הרשמה

צפו: קוף משחק פונג בעזרת כוח המחשבה

המטריקס זה כאן

האם בקרוב נוכל לעשות 360NoScope רק אם נחשוב על זה?

היום כמעט אי אפשר להסתובב ברשת בלי להכיר או לפחות לשמוע פעם בכמה ימים על איש האינטרנט- אילון מאסק. אפשר להגיד בלב שלם שמאסק הוא ללא ספק אחד האנשים הכי פורצי דרך שראה העולם בשנים האחרונות, מחיובים קלים בעזרת Paypal, טילים רב פעמיים של SpaceX, מכוניות חשמליות ואטונומיות של טסלה, HyperLoop ואינטרנט שמגיע מאלפי לווינים וזמין בכל נקודה בעולם- מאסק נמצא בחזית של כל אחת מהחברות עם הפיתוחים המרשימים והנהדרים האלו. אך לפני כמה חודשים מאסק חשף חברה חדשה בשם Nerualink שרוצה להשתיל לבני אדם שבבים במוח כדי לשלוט על מחשבים בכוח המחשבה. כן קראתם את זה נכון והתוצאה לא פחות ממהדימה.

מעט אחרי ההכרזה והחשיפה של Nerualink, החברה הצעירה הכריזה שהיא השתילה בהצלחה לשני קופים שבב בכל אחת מאונות המוח. השבבים שהושתלו הם בעצם כ-2,000 אלקטרודות קטנות שמגיבות לזרמים החשמליים שעוברים במוח של הקופים בזמן תנועת ידיים. בסירטון לא פחות ממטורף שחשפה בסוף השבוע החברה אפשר לראות את אחד הקופים משחק במחשב. בתחילת הסירטון אפשר לראות את הקוף יושב כשהוא אוחז בג'ויסטיק קטן שמזיז נקודה על המסך שמולו, ברגע שהקוף מזיז את הנקודה למיקום שמוצג לו הוא מקבל כפרס שלוק ממילקשייק בננה. המשחק הקצר הזה הוא בעצם כיול של השבבים למחשב, לאחר הכיול שאורך כמה דקות מגיע החלק הבאמת מרשים ומטורף. אני כמובן מדבר על החלק שבו הקוף משחק בפונג על ידי כח המחשבה בלבד. זה ניראה כמו קסם כי זה באמת קסם. אבל המדע שמאחורי הקסם הזה הוא שהקוף פשוט חושב על הזזה של השחקן שלו למעלה או למטה והשבב שבמוח שלו משדר את המחשבה הזאת (בעצם את האותות החשמליים שבמוח) למחשב שיודע לתרגם את המידע הזה לתנועה במשחק.

באופן אישי ובתור חולה טכנולוגיה, ציפיתי בסירטון הזה כבר מספר פעמים ולא משנה כמה אני צופה בזה, זה לא מפסיק להרשים אותי בטירוף אך בו זמנית גם להפחיד אותי. מה שפעם חשבנו שהוא מדע בדיוני מתחיל להיות מציאות וזה מעלה המון שאלות האם בקרוב נתחיל לראות מחשבים, רובוטים ומכונות אשר נשלטים על ידי כח המחשבה?
מה אתם חושבים על הסירטון הזה? מה דעתכם על כל העניין? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:28 07.03.2022 | אנטרופיהטכנולוגית אנטרופיהטכנולוגית (אורח)

    הטכנולוגיה הזו היא העתיד של ממשקי אדם-מחשב. רק תחשבו על האפשריות שייפתחו בפניכם כאשר נוכל לשלוט במצלמות,מחשבים, מנעולים חכמים באמצעות המוח....
    THER IS NO SPOON !
    ONLY YOU !!

  2. 2

       | פורסם ע"י