הרשמה

ביקורת: Razer Huntsman V2 Analog

המקלדת האנלוגית החדשה של רייזר הגיעה לרועי לביקורת!

אחרי שנים ארוכות, חזרתי לנסות מקלדת של רייזר

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

יש רכיבים וחלקים במחשב שאני מחליף לעיתים דיי קרובות, בין אם זה כרטיסי מסך, קירורים למעבד, זיכרונות ראם, לוחות אם או עכברים ואוזניות. מנגד לאלו יש חלק אחד שאני מסרב בתוקף להחליף ולנסות אלטרנטיבות וזאת המקלדת. בשנים האחרונות נהגתי להחליף מקלדת רק כשממש הייתי צריך וכשמצאתי את האחת המתאימה עבורי נשארתי איתה באופן קבוע. לפני חצי שנה ביקרתי כאן את מקלדת ה-G815 של לוג'יטק וכמו שאפשר לראות מהביקורת שלי עליה, דיי אהבתי אותה. למען האמת אהבתי אותה מספיק שהיא שימשה אותי בהנאה רבה עד עכשיו. או יותר נכון עד שחברי מ-Razer התקשר אליי והציע לי את הדור השני והחדש של מקלדת ה-Huntsman שיצא לא מזמן. האמת שלא כל כך רציתי לעזוב את ה-G815 אבל אחרי כמה שנים שבהם לא השתמשתי במוצר של Razer החלטתי לתת למקלדת החדשה שלהם ניסיון.

יאללה בלגן

המילים הראשונות שיצאו לי מהפה לגבי המקלדת הזאת היו לבת הזוג שלי דניאל ברגע שקיבלתי את המקלדת. כשהרמתי את הקופסא בפעם הראשונה אמרתי לה "וואי זה כבד מאוד, אני מתרגש" ותכלס אולי זה מה שאנחנו באמת רוצים מחווית האנבוקסינג- שהיא תיהיה מרגשת ותלהיב אותנו לקראת המוצר עצמו. כשפתחתי את הקופסא קיבלה את פניי המקלדת כשהיא ארוזה בצורה יציבה מאוד בין שני ספוגים קשיחים כשמגן עליה פלסטיק עם מתאם קטן (אליו נחזור בהמשך). מתחת למקלדת אפשר למצוא את משענת היד הנעימה שנצמדת למקלדת באופן מגנטי. וזהו, מלבד קצת ניירת ומדבקה של רייזר זאת כל חווית האנבוקסינג.

בשונה מה-G815 ה-Huntsman V2 היא ממש לא מקלדת דקיקה כשבפועל היא עבה מאוד עם כפתורים גבוהים. אבל זה לא בהכרח דבר רע, למקלדת יש נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה והיא יכולה להחמיא מאוד לסאט-אפ המתאים. מבחינת איכות בניה היא נהדרת, המקלדת בנויה משלד מתכתי בשילוב פלסטיק שמצד אחד נותנים לה חוזק רב אבל מצד שני לא גורמים לה להיות כבדה בצורה בלתי נעימה. מהפינה השמאלית העליונה יוצאים שני כבלים- USB-A וכבל USB-C. רייזר אוהבת להראות בתמונות שיוצא מהמקלדת כבל אחד אבל בפועל אלו שני כבלים שעושים די הרבה בלגן. הייתי מעדיף את הפטנט שכל חברות האוזניות עלו עליו כבר לפני המון שנים ומשום מה רייזר לא- כבל אחד שלקראת הסוף שלו הוא מתפצל לשני כבלים שונים, פיתרון פשוט ואלגנטי.

צמד הכבלים משמשים את הפעלת המקלדת כשכבל ה-USB-C שולט במקלדת וכבל ה-USB-A משמש את העברת המידע מחיבור ה-USB שנמצא בצידה השמאלי של המקלדת. קודם הזכרתי מתאם קטן, מתאם זה הוא מ-USB-C ל-USB-A. אני מוכרח להודות שזה פיתרון די מוזר, בעוד שאני חובב גדול של USB-C הייתי מעדיף ששני החיבורים של המקלדת יהיו USB-A והמתאם יהיה עבור USB-C. הייתי גם מוכן להתפשר על כך שהכבל שאחראי על ה-USB Passthrough יהיה USB-C, אבל הבחירה שהכבל "הראשי" יהיה USB-C פשוט מנעה ממני לחבר את המקלדת למחשבים מעט יותר ישנים או כאלו עם חיבור USB-C אחד שכבר נמצא בשימוש ולכן הייתי צריך לזכור להשתמש במתאם כל הזמן. למרות זאת כן אציין לטובה את העובדה שחיבור ה-USB שבמקלדת תומך באופן מלא בקצב USB 3 ואת תשומת הלב של רייזר לפרטים הקטנים שאפשר לראות בחיבורים שמגיעים בצבע ירוק, במכסי סיליקון הקטנים ובגומי הקטן שנמצא על אחד הכבלים ועוזר מעט בסידורם.

רגל פה, רגל שם

אחרי שהצלחתי לסדר קצת את הבלגן שנבע משני הכבלים הארוכים ניגשתי סוף סוף לנסות את המקלדת. כמו כל מקלדת שאני מנסה, גם ה-Huntsman V2 הייתה צריכה לענות על שורת הדרישות שלי. הראשונה ברשימת הדרישות היא אולי נשמעת קצת ברורה מאליה אבל היא הדרישה למקלדת בגודל מלא עם סט מקשי NumPad, שכן זה אחד הפי'צרים שאני משתמש בהם הכי הרבה, עם כמה שמקלדות TKL ו-60% הן קטנות ומגניבות, אני לא יכול לוותר על מקשי NumPad. בנוסף לכך, אחד הדברים שגם כן היו לי חשובים מאוד הם הימצאותם של מקשי מדיה ייעודים. לשמחתי, ה-Huntsman V2 עונה על דרישות אלו עם היותה מקלדת בגודל מלא כשמעל ה-NumPad אפשר למצוא 3 כפתורי מדיה וגלגלת לשליטה בווליום של המחשב.

טבילת האש הראשונה שלי עם ה-Huntsman V2 הייתה כתיבת הביקורת שלי לכונן ה-SN850 של חברת Western Digital. חווית הכתיבה שלי עם המקלדת לא הייתה כל כך נוחה. יכול להיות שזה חלק מתהליך ההתרגלות אליה, אבל הכפתורים של ה-Huntsman הרגישו לי מאוד גבוהים (במיוחד בהשוואה ל-G815) וכתוצאה מכך התנועה הרבה בין הכפתורים השונים הייתה מעיקה ולא מאוד ארגונומית. גובה הכפתורים הקשה עליי גם בשימוש בכפתורי המדיה שכן אלו היו נמוכים משמעותית משאר המקשים בסביבתם ולכן כשרציתי ללחוץ עליהם הייתי צריך להגיע אליהם בזווית חדה ולא טבעית. גם את הביקורת הזאת כתבתי על ה-Huntsman והמצב אומנם השתפר וכן היה לי הרבה יותר נוח אבל למרות זאת אם מטרת השימוש המרכזית היא כתיבה, אני לא יכול להמליץ על ה-Huntsman. עוד פרט שגרע מחווית השימוש הוא שלמקלדת אין מקשי מאקרו ייעודיים, אלא רק מקשים רגילים עם שימוש שני כמקשי מאקרו וזה היה פיספוס קטן מבחינת השימוש שלי.

הקץ לשלטים

אם לא שמתם לב, עד עכשיו לא כתבתי אפילו פעם אחת את המילה "סוויצ'ים" וזה ממש לא בטעות. גולת הכותרת של ה-Huntsman V2 נמצא בשם שלה ובמילה Analog. בשנים האחרונות מרבית מקלדות הגיימינג המכאניות מבוססות על סוויצ'ים מתוצרתה של Cherry MX אך אנו גם רואים לאחרונה שמספר חברות מפתחות סוויצ'ים משלהן ובין אותן חברות נמצאת רייזר. כמו שאפשר להבין מהשם, הסוויצ'ים של ה-Huntsman V2 Analog הם סוויצ'ים אנולוגים. מה זה אומר בתכלס? סווי'צים רגילים יודעים לתת שתי חוויים- 1 או 0, לחוץ או לא לחוץ. הסוויצ'ים האנולוגיים יודעים לתת מנעד של חיווים, בין לחוץ מעט ללחוץ עד הסוף. הסוויצ'ים האנולוגיים מתנהגים ממש כמו טריגרים של שלטים שיודעים להגיד האם הם לחוצים עד הסוף וצריכים להאיץ הכי חזק במשחקי מכוניות למשל, או שהם לחוצים מעט ואז התאוצה היא מינימאלית.

טוב אז איך חווית המשחק על ה-Huntsman V2 Analog? בשונה מבכתיבה, בזמן גיימינג המקלדת מראה את השרירים שלה והחווית המשחק היא טובה, אפילו טובה מאוד. היתרון של המקשים הגבוהים הוא שהאצבעות נשארות באופן טבעי על מקשי המשחק הרלוונטים ללא כל זליגות למקשים אחרים שאינם רצויים. אם לומר את האמת, בזמן משחק לא שמתי לב יותר מידי לסוויצ'ים האנלוגיים מלבד היותם רועשים וקליקים מאוד, במיוחד כשאני בא אליהם מהסוויצ'ים הליניארים והיחסית שקטים של ה-G815. לא שמתי לב לסוויצ'ים האנלוגיים בגלל שלצערי הרב, מרבית המשחקים עדיין לא יודעים לנצל אותם כהלכה. המשחק היחיד שאכן נתן לי הרגשה טובה והיתרון של הסוויצ'ים האנלוגים בו היה מובהק הוא Project Cars 3.

סימולטור המירוצים של Slightly Mad הוא לא המשחק היחיד שניצל את הסוויצ'ים כשגם Control ו-Hades עבדו איתם נהדר, אם כי החוויה הייתה יותר זניחה לעומת Project Cars 3. אני רוצה לציין שסוויצ'ים אנלוגיים הם לא דבר חדש והרבה מסתכלים עליהם כגימיק ואני מבין את זה לגמרי. אבל, הדעה הרווחת היא שאם אתם רוצים לשחק במשחקי מירוצים במחשב אז אתם צריכים בשביל זה שלט. לרוב אני מסכים עם דעה זאת אבל השילוב המפתיע של הסוויצ'ים האנלוגיים של ה-Huntsman V2 ו-Project Cars 3 הפכו אותי למאמין לכך שיש עתיד אחר, והוא כולל בו משחקי מירוצים במחשב ללא צורך בשלטים.

לשיפור חווית המשחק תרמה מאוד גם הכרית לכף היד שמתקבלת עם המקלדת כשהיא רכה ונעימה מאוד, נצמדת למקלדת באופן מגנטי ואף מכילה סוד קטן. לבסוף אציין את ה-Keycaps שעשויים PBT. בקצרה אספר שכיום רוב המקשים עשויים מפלסטיק ABS שנחשב שביר יחסית ונהרס דיי מהר, החל מאיבוד של טקסטורת המקש ועד התקלפות מלאה של הציפוי שלו. בגלל בעיות אלו חברות המקלדות החליטו להתחיל להשתמש ב-PBT שהוא יותר חזק, יציב ולא מאבד את הטקסטורה הייחודית שכל חברה מטביעה עליו. אני לא הרגשתי כל כך בהבדל אבל אני מניח שזה משהו ששים לב אליו רק אחרי מספר חודשים של שימוש אינטנסיבי. אם בכל זאת כן נהרס לכם מקש ואתם רוצים להחליף אותו או את כל המקשים במקלדת לכאלו בצבעים אחרים אז Razer מציעה ערכות מקשים חלופיים לרכישה דרך האתר שלה.

משחק ביתי

בדרך כלל כשאומרים רייזר הדבר הראשון שעולה במחשבה הוא RGB לכן ציפיתי שברגע שאחבר את המקלדת למחשב ישרפו לי האישונים מרוב תאורה צבעונית, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. בהתחלה חשבתי שאולי צריך להעלות את הבהירות אבל גיליתי שזאת הבהירות המקסימאלית. המקלדת כלל לא חשוכה, אבל דווקא בעוצמה של ה-RGB, מגרש הבית של רייזר היא פישלה מעט לפי דעתי. דבר ראשון וכמו שאמרתי, בהירות התאורה היא מעט נמוכה, לפחות מעט יותר ממה שהייתי רוצה שהיא תיהיה. שנית, השילוב של צורת המקשים הכעורה והנורה הקטנה מתחת לכפתור גרמה לכך שבמקשים מסוימים התאורה שלהם לא הייתה אחידה. אבל רגע, יש לי גם כמה דברים טובים להגיד על ה-RGB. הפיצ'ר הראשון שאהבתי היה שגלגלת הסאונד ומקשי המדיה מוארים גם הם וכך היה לי יותר קל לראות אותם בחושך. בנוסף לכך אהבתי את העובדה כשאשר לוחצים על כפתור fn כל המקלדת נכבת מלבד הכפתורים שעובדים בשילוב fn. מעבר לאלו אציין שכמו כולן, גם ה-Huntsman V2 יכולה להציג שלל אפקטי תאורה שונים מקשת, לכוכב נופל ותאורה אחידה שלא משתנה. דרך אגב, הסוד הקטן של הכרית לכף הוא שברגע שתצמידו אותה למקלדת, תגלו את איזור התאורה שהיא מחביאה.

על התאורה של המקלדת אפשר לשלוט דרך תוכנת Razer Synapse. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה שמעתי מחמאות על התוכנה הזאת אבל בתכלס אין לכם ברירה. מספר שניות לאחר שהמקלדת תחובר למחשב ההתקנה של ה-Synapse תפתח באופן אוטומטי, אהבתי את זה שכן זה חסך לי ללכת ולחפש את התוכנה המתאימה למקלדת. ברגע שתגיעו לתוכנה אחרי ההתקנה יעמדו לשירותכם הרבה מאוד אופציות, החל מהגדרות התאורה השונות, האפשרות להגדיר למקשים שימוש שני, החלטה על אילו מקשים יתבטלו בהפעלת מצב משחק, לפתוח תוכנות לפי בחירה וההגדרה שללא ספק שימשה אותי הכי הרבה- שינוי מרחק הלחיצה. דרך ה-Synapse אפשר לקבוע באופן אינדיווידואלי כמה עמוק תצטרכו ללחוץ כדי שהמקלדת "תקלוט" לחיצה על מקש החל מ-1.5 מ"מ ועד 3.6 מ"מ, זהו פיצ'ר נהדר שמאפשר להתאים את המקלדת בדיוק עבורכם בקלות ובפשטות. אבל צערי, תפסת מרובה- לא תפסת. עם כמה פיצ'רים נהדרים שהתוכנה מכילה (ובאמת יש כאלה) היא פשוט עמוסה, מורכבת ומבולגנת מידי. אני מבין את הכוונה הטובה של רייזר אבל לפעמים Less is more והייתי שמח לקבל עידכון תוכנה שקצת מפשט את ה-Razer Synapse.

השורה התחתונה

ה-Huntsman V2 Analog היא המקלדת היקרה ביותר של רייזר (סביב 1,100 ש"ח) וככזאת יש עליה הרבה לחץ כדי להוות תמורה ראויה לכסף. אומר כאן שוב, אם אתם צריכים מקלדת והשימוש המרכזי שלכן בה הוא כתיבה- אין לכם מה לחפש ב-Huntsman V2. אם השימוש המרכזי שלכם הוא גיימינג ואתם מחפשים את המקלדת הטובה ביותר לשימוש הזה, יכול להיות שזאת המקלדת האחרונה שתצטרכו לכמה שנים הקרובות. יש ל-Huntsman V2 הרבה יתרונות נהדרים היא נמצאת בקדמת הטכנולוגיה שיש כיום בתחום המקלדות. היא עושה הרבה מאוד דברים בצורה טובה מאוד, אזכיר שנית את העובדה שהסוויצ'ים הם קליקיים וכפועל יוצא הם מלאי נוכחות בנוסף למגרעות הקטנות והמעטות של המקלדת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בניה, מקשים וכרית פנטסטים
  • בעלת הרבה פי'צרים טובים
  • חווית משחק נהדרת ומהנה
  • תוכנה בעל יכולות מעולות..

הרע

  • ..אבל עמוסה מידי
  • כבלים מבולגנים ולא נוחים
  • לא מאוד נוחה לכתיבה
  • עוצמת תאורת ה-RGB טעונת שיפור

והסוויצ'ים:

  • צריך לראות את זה בפעולה כדי להבין באמת
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:35 01.07.2021 | elad9219 elad9219

    ''יש רכיבים וחלקים במחשב שאני מחליף לעיתים דיי קרובות, בין אם זה כרטיסי מסך, קירורים למעבד, זיכרונות ראם, לוחות אם או עכברים ואוזניות.''
    כאילו זה 4.90 ש''ח.. לא מבין את זה.

  2. 2

    22:55 01.07.2021 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    יש לי היום 4 מחשבים, כולם חזקים אבל חלקם מזדקנים וצריכים חילופים. כשאני מקבל הצעה לביקר כרטיס מסך אני לוקח אותה בלי לחשוב על זה ומכניס את הכרטיס החדש באחד המחשבים עד שאני צריך להחזיר אותו. לעומת זאת, כאשר פעם ב אני מקבל הצעה לבקר מקלדת אני בדרך כלל מוותר עליה פשוט כי כל כך קשה לי לעשות את המעבר. לא אמרתי שהחומרה שציינת היא זולה, היא ממש לא ובטח שלא בימינו. הכוונה הייתה אחרת ואני מקווה שהצלחת להבין אותה עכשיו :)

  3. 3

    14:29 02.07.2021 | elad9219 elad9219

    תודה.
    סתם זה היה נראה לי קצת מוזר.

  4. 4

       | פורסם ע"י