הרשמה

מחסן ענק של קונסולות PS4 באוקראינה שימש לכריית ... פיפ"א?

כאילו שביטקוין זה לא גרוע מספיק

3,800 קונסולות PS4 Pro תוכנתו כדי לאגור ולמכור קלפים של FIFA Ultimate Team

כריית ביטקוין באמצעות חוות שרתים וכרטיסי מסך חזקים כבר הפכה לטרנד בשנים האחרונות, טרנד שאני לפחות, כמי שמעוניין לשדרג את המחשב ומחפש כרטיס מסך נורמלי - אוהב מאוד לשנוא. אבל כידוע עולם התחמנויות לא קופא על שמריו לעולם, כפי שגילו האוקראינים למורת רוחם לפני כשבוע: מחסן ענק שהכיל כ-3800 קונסולות של PS4 Pro התגלה ע"י ה-SBU, ארגון מודיעין אוקראיני ללוחמה בטרור. הוערך שבעלי המחסן התעסקו עם שנאי המתח במקום והצליחו "לגנוב" חשמל בשווי של רבע מיליון דולר כדי לתפעל את הקונסולות לצורך כריית ביטקוין, וגרמו בכך להפסקות חשמל רבות באיזור.

היום, מתברר שההשערה של ה-SBU הייתה מעט חסרת מעוף כי נראה שבמקום לכרות ביטקוין כמו אחרוני הפועלים, החליטו בעלי המחסן לפנות לאפיק הכנסה אחר אך רווחי לא פחות, והשתמשו בקונסולות כדי לאגור קלפים דיגיטלים של שחקני כדורגל במשחק FIFA Ultimate Team. כן קראתם את זה נכון. האתר האוקראיני Delo החליט שמשהו לא מסתדר לו בהסברים של ה-SBU, שכן שימוש בכרטיסי מסך לכריית ביטקוין הוא הרבה יותר נפוץ ורווחי. בנוסף, בתמונות שפרסמו כוחות הביטחון האוקראינים נראו בבירור דיסקים של משחקים שנפלטו מהקונסולות - ומדוע שמכונה לכריית ביטקוין תצטרך דיסק של משחק בתוכה כדי לפעול?

האתר פתח בחקירה משל עצמו ופנה למקורות נוספים המעורבים בנושא. אותם מקורות יידעו את האתר שככל הנראה המחסן היווה חווה ענקית שיועדה כולה למטרת אגירת ומכירת קלפי FUT, כאשר הקונסולות תוכנתו מחדש כדי לשחק במשחק באופן אוטומטי, להרוויח כסף דיגיטלי בחשבונות, להשתמש בו כדי לקנות קלפים, ומאוחר יותר למכור את הקלפים או אפילו את החשבון עצמו עבור כסף אמיתי. הזוי? ברור. מפוקפק? אכן. יצירתי? בהחלט כן.

אתם וודאי שואלים את עצמכם - אבל כמה כסף אפשר כבר להרוויח מקלפים של FUT? אז מסתבר שהתשובה היא לא מעט, אם נבחר להאמין לדיווחי המפיצה EA: בדו"חות הפיננסיים השנתיים שהגישה, דיווחה EA כי רווחי החברה ממצבי ה-Ultimate Team בשלל משחקי הספורט אותם היא משווקת עמדו בשנה שעברה על 1.6 מיליארד דולר. החברה אף העידה כי "כמות נכבדת מכך... נבעה ממכירות הקשורות ל FIFA Ultimate Team".

לאלו שלא מכירים את מצב המשחק, נספר שמדובר במצב ובו שחקנים קונים חבילת קלפים דיגיטלית, המכילה קלפי שחקנים ובונוסים נוספים, קצת כמו גרסה דיגיטלית לקלפי סופרגול המוכרים. בקלפי השחקנים הללו משתמשים כדי לבנות קבוצה שניתן לשחק איתה, וכמובן כל שחקן פיפ"א רוצה לבנות את הקבוצה הכי איכותית שאפשר, קבוצה שתקל עליו לנצח את המתחרים. הבעיה היא, שלא ניתן לדעת מראש אילו קלפים מכילה החבילה, דבר שגרם לביקורת רבה כלפי EA, שבאופן לא מפתיע הואשמה (שוב) בהסתה להימורים.

המודל הכלכלי הנ"ל מביא לכך ששחקנים שמעוניינים לקצר את הדרך לקבוצה הנחשקת קונים חבילות קלפים רבות עבור כסף אמיתי, ובכך מעמידים רווחים גדולים ל-EA. במקביל, כמו במשחקים רבים נוספים דוגמת CS:GO, התפתח מעין "שוק שחור" למשחק, המאפשר להחליף שחקנים נדירים ואף חשבונות שלמים בין שחקנים, בתמורה לכסף אמיתי. אותו שוק הוא שמאפשר לידידינו כורי הפיפ"א להתעשר על חשבון משלם המיסים האוקראיני.

גאונות קרימינלית או טמטום קולוסאלי? ספרו לנו מה אתם חושבים על הרעיון, ומה לדעתכם צריך להיות עונשם של כורי הפיפ"א, כאן בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:50 20.07.2021 | DrizziTx DrizziTx

    זוועה, מייצג את כל מה שנוראי בעולם המשחקים המקוונים של היום, ולצערנו כמו שרואים, הרבה רוכשים, אז לחברות "הנחמדות" כגון EA יש רק תמריצים למה להמשיך בהתנהגות הקלוקלת הזו ...
    תיזכרו את זה פעם הבאה שזוג הורים יגלה שהבן שלהם קנה קלפים לפיפא בהמון כסף בלי שהוא מבין מה הוא עושה ושלל הבלאגן הכלכלי שזה מביא איתו (ושימו בצד את זה שזו טעות של ההורים להשאיר כרטיס אשראי בחשבון).

  2. 2

    12:04 20.07.2021 | WarFox89 WarFox89

    "מייצג את כל מה שנוראי בעולם המשחקים המקוונים של היום" ? הייתי מגדיר את זה יותר כ- מייצג את כל מה ש נוראי בעולם האנשים היום.
    חמדנות, תאוות בצע והתנהלות אגואיסטית ופלילית בכדי להכניס רווח לכיס ולדפוק אחרים. אפילו לעולם כביכול "תמים" כמו משחקים וגיימינג שאמור לשמש בסך הכל כתחביב בזמן פנאי הצליחו להכניס את ראשם אנשים עם כוונות זדוניות.

  3. 3

       | פורסם ע"י