עיר אחת, מערכת קרב בזמן אמת, והתוצאה? מאכזבת.
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י נינטנדו ישראל, תודה רבה!
אני לא יודע להגיד במדויק כמה ביקורות משחקים כתבתי לאורך חיי ומאז שהתחלתי את התחביב הנהדר הזה אי-שם בשנת 2019, אבל אני כן יודע להגיד שהביקורת שלי ל-Pokemon Legends: Z-A היא ככל הנראה אחת הביקורות הקשות ביותר שכתבתי בחיי. ולמה זה ככה אתם שואלים? ובכן, זה כי Pokemon Legends: Z-A הוא בעיניי אחד ממשחקי הפוקימון המאכזבים ביותר שקיבלנו אי-פעם, ואת זה אני אומר אחרי שהייתי מאוד אבל מאוד בהייפ לגביו וכמעריץ אדוק של המותג שספציפית מאוד אוהב את הדור השישי של מפלצות הכיס ואת מחוז קאלוס (Kalos), שנחשף אלינו לראשונה ב-Pokemon X/Y וכעת חוזר אלינו בסערה עם Z-A. אז איך הגענו למצב הזה וכמה זה באמת נורא? הנה הביקורת המלאה שלי ל-Pokemon Legends: Z-A.
אכזבות בצרורות
עוד לפני שנצלול לעומקה של Lumiose City, הנה שיעור היסטוריה קצר: Pokemon Legends: Z-A הוא המשחק השני בסדרת משחקי Pokemon Legends שהחלה את דרכה בשנת 2022 עם Pokemon Legends: Arecus שהביא לקדמת הבמה גישה חדשה בכל מה שקשור למשחקי פוקימון הודות לעולם המשחק שהיה למעשה סוג של עולם פתוח שאפשר לנו לחקור בחופשיות אזורי תוכן שונים המלאים כולם בפוקימונים המסתובבים בעולם ורק מחכים שנילחם בהם או נתפוס אותם, לצד שורת שיפורי מערכת קריטיים שהפכו את החוויה להרבה יותר מודרנית וזורמת. הבעיה המרכזית היחידה שהייתה ל-Pokemon Legends: Arecus הייתה העובדה שהוא היה משחק די מכוער שגם כלל ביצועים מחרידים, אבל כאמור, הבסיס למשחק טוב ומודרני יותר היה קיים שם לגמרי. שלוש שנים עברו, הציפייה למשחק Legends חדש הייתה בשיאה, ואז, הגיע Z-A, שהבטיח בין היתר שיפור של הקיים לצד שדרוג מהותי נוסף לחווית הקרב של המשחק, שכעת עברה למודל של קרבות בזמן אמת. אז איך כל זה מרגיש בפועל? לצערי, הרבה פחות טוב משציפיתי.
נתחיל עם עלילת המשחק: Pokemon Legends: Z-A מכניס אותנו לנעליו של גיבור צעיר שמגיע ל-Lumiose City כתייר רק כדי לגלות שהעיר כולה נתונה תחת פרויקט התחדשות עירונית ענקי המנוהל על-ידי ארגון ייעודי בשם "Quasartico". עד מהרה חובר הגיבור שלנו לדמות משנה בשם טאוני (Taunie) או אורביין (Urbain) - השם והמין של הדמות נקבע בהתאם למין של הדמות שאנחנו נשחק, שמגלה לנו ש-Lumiose City מקדמת אורח חיים משותף בין בני האדם לפוקימונים על-ידי בנייה וטיפוח של "Wild Zones", שהם למעשה אזורים מתוחמים בהם פוקימונים שונים יכולים להסתובב ב"חופשיות" ובאין מפריע בתוך גבולות העיר. מעבר לכך, Lumiose City מקדמת בתחומיה תחרות מאתגרת בשם "Z-A Royale" בה למעשה במהלך הלילה אזור מסוים בעיר הופך לאזור קרב (Battle Zone) בו מאמני פוקימונים יכולים להילחם זה בזה על-מנת לאסוף נקודות, כשאיסוף של מספיק נקודות לאורך הלילה יפתח לרשות המתמודדים בתחרות את הזכות להילחם בקרב דרגה (Promotion Match) שניצחון בו יעלה את המתמודד לדרגה הבאה. דרגת הבסיס של התחרות היא דרגה Z, ודרגת הקצה העליונה ביותר היא דרגה A. במהלך המשחק נלווה את הדמות שלנו במעלה דרגות התחרות בשאיפה להגיע לדרגת הקצה העליונה, זאת בזמן שניקח חלק באירועים שונים הקשורים לעיר עצמה, לפוקימונים שמסתובבים בה ולפוקימון אגדי בשם Zygrade.
על הנייר אני חייב להגיד שכל הדבר הזה היה נשמע לי נהדר, אבל מהרגע שהתחלתי את המשחק הזה ועד הרגע שהבנתי שיש לנו כאן חתיכת פלופ מבאס לצערי לא עבר יותר מידי זמן. עלילת המשחק כאמור די גנרית ודי משעממת, כשהיא כוללת בתוכה אינספור דיאלוגים חסרי מעוף שלא מקדמים את העלילה באופן מהותי קדימה, וזה עוד לפני שאני נכנס לעובדה שגם עכשיו, כמעט 30 שנים מהרגע שהמותג של פוקימון פרץ לחיינו בסערה, Pokemon Legends: Z-A לא כולל דיבוב לדמויות שלו. לאורך כל שעות העלילה שחוויתי לא מצאתי שום דמות שגרמה לי להתחבר אליה או למטרות שלה, לרמה שבשלב מסוים החלטתי פשוט להתחיל לדלג על חלקים מהעלילה ברגע שהרגשתי שהדיונים השונים במסגרתה נהיו מעיקים וחופרים מדי. כל אחד מקווי העלילה של המשחק הצליח בסופו של דבר למצות את עצמו מאוד מהר, ואפילו שהייתה לנו כאן הזמנות לקבל נופח חדש לחלק מהאלמנטים שמאפיינים את מחוז קאלוס ובראשם כל מה שקשור ב-Mega Evolutions למשל (ישנו קו עלילה בו עלינו לחקור תופעה בה פוקימונים פראיים מתפתחים לפתע לצורת המגה שלהם באופן לא מבוקר ומסוכן), בפועל כאמור העלילה של Z-A משעממת, מעיקה וחסרת מעוף באופן מעליב.
חשוב לי לציין שמהרגע הראשון שנחשף ש-Z-A הולך להתמקד אך ורק ב-Lumiose City (רק לשם ההשוואה, Pokemon Legends: Arceus כלל לא פחות מ-5 אזורי תוכן שונים שיכולנו לחקור) היה לי חשש שהתוצאה הסופית שנקבל כאן לא תהיה טובה מספיק, ואם זאת, בכנות, ממש קיוויתי לטעות בהשערה שלי, רק שלצערי זה לא מה שקרה בפועל. מה שכן קרה הוא שכל חששותיי התממשו: לא רק ש-Lumiose City של Z-A מרגישה קטנה וחסרת מעוף, היא בפועל אחת מהערים הפתוחות הכי מתות וחסרות עניין שיצא לי לבקר בהן במשחק מחשב אי-פעם.
את תחושת הזילות המובהקת שהמשחק הזה כולל אפשר לחוש כבר מהרגע בו ניכנס למפת המשחק לראשונה, אותה ניתן למעשה לחצות מקצה אחד לשני בתוך 2 דקות בלבד (בדקתי, עם סטופר והכל), זאת לצד העובדה שכל המודלים שמרכיבים את הבניינים השונים בעיר נראים כל-כך שטוחים שבכנות אני לא מצליח להבין מאיפה החוצפה של Nintendo ושל Game Freak לספק לנו תוצר כל-כך עצלני ועלוב. Lumiose City של Z-A לא כוללת שום אלמנט שמעניק לה עומק, בין אם מדובר כאמור ברמת הפירוט הירודה של המבנים השונים ועד לעובדה שהדמויות השונות שמאכלסות את העיר ב-95% מהמקרים פשוט יעמדו במקום ולא יעשו יותר מדי, והדמויות שכן זזות? הולכות בקו ישר לנקודה מסוימת, מסתובבות ב-180 מעלות, ומתחילות בהליכה לאותה הנקודה שממנה הן יצאו במקור. גם הפוקימונים עצמם אגב, נראים ומתפקדים בדיוק באותה הצורה.
תחושת הזילות לא עוצרת כאן - ישנם מבנים בודדים שניתן להיכנס אליהם ולחקור אותם מבפנים, ואפילו שפירוט הסביבות האלה נראה לא רע בכלל, בפועל זה לא מספיק כדי שאוכל להגדיר את הנראות הכללית של המשחק הזה כאיכותית או משכנעת, ובנוסף לכך יש את האפשרות לחקור גגות של מבנים על-ידי שימוש במעליות מיוחדות או על-ידי עליה על פיגומים, אבל גם הם ריקים מתוכן מרגש. מה שכן מרגיש כאן נהדר הם הביצועים של המשחק - בין אם מדובר במצב נייד (FHD) או במצב נייח (4K), המשחק שומר על ביצועים חלקים של 60 פריימים לשנייה בכל רגע נתון בשימוש בגרסת ה-Nintendo Switch 2 הייעודית של המשחק - בכל הקשור ל-Switch המקורית לא בדקתי את המצב בפועל בעצמי, אבל בפועל תצפו כאן לחווית ביצועים שמוגבלת למשחק ב-30 פריימים לשנייה בלבד בשני מצב הפעולה של הקונסולה, ומתוך כך לחוויה פחות חלקה. בכל הקשור לפסקול אני שמח לבשר לכם שבדומה למשחקים אחרים של המותג ובכללי לרמת האיכות של Nintendo כשזה מגיע לפסקולים גם כאן הביצוע נהדר.
מעבר לפסקול יש עוד כמה דברים שהמשחק הזה עושה מאוד נכון, וכשזה מגיע לניהול כללי של הדמות והפוקימונים שלנו ובדומה למשחק הקודם בסדרת משחקי Pokemon Legends, גם Z-A מאפשר לנו לשנות את הכינוי של הפוקימונים שלנו ללא הגבלה, זאת לצד מערכת מסודרת ונוחה מאוד לתפעול של החפצים שלנו וכן לניהול המתקפות לצד אלמנטים נוספים של הפוקימונים שלנו - אפשר להקצות מתקפות שונות לכל פוקימון בלחיצת כפתור ומבלי שנצטרך לגרום לו "לשכוח" את המתקפה שאותה אנחנו מחליפים הודות לבנק מתקפות שזמין לנו בכל רגע נתון, ומעבר לזה ההתפתחות של הפוקימונים איננה אוטומטית כשאנחנו נצטרך לבחור אקטיבית איזה פוקימון להתפתח ברגע שהוא יגיע לרמה הדרושה לכך (בכנות עוד מ-Legends Arecus לא ממש ברור לי למה זה ככה), וכאן מדובר בביצוע טוב שמקל מאוד על חווית המשחק הכללית. מעבר לכך נוספה אופציה לגשת לבנק הפוקימונים שלנו בכל רגע נתון, דבר שמזרים מאוד את חוווית ההחלפה של הפוקימונים השונים שלנו בצוות היות ולא צריך ללכת יותר למרכז פוקימונים ייעודי בשביל לבצע את הפעולה הזו - נחמד מאוד. בנוסף לאלה קיבלנו מערכת חקר ייעודית שתתגמל אותנו בחפצים שונים (ובעיקר במתקפות חדשות) ככל שנשלים יעדי חקר שונים כגון תפיסה של מספר מסוים של פוקימונים מסוג מסוים - אין לי בעיה ספציפית עם המערכת הזו והיא לגמרי עושה את העבודה שלשמה היא קיימת, אבל בכנות קשה לי להגיד שמדובר בביצוע שמעודד אותנו לחקור את העולם באופן נרחב, בעיקר בגלל שהעולם כאמור מרגיש מת וריק מתוכן, עם המערכת הזו או בלעדיה. יש גם מערכת שלמה של משימות צד שניתן להשלים הפזורות ברחבי המפה, אולם גם כאן רובן בסיסיות ולא באמת מרגשות כשהן כוללות משימות נוסח ״תראה לי את הפוקימון ההוא״ או ״תעזור לי להתמודד עם הפוקימון הזה״ - גנרי למדי וממש לא מרגש.
קרב מת, בזמן אמת
Pokemon Legends: Z-A מציג לנו לראשונה מערכת קרב בזמן אמת, משמע כל האירועים השונים של הקרב מתרחשים בו-זמנית ומבלי שנצטרך לחכות לכל אחד מהצדדים הלוחמים שיבצע את תורו, כשבמקום תור מסודר לכל צד בקרב שולבה מערכת בה שימוש במתקפה מסוימת יגרור אחריו פרק זמן בו היא תצטרך להיטען מחדש לפני שנוכל להשתמש בה שוב - מה שנקרא בלועזית "Cooldown", המושפע ישירות מנתוני המהירות של הפוקימון שלכם. המעבר לקרב בזמן אמת רלוונטי לכל אלמנט כזה או אחר של המשחק, בין אם מדובר על קרבות ותפיסה של פוקימונים פראיים, אימון של הפוקימונים בצוות שלנו וקרבות מול מאמנים במסגרת האירועים הליליים של טורניר ה-Z-A Royale. מתוך כך בוצעו כמה שינויים קריטיים לצורה שבה מתקפות מסוימות ותנאים מסוימים בקרב באים לידי ביטוי: פוקימון שנפגע למשל ממתקפה שאמורה להרדים אותו לא יירדם בפועל אלא במקום זה יהפוך ל"עייף", ובכך הזמן הנדרש לטעינה של מתקפה מסוימת יהיה ארוך יותר לפרק זמן קצוב. כמו כן, תפיסה של פוקימון אפשרית בכל רגע נתון במהלך הקרב כל עוד יש לכם מספיק פוכדורים זמינים - בדומה למשחקים קודמים של המותג, אחוז התפיסה האפשרי של פוקימון מסוים יכול לעלות או לרדת בהתאם לכמות החיים שיש לו, אולם כאן נוסף "מנגנון הגנה" חדש שיאפשר לכם לנסות לתפוס פוקימון גם אם בטעות הבסתם אותו מבלי שרציתם בכך, משהו שאישית פחות אהבתי.
גם הדמות שלנו מהווה חלק פעיל במהלך הקרב, כשהיא יכולה להיפגע ממתקפות שונות שפוקימונים יריבים שולחים לעברה, ואם תיפגעו מספיק תיפסלו ותישלחו לרפא את עצמכם במרכז הפוקימונים הקרוב. הפיתרון של Z-A לזה היא היכולת של הדמות שלנו לבצע גלגול לצדדים על-מנת להתחמק ממתקפות, אולם כאן קיוויתי שהיכולת להתחמק ממתקפות תהיה זמינה גם לפוקימונים עצמם, מה שלא קורה בפועל אלא אם תאמצו לעצמכם חושים חדים מספיק ותצליחו להזיז אותו יחד עם התזוזה שלכם או להחזיר את הפוקימון שלכם לפוכדור שלו לפני שהמתקפה של האויב תתבצע (בקרבות מאמנים אי אפשר להחזיר את הפוקימון לפוכדור שלו, אבל כן אפשר לנסות להזיז אותו). באופן כללי המיקום והתזוזה בפועל של הפוקימונים על זירת הקרב קיבלו דגש משמעותי במהלך הקרבות מה שיכול היה להרגיש נהדר באמת אם כאמור היה אפשר לפקוד על הפוקימון להתחמק אקטיבית ממתקפות, אבל כאן לצערי הביצוע מרגיש חצי אפוי. במהלך קרבות Z-A Royale ספציפית נוספה מערכת של משימות שמאפשרת לנו להגדיל את כמות הנקודות והכסף שנאסוף במהלך הלילה - זו תוספת חביבה למדי לחווית הקרב הכוללת של הטורניר אבל לא משהו פורץ דרך או מרגש באופן חריג.
בנוסף אהבתי מאוד את העובדה שכעת מתקפות שונות כוללות טווח מסוים שבהן הן פועלות - מתקפה כמו Tackle למשל תדרוש מהפוקימון שלכם להתקרב פיזית אל היריב בעוד שמתקפות כמו Surf למשל יפעלו מטווח רחוק יותר ביחס ליריב ובזווית רחבה יותר שאפילו מסוגלת לפגוע בכמה פוקימונים שונים במקביל. המהירות של כל המתקפות (גם ה-Cooldown שלהן וגם הזמן שלוקח לפוקימון שלכם לבצע אותן) וכן והטווח שלהן מושפע כאמור מהנתונים השונים של הפוקימון שלכם, וכמכלול זה בהחלט מוסיף שכבה של עומק לקרבות עצמם.
גם כאן ובדומה לתחושה הראשונית שנקבל עם הרגעים הראשונים של חווית החקר, חווית הקרב של Z-A מרגישה על הנייר כמו התפתחות טבעית וטובה של מערכת הקרב, אולם במבחן התוצאה של כל הדבר הזה לצערי ברוב המוחלט של הזמן, חווית הקרב ב-Z-A מרגישה יותר כמו "Spam-Fest" אחד ענקי ולא מסודר בו נוציא מהפוכדור פוקימון המחזיק במתקפה שחזקה על סוג הפוקימון שמולנו, נפקוד עליו לתקוף את היריב, ועד שהמתקפה הזו תיטען מחדש נספים את יתר המתקפות של הפוקימון שלנו (כי למה לא בעצם) כדי שלא "נבזבז" זמן יקר במהלך הקרב - אין כאן למעשה שום אלמנט טקטי שחשוב לשים אליו לב. זה מרגיש שכל שעלינו לעשות הוא לבצע מתקפה ולקוות שעד שהיא תיטען מחדש הפוקימון שלנו לא ימות, פעם באף פעם ניאלץ להתגלגל כדי שלא ניפגע בעצמנו, וזהו, סה-טו.
גם מחוץ לקרב ובאופן כללי, רמת הקושי של המשחק הזה מרגישה ירודה מאוד, בין אם מדובר על צורת הקרב שהפכה לחסרת ריגוש או על מנגנון ההגנה לתפיסות פוקימונים שציינתי קודם - הרוב המוחלט של הקרבות כאמור קלים מאוד ולא כוללים יותר מדי דרישה לתחכום או תכנון מראש, וכל כך חבל לי שזה כך. כמו כן, המשחק זורק עליכם כמות מטורפת של חפצי ריפוי הפזורים בעולם (יש גם לא מעט דמויות רנדומליות שפשוט יחלקו לכם אותם כפרס), לרמה שהמקרים בהם הלכתי לרכוש Potions או Revive היו נדירות מאוד, ואם זה לא מספיק ישנה אפילו מערכת שמאפשרת לכם ללכת לדמות מסוימת הממוקמת בכל מרכז פוקימונים במפה שתעניק לכם בחזרה כדורי פוכדור שחלילה זרקתם עקום ולא על פוקימון - כן, זה עד כדי כך מחזיק לכם את היד. כמו כן גם כמות הכסף שתצברו לאורך המשחק פסיכית לגמרי ביחס למשחקים קודמים בסדרה, כך שגם אם תצטרכו משום מה לרכוש ציוד נוסף במרכזי הפוקימונים, לא סביר שזה ירגיש לכם כמו עול כלכלי גדול במיוחד.
הגישה הדי מבולגנת הזו נוגדת לחלוטין את המבנה של קרבות הפוקימונים הקלאסיים שכולנו מכירים ואוהבים שדרשו חשיבה יצירתית ותכנון מקדים וקריטי של מהלך הקרב, וזה ממש מבאס שזה ככה כי בפועל חווית הקרב עצמה די מהנה וזורמת ומתוך כך זה כן כיף להילחם בפוקימונים שונים במהלך המשחק, במיוחד בקרבות נגד פוקימוני אלפא ופוקימונים בצורת מגה שם ההתקפות לרוב יופנו נגד השחקן ולא נגד הפוקימון שלו מה שמגביר את רמת האתגר של הקרבות האלה. יחד עם זאת, אישית ובהסתכלות רחבה על כל האלמנטים שונים של הקרב אני מרגיש שמדובר בסופו של דבר במערכת קלילה מדי למשחק בסגנון, שנועדה לשרת בעיקר שחקנים חובבים ולאו דווקא מאמני פוקימונים מקצועיים שמשקיעים את זמנם בגריינד לטובת גידול ואימון הפוקימון הטוב ביותר לצוות שלהם - אני גם מבין שזה בסופו של דבר חלק מהכיוון שסדרת משחקי Pokemon Legends לקחה בהשוואה למשחקים הראשיים של המותג שיוצאים פעם בכמה שנים (ההדלפות האחרונות טוענות שאלה יגיעו אלינו בשנה הבאה), ועדיין, זה משהו שדי קשה לי לקבל.
אסיים בחיובי ואגיד שישנן תוספות שכן מקבלות כאן אחלה של ביצוע, החל מהיכולת שלנו לעוף במהירות לנקודות עניין שונות במפה בלחיצת כפתור (זה בעיקר חוסך זמן של הליכה חסרת עניין ברחובות העיר) ועד היכולת שלנו להתגנב לקרבות: בקרב נגד פוקימון פראי למשל נוכל לזרוק עליו פוכדור מבלי שהוא ישים לב ובכך להגדיל את סיכויי התפיסה שלנו, ובזמן קרבות נגד מאמנים נוכל להתגנב אל האויב ולהתקיף אותו מבלי שיהיה מוכן, דבר שיאפשר לנו לתקוף את הפוקימון שמולנו פעמיים עם אותה מתקפה מבלי שהיא תצטרך להיטען מחדש - זה מרגיש ומבוצע נהדר, אבל באותה נשימה זה בסופו של דבר עוד אלמנטים שמשפיעים ישירות על רמת הקושי הירודה גם ככה של המשחק הזה.
לצד כל אלה שולבה גם מערכת ה-Mega Evolutions שמאפשרת לנו לפתח פוקימון מסוים לצורת מגה חזקה במיוחד לפרק זמן קצוב, אולם כאן בוצע שינוי משמעותי ביחס לפעם הראשונה שראינו את המערכת הזו בפועל (Pokemon X/Y), אז השימוש בצורת מגה היה מוגבל לפעם אחת בקרב. ב-Z-A השימוש בצורת המגה מבוסס על מד זמן, כך שאם הקרב ארוך מספיק ברמת העיקרון יש לכם את האפשרות להפעיל את צורת המגה של הפוקימון שלכם יותר מפעם אחת במהלך הקרב, ואישית אני מאוד לא אוהב את הבחירה הזאת היות והיא מוזילה משמעותית את רמת החשיבות של צורות המגה ואת האלמנט הטקטי שהשימוש בהן הביא לקרב בפועל. הדבר שכן אהבתי בכל הקשור ל-Mega Evolutions במשחק היא העובדה שיש המון, אבל המון צורות מגה שונות לפוקימונים רבים במשחק (מעל 60) מה שמגביר את הרצון לנסות את כולן, אבל כאמור, בפועל בזמן קרב השימוש שלהן הרבה פחות מרגש משקיוויתי. בכל הקשור לכמות הפוקימונים שזמינה במשחק, לשמחתי גם כאן הכמות שלהם די טובה, כ-230 פוקימונים שונים, לא כולל אלה שעתידים להתווסף למשחק במסגרת חבילת ההרחבה שלו שזמינה לרכישה כבר עכשיו בעלות של 30 דולר שתוסיף בפברואר 2026 תוכן סיפורי חדש.
בכל הקשור למצבי ה-Online של המשחק, כאן קיבלנו שני מצבים עיקריים - Ranked Battles ו-Private Battles. במצב Ranked Battles ניקח חלק בקרבות Free-For-All בהם נחבור לשני מאמנים נוספים לקרב חופשי בו המטרה העיקרית שלנו תהיה להביס כמה שיותר פוקימונים יריבים בזמן קצוב, כשהמאמן שהביס את כמות הפוקימונים הגבוהה ביותר ניצח את הקרב, כשלכל מאמן יש שלושה פוקימונים שונים בהם הוא יכול להשתמש במהלך הקרב. בדומה ל-Z-A Royale גם כאן יש מערכת דירוג בה דירוג הבסיס הנמוך ביותר הוא Z ודירוג הקצה העליון הוא A, המתאפס בסיומה של כל עונת קרב (עונה נמשכת מספר שבועות). מצב Private Battles זהה לחלוטין ל-Ranked Battles, אולם כאן תשחקו באופן מקוון או מקומי נגד חברים שלכם עם אפשרויות חוקים שונות שיאפשרו לכם להשתמש ביותר פוקימונים במהלך הקרב, זאת לצד העובדה שאין כאן שום מערכת דירוג תחרותית. חווית האונליין של Z-A חביבה לכל הדעות אם תשאלו אותי, אבל בדומה לחווית הקרב של המשחק במצב לשחקן יחיד, גם כאן אני מרגיש שסביב הכל מעופפת תחושת בלאגן חסרת פרופורציות ביחס למה שאני הייתי רוצה לקבל ממשחק פוקימון, ועל-כן קשה לי להגיד שהביצוע כאן מרגש או מספק את הסחורה.
השורה התחתונה
Pokemon Legends: Z-A הוא כפי שציינתי בתחילת הביקורת אחד ממשחקי הפוקימון המאכזבים ששיחקתי בחיי, כשמעבר לגיוון פוקימונים חביב, צורות Mega Evolutions מגוונות ותוספות QoL שהופכות את חווית הניהול של המשחק לקלילה וזורמת, ברוב המוחלט של הזמן מצאתי את עצמי יותר מבואס ממרוצה בכל מה שקשור בחווית הקרב של המשחק, שאמנם מרגישה מהנה מאוד אבל באותה נשימה גם מרגישה מבולגנת ולא מאתגרת, לרמה שמצליחה לפגוע ברמת האיכות שלה מאוד, זאת לצד הסיפור של המשחק שלא מצליח להתרומם גם כן לכל אורכו. כל אלה משפיעים לרעה על חווית המשחק ש-Z-A מנסה לספק, וזה אפילו מבלי שהכנסנו למשוואה את הנראות המחווירה של המשחק גם בזמן משחק על ה-Switch 2 ואת חוסר החיות שלו בכל הקשור להתנהגות של גורמים שונים בתוך עולם המשחק, דבר שהופך את המכלול למאכזב אפילו יותר.
תגובות
1
14:31 20.10.2025 |
רמי (אורח)
תודה על הסיקור הענק הזה!! מאוד אהבתי לקרוא!!
א. יש הרבה משימות חדשות ברמה של הדמות ולא רק הפוקימון שאהבתי - כמובן הייתי שמח שיוסיפו הרבה יותר.
ב. הגרפיקה עדיין רחוקה שנות אור ממשחקים הכי בסיסים שיש היום לפלסטיישן / XBOX
ג. לצערי אין שום דיבוב ולא קולות לפוקימונים שזה מאכזב ולא צורך עבודה גדולה מדיי.
ד. העניין שזה רק בעיר היה יכול להיות נחמד אם היה מדובר על משחק אמצע של כמה חודשים (לא אחרי שנתיים שלא היה משחק).
ה. המשחק קל בטירוף אפילו יותר מדי קל.
ו. העניין של ההתפתחות שפוקימון מתפתח רק שאתה בוחר - מאוד אהבתי!!
הייתי מביא 4/10 למשחק הזה.
מקווה שגיים פריק / נינטנדו יתעוררו יש להם זהב בבית והם הופכים אותו לחלודה.
2
14:48 20.10.2025 |
רועי האן - כתב תוכן
@רמי
אמרתי לך שלא תצטרך לחכות הרבה זמן עד שהביקורת תעלה, שמח שאהבת :)
בכל אופן, אני מרגיש ש-6 זה ציון די הוגן למשחק הזה כי בסופו של דבר מערכת הקרב כן מהנה ומחדשת, הביצוע פשוט נפגע ברגע שמבינים כמה המשחק הזה קל להחריד ומתוך כך אין באמת צורך להשקיע בבניית אסטרטגיה או תזוזה חכמה. בהתחלה שקלתי לתת פחות בציון.
3
| פורסם ע"י