הרשמה

ביקורת: King's Bounty II - הירוס אוף בינוניות (אנד מג'יק)

שמואל חטף מכת נוסטלגיה לפנים עם King's Bounty II - בואו לקרוא מה הוא חשב על המשחק החדש!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 24/08/2021

משחקיות הטקטיקה שהתפרסמה בזכות Heroes חוזרת הביתה בקול תרועה, אבל הסיפור הבינוני והעולם הפתוח האיטי של המשחק עלולים לגרום לכם לאבד את הסבלנות

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

"כבר לא עושים משחקים כאלה יותר", זה משפט שהרבה בומרי גיימינג כמוני אוהבים לומר, אבל במקרה של Heroes of Might and Magic ו-King's Bounty זה נכון: באמת כבר לא עושים משחקים כאלה. ז'אנר משחקי הטקטיקה קיבל בחודש שעבר בוסט עם King's Bounty II, המשחק הבא בסדרת משחקי King's Bounty. המשחק החדש מקווה להחזיר עטרה ליושנה עם משחקיות טקטית שמאוד מזכירה את המשחקים האייקונים הללו. האם המשחק הזה שווה את הכסף שלכם? בואו נבדוק!

פסטיגל פנטזיה

אם יש משהו שתמיד אפשר לסמוך עליו במשחקי פנטזיה, הוא שהגיבור או הגיבורה שלנו יתחילו את המסע שלהם בכלא. זה היה המצב ב-The Elder Scrolls IV: Oblivion, זה היה המצב ב-The Witcher 2 וזה בהחלט גם המצב עם King's Bounty II. לאחר שתבחרו את הגיבור או הגיבורה שלכם מבין 3 אופציות שונות, אתם תמצאו את עצמכם בכלא לאחר שהואשמתם בהרעלת המלך של ממלכת נוסטריה. לאחר דין ודברים קצר עם מנהל בית הסוהר, אתם מגלים שהנסיך שחרר אתכם לחופשי.

מי ניסה לרצוח את המלך? למה דווקא אתם נבחרתם להיכנס לכלא? מה תפקידכם בעולם? על כל השאלות האלה המשחק ינסה לענות במהלך 30-35 השעות שלו, ועל הרוב הוא בהחלט מצליח לענות, אבל לצערי הסיפור עצמו מרגיש מאוד... גנרי. לא יודע איך להסביר את זה, אבל בעוד שאני אוהב סיפורי פנטזיה טובים, כשטוויסטים וקטעי "וואו" פחות חשובים לי כמו בניית סיפור טובה, כאן הרגשתי שהמשחק הולך לי לאיבוד מאוד מהר, הרבה יותר מהר ממה שציפיתי. איבדתי עניין במשימה המרכזית שלי כבר לקראת הסוף של החצי הראשון של המשחק, כשהמשימות הצדדיות היו בנויות טוב יותר ובחלקן גם מעניינות יותר.

שני דברים שאני מרגיש צורך לציין לחיוב: הראשון הוא הדיבוב של המשחק. הוא לא מצוין ובחלקו אפילו גובל בטימטום של ממש, אבל העובדה שכל אחד מהגיבורים של המשחק קיבל משפטים משלו ודיאלוגים עם דמויות מסוימות ייראו שונה עבור כל דמות זה נהדר בעיניי. הדבר השני הוא אלמנט הבחירות במשחק. בעוד ששום דבר לא יתקרב להשפעות של הבחירות שלכם על העלילה כמו במשחקי Bioware, העובדה שיש כמה דרכים לבצע משימות שונות וכל אחת משפיעה לפעמים על איך תתקדמו במשימה אחרת, או אילו יכולות תוכלו לפתוח הייתה מרעננת מאוד.

היו המון משימות צדדיות בהן עצרתי וחשבתי על הדרך שתניב לי ולצורת המשחקיות שלי את הכי הרבה תועלת. הבחירות מסתכמות לרוב באנרכיה מול סדר, או כוח מול יצירתיות, או בפשטות - רע מול טוב, ראש בקיר מול דרך חכמה לנצח. כל אחד מהם ייתן נקודות בתחום שלו שישפיעו על היכולות שתוכלו להשיג מכל תחום. השקעתם יותר באנרכיה? יכולות מיקוח וגניבת חיים יפתחו לכם. העדפתם להיות יצירתיים? תוכלו להיות קוסמים טובים יותר וכו'.

זה גם אומר שהמשחק מעודד משחק נוסף וחזרה עם הדמויות השונות במשחק כדי לראות איך היכולות השונות משפיעות על רמת הקושי של המשחק, איך הקסמים השונים במשחק נראים ואיך הצבא שלכם ייראה בכל ריצה של המשחק. ואם כבר הזכרתי את הצבאות השונים במשחק, הגיע הזמן לדבר על האלמנט הכי טוב של King's Bounty II - הקרבות. חובבי Heroes of Might and Magic, תכינו את הפופקורן, אתם הולכים ליהנות.

סכינים, חרבות, קסמי עשן

אז למי מכם שלא הקשיב בשיעורי היסטוריה: המשחקיות של Heroes of Might and Magic, זו שכל מי שגדל בתחילת שנות האלפיים לא יכול בלעדיה, בה השחקן אוסף צבא שמורכב מיחידות שונות ונלחם בקרבות על גריד טקטי עם קסמים של הגיבור הראשי בקו האחורי - המקור שלה הוא במשחקי King's Bounty. המשחק הראשון משנת 1990 ל-MS-DOS היה הראשון להציג לנו את הגיבור שרוכב על גבי סוס ברחבי העולם ונלחם בצבאות אחרים בשביל להשיג עוד משאבים, צבאות חדשים קסמים ועוד.

King's Bounty II לא שונה מהמשחקים האלה ברמת הקרבות שלו: בכל קרב במשחק אנחנו נעבור מתצוגה של העולם של נוסטריה, לתצוגת גריד של משושים, כשהצבא שלכם והצבא של היריב שלכם יהיו מפוזרים על פני השטח. משהו נחמד שאפשר לעשות במשחק הזה הוא לבחור בדיוק איפה כל יחידה בצבא שלכם תמוקם על המפה של המשחק. תוסיפו לכך את האופציה לסגת מכל קרב ברגע שאתם רואים את הצבא נגדו אתכם נלחמים, וזה נהייה ממש נחמד כי זה הופך את הקרבות השונים לחידה של ממש.

אילו חיילים לבחור לחמישיית הקרב, איפה למקם אותם, באילו קסמים להשתמש, מי הלוחמים הכי בעייתיים בצד השני ואיך לטפל בהם בצורה הכי טובה - אלו הדברים שמשחק בסגנון הזה צריך להיות מבוסס עליהם ו-King's Bounty II ממש נשען אל תוך העקרונות הללו. המשחק מאפשר לשחקן לקנות לוחמים שישבו במילואים ויחכו לתורם, כך שהצבא של הקרבות אולי מוגבל לחמש לוחמים, אבל אתם יכולים לשחק עם זה ולשנות את הצבא כאוות נפשיכם.

הייתי מאוד שמח לקבל עוד פרטים לגבי מה כל קסם עושה ומה ההשפעה ארוכת הטווח של היכולות השונות, כי לפעמים לא יכלתי להשתמש במתקפה מסוימת והמשחק לא דאג להזכיר לי שהטילו עליי קסם Fear שמונע ממני לתקוף לוחמים בדרגה גבוהה ממני. אם כבר אתם מונעים ממני לבצע משהו, לפחות תזכירו לי למה, בעיקר אם לא קיבלתי את הקסם הזה או את הלוחמים עם היכולת הזו.

זה היה יכול להיות ממש טוב נניח לכל קרבות החידה שקיימים במשחק, בהם King's Bounty II שם בידייכם צבא שהוא הכין מול צבא אחר ומאתגר אתכם לנסות לנצח את הקרב הספציפי שהופל עליכם כרגע. הקרבות הללו היו נפלאים: הם דרשו ממני לחשוב טוב ולדעת בדיוק מה הגיבור ומה הלוחמים שלו יכולים לעשות. נכון, כמו בהרבה משחקי טקטיקה, חלק לא מבוטל מהפעמים שהפסדתי נפלו על RNG (הלוחמים היריבים השיגו מכות קריטיות בזמנים הכי גרועים שיש), אבל נהניתי ממש מכולם.

אז הקרבות עצמם נהדרים, היחידות השונות מעניינות ודורשות חשיבה של איזה חיילים לשים עם מי (יש חשיבות לסוג החייל, כשגם היחידות עצמן מתחלקות לאנרכיה, סדר, יצירתיות וכוח, כשצבא מאותו הסוג זוכה לבונוסים בקרב). אבל מה עם החלק השני של המשחקיות, הרכיבה ברחבי העולם, מציאות האזורים השונים או בקיצור, כל מה שבין קרב לקרב? לחלק הזה אני אשמח שמעריצי Heroes of Might and Magin דווקא לא יישארו - זה הולך להיות מכוער.

יותר לאט מזה ונשתגע

המשחק החדש החליט לוותר על המשחקיות שהיינו רגילים אליה בה אתם רואים את הגיבור שלכם על סוס קטן במפה ואתם יכולים לקחת אותו לאן שתרצו במבט עילי. כאן המשחק הוא סוג של שילוב בין משחק תפקידים מגוף שלישי לבין King's Bounty. על הנייר, רעיון נהדר: המשחקיות של The Elder Scrolls ו-Dragon Age הוכיחה לנו שעולם פנטזיה בו אתם יכולים לדבר עם דמויות אחרות ולחקור כל פינה בעולם הוא קונספט נהדר. פה זה לא עובד בגלל שתי סיבות: הקצב של המשחק והגרפיקה.

אתחיל דווקא עם הגרפיקה: אני שיחקתי את המשחק על ה-Nintendo Switch. לומר לכם שזה היה המשחק הכי מכוער ששיחקתי על הקונסולה? זה לא יהיה נכון, אבל הוא כן מאוד מלוכלך עם טקסטורות נוראיות, רזולוציה נמוכה ובעיות ביצועים אדירות בזמן ההסתובבות בעולם הפתוח (פחות בקרבות, כפרה עליהם). אז בדקתי עוד גרסה בכספי הפרטי: גרסת ה-PC. היא נראית יותר טוב, אבל המשחק עדיין נראה כמו משחק משנת 2009, עם אנימציות נוקשות, עיצוב עולם מיושן וטקסטורות חסרות/Pop In. העולם הפתוח של המשחק גורם למשחק גם להרגיש כמו משחק משנת 2009.

כל פעולה ב-King's Bounty II היא איטית. אתם צריכים ללכת לאנשהו במפה? אתם יכולים לבחור לעשות את זה ברגל ואז תוכלו לחקור את העולם כולו, אבל הדמות שלכם זזה בקצב של 2 מטר לשנה. המשחק נותן לכם סוס כבר בתחילת המשחק, אז היי - עכשיו תוכלו להגיע מהר ממקום למקום! אבל עכשיו אי אפשר לחקור את העולם כי אתם חייבים לעשות את הפעולות הללו כשאתם לא על הסוס. זה נבלה וזאת טרפה.

בשביל מה לתת לי להסתובב ברחבי העולם של המשחק, אם להגיע מנקודה א' לנקודה ב' היא פשוט מכה שלא תתואר? כל הרעיון של לחקור את העולם נובע מההנאה של המחקר! גילוי של מקומות חדשים, אוצרות נסתרים, דרכים עקלקלות שמובילות לקרבות מעניינים ועוד. המשחק אפילו לא מאפשר לכם לרדת ממקום מעט גבוה יותר כמו גרם מדרגות מהר מבלי לתקוע אתכם במסדרון שיחייב אתכם לרדת במדרגות עצמן.

בנוסף, יש נקודות Fast Travel במפה, אבל כדי להשתמש בהן צריך להגיע לאחת, ולפעמים הן סופר רחוקות מכם, אז אם נתקעתם בגלל קרב קשה מדי ואתם רוצים לקנות יחידות טובות יותר או לשפר את השריון שלכם בשביל בונוסים - חבל מאוד, תתכוננו לצעידה ארוכה חזרה לעיירה שממנה הגעתם או לנקודת Fast Travel - מה שיגיע קודם. חלק מהכיף של המשחקים הישנים היה הסנאפיות שלהם: הדהירה הסופר מהירה על המפה, הכניסה והיציאה המהירים מהקרבות, כל זה היה ממש כיף. המשחק הזה הופך את חקר המפה לכאב ראש במקרה הרע.

השורה התחתונה

יש לי דה ז'ה וו רציני. אני בטוח שהביקורת הקודמת שלי למשחק גם כללה משחקיות ממש נהדרת וכיפית, כזאת שגורמת לי לרצות ולחזור לשחק במשחק שוב ושוב, אבל המון אלמנטים אחרים במשחק שנוספו כדי לגרום לו להרגיש יותר גדול ומאסיבי עושים דווקא את הפעולה ההפוכה ומורידים את ההנאה מהשחקן. במקרה של King's Bounty II, משחקיות הטקטיקה שהתפרסמה בזכות Heroes חוזרת הביתה בקול תרועה, כשכל קרב היה כיפי, מהנה ומרהיב - בעיקר קרבות החידה. אבל כל השאר: הסיפור הבינוני, הגרפיקה הממוצעת במקרה הטוב והעולם הפתוח האיטי של המשחק עלולים לגרום לשחקנים לאבד את הסבלנות שלהם מאוד מהר. לפעמים Less is more.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות טקטיקה פשוט פנומנלית
  • משימות צדדיות מהנות ומעוררות מחשבה
  • מנגנון השגת היכולות משתלב עם הבחירות של השחקן

הרע

  • גרפיקה ממוצעת
  • משחקיות עולם פתוח מיושנת ואיטית מאוד
  • סיפור מאוד גנרי - פחות מעניין מהמשימות הצדדיות לעיתים

ודרקון העצם

  • אח שלי חזר לסיבוב נוסף!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י