הרשמה

ביקורת - ASUS ROG Flow X13

אור יצא לבדוק האם ה-3 ב-1 של אסוס באמת מצדיק את ההייפ

הטוב מכל העולמות?

המחשב סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

אני חייב לומר, המבט הראשון שלי על המפרט של ה-ROG X13 Flow מבית ASUS הותיר אותי מבולבל לחלוטין. הכלאה בין מחשב נייד לטאבלט? מחשב גיימינג לשוק הביניים? מפלצת גיימינג אימתנית? לא כל כך הצלחתי להבין מה הסיפור איתו ומה בדיוק הוא יועד לעשות, האם יש לו כמה גרסאות עם מפרטים שונים בתכלית ומה היא מטרתו בשוק המחשבים? אם גם לכם יצא לחוות בלבול דומה כשנתקלתם בו במהלך שיטוטיכם באינטרנט, וגם אם לא ואתם סתם רוצים לדעת על מה כל המהומה, אתם מוזמנים להישאר איתנו ולשמוע: מהו ה-ROG Flow X13 באמת, ומה הוא מחדש בשוק המחשוב נכון להיום?

אלוהים בפרטים הקטנים

חוויית האנבוקסינג של המוצר כבר נותנת לנו תשובה ברורה על מהי פיסת הטכנולוגיה הזו, גם אם את הסיבה לקיומה נצטרך לבחון בעצמנו בשלב מאוחר יותר. ה-ROG Flow X13 (משיקולי נוחות ועצלנות ייקרא מעתה ה-Flow) מגיע בקופסת קרטון שחורה עצומה בגודלה עם הלוגו של Republic Of Gamers. בתוכה, מונחות בצורה המאפשרת שליפה קלה 2 מזוודות קרטון שחורות וממותגות ואובייקט נוסף עטוף בניילון. בתוך המזוודה הראשונה נמצא בראש ובראשונה הלפטופ עצמו, ספון תחת ניילון מגן ועליו תווית שמציגה את הפיצ'רים של המחשב החדש. לצידו, בתא ייעודי, נח מטען ללפטופ עם חיבור USB-C ולוגו בולט של אסוס. בתא נפרד נכנסים עט המגע והוראות ההפעלה, אשר באופן מפתיע ומשמח נכתבו בשפה העברית. המזוודה מכילה אפילו מעמד קרטון לקיפול שנועד לסייע להתאמת זווית ההנחה של המחשב.

במזוודה השנייה נח הפיצ'ר המובהק ביותר של המחשב הזה, עליו נדבר באריכות יותר בהמשך והוא כרטיס המסך החיצוני ROG XG Mobile. הגרסה שאני קיבלתי הכילה את כרטיס המסך RTX 3080 של Nvidiaֲֲֲ כאשר פתחי האוורור בו יוצרים את המילה ROG ובחלקו האחורי מוטבע הלוגו של אסוס. כרטיס המסך גם הוא מגיע ארוז בניילון מגן ותווית המציגה את יכולותיו, ולצידו כבל הטענה. האם זה אומר שנצטרך הזנת חשמל גם ללפטופ וגם לכרטיס החיצוני כדי להשתמש בשניהם? שלילי בזנ"טי, מבדיקת המערכת עולה כי חיבור המחשב הנייד לכרטיס המסך החיצוני גם יטעין את המחשב על הדרך. מתחת לכבל מוטמנות הוראות השימוש לכרטיס, גם הן בעברית.

השקע האחרון באריזה מכיל הפתעה נחמדה נוספת שלא ציפיתי לה, והיא תיק נשיאה ממותג של אסוס רוג. העיצוב של התיק הוא שחור ומינימליסטי עם כיתוב גדול בלבן של שם המותג בלבד, ועל אף שהוא נראה מושקע, הוא לא צועק גיימינג ברמה שתפריע לי למשל לקחת אותו לעבודה. בתוך התיק ישנו קייס נוסף וקטן יותר לכרטיס המסך, רצועה ארוכה לנשיאה ורצועה קצרה יותר.

 

באופן כללי חוויית הפתיחה של המוצר הייתה מרשימה ואלגנטית. למרות שמדובר בפריטים רבים, הסידור שלהם וההצגה שלהם כל אחד בתורו לא מעיקים ולא יוצרים תחושה של עומס, ושמים את המוצרים עצמם במרכז, ככה שיש דגש על הטכנולוגיה כמוקד תשומת הלב. בסופו של דבר, ההשקעה בפרטים הקטנים היא מה שגורמת לחווייה הזו להתבלט מעל השאר- תגיות מעוצבות, פתחי אוורור עם שם המוצר, הוראות בעברית, תיק גם לכרטיס המסך, ואפילו הקרטון להניח עליו את הלפטופ נתנו לי את התחושה שאסוס באמת מעריכים את המוצר שלהם וגם את הלקוח שלהם. אפשר לטעון שאסוס אוהבים את עצמם קצת יותר מדי עם השם שלהם שמוטבע בכל מקום, אבל אם להיות כן, החווייה והעיצוב בהחלט משדרים איכות.

Heavy Metal

הלפטופ עצמו הוא קל יחסית למקובל בשוק אך כבד ביחס לגודלו, ושוקל 1.3 ק"ג המתפרסים על פני לפטופ עם שטח מסך בגודל 13 אינץ'. הלפטופ עצמו עשוי מתכת עם דוגמת פסים מחוספסת ונעימה למגע. המתכת מרגישה עמידה ובנויה היטב, והחלקים היחידים שאינם עשויים מתכת הם מקשי המקלדת מסיליקון והמסך כמובן. אמנם לא הייתי ממהר להפיל אותו על הרצפה בשום צורה, אבל נראה שאם הוא יישכח בטעות מתחת לקלסר עבה של מסמכים או יקבל מכה קלה בצד, הוא יצליח לעמוד בזה בגבורה. גם הכרטיס החיצוני מפתיע לטובה בממדיו ומשקלו, ומצליח להחזיק את אחד הכרטיסים החזקים בשוק היום באריזה קומקפטית יחסית בגודל 20.8 על 15.5 על 2.96 ס"מ, או בעברית פשוטה, בגודל 2 כפות ידיים ממוצעות ובעובי 2 אצבעות. הכרטיס בנוי גם הוא מאותה מתכת כמו הלפטופ ובאותה דוגמת פסים מחוספסת, מכיל פתחי אוורור רבים ושוקל 1 ק"ג. הכרטיס מתחבר למחשב עצמו בעזרת כבל בילט-אין ייעודי ועבה בעל חיבור גדול למדי, ועליו 2 כפתורי צד וכפתור נוסף מקדימה, כאשר החיבור הרגיש עצמו מכוסה במכסה פלסטיק להגנה.

וזה מוביל אותנו לדבר על החיבורים במערכת. ללפטופ עצמו מערכת חיבורים צנועה למדי, עם חיבור USB-A 3.2 Gen 2 אחד, חיבור USB-C, חיבור HDMI יחיד, שקע לאוזניות ושקע לחיבור כרטיס המסך החיצוני, סך הכול 5 חיבורים בלבד. לא הצלחתי למצוא כניסה לכבל רשת בלפטופ, מה שבהחלט גרם לי לתהות על קנקנו ועל יכולתו לאפשר גיימינג בצורה נורמלית, אבל מהר מאוד הבנתי את כוונת המהנדס - כל החיבורים שלהם אנחנו זקוקים בגיימינג רציני נמצאים על כרטיס המסך החיצוני (4 חיבורי USB-A 3.2 Gen.1, יציאת HDMI 2.0, יציאת DisplayPort 1.4, יציאה לכבל רשת, חיבור מתח, שקע לכרטיס זיכרון וכמובן החיבור ללפטופ עצמו). אם כרגע אנחנו משתמשים בלפטופ כדי להציג דו"חות רבעוניים למשקיעים או לכתוב כתבה זריזה תוך כדי נסיעה ברכבת, הרי שאין לנו צורך בחיבורים מעבר לחיבורים הבסיסיים, ולכן הבחירה להשאיר רק אותם על הלפטופ הבסיסי כדי לשמור עליו קומפקטי ולהעביר את השאר לכרטיס החיצוני היא הנדסת אנוש חכמה למדי לדעתי.

המסך של ה-Flow הוא לא מהטובים שראיתי. מדובר במסך ברזולוציה של 1080p בלבד וקצב ריענון של 120Hz. המסך קטן מאוד ואיכות הצבע שלו אינה טובה במיוחד, אלא חסרת ניגודיות וחדות ובאופן כללי גם כהה מדי לטעמי. אמנם לא מדובר בתקלה ברמה שפוגעת בחוויית המשחק אבל כן קיוויתי ליותר, בטח מאסוס שידוע במסכים טובים. המקלדת נחמדה ונוחה עם תאורה אחורית וההקלדה מאוד קלה ואינטואיטיבית, אבל המחסור ב-Num Pad, שמסתבר שנעשה בו שימוש בלא מעט משחקים, מציק לפעמים. גם הרמקולים סטנדרטיים לחלוטין הן מבחינת העוצמה והן מבחינת איכות השמע וטווח הצלילים ואין סיבה להרחיב עליהם מעבר לכך.

But can it run Crysis?

ועכשיו לחלק שכולנו חיכינו לו - כמה עוצמתי המחשב בפני עצמו והאם הכרטיס החיצוני באמת יכול להתמודד עם גיימינג דור הבא ברמה גבוהה? אז לפני שנתחיל, אציין את המפרט:

  • מעבד: AMD Ryzen 9 5980HS
  • זיכרון: 32GB DDR4 3200MHz
  • איחסון: 1TB M.2 SSD NVMe
  • כרטיס מסך פנימי: Nvidia GTX 1650
  • כרטיס מסך חיצוני: XG Mobile: Nvidia RTX 3080
  • קישוריות: Bluetooth 5 ו-WiFi 6
  • מסך: 13.4 אינץ', רזולוציית 1080p בקצב של 120Hz

כמו תמיד אצלנו באתר לקחתי 10 משחקים פופלאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי של המחשב. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד לקצה העליון, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 1080p בלבד, שכן זאת הרזולוציה היחידה שנתמכת על ידי מסך המחשב. את הביצועים השוואתי לגרסא השולחנית של ה-RTX 3060 ולאלו של ה-Triton 300 SE מבית Predator שדומה לו מביחנת מאפיינים רבים.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

לאחר מכן, חיברתי למחשב את כרטיס המסך החיצוני XG Mobile RTX 3080 (מופיע בגרף מטה בכתום) ובחנתי עם אותן ההגדרות בדיוק כמו במבחן הקודם. במקרה הזה הוספתי להשוואה גם את ה-ROG Strix Scar 15, שכזכור מגיע מצויד עם ה-RTX 3080 באופן פנימי.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

כרגיל, לאחר שבדקתי את יכולותיו של ה-XG Mobile במשחקים "רגילים" לקחתי אותו לסיבוב בדיקות במשחקים שתומכים ב-Ray Tracing. לצורך כך לקחתי עשרה משחקים אשר תומכים בטכנולוגיית התאורה המתקדמת כשגם הפעם השוואתי את הנתונים לגרסאות השולחניות של ה-RTX 3060, 3060Ti, 3070 וה-3080 והשתמשתי בהגדרות הגרפיות המקסימאליות וללא Motion Blur כדי לראות איך ה-XG Mobile וכרטיס ה-RTX 3080 שלו מתמודדים עם העומס של חישוב קרני אור בצורה פוטו-ריאליסטית.

(לחצו על התמונה להגדלה בחלון חדש)

ניתן לראות שכרטיס המסך הפנימי, ה-GTX 1650 מתאים בעיקר לקז'ואל גיימינג (יש לציין ש-RDR2 לא אפשר לי להריץ את כל ההגדרות על הרמה הכי גבוהה בשל הדרישה הגבוהה לזיכרון גרפי, והתוצאות הן עבור ההגדרות המקסימליות האפשריות במקרה זה). בנוסף, כמו שאפשר לראות כרטיס המסך החיצוני חלש בערך ב-10% ממקבילו הפנימי בלפטופים, ובממוצע בכ-50% מהגרסה השולחנית. מבחינת ביצועי Ray Tracing, הכרטיס החיצוני פחות או יותר מקביל בביצועיו לכרטיס RTX 3060, הביצוצים אמנם מאכזבים אבל צריך לזכור שה-XG Mobile שוקל 400 גרם פחות מהגירסא השולחנית.

לא חובב אקסטרים

ביצועי הסוללה הם ממש לא מהטובים ביותר שניראו, כפי שניתן היה לצפות ממחשב בגודל כזה. מדובר על כבערך 5 שעות של עבודה משרדית רגילה, ובערך שעתיים עבור גיימינג מאומץ. מפצה על כך העובדה שהטענת הסוללה היא מאוד מהירה, ויכולה להגיע מ-30% ל-100% תוך פחות משעה. כאן זה המקום לומר שהתוכנה של אסוס מאפשרת גם להגביל את השימוש ב-GPU לצורך חיסכון בסוללה, תכונה שככל הנראה תסייע למחשב להחזיק יותר זמן של עבודה משרדית, אך תשלול ממנו את היכולת להריץ משחקים. אם יש לפניכם יום ארוך של עבודה ושכחתם את המטען בבית, שווה בהחלט לנסות להפעיל אותה. 

מבחינת חום ורעשים, טמפ' המחשב בעבודה רגילה ללא טעינה נעה בין 45 ל-60 מעלות שזה לא גבוה וללא רעש מיותר. בגיימינג מאומץ ללא הטענה הוא מגיע לטמפרטורה ממוצעת של 75 מעלות ושם מתחילים לשמוע קצת את המאווררים.ֲֲֲ הצלחתי לגרום למחשב להגיע לחום מרבי של 85 מעלות באמצעות שילוב בין הטענה ובנצ'מארק למעבד, אך הדבר קרה פעם אחת בלבד ומהווה את היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל, שכן הבעיה לא חזרה על עצמה שוב. את רוב אשמת פלטת החום אפשר להשליך על המעבד שכן גוף הקירור הקטן של המחשב נלחם באופן תמידי מול המעבד המפלצתי שאסוס בחרה לשים כאן וכאשר המעבד נכנס לפעולה אפשר לשמוע את זה טוב מאוד. וכשאני אומר טוב מאוד, אני באמת מתכוון לטוב מאוד - אמנם להביא את המחשב למצב של חימום רציני זו משימה לא פשוטה, אבל ברגע שמצליחים המחשב מתחיל להרעיש כמו מכונת ירייה ובעוצמה שפוגעת קשות בחווית השימוש, ומאלצת את המשתמש להניח את המחשב בצד להפוגה קצרה או לחילופין פשוט לשים אטמי אוזניים. אף על פי כן, אי אפשר לומר שהקירור לא יעיל: אם תניחו את המחשב בצד ברגע שהוא מתחמם יתר על המידה, תגלו שתוך 5 עד 10 דקות הוא חוזר לטמפ' (ולדציבלים) נורמליים. מילת אזהרה נוספת- מארז המחשב עצמו מתחמם מאוד מהר ונהיה לוהט למגע במידה ונעשה במחשב שימוש מאומץ- שימו לב להרחיק אותו מגופכם אם נעשה בו שימוש לאורך זמן.

משלושה יוצא אחד

וכמובן, אי אפשר לעשות ביקורת ל-Flow מבלי להתייחס לנקודת המכירה העיקרית שלו, ההבטחה להביא את הטוב משלושת העולמות- גם מחשב עסקי קל ונייד, גם טאבלט מגע, וגם מחשב גיימינג חזק לשעות הפנאי. האם הוא הצליח לעשות את זה בצורה משביעת רצון? אם לסכם במשפט אחד, התשובה היא "כן, אבל.."

למה כן? כי הוא מצליח באופן מוחלט ואף מעל למצופה בכל אחת מהגזרות והצרכים עליהם הוא מבקש לענות- מצד אחד מדובר במחשב קטן וקל שניתן לשאת לכל מקום, למקם בנוחות כמעט על כל משטחֲֲֲ ויצליח להתמודד עם משימות פשוטות עד בינוניות בעצמו בקלות רבה. מצד שני קיימת אופציית המגע והטאבלט שעובדת גם היא בצורה פנומנלית ונוחה, ומעבר לשימוש הרגיל בטאבלט לכתיבה או לצפייה בסרטים יצא לי מידי פעם גם סתם להיעזר באופציית המגע כדי להקליק על משהו או לגלול תפריטים פשוט כי זה יותר נוח בצורה הזו ועובד מצוין. מצד שלישי גם החיבור לכרטיס המסך החיצוני עובד בצורה חלקה לחלוטין ומאפשר ביצועים ברמה של מחשב גיימינג מבלי להיאלץ לסחוב קילוגרמים נוספים מובנים במחשב לכל מקום כמו בשאר ניידי הגיימינג, ומבלי תלות בשטח משחק ייעודי כמו מחשב דסקטופ. בסופו של דבר, הלפטופ הזהֲֲֲ מביא מענה יוצא דופן לנתח גדול מאוכלוסיית הגיימינג והוא אוכלוסיית הגיימרים העובדים, סטודנטים ועובדי משרד בכל תחום שמצד אחד רוצים לפטופ נוח לעבודה ולנשיאה ומצד שני מכונה שתאפשר גם חווית גיימינג אמיתית ברמה הגבוהה ביותר. לפטופים רבים ניסו ליצור מוצר שיהווה פשרה בין שני הצדדים הללו ולספק לקהל היעד מחשב היברידי שמסוגל להנות משני העולמות, אבל עד עכשיו תמיד היה צד שגבר על האחר ופשרות הנדסיות שהיה צריך להשלים איתן, כי פשוט אי אפשר להכניס כרטיס מסך כזה גדול למחשב ולשמור עליו קל ונייד. ההוצאה של כרטיס המסך מהלפטופ והחיבור המהיר והייעודי שלו פותרים את הבעיה הזו כמו שאף מוצר לפניהםֲֲֲ לא הצליח לפתור ועל כך אני חייב להוריד בפני אסוס את הכובע.

אז למה האבל? כי למרות שבמחשב אין פשרות רציניות, עדיין יש פשרות, והן גורמות למחשב הזה להיות הרבה פחות אטרקטיבי עבור תת קבוצות מסוימות של הגיימרים העובדים. הקבוצה הסובלת הראשונה היא קבוצת העורכים הגרפים- המסך קטן מאוד והצבעים שלו לא חדים ולא ברזולוציה גבוהה. עבור אנשים שעובדים במקצוע, אמנם מסך מגע ויכולות עיבוד פוליגונים עוצמתית הן דבר דרוש, אבל איכויות הצבע של המסך וגודלו פשוט גורמים למחשב להפוך ללא כדאי עבורם. אם אני צריך לחבר את המחשב למסך גדול יותר ממילא - מה עוזר לי מסך מגע? הקבוצה השנייה היא קבוצת הגיימרים הכבדים. במובנים רבים אמנם עברנו דור, וכרטיס חזק ברמה כזו היום אמור להחזיק לכמה שנים טובות הלאה, אבל ב-PC כמו ב-PC השדרוג הטכנולוגי הוא אקספוננציאלי, ומכרטיס מסך חלש ב -50% ממקבילו השולחני הוא אמנם לא בעיה אבל אכן סיבה לדאגה. חשוב לשים לב גם שכל המשחקים שיצאו עד עכשיו החלו את הפיתוח לפני כמה שנים והשתמשו בגרסה קודמת של מנועי המשחק ותוך שימוש מינימלי בטכנולוגיה שקיימת היום כך שלא מופרך להניח שהקפיצה הגדולה באמת עוד לפנינו ותקרה באמצע הדור בעוד כשנתיים לערך. האם ה-XG Mobile ידע להתמודד גם איתם? אני לא בטוח ואנחנו נצטרך לגלות בעתיד.

הקבוצה השלישית והכי בעייתית היא הקהל דובר העברית, והאמת שזה בכלל לא באשמתה של אסוס. העניין הוא, שבניגוד לטאבלטים ולאייפדים, מחשבי ווינדוס לא מסוגלים עדיין לעבד ולתמלל כתב יד בעברית, דבר שלא מאפשר שימוש משביע רצון בתכונות הטאבלט של המחשב. כלומר, אם אני רוצה להשתמש במחשב כטאבלטֲֲֲ באמצעות עט המגע יהיה לי קשה מאוד, כי זיהוי כתב היד פשוט לא תומך בעברית, ואם אני מנסה להשתמש במעבד כתב היד של גוגל שכן תומך, הוא מתנגש באופן קבוע עם זה של ווינדוס ומביא בעיקר לתסכול. אל תטעו, עדיין אפשרי להשתמש באפליקציות כמו OneNote ו-Windows Whiteboard כדי לכתוב ולסכם הרצאות, אבל אם אני רוצה לחפש משהו באינטרנט או במחשב, למלא טופס, או כל פעולה שתדרוש שהמחשב גם יבין מה אני כותב, אצטרך להפסיק את השימוש בעט המגע ולחזור להקלדה. אמנם מדובר בצרות של עשירים, אבל המעבר התכוף הזה בין מצב טאבלט למחשב רגיל רק כי פונקציית ה-Ink to Text לא מזהה עברית הוא בעיקר מעיק ואני חושב שזה חבל מאוד כי מדובר בפוקנציה נהדרת ובמוצר ברמה גבוהה. 

כל הבעיות הללו ניתנות לפתירה בקלות יחסית- אם אסוס ישכילו להוציא דגמים עם מסכים טובים וגדולים קצת יותר, ימשיכו לתמוך ולהוציא כרטיסי מסך חדשים בפורמט ייעודי כמו ה-XG Mobile, וידעו לשלב תמיכה מובנית בעיבוד כתב יד לעוד שפות, אולי באמצעות עבודה משותפת עם הכלים של גוגל, כל אחד יוכל למצוא בדוק את הפינה המושלמת בשבילו.

השורה התחתונה

אז נכון, עדיין יש קצוות שצריך ללטש במחשב הזה, ולא ברור אם נזכה לראות אותן מלוטשות שכן עתיד הסדרה אצל אסוס עדיין לוט בערפל, אבל לפי דעתי, עבורֲֲֲ הגיימרים העובדים בעולם מדובר בדיוק במוצר לו כולנו חיכינו, מוצר שעשוי לשנות את עתיד עולם הגיימינגֲֲֲ אם יפותח בצורה הנכונה. כך או כך, מדובר במועמד שחובה לקחת בחשבון אם אתם גיימרים המעוניינים בלפטופ גיימינגֲֲֲ חדש. באופן אישי, אני יכול לומר שמדובר במועמד חזק מאוד לתפקיד המחשב הבא שלי, מאחר ואני נאלץ להחליף מחשב לקראת השנה האקדמית החדשה עקב פטירת הנייד הקודם שלי בתום 5 שנות עבודה. מבחינת ה-Value For Money, המחשב יחד עם הכרטיס החיצוני שלו עולים מחיר גבוה במיוחד של 13,700 ש"ח ובסופו של דבר כל אחד יעשה את השיקולים הכלכליים שלו, אבל אם לוקחים בחשבון שמדובר בעצם ב-3 מחשבים במחיר של 1 ואת הנוחות הכרוכה בכך, אני סבור שהוא חד משמעית מספק את הסחורה. לסיכום, מדובר במוצר שהוא בשורה משמחת לכל חובבי הגיימינג ברחבי העולם. אם אתם מקבלים הזדמנות לנסות אותו, קחו אותה בשתי ידיים, יש סיכוי טוב מאוד שזה יהיה מחשב הגיימינג הבא שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • קל ובעל קומפקטי ונעים
  • מסך מגע מצוין
  • מקלדת נוחה לכתיבה
  • הכרטיס המסך החיצוני מריץ משחקים טוב
  • יכולת טעינה מהירה..

הרע

  • ..שמפצה במעט על חיי סוללה קצרים
  • מסך קטן בעל איכות צבעים ירודה
  • רותח למגע אחרי שימוש אינטנסיבי

והשאלה:

  • Can It Run Crysis? מנשנש אותו לארוחת בוקר
אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י