הרשמה

עתיד קיום הישיבות וניהול האינטרקציה בין העובדים על פי "Meta"

טל שלנו לוקח אותנו לסיבוב בעולם הוירטואלי של Horizon ומראה לנו איך חדרי ישיבות בעתיד ייראו.

עם כמה שטל התרשם מ-Venues, זו דווקא Horizon שהשאירה אותו פעור פה עם כמה מהפיצ'רים שלה.

השנה וחצי האחרונות שינו את הצורה בה אנו חושבים על "ללכת לעבודה". פרוץ מגפת הקורונה השפיע על שוק העבודה באופן דרמטי, עקב המעבר לעבודה מהבית, חברות רבות הקטינו את שטח המשרדים שלהן, עברו לעבודה מלאה או היברידית (הרבה דברים נהנים להתהדר בהיברידיות בימינו) בין המשרד לבית, ועובדים רבים גם לאחר התפוצה הרחבה של החיסונים, ניהלו משא ומתן עם מקום העבודה על כמה ימים ואם בכלל יוכלו להמשיך ולעבוד ממקום מרוחק למשרד. עם זאת, הצורך האנושי בניהול סיעור מוחות תחת אותה קורת גג, שיחות בפינת האוכל והעברת מצגות ושיעורים מול קהל, לא נעלם, אם כי היה נחמד לצמצם אותו במידה מה. למשבצת הזאת נכנסת פייסבוק - או שמא עלינו לקרוא לה Meta.

למי שלא מכיר, Meta השיקה בשנה האחרונה את העולם הוירטואלי שלה הנקרא Venues.

אל Venues אנו נכנסים לאחר שעיצבנו עבור עצמנו את האווטאר שלנו, ויצאנו מן הדירה הקומפקטית והנעימה שלנו אל חצר/מבואה שבה אנו יכולים לפגוש אווטארים אחרים, ולנהל עימם שיחה בן רגע (ניתן גם להשתיק בלחיצת כפתור את מי שלא מעניין אתכם, חוויה משעשעת ללא ספק), בזכות מעקב משקפי ה-Oculus Quest 2 אחר הידיים, גם המחוות שתעשו איתן יתורגמו דרך האווטאר שלכם, ויתאימו לשפת הגוף הכללית שלכם. בפעם הראשונה שנכנסתי אל Venues נדהמתי מכמה זה מתקדם ביחס למה שציפיתי, כמו כן, ניתן להיכנס לחדרי הקרנה ולצפות בהם בסרטים, קרבות WWE, הופעות מוזיקה ותכנים נוספים, כאשר כיום זה ניתן לצפייה בדומה למסך של סרט בדו-מימד באולם קולנוע.

איך חוויה אינטרקטיבית זו מתקשרת אל עולם העבודה? שאלה מצויינת: לפני כ-3 חודשים השיקה Meta את השירות הבא שלה הנקרא Horizon: Workrooms. עם כמה שהתרשמתי מ-Venues, Horizon השאירה אותי פעור פה עם כמה מהפיצ'רים שלה. בדומה ל-Venues, גם כאן אנו נעצב אווטאר, ואף נצטרך להוריד אל המחשב האישי אפליקציה בשם Oculus Remote Desktop. בעת פתיחת האפליקציה יידרש מאיתנו להגדיר את שולחן העבודה שלנו, מה שמעניין הוא שנצטרך להגדיר את גובהו ושטחו בהתאם לשולחן העבודה בבית, ההנחה של Meta היא שתנהלו את השיחות והדיונים מהמושב של שולחן זה, תיכף נגיע לזה. לאחר שעשינו את פעולות אלו, ניתן יהיה לפתוח את ה-Workroom.

במסך הכניסה של האפליקציה נבחר את צורת סידור הישיבה (אולם הרצאות, שולחן עגול, שולחן דיונים) את מספר המשתתפים, וניצור את החדר התואם לנו ונפתח אותו.  לאחר פתיחתו נמצא את עצמנו ישובים על שולחן עם תפריט מולנו ומגוון אפשרות, כאן נכנסת לפעולה האפליקציה שהורדנו אל המחשב. ניתן להשתמש במסך המחשב בזמן אמת, להקרין תוכן למשתתפים ולהוריד קבצים לענן חדר העבודה.

מדוע נצטרך אפליקציה נוספת מעבר לאפליקציית Oculus הבסיסית? האמת, מסיבה מגניבה מאוד: באמצעות אפליקציה זו ניתן לשדר את מסך המחשב אל הלוח בחדר הישיבות או לפתוח אותו ולעבוד עימו על השולחן הווירטואלי שלנו. אפשרות נוספת ומגניבה ביותר היא לנצל את 2 המצלמות התחתונות של ה-Oculus וליצור חלון שמשלב AR בסביבת ה-VR כך שנוכל לראות את הידיים האמיתיות שלנו מקלידות במחשב ומזיזות את העכבר בזמן שהמסך משתקף אל הסביבה הווירטואלית ומגיב בזמן אמת.

רואים את הריבוע השחור? בזמן השימוש באפליקציה המקלדת והשולחן האישי משתקפים דרך המצלמות ומגיבים בזמן אמת. ניתן להקרין את המסך האישי אל כלל הנוכחים בחדר על גבי הלוח.

החלטתם שאתם מעוניינים לקום לכתוב על הלוח ולהסביר בצורה ויזואלית וסמכותית מספר דגשים? אין בעיה: באמצעות כשתי לחיצות ניתן לעבור לעמידה ליד הלוח, לבחור טוש בצבע מסוים ולכתוב ולצייר ככל העולה על רוחכם על גבי הלוח. האפליקציה תציע לכם מיקום בחדר האמיתי שלכם שבו היא סבורה שיהיה לכם נוח לעמוד ולכתוב, האפשרות להזיז את הלוח למקום אחר קיימת אך הפונקציה הזו עדיין לא עובדת מספיק טוב ולא הגיבה לי מספר פעמים.

אתם יכולים לכתוב מה שבא לכם, אבל מתוך 4 צבעים. אגב, תהיו חייבים פיזית לעמוד ליד הלוח המדומה שלכם בבית עם ה-Oculus על העיניים ולכתוב, לא שזה רע כל כך.

דווקא במקרה זה האפליקציה מחייבת אתכם להשתמש בשלטים בכדי לצייר. אחד הדברים המגניבים באפליקציה הוא השימוש החופשי בידיים ללא שלטים, המצלמות מזהות איך אתם מזיזות את האצבעות בזמן אמת ומגיבות בהתאם, אפשר לעשות המון מחוות, אפילו את הפופולרית ביותר של אצבע משולשת (שאני מן הסתם לא אראה לכם כאן). לא מתחשק לכם לקום ולעמוד? גם בסדר. ניתן להשתמש בשולחן שלכם ולכתוב עליו כך שלאחר מכן השרבוט ישתקף אל הלוח הגדול.

אף על פי ש-Horizon: Workrooms היא אפליקציה מרשימה מאוד, היא לא חפה מבעיות. מחוות הידיים לא תמיד עובדות בצורה חלקה, למחשב האישי יש נטייה להתנתק כך שצריך להתחבר אליו מחדש, הכתיבה והשימוש בלוח דורשת לימוד והסתגלות, וכדי לייצר עבודה שוטפת בדומה למציאות האמיתית (אשכרה הגענו לימים שצריך להצהיר איזו מציאות אמיתית ואיזו לא), הצוות צריך לתרגל שימוש באפליקציה, ולקוות שאין בו אף טכנופוב. תאמינו או לא אבל יש גם מתכנתים טכנופובים כשזה נוגע לשימוש אינטואיטיבי (או פחות אינטואיטיבי) באפליקציות.

באמצעות אפליקציה מסוג זה, Meta שואפת לחדור חזק יותר אל תחום ה-B2B מעבר למכירת מערכות ה-Quest לשימוש אישי, היא רוצה להאמין ששירות כזה יהיה טוב מספיק כדי שמנהלי חברות ירכשו מערכות Quest למספר רב של עובדיהן וילמדו להשתמש בשירות כזה לניהול השוטף של החברה ובצורה זו להגדיל את מחזורי המכירות של משקפי המציאות המדומה ולגרום לכולנו להאמין שהמהפכה הגיעה, האם זה יקרה? עוד מוקדם להגיד.

מה שבטוח הוא ש-Horizon: Workrooms היא אחלה גימיק והאמת גם דרך מאוד נחמדה ושוברת שגרה להעביר שיחת פתיחת שבוע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י