הרשמה

ביקורת: Tunic - שועל קטן, הרפתקה עצומה

דור נכנס לנעליו של השועל החמוד, ומצא את עצמו נשאב לתוך הרפתקה קסומה. בואו לקרוא את הביקורת שלו ל-Tunic!

  • PC
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/06/2022

המשחק הזה דורש את כל תשומת הלב שלכם, אך זו חוויה ששווה להשקיע בשבילה את כל כולה

אני לא אופתע אם רוב מי שיקרא את הביקורת יקרא אותה אחרי שהוא שמע את השבחים על המשחק, שיחק בו קצת, ואיבד עניין. משחק האינדי Tunic לא רק מצפה שתהיו מרוכזים במשחק, אלא דורש מכל מי שמשחק בו את מלוא תשומת הלב, מה שיגרום להרבה מכם לתסכול מסוים מהדרך הבלתי מובנת בה המשחק רוצה שהשחקן יבין מה לעשות, ובסופו של דבר להניח את השלט או לעבור למשחק אחר. אני מפציר בכם לא לוותר לשנייה. אמנם הפאזלים יכולים להיות קצת קשוחים בהתחלה, אבל מי שישקיע את הזמן בלהבין אותם יימצא את עצמו מניח את השלט רק כדי ללכת לפתקים שלו ולנסות לפתור איתם את אלף ואחת התעלומות שהמשחק מציע. מתוך כבוד למשחק, שאפילו את סכמת השליטה שלו הוא מסתיר מהשחקן, אני אגיד שכל מי שרוצה לחוות את העולם המסקרן הזה לפי כוונת היוצר, מוזמן לעצור את הביקורת פה וליהנות מחוויה חלומית. מי שלא הבין מה חלומי בלא להבין מה המשחק רוצה, אני מקווה שאצליח להעביר למה שווה לתת לשועל הקטן צ'אנס, כי כמו שאפשר לראות בכל פינה במשחק הזה, הוא בא מהלב.

השועל הקטן אני

כמו שכבר הזכרתי, אפילו את ה-Controls, או איך לשחק בתכל'ס, Tunic מסתיר מהשחקן, כך שלהסביר על הסיפור מבלי לתת ספויילרים היא משימה בלתי אפשרית, ולכן אחלק את הביקורת לשני חלקים מרכזיים. הראשון יסביר את הבסיס של המשחק, שגם אם הוא לא מספר אותו, תוכלו להבין בקלות כך שהחוויה הכללית שלכם לא ממש תפגע. לגבי החלק השני, ובכן, כשיגיע הזמן ארחיב יותר עליו. את Tunic אנחנו מתחילים כשועל קטן על חוף קטן, שנזרק לתוך עולם עצום.

את רזי העולם נלמד מלאסוף דפים יפיפיים ומצוירים מחוברת הוראות על העולם, שכתובה בשפה הלא ניתנת לתרגום של המשחק ומפוזרת כך שרק לקראת הסוף תוכלו להרכיב תמונה ברורה של מה לעזאזל הולך בעולם הזה. לאחר דרך קצרה שמלאה בדברים שמשמשים כטיזינג לתעלומות שנצטרך לחקור בהמשך אנו מגיעים למערה. אם שיחקתם בזלדה, אתם יודעים את התרגיל, רק שב-Tunic, במקום חרב נקבל ענף. זאת רק הפעם הראשונה מבין עשרות פעמים, בהם המשחק משחק עם הציפיות שלנו בצורה הטובה והחכמה ביותר.

בין אם זה שינוי בסאונד, בצבעים או בזווית המצלמה, Tunic הוא יצירת מופת בתקשורת עם השחקן. עם מספר מילים מצומצם באופן קיצוני באנגלית, Tunic מצליח להעביר את כל המידע שלו בעזרת השימוש בסביבה, וזה משתלם לו ובענק. התוצר הסופי הוא חוויה ייחודית גם כששמים את כל שאר מרכיבי המשחק בצד. הדרך שבה חקרתי את העולם והתקדמתי בסיפור שונה לטובה ב-Tunic מבכל משחק אחר ששיחקתי לאחרונה. אם משחקים אחרים נהנים לתת לנו כמה שיותר פרטי מידע על כל דמות או אויב בעולם, Tunic נהנה לזרוק אותנו לסיטואציות ומקומות שנצטרך ללכת לרשום אותם בפתקים בטלפון כתזכורת לחזור לשם אחר כך בשביל להשלים איזו משימה.

לא המשחקיות שציפיתם

גם במשחקיות שלו המשחק משחק עם הציפיות שלנו. על הנייר המשחקיות מזכירה את משחקי זלדה הישנים, בהם בוחרים שלושה אובייקטים שיהיו לנו בשימוש בכפתורי ה-X,Y ו-B ואוספים עוד כוחות ואביזרים בדרך. אך מה שמתחיל כמשחקיות פשוטה וקלה של לתת מכה או שתיים, לברוח ולחזור למכה הסופית מתפתח לאויבים קשים, כלי נשק מגוונים וזירות קרב מאתגרות שנותנות מקום לנו לבטא את כל המהלכים שלמדנו. למרות שנהניתי מכל מפגש עם אויבים, למשחק יש נקודות שיא ברורות שהן קרבות הבוסים האדירים שלו.

אל תתנו למראה החמוד של העולם להטעות אתכם. ל-Tunic יש כמה מקרבות הבוסים האדירים שיצא לי לראות בשנים האחרונות. מבניית מתח לבוס בעולם ובדרך אליו, אל כניסות אדירות לקרבות עצמם ועיצובים שלא ניתן לשכוח לכל בוס - אני יכול אפילו להתוודות ולומר שבאחד הבוסים קמתי מהכיסא בצרחת "יש!" אחרי שהצלחתי להביס אותו עם מעט חיים ואחרי המון ניסיונות. לא חשבתי שמשחק אינדי יצליח לגרום לי להרגיש את התחושה הזאת ברמה ש-Tunic הצליח, והרבה קרדיט הולך פה על עיצוב העולם המושקע ופיזור מעולה של האובייקטים שיכולים לעזור לנו. מבלי לחשוף יותר מדי, אגיד שהמשחק דורש מכם לשנות את הדברים איתם אתם מגיעים לקרבות באופן שמשאיר אותו מעניין לאורך כל הדרך שלו, שנעה בין 10 ל-20 שעות.

אתה יכול ללכת לשם

אנרגיית ה-"תלך לאן שאתה רוצה" שהוכתבה כמעט בכל משחק עולם פתוח מהשנים האחרונות נשארת גם פה, ובאחת הווריאציות הטובות שראיתי. המשחק משנה את זווית המצלמה פה ושם, כדי לחשוף לכם מקומות שנראים מסקרנים בהגזמה ולא ממש ברור איך תגיעו אליהם במצב הנוכחי של הדמות. לאט לאט, ובפיזור מעולה, אתם מקבלים את אותן יכולות כך שבסופו של דבר תוכלו להגיע לכל מקום שראיתם ורציתם כבר לדעת מה יש בו. הרבה מאוד פעמים, מה שתמצאו בו יהיה פתרון לעוד תעלומה בצד השני של העולם, כך שלהרפתקה שלכם לא תהייה שנייה של מנוחה.

מה שכן, וחשוב להזכיר את זה שוב, הוא שאם לא התמסרתם להרפתקה ולא שמתם לב לכל חלק אפילו מזערי בדרך, יהיה לכם מאוד קשה להדביק את הפער ולהצליח לפתור את התעלומות או לעמוד בקצב של הסיפור. אני בטוח שיש פער עצום בין החוויה שאני חוויתי מהרגע שהחלטתי לאמץ את המסתורין של המשחק ולנסות להבין איך להגיע למקום ההוא או איפה אני משיג את הדבר הזה, לבין חוויה של מישהו אחר שפחות שם לב לדברים ונשאר חסר אונים ברוב שאלות המשחק. בדרך כלל, אני לא חושב שמדובר בחסרון, בייחוד במשחק שמשיג את תשומת הלב של השחקן בצורה חכמה וראויה, אך ההסתמכות של Tunic על המסתורין שבו והבנת התעלומות שנמצאות בכל פינה בעולם גורמת להפרש בין שני חוויות המשחק ציינתי להיות עצום, והוא גדל באופן משמעותי לקראת סוף המשחק.

בפסקה הבאה, אכנס לספוילרים שקשורים לשעות האחרונות של Tunic ולבוס האחרון שלו, כך שאם שוכנעתם לצלול אל העולם המהפנט הזה ניפגש אחרי שתסיימו.

דרך המלך

לקראת הבוס האחרון, אם שמתם לב לעולם ובעיקר לחוברת ההוראות שהרכבתם במהלך הדרך, תבינו ש-Tunic מציע לכם לסיים את המשחק בדרך ששונה מלהילחם בבוס. הדרך השנייה תיקח אתכם למסע נוסף בעולם המהמם של המשחק, אך הפעם במקום להביס בוסים, נצטרך לפתור תעלומות שנוגעות למקומות והעיצוב המיוחד שלהם. מדובר במסע מופלא, שגרם לי להעריך את המשחק ואת העולם שלו פי כמה וכמה יותר. הרבה מהדברים שנראו לי חשודים מבלי סיבה הגיונית לפני, התבהרו לאט לאט כחשובים ובצורה שניתן להבין גם מבלי להתייאש ולפנות למדריך באינטרנט.

כל תעלומה שפתרתי גרמה לי לאותה תחושת הצלחה וסיפוק שהרגשתי מלהביס את הבוסים האדירים של המשחק, ברמה שאי אפשר להשוות למשחקי פאזלים אחרים. התעלומות של Tunic נמצאות בליגה משלהן, והרפתקת סוף המשחק שלו, שאת שמה לא אגלה, עומדת להופיע בכל רשימת 10 המשחקים עם פעילויות סוף המשחק (או Endgame) הטובות ביותר. כל מי שיגלה את הדרך הזאת, ויעקוב אחריה, יחווה מ-Tunic מסע בלתי נשכח שיגרום לו לפתוח פתקים בטלפון, לצלם חלקים בעולם ואפילו לערוך תמונות במטרה להבין את הכל.

השורה התחתונה

Tunic שואף להיות הרבה יותר משחק אינדי. הוא מציג לשחקן עולם ומשחקיות שדורשות ממנו תשומת לב מלאה כדי להבין בדיוק מה כדאי שיהיה הצעד הבא שלו. זה מהלך אמיץ מצד משחק שכזה, אך עיצוב העולם שלו, המשחקיות המגוונת והקצב בה ההרפתקה נחשפת גורמת ל-Tunic להיות חוויה ששווה להשקיע בשבילה את כל תשומת הלב שלכם. שחקני ה-Xbox וה-PC כנראה כבר חוו אותה, אבל שחקני פלייסטיישן שרק מחכים שהמשחק יגיע אליו בספטמבר - יש לכם למה לחכות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X|S

הטוב

  • עיצוב עולם מצוין
  • משחקיות פשוטה ומהנה
  • קצב התפתחות נהדר ששומר על מסתוריות ממכרת
  • הרפתקה קסומה ששואבת את כל תשומת הלב שלכם...

הרע

  • ...אך גם יכולה להעניש שחקנים שלא נותנים לה את כולה

ואנדרו שולדיס

  • כמה אנשים אתה מסתיר במרתף שלך שאתה טוען שיצרת משחק כזה לבד?!
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י