הרשמה

ביקורת: Alex Kidd in Miracle World DX - טעם של פעם

שמואל שיחק ברימייק למשחק משנת 1986, בואו לקרוא אם המשחק עבר את מבחן הזמן!

  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 23/06/2021

גרפיקה מקסימה ומוזיקה מהממת לא יכולים לכפר על משחקיות בינונית עם מכניקות משחק מתסכלות לעיתים

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

כשהתחלתי את כל נושא עיתונאות הגיימינג, ידעתי שייצא לי לדבר על כל מיני משחקים מהעבר שלי. משחקים כמו Final Fantasy, Chrono Trigger, Pokemon, אולי איזה Megaman X פה ושם, אבל מכל המשחקים ששיחקתי בעבר וחשבתי שאני אזכיר אותם באיזו כתבה, Alex Kidd בוודאי לא היה חלק מהרשימה הזו. בטח ובטח שלא כביקורת רשמית באתר. אבל 2021 היא שנה פסיכית בדיוק כמו קודמתה, ואני זוכה לעשות ביקורת על Alex Kidd in Miracle World DX, רימייק למשחק ה-SMS (קיצור של Sega Master System) משנת 1986. אז מה חשבתי עליו? בואו נצא לדרך ונבדוק!

עולם של ניסים

מהפתיחה עד הסיום שלו דבר אחד בטוח: Alex Kidd in Miracle World DX הוא פשוט משחק יפהפה. העבודה שהמפתחים והמעצבים הגרפיים עשו כדי לתת ל-Alex Kidd והעולם שלו שכבת צבע חדשה ובעצם להביא אותם למאה ה-21 היא לא פחות ממעולה. הדמות הראשית שלנו נראית מקסים, עם אנימציות חמודות ומגניבות, הדמויות השונות במשחק גם קיבלו הרבה אהבה כשהמפתחים נתנו גם לדמויות משנה מודלים יפים במיוחד. מילה טובה מאוד מגיעה לתאורה והצבעים של המשחק: שניהם פשוט גורמים לעולם של Alex Kidd in Miracle World DX להרגיש חי ומלא בנפלאות. הרקע הכחול הגנרי מהמשחק המקורי הוחלף ברקע מצויר ומשתנה, כששלבים מסוימים יכילו אפקטים של ברקים וגשם שישפיעו על איך המשחק נראה. פשוט נהדר.

ציון לשבח מקבל גם הפסקול של המשחק: העבודה שעשה חוזה ראמון גרסיה (Jose Ramon Garcia) על הפסקול היא פנומנלית. כל הרצועות המזוהות עם המשחק נשמעות אותנטיות וכמו גרסה מחודשת אמיתית של הרצועות המקוריות. כשאני מרגיש שפסקול של רימייק הוא פשוט "הפסקול של המשחק אם היה יוצא כיום", זה אחד הדברים הכי טובים שאני יכול לומר עליו. אני רק אגיד שאני ואחותי גדלנו על Alex Kidd והיא זיהתה כמעט באופן אוטומטי את הרצועה הפותחת של המשחק.

(היט)בוקס לפנים

אבל כאן גם נגמרים הדברים הטובים שיש לי לומר על המשחק הזה כי חברים וחברות: Alex Kidd in Miracle World DX הוא משחק שמשחק הפוך מאיך שהוא נראה: הוא מחוספס, מתסכל וממש לא נעים. מדובר במשחק אקשן/פלטפורמה דו-ממדי, כשלדמות הראשית שלנו, Alex Kidd, יש אופציה דיפולטית אחת לנצח את האויבים שלו: האגרוף שלו. עכשיו, לקרוא לטווח של האגרוף קצר יהיה Understatement: בלי הכוחות המיוחדים שאפשר לקנות במשחק, להרוג אויבים נהייה משחק Chicken של ממש: בגלל שהאויבים השונים הורגים אתכם במכה אחת ומספיק שהם ייגעו בכם כדי שתמותו, קשה להבין עד כמה אפשר להתקרב אליהם כי מצד אחד הטווח של האגרוף קצר ומצד שני ה-Hitbox של האויבים לא ברור.

זה הוביל למצבים של הריגות קלאץ' שכאלה, שהרגשתי ממש טוב בהן, אבל מצד שני הוביל להרבה יותר מצבים בהם מתתי רק כי הדמות שלי החליקה על המסך ונתקעה באויב לפני שהספקתי ללחוץ על מקש ההתקפה. המשחק בפועל מכריח אותך לאסוף כסף ולקנות אביזרים שיעזרו לך להרוג את האויבים השונים במשחק, אחרת לא תוכלו להתקדם. המכניקה הזו אולי עבדה פעם כשהיה צורך במתיחה מלאכותית של אורך המשחק, אבל כיום זה נחשב לעיצוב משחק גרוע, בייחוד כשאני שם אותו מול משחקים כמו Wonder Boy.

אבל כל אלו לא מתקרבים בכלל למכניקה המרכזית של המשחק ואולי המתסכלת מכולן: אבן, נייר ומספריים. בחלקים מסוימים המשחק יעצור ויכריח אתכם לנצח את המחשב בתחרות אבן נייר ומספריים. המטרה של זה היא כמובן לנסות ולהאריך את המשחק כמה שאפשר, אבל בפועל זה יכול להוביל למצבים בהם אתם מגיעים ל-"קרב בוס" שכזה, רק כדי להיפסל כי בחרתם לא נכון. ולאן אתם חוזרים? ניחשתם נכון, לתחילת השלב. במקרה וכל הפסילות שלכם נגמרו אז גם תאבדו את החפצים שקניתם. כן, אני מבין שהרימייק נועד לשחזר את המשחק אחד לאחד, אבל זה פשוט לא כיף. זה מתסכל, זה מעצבן וזה גורע משלבי הפלטפורמה הנחמדים לפעמים.

אני כן יכול לומר שהמשחק הוסיף עוד סקשן קטן בסיום המשחק שמאריך אותו טיפה והוא כשלעצמו דיי כיף, אבל זה לא מספיק כדי לגרום לי לומר שהמשחק עצמו היה טוב או שהחוויה הסופית שלי מהמשחקיות הייתה חיובית במיוחד: העיצוב של השלבים (בעיקר שלבי המים) הוא לא טוב, הבוסים (אם אפשר לקרוא להם ככה) הם יותר מטרד מאיזשהו אירוע כיפי וכמו שהזכרתי קודם: המשחקיות לא עקבית בכיף שלה. יכול להיות שאני טיפה יותר מדי קשוח עם משחק שהוא רימייק של משחק באורך של שעה מה-Sega Master System, אבל אולי העובדה שהם נצמדו אליו כל-כך דווקא פגעה בו במידה רבה. לפחות אפשר להדליק אופציה של אינסוף פסילות - זה משהו, לא?

השורה התחתונה

תראו, זה משחק מאוד חמוד, אבל למשחקי Alex Kidd כבר אין את הקסם שהיה להם בעבר - אם כבר הם יכולים בעיקר לתסכל כיום. גרפיקה מקסימה ומוזיקה מהממת לא יכולים לכפר על משחקיות בינונית עם מכניקות משחק מתסכלות לעיתים. החבילה עושה את העבודה ברמת הנוסטלגיה והרימייק, אבל הבעיות של משחקי Alex Kidd של פעם ניכרות וכן, גם אם המשחק מהנה לעיתים, התסכול שחשתי בעת רוב הכנת הביקורת הזו היה ניכר ומשמעותי. אם אתם חובבים של Alex Kidd in Miracle World אז הרימייק הזה הוא בוודאות בשבילכם, אם רק בשביל השיפור הגרפי והפסקול המקסים. לכל השאר - על אחריותכם בלבד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • גרפיקה נהדרת
  • פסקול מקסים
  • ניתן להחליף בין הגרפיקה החדשה לישנה בלחיצת כפתור

הרע

  • עיצוב שלבים לא כיפי ולעיתים מתסכל
  • מערכת קרב שהולכת נגד השחקן
  • פלטפורמינג לא עקבי בכיף שלו
  • מנגנון ה-"אבן נייר ומספריים" רק תוקע את השחקן

והמכוער

  • שקר החן והבל היופי
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:57 29.06.2021 | רותם רותם

    תכלס כל מה שהתלוננת עליו היה חלק מהמשחק המקורי , כך שאם זה היה משתנה הנוסטלגיה הייתה נפגעת.
    כן המשחק היה קשה ,כל המשחקים אז היו הרבה יותר קשים ...קשה לחזור לזה אחרי שהתרגלתם להתחבא ולחכות שהבריאות תשתחזר :-)

  2. 2

       | פורסם ע"י