הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion 5i Pro Gen 6

שמואל התנסה עם המפלצת הניידת של לנובו - בואו לקרוא מה הוא חשב על מחשב הגיימינג הנייד שלה!

מדובר במחשב גיימינג שמתעל את הרוח של מחשבי הגיימינג המפלצתיים של פעם: מאסיבי ומתחמם מאוד, אבל ביצועים בשמיים

המחשב סופק לנו לביקורת הודות ללנובו ישראל, תודה רבה!

וואו עם כל ביקורות המשחקים שעשיתי לאחרונה שכחתי שפעם הייתי גם בודק מחשבי גיימינג ניידים. זה השלב בו אני מתוודה שוב שאין לי מחשב גיימינג גדול ומאסיבי כמו שאולי היו מצפים שיהיה לי. אין לי מקום בבית ל-Setup רציני עם מסכים ומחשב סופר חזק, אז אני מסתפק בנייד הגיימינג הפרטי שלי. זה גם למה אני כל-כך אוהב ניידי גיימינג: זה נוח, קטן ולעיתים מצליח לתת ביצועים מדהימים יחסית לקופסה קטנה שכזו. לנובו נתנו לי להתנסות עם מפלצת משלהם: ה-Lenovo Legion 5i Pro Gen 6. האם הוא חידש את אהדתי לכל העולם הזה של מחשבי גיימינג חזקים וניידים?

מה בקופסה?

האריזה של המחשב מאוד פשוטה וכוללת את המחשב עצמו, המטען וכמה מסמכים והוראות לרוכש המאושר. הדבר הראשון ששמתי לב אליו עם המחשב הזה הוא המשקל שלו: המחשב שאנחנו קיבלנו לביקורת (יש כמה סוגים ל-Legion 5i, אגע בכך בהמשך), שוקל כ-2.5 קילוגרמים, כ-200 גרם יותר מהגיימינג נייד הנוכחי שלי, ה-ASUS ROG SCAR II. זה אולי לא נראה כמו הבדל משמעותי, אבל זה בהחלט מורגש. כמו גם הגודל של המטען.

מחשבי גיימינג ניידים צורכים המון חשמל, את זה בוודאי כל מי שחיפש אחרי לפטופ גיימינג יודע, אז מטענים ענקיים וכבדים לא חדשים לי במיוחד, אבל קילו של מטען ועוד 2.6 קילו של מחשב וזה נהייה כבר משקל מאוד כבד שעולה על הגב שלכם. לכל אלו שאוהבים את הלפטופ שלהם יותר קליל וקטן לנשיאה - ה-Legion 5i Pro דווקא מתעל לתוכו את הרוחות של לפטופי הגיימינג הישנים: חזק מאוד וכבד מאוד.

איכות בנייה, מסך

אבל כל המשקל הזה הולך על לפטופ שנראה טוב ומרגיש טוב. איכות הבנייה של מחשבי Legion לא איכזבה אותי עד היום (לפחות המחשבים שאני בדקתי), וה-Legion 5i Pro Gen 6 לא שונה במובן הזה מקודמיו: מדובר במחשב שבנוי בצורה נהדרת, עם עיצוב נהדר ותחושה של מוצר יצוק ויציב, עם צירים שלא נראה שיעשו בעיות גם שנים קדימה. עם כל הכובד של המחשב הייתי מתאכזב אם לא הייתי מצליח להרים את המסך עם אצבע אחת - מיותר לציין שלא התאכזבתי.

מבחינת החיבורים השונים של המחשב, אז כאן אני ברגשות מעורבים. המחשב מכיל את כל החיבורים הנחוצים לגיימר: מצד שמאל תוכלו למצוא חיבור USB-C שמתפקד גם כחיבור Thunderbolt 4 (משהו שהיה חסר בהרבה לפטופים שבדקתי בעבר) וחיבור לאוזניות + מיקרופון, מצד ימין תוכלו למצוא עוד חיבור USB-A רגיל ומתג לכיבוי המצלמה העילית של המחשב (כמה נחמד). כל שאר החיבורים של המחשב נמצאים בצד האחורי שלו: עוד שלושה חיבורי USB-A 3.2 Gen 1, חיבור HDMI 2.1, חיבור USB-C Thunderbolt™ 4, חיבור RJ45 וכמובן חיבור למטען.

הסיבה שאני ברגשות מעורבים היא בגלל שאני יודע שבעוד שאני מאוד אוהב את הגישה הזאת לחיבורים (כמה שפחות נראה לעין, כך ייטב), יהיו אנשים שדווקא לא יחבבו את העובדה שהחיבורים של המחשב לא נמצאים "בהישג יד" ויצטרכו להוריד את המסך ואולי אפילו לקום כדי לחבר את ה-USB שלהם למחשב. אני עדיין זוקף את הבחירה הזאת כנקודה חיובית לזכות ה-Legion 5i Pro, אבל כדי שתדעו על זה לפני שאתם בוחרים לקנות את המחשב.

מבחינת שאר הדברים על הלפטופ, אז נתחיל עם המקלדת עצמה שהיא נהדרת. שוב - אין ולא תהייה כמו מקלדת מכנית עבור גיימינג, אבל התגובתיות של המקלדת נהדרת, המקשים גדולים וברורים והמחשב מכיל גם Numpad, שזאת תמיד תוספת נחמדה כשהמחשב שלכם יחסית גדול. את הביקורת הזו כתבתי עם המקלדת ונהניתי מכל שנייה. ה-Trackpad מתפקד נפלא, אבל הוא לא ממוקם במרכז המחשב, אז לפעמים היו לי בעיות עם לחיצות מיותרות שקרו בגלל מגע עם כרית כף היד שלי. המחשב גם מגיע עם מצלמה מובנית שמתפקדת בצורה סבירה לחלוטין.

המסך של ה-Legion 5i Pro Gen 6 הוא מסך ברזולוציית 2500x1600 שזאת בחירה מאוד מוזרה בעיניי. כנראה זה קשור לגודל של המסך, 16 אינץ'. חוץ מהבחירה המוזרה טיפה ברזולוציה ביחד של 16:10, המסך עצמו מצוין: הבהירות נהדרת (מגיע עד מקסימום של 500 ניטים), קצב ריענון של 165 הרץ, זמן תגובה של 3 מילישניות וגולת הכותרת: תמיכה בטכנולוגיית G-Sync. אתם תבינו עוד מעט למה אני כל-כך אוהב לפטופים עם מסכי G-Sync. לבסוף, כמה מילים על הרמקולים המובנים של המחשב: הם ממש סבבה. אני גיימר שאוהב את האוזניות שלו, אבל הרמקולים של ה-Legion 5i עובדים בצורה טובה, חזקים מאוד ובזכות טכנולוגיית ה-3D audio שלהם מצליחים להפיק אחלה אפקט סראונד.

ביצועים ביצועים ביצועים

טוב, הגיע הזמן לבשר של הביקורת. שום ביקורת על לפטופ גיימינג לא תהייה שלמה בלי החלק שמצדיק קנייה של אחד, הביצועים של המכשיר. נתחיל קודם כל עם המפרט של ה-Legion 5i Pro:

  • מעבד: 11th Gen Intel Core i7-11800H
  • זיכרון: 32GB DDR4 3200MHz
  • אחסון: 1TB HDD + 1TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 3070 140W
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

הזכרתי קודם לכן שזו הגרסה שאנחנו קיבלנו לביקורת: ללנובו יש כמה גרסאות של ה-Legion 5i Pro וזאת הגרסה הכי מטורפת שיש להם להציע. מן הסתם היא גם הכי יקרה, אבל עד שיהיה לנו מחיר כאן בארץ ואת הגרסאות שאכן יימכרו כאן, אנחנו נמשיך עם הביקורת על הלפטופ הזה. אז, ה-RTX 3070 תמיד היה כרטיס מסך מעולה, בואו נראה איך הגרסה הניידת שלו מתמודדת עם משחקים שונים ברזולוציה של מסך המחשב - 1600p:

אחרי שבדקנו את הביצועים הרגילים, בואו נראה איך המחשב מתמודד עם כמה משחקים שתומכים בטכנולוגיית Ray Tracing. אני יודע שזה פחות ממה שאתם רגילים אליו מבחינת כמות משחקים, אבל התוצאות בהחלט יפות:

בסך הכל התשובה שאנחנו מקבלים כאן היא פשוטה וישירה מאוד: ה-Legion 5i Pro עושה את מה שהוא מתיימר לעשות על הצד הטוב ביותר: מדובר במחשב גיימינג, בלי כוכביות או הערות צדדיות. המחשב הזה מסוגל לעמוד בכל מה שרק תזרקו עליו, כשברוב מהמשחקים שבדקתי כאן אפילו לא הייתה תמיכה ב-DLSS שישפר את הביצועים אפילו עוד יותר. המשחקים אולי לא מגיעים לקצב הרענון של המסך מבחינת פריימים, אבל כאן נכנס לתמונה ה-G-Sync.

מסך ה-G-Sync שלנובו החליטה להלביש על המחשב הזה בוודאות ייקר את המחיר של המחשב, אבל העובדה שיש כאן מסך שתומך ב-G-Sync אומר שהמשחקים נראים נהדר גם בקצב פריימים משתנה ואני יכול לתת למשחק כמו Doom Eternal לרוץ על 122 פריימים לשנייה והוא עדיין ייראה חלק ובלי קריעות במסך. אבל בדיוק כמו המשחק הנהדר של id Software, גם המחשב הזה מרגיש כאילו הוא יצא מהגיהנום אחרי שימוש ממושך בו.

המחשב הזה מתחמם. ממש מתחמם: בזמן הבדיקה שלי של Flight Simulator ה-CPU הגיע לטמפרטורה של 88 מעלות, וה-GPU ישב באזור ה-80 מעלות. זה עדיין רחוק מהשיא שהמעבדים הללו יכולים לעמוד בהם, אבל זה עדיין מאוד חם. הבעיה הגדולה עם החום היא הפיזור שלו: רוב החום יוצא מהחלק האחורי של הלפטופ, כמו שאתם רגילים אליו, אבל חלק קטן גם יוצא מהצדדים, ולאלו מכם שמשחקים עם עכבר קרוב ללפטופ - אני ממליץ לכם לקנות את המחשב הזה בחורף, הוא יחמם לכם את הידיים.

בנוסף, עוד הערה קטנה לגבי פיזור החום, כי לא שמתי לב לזה עד שבדקתי במיוחד: האזור של ה-WASD נשאר יחסית קריר בזמן משחק, אבל רוב החום מתרכז בצידו הימני של המחשב. שוב, לשחקני מחשב לא תהייה בעיה עם זה כי לרוב אין שם שום מקש נחוץ (לשחקנים עם שלט זאת בכלל לא תהייה בעיה), אבל האזור הזה יכול לרתוח לפעמים. אם אתם עוברים מגיימינג לעבודה על המחשב, חכו כמה דקות.

הנושא האחרון שלנו לביקורת יהיה זמן הסוללה שלו. לא ציפיתי לגדולות ונצורות מהמחשב הזה, בכל זאת - לפטופ גיימינג, אבל אני שמח לבשר שהוא בהחלט הפתיע אותי: הצלחתי לסחוט ממנו קצת מעל ל-6 וחצי שעות של עבודה רצופה בבהירות של כ-70 אחוז, ובגיימינג הוא החזיק כשעתיים וחצי לפני שהייתי צריך להטעין אותו (אבל שוב, זה מחשב גיימינג נייד - אתם תרצו שהוא יהיה מחובר כשתשחקו בו).

השורה התחתונה

לאורך כל הסיקור הזה הוייב העיקרי שקיבלתי מה-Lenovo Legion 5i Pro Gen 6 הוא שמדובר במחשב גיימינג שמתעל את הרוח של מחשבי הגיימינג המפלצתיים של Alienware: הוא כבד, מאסיבי ויכול להתחמם ממש, אבל איכות הבנייה של המחשב הזה פשוט מצוינת, והביצועים שלו פשוט נהדרים. תוסיפו לכך זמן סוללה טוב וזה באמת יופי של מחשב גיימינג. האם זה מחשב שיתאים לכל אלו שחייבים את המחשבים שלהם קלים יותר וקטנים יותר? כנראה שלא, אבל למי שרוצה DTR טוב עם ביצועים מופלאים - אתם יכולים להכניס את ה-Legion 5i Pro לשיקולים שלכם.

8
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים פשוט פנומנליים
  • איכות בנייה מצוינת
  • מקלדת ו-Trackpad מעולים ונוחים
  • מיקום החיבורים מונע בלגן של חוטים מול העיניים

הרע

  • כבד מאוד
  • מתחמם מאוד מהר
  • המטען פשוט מאסיבי - מקשה על ניוד המחשב

והלגיון

  • המחשב הזה הוא סוג של ברוק לסנר.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י