הרשמה

ביקורת: ?...What If - פרק 1

מה אם קפטן קרטר הייתה הנוקמת הראשונה?

מסתמן כי הסדרה היא תפריט טעימות שלא נועדה מראש להשביע את התיאבון לעלילה, אלא רק לתת לנו הצצה קטנה ליקום מקביל

תרחישים דמיוניים שהכותבים של מארבל מעולם לא חשבו שיצליחו להוציא מדפי הקומיקס למסך, קאסט עצום של שחקנים שחוזר כמעט כולו לדבב את הדמויות האייקוניות, והאנימציה של חברת קומיקס וחברת בת של תאגיד האנימציה הגדול בעולם - מה אם כל הדברים הללו היו מתנקזים לסדרה אחת? יצאנו לגלות.

הביקורת תכיל ספוילרים ליקום הקולנועי של מארבל ולסדרות Disney+ שיצאו עד כה, אז אם עדיין לא צפיתם בהם, לא צריך לחכות לסגר פוטנציאלי- Just Do It!

אירועי הסדרה Loki פתחו בפני הקהל, ובעיקר בפני מארבל הזדמנות חלומית - המולטיוורס. כל מה שחשבתם שלא אפשרי, אפשרי: עולמות מקבילים, וריאנטים שונים, ודמויות חדשות יכולות סוף סוף להפוך להיות חלק מהיקום של מארבל בצורה קאנונית. אז איך מארבל ניצלו את הגרסא שלהם ל"דלתות מסתובבות"? הפרק מתחיל, ואני יכולה לנחש שמדובר בפתיח חוזר, בסיפור שמספרת לנו דמות בשם The Watcher, דמות שהתוודענו לקיום שלה ב-MCU בסצנת פוסט קרדיט של שומרי הגלקסיה 2, בה ניתן לראות את סטן לי (Stan Lee) מספר ל-Watchers על המתרחש. הווטצ'ר, שמגולם על ידי ג'פרי רייט (Jeffrey Wright) מציג לנו את הסיפור של "מה אם קפטן קרטר הייתה הנוקמת הראשונה?".

במקום לעזוב את חדר הניסוי, מרגרט "פגי" קרטר, בוחרת להישאר בחדר ובכך נוצרת מציאות חדשה, מציאות שבה היא התקווה היחידה להצלחת "Project Rebirth", הפרויקט שיצר במציאות שאותה אנחנו מכירים את קפטן אמריקה, ובמציאות הנוכחית את קפטן קרטר. אל נעליה המבריקות של קרטר חוזרת היילי אטוול(Hayley Atwell), שלא זרה לגילום הדמות. קרטר מזהה את האיום בחדר, ומצליחה למנוע אותו אך לא לפני שסטיב רוג'רס נפצע ואינו מסוגל להיכנס למכונה. בצעד נואש ובמטרה להציל את הפרויקט, היא נכנסת למכונה והופכת לחיילת העל הראשונה.

כמו שאמרו כבר לפניי, Girls Get It Done, וקפטן קרטר מפצה על האובדן של סטיב רוג'רס כקפטן אמריקה דיי בקלות. היא חזקה, מהירה, ופשוט גיבורת על. היא מצליחה להחזיר את הטסרקט (Teseract) במהרה לידי בעלות הברית ולידיו של האוורד סטארק (בגילומו של דומיניק קופר שחזר לדמות). מה סטארק עושה עם מקור אנרגיה שיכולה להאיר את לונדון למשך 100 שנה או לפוצץ אותה תוך 60 שניות? אתם כבר יכולים לנחש. אז בנוסף לנוקמת הראשונה אנחנו מקבלים את Iron Giant, או בשם היותר משעמם Hydra Stomper. בפועל, עם המונטאז' המוצלח של פגי והיידרה סטומפר, אני בהלם שהם כבר לא ניצחו את המלחמה ב-1943, או לפחות נתנו אגרוף להיטלר.

אנחנו מקבלים עוד סצנות אייקוניות מהגרסא המקורית, עם השתלטות על הרכבת בתקווה לעצור את היידרה, רק שהפעם זה לא באקי (ותודה לסבסטיאן סטאן שממשיך לגלם את הדמות גם כאן) שנופל אל התהום אלא סטיב, החליפה והטסרקט. כואבים את האובדן הגדול, פגי, באקי וה-Howling Commandos יוצאים לנקום את סטיב ולהילחם ב-Red Skull (בגילומו של רוס מרקוונד שנכנס לנעלי הדמות בנוקמים: מלחמת האינסוף במקום הוגו וייבינג מהסרט המקורי). רד סקאל ניצל את כוחה של הטזרקט בשביל לפתוח מימד ולהוציא משם- תמנון ענקי? כותבי קומיקס חייבים להפסיק להשתמש בחיות ים כנבלים בשנת 2021, זה נהיה מתיש.

קפטן קרטר שולפת את אקסקליבר (או סתם חרב רנדומלית, אבל עם העצמה נשית כל כך חזקה היא גם הייתה יכולה לעשות את זה) במטרה להילחם בתמנון מהחלל, סטארק לוחץ על כפתורים בגרמנית וכמובן שמגיע רגע ההקרבה האלטרואיסטית שצמוד אל התפקיד- וקפטן קרטר עוברת מול עיניו של סטיב רוג'רס אל תוך הפורטל ביחד עם המפלצת. הפורטל נפתח מחדש לסצנה מוכרת אחרת, הפעם מתחילת הסרט "הנוקמים" בה היא מופיעה בפני ניק פיורי וקלינט ברטון (סאם ל. ג'קסון וג'רמי רנר שחזרו לתפקיד) ומגלה שהמלחמה נגמרה.

אישית הייתי שמחה לראות עוד את ההשפעה של קפטן קרטר בעולם שבו סטיב רוג'רס הוא לא קפטן אמריקה, שבאקי לא נחטף והופך להיות חייל החורף, ובעולם שבו טוני סטארק לא יצר את חליפת האיירון מן הראשונה. איך שילד נוצרה, אם פגי לא הייתה ממקימיה? האם שרון קרטר עדיין קיימת ביקום המקביל? איך העולם היה משתנה עם גיבורת על עוד בשנות ה-40'? אולי נטשה רומנוף לא הייתה צריכה לחכות עד 2021 בשביל לקבל סרט סולו.

השורה התחתונה

הפרק הראשון של What If שעונה על השאלה "מה אם קפטן קרטר הייתה הנוקמת הראשונה?" פותח לנו הצצה ראשונה לעולם האפשרויות הבלתי נגמרות של המולטיוורס, ועם זאת, האם החלון הקטן שהוא סיפק לנו מאפשר לנו ליהנות מהאפשרות הזאת? לטעמי, העלילה הייתה מורכבת בעיקר מרגעים אייקונים מגרסאת המקור, עם כמה רפרנסים חמודים ועם שחקנים שחוזרים לנעליים שהם מילאו לפני כעשור כאשר קפטן אמריקה הראשון יצא לאקרנים. אך יחד עם זאת, הרגעים הללו מודבקים בצורה מהונדסת למדיי, והניסיון לדחוס עלילה שלמה לפרק של 31 דקות פוגע באיכות הסיפור. האנימציה הפתיעה אותי לרעה, או שאולי ציפיתי לקצת יותר מחברת קומיקס וחברת בת של דיסני, אבל בסופו של דבר, מה שמסתמן כמו סדרה שהיא תפריט טעימות לא נועדה מראש להשביע את התיאבון לעלילה, אלא רק לתת לנו הצצה קטנה ליקום מקביל. אני מקווה שהפרקים הבאים בסדרה יצילחו לחפות על המגרעות עם סיפורים מעניינים שכנראה לא נזכה לראות בגרסאת Live Action.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י