקהל ילדותי עם שליטה סופר פשוטה וממשק ברור. זה דווקא ממש מרענן, כי לעומת משחקי מירוצים אחרים שמלאים בתפריטים מסובכים שאפילו לי כבר היו לא נעימים, כיף לראות משהו מובן שמכניס אותי למכונית כמה שיותר מהר. מצבי המשחק גם הם מאוד בסיסיים, פרט למצב הסיפור שכן מנסה לעשות משהו מעט מעניין יותר - אך עם סיפור בסיסי. בכל המצבים בולטת הפשטות של המשחק, שלא מנסה להעמיס על המסך או על הנסיעה עם יותר מדי דברים, משהו שגם בא לרעתו אחרי זמן מה.

הדיסוננס בין האווירה הארקיידית שלו לבין השמירה על נסיעה סופר בסיסית מבלי "הפתעות" הנהוגות במשחקי קארט פוגעת בו, ואי ההתמסרות שלו לאחד מהצדדים של הג'אנר גורמת לו ליפול בין הכסאות. המשחק כן מציע מנגון טורבו שנטען על ידי מעבר במקומות ייעודים במסלול ואפשרות להעיף את המכונית הצידה ובכך להתנגש במכוניות אחרות, אך שני הדברים האלה מאוד מינורים ולמעשה מצאתי את עצמי מתעלם מהמנגנון השני. המסלולים נופלים לאותה בעיה בדיוק,כשהעיצובים שלהם נהדרים בתיאוריה אך לא מצליחים להרגיש מעבר. בסיפור של המשחק הדמויות המרכזיות מתכווצות לצורך מציאת מכשיר מסויים, כך שכל המסלולים הם בעצם אובייקטים מחיי היום יום שמוגדלים לגודל עצום. הם לא רעים, ומשמשים כרקע שגם מצליח להיות נקי ולא לתפוס את הפוקוס למירוץ וגם מספיק מעניין כדי לא להרגיש מתיש - לזמן מאוד קצר. כמות הרקעים כאן מוגבלת, והמסלולים גם אם שונים מתקיימים על אותם רקעים בודדים. אני חושב שגם לילדים יהיה קל לזהות את זה, וללא ספק ימאס להם ולא אחרי הרבה זמן.

לבסוף הכל מתקנז לנסיעה עצמה - ושם מגיעה לדעתי הבעיה המרכזית של המשחק. במשחקי מירוצים השליטה חשובה בצורה מוגזמת, ואין דרך פשוטה להגיד את זה - אבל השליטה כאן בדריפיטים לא נוחה לטעמי. כשזה נוגע לסיבוב, המכוניות לא מרגישות טבעיות לשליטה והיה לי קשה באופן בלתי רגיל להגיע למצב שאני מרוצה מהסיבובים שלי. מעבר לכך השליטה טובה, מה שעוד יותר מאיר את הסיבובים באור רע מאוד. 

קאנבס לילדים

אחרי ש-Forza Horizon 5 סיפק אפשרויות עיצוב מכוניות גבוהות בצורה חסרת תקדים, לא חשבתי שעוד משחק מירוצים ינסה להתחרות בזה. Turbocharged אמנם לא מתיימר להגיע לרמה שהוצגה שם ושוב בוחר פשטות על פני עומק כדי להתאים לדור הצעיר, אך כן מצב היצירה שלו ראוי להערכה. מעבר לעיצוב המכוניות יש גם מערכת שלמה ליצירת מסלולים, שבוודאות תשרוף לילדים שלכם כמה שעות טובות של הנאה בניסיון לבנות את מסלול החלומות שלהם. אני לא חושב שהמערכת תגרום למשחק לחיות הרבה זמן למרות האפשרות לשחק באונליין, אבל כמו שציינתי אני חושב שילד שיקח את השלט ויתנסה בעיצוב מסלול או מכונית בעצמו יקבל משתי המערכות המון חוויות טובות, פרט ל..

למה לי פוליטיקה עכשיו

המשחק עושה בחירה פוליטית מובהקת שבתור אתר ישראלי - אנחנו חייבים לציין. המשחק בוחר לספק 40 דגלים למצב העיצוב, ותוך כדי התעלמות ממדינות גדולות כמו פורטוגל לדוגמא, המשחק נותן מקום לדגל פלסטין. דגל ישראל גם לא מופיע, ולמרות שאני האחרון שיתן להחלטה פוליטית להפריע לאומנות זה לא משהו שניתן להתעלם ממנו. הבחירה האקטיבית של המפתחים להכניס את הדגל על פני דגלים אחרים, גורמת דה פקטו לאי הפרדה בין האומנות לדעות האומן, וכופה עלינו אותן. מישהו מוכשר פעם אמר לי שאם האומנות היא מוצר, לא אמור להיות לאף אחד מעניין מה דעתו, בדיוק כמו שלא הייתם רוצים שחטיף "טעמי" יתחיל לדבר איתכם פוליטיקה. כאן, המשחק עושה את ההפך, ומכריח אתכם להתעסק בדעות שלו ואפילו מציג אותן כעובדה מוגמרת כחלק מדגלי העולם. אני לא זוכר עוד משחק שעשה משהו כזה, והזוי לי שמשחק הממתג את עצמו כמשחק ילדים בוחר לעשות כזה דבר. זה נוגד את העקרונות שלי אפילו לפני שזה נוגד את הדעות הפוליטיות שלי - ואני מקווה מאוד שהרוב המוחלט של האומנות ישאיר את דעתו בגדר המלצה ודעה ולא יכפה עליי ועל עוד רבים אותה.

השורה התחתונה

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged הוא כביכול משחק מירוצים תמיד לדור הצעיר. הבסיס שלו כיפי לחלוטין, ואין לי ספק שילדים ימצאו בו הנאה, אך שליטה לא טובה בסיבובים והחלטה ביזיונית לכפות על העולם את הדעה שלו יגרמו לכל אדם חושב להעדיף את המתחרים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5
מתוך 10

הטוב

  • מצב סיפור חמוד
  • בסיס לא רע למשחק מירוצים נקי
  • מתאים לכל הגילאים

הרע

  • שליטה גרועה בסיבובים
  • פשוט מדי בכמה פרמטרים בהן הייתה דרושה עוד השקעה
  • החלטה לא נכונה מוסרית בנוגע לכפיית הדעה הפוליטית של המפתחים על השחקנים

וההוט ווילז:

  • היו יותר טובים בהרחבה של Forza Horizon
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:41 06.02.2024 | זי זי (אורח)

    זי דורבו?

  2. 2

    02:53 07.02.2024 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    שיקנו אותם בבלסטין נראה כמה יצא להם מזה

  3. 3

       | פורסם ע"י