הרשמה

ביקורת: Loki - פרק 5

מסע אל עבר עולם לא ידוע, בלי שום חברים חוץ מעצמך

האויב הכי גדול של לוקי הוא עצמו בפרק החמישי והלפני אחרון של הסדרה החדשה של מארוול!

הסדרה הזאת פשוט נהיית יותר ויותר מוזרה, אה? אם חשבתם שלראות לוקי תנין בסוף הפרק הרביעי היה הזוי, חכו שתראו את פרק בו גיבורנו מוצא את עצמו בעולם אפוקליפטי, והחברה היחידה שיש לו במקום הזה היא...הוא עצמו. הוא נחשף להרבה גרסאות שלו, ואפילו מפתח מערכת יחסים ספק רומנטית ספק חברית עם גרסה נשית שלו, ורואים שמתחיל להימאס לו מעצמו, בעיקר בפרק הזה. אז איך הסתכם הפרק הלפני אחרון של Loki? בואו נגלה.

אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.

הפרק הזה הציג לנו המון סוגים שונים של לוקים, אשר נשלחו ליקום המסתורי הזה שממוקם בקצה הזמן ומשמש כחיריה הפרטית של ה-TVA. אבל הלוקים שנשלחו לשם שורדים, כי זה מה שהם עושים וזה מה שהם מסמלים, ומבלים את שארית חייהם בבריחה תמידית ממפלצת עשן ענקית בשם אליות' (Allioth) שצד נשמות סוררות שעדיין מטיילות בעולם הזה.

Let's Talk About LOKI Episode 5 -

כל אחד מהלוקים האלו עשה משהו שגרם לאירוע נקסוס שהובל לתפיסתם ע"י ה-TVA. יש לנו את לוקי הקלאסי, אשר שרד את ההיתקלות שלו בת'אנוס ב-Avengers: Infinity War בעזרת הקסם המאוד חזק שלו, את לוקי הילד שהרג את ת'ור, את לוקי שברח מחמת גדר ואת לוקי הרברבן שניצח את קפטן אמריקה ואיירון מן ואסף את ששת אבני האינסוף. או ככה לפחות הוא טוען. אה, ויש גם את לוקי הנשיא שכנראה הקדיש את כל הזמן הפנוי שלו ללאסוף כמה שיותר עוקבים, והעתק מדוייק של הגרסה שראינו בקומיקס המעולה "Vote Loki".

כל השחקנים של הלוקים עשו עבודה נהדרת בגילום הדמויות שלהם, וקשה לבחור אחד מהם ולהגיד עליו שהוא האהוב עליי. התלבטתי בין לוקי התנין ללוקי הילד, שבאופן בלתי נמנע יצטרף ל-Young Avengers שסדרות הדיסני+ בונות (סליחה סילבי, את קצת מבוגרת מדי עכשיו שהוא נכנס למשוואה). עם זאת, אי אפשר שלא להיכנע לקסם הענק שמביא איתו לוקי הקלאסי שמגולם ע"י ריצ'ארד אי. גראנט (Richard E. Grant). הוא פשוט מצויין ומצליח להעביר את האופי של לוקי בצורה הרבה יותר בוגרת ממה שראינו עד היום, עם הבנה מלאה של מה זה אומר להיות לוקי והשלמה מלאה עם המשמעות של זה. הוא גם לא תככני בשום צורה, מה שמציג את ההתבגרות שלוקי שלנו עובר במהלך כל הסדרה ובאופן ניכר יותר - כשהלוקים בוגדים אחד בשני בשביל כוח.

Loki: Episode 5 Review - IGN

באותו זמן, סילבי ורבונה נמצאות ב-TVA, וסילבי מנסה לדלות ממנה כמה שיותר מידע על היווצרות המשטר ותחילת הזמן. רבונה מושכת את הזמן עד להגעת חיילים לעצור אותה, מה שמוביל את סילבי לאפס את עצמה, והיא משתגרת ליקום שלוקי נמצא בו. אליות', מפלצת ה-CGI הענקית, רואה אותה ומתחילה לרדוף אחריה. היא בורחת ומצליחה לכשף את אליות' לשבריר שניה, ורגע לפני שהוא תופס אותה, הנה מגיע ידידינו הטוב מוביוס עם רכב פיצה שנלקח ישר מסרט פיקסאר ומציל אותה.

אני שמח מאוד שלוקי מחשיב את מוביוס כחבר, ומקווה שנראה עוד סצינות של השניים מעבר לכותלי סדרת הדיסני+, אבל לפי איך שהיא מתקדמת זה נראה שזמן המסך המשותף של השניים יוחלף בסצינות של לוקי עם סילבי. לא ברור מתי או איפה נראה את השניים בעתיד אם בכלל, הכל תלוי באיך שהסדרה תסתיים, אבל התוספות של מוביוס וסילבי לסדרה (ובכללי ל-MCU) ותפקידם כחברים אמיתיים של לוקי ולא סתם עוד אנשים שבסופו של דבר הוא יבגוד בהם בהחלט מוסיפה לצמיחה של לוקי כדמות כפי שאמרתי קודם.

Loki Episode 5

בחזרה ל-TVA, רבונה נכנסת לחדר סודי ואנחנו מגלים שב'-15 הנשמה שרדה את הקרב בחדר של שומרי הזמן וכעת כלואה בעקבות הבגידה שלה. אני פשוט אוהב את הדמות ואת השחקנית הזאת, היא עד כדי כך טובה בעיניי. רבונה מנסה להבין מה הצעד הבא של סילבי, והיא מספרת לה שהיא רודפת אחרי מי שיצר את ה-TVA, ושהיא לא תנוח עד שזה יקרה כי "היא צריכה את זה, את רק רוצה את זה". עד עכשיו הסדרה לא גרמה לי להרגיש שרבונה מעורבת באופן אישי במאבק של ה-TVA נגד הלוקים, אבל הסצינה הזאת מראה עד כמה הנאמנות שלה הולכת רחוק, אפילו אחרי שגילתה ששומרי הזמן היו מזוייפים. היא רוצה להגיע ליוצר של המשטר הזה כדי להזהיר אותו מהסכנה, ואולי על הדרך היא תתאהב בו והשניים ינהלו רומן כלשהו? קאנג הכובש מעולם לא הרגיש קרוב יותר, ואני אהיה כל כך מאוכזב אם הסדרה לא תחשוף אותו בתור המושך בחוטים שמאחורי הקלעים.

Loki Episode 5

כן כן, אני יודע איך זה נשמע. "מפיסטו יצר את האשליה של וונדה כדי לגנוב את הכוח שלה", "מהנדס החלל שמוניקה מכירה הוא ריד ריצ'רדס מארבעת המופלאים", "הפנתר השחור יופיע בעצמו כדי לעצור את זימו" - עם הסדרות של דיסני+, התאוריות לא מפסיקות לחגוג, וכמובן שאי אפשר לתת להתלהבות מדברים שעלולים להתברר כנכונים לפגוע בחשיפה האמיתית שהסדרה מספקת. אבל, אם היוצר של ה-TVA יתגלה כבדיחת "ראלף בונר", אני אתאכזב מאוד, אין מנוס מכך, אני מתנצל מראש.

זה מוביל אותי לנקודה נוספת לגבי הסדרות שמארוול סיפקו לנו עד כה - לכל סדרה יש דמות שמתחבאת בצללים ומושכת בחוטים! אגת'ה ב-WandaVision, סוחר הכוח ב-Falcon and the Winter Soldier, ועכשיו היוצר של ה-TVA. אני יודע שמסתורין עושה את העבודה, אבל מארוול, חברים, אתם לא מרגישים שאתם קצת חוזרים על עצמכם כאן?

Loki Episode 5

השניים פוגשים את הלוקים אחרי בגידה בלתי נמנעת של לוקי הרברבן, ומבצעים תוכנית שבסופה יכשפו את אליות' ויגרמו לו להוביל אותם למי שיצר את ה-TVA. מוביוס מתכנן ללכת ל-TVA בעצמו ולחשוף את הסוד שלהם לכל העובדים כדי לשרוף אותם עד היסוד, ואני מאוד מקווה שנזכה לראות איך הוא עושה את זה בפרק האחרון, כי אם זו הפעם האחרונה שאני אראה אותו, ראשים יתחילו להתגלגל.

לוקי וסילבי מנסים לכשף את אליות' דרך הסחת דעת, אך לאחר שתוכנית זו נכשלת, לוקי הקלאסי נכנס לתמונה עם תצוגת תכלית מדהימה! הוא יוצר אשליה של כל אסגרד כדי למשוך את תשומת ליבו של אליות' בזמן שלוקי וסילבי משלבים כוחות כדי לכשף אותו. הוא אוכל את לוקי הקלאסי שהקריב את עצמו והשניים מצליחים לשים אותו תחת כישוף שפותח בפניהם דלת שמובילה לטירה ברקע ששייכת ליוצר של ה-TVA.

Loki Episode 5

השורה התחתונה

הפרק הזה חשף אותנו לסוגים חדשים של לוקים שעוזרים לנו להבין שכבר לא מדובר בלוקי שאנחנו חושבים שאנחנו מכירים מ-2012. הוא התבגר, יצר חברויות ומערכות יחסים, ועשה צעד נוסף ללהפוך לדמות האהובה ביותר ב-MCU אחרי לוקי התנין. הפרק האחרון של הסדרה נמצא ממש מעבר לפינה, וכרגיל, אני לא יכול לחכות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י